Go Ahead Eagles moet wedstrijd afblazen: 'De ketel is tijdelijk niet beschikbaar'

    Go Ahead Eagles moet wedstrijd afblazen: 'De ketel is tijdelijk niet beschikbaar'

    vrijdag 9 februari 2018 om 18:23

    De Jupiler League-wedstrijd tussen Go Ahead Eagles en FC Emmen van vrijdagavond kan geen doorgang vinden. Het veld van de Adelaarshorst werd door scheidsrechter Jochem Kamphuis afgekeurd doordat het op meerdere plekken bevroren was.

    De Deventenaren hebben zich via Twitter uitgebreid verontschuldigd voor het afblazen van de wedstrijd. Normaal gesproken maakt de nummer zestien van de Jupiler League gebruik van een 'externe ketel' die voor de veldverwarming dient te zorgen. 'Deze ketel is niet tijdelijk beschikbaar - zeker niet in deze periode - dus het is helaas geen kwestie van 'even aanzetten'', laat de club weten.

    In de Eredivisie geldt verwarming als een verplichting, maar in de Jupiler League is die regel niet van kracht. Bovendien kan Go Ahead het zich financieel niet permitteren om het hele seizoen over de externe ketel te beschikken. 'Nog afgezien van de brandstof die hij verbruikt.'

    De KNVB heeft al een nieuwe datum vastgesteld voor de wedstrijd. Go Ahead en FC Emmen trappen maandagavond om 20.00 uur af aan de Vetkampstraat.

    Plaats een reactie

    Bulldog 1 +899
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:27
    Het is wat hé kan. Alleen in Nederland de benzine kost een hoop geld. betaalt voetbal club!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:31
    Wat bedoel je nou Bulldogje? :p ik volg je even niet
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:33
    Nou dat het alleen in Nederland kan ze moeten gewoon zo ding hebben op het veld te verwarmen nou kan de wedstrijd niet door gaan om dat co Eagles niet zo ding heeft pfff he hé :p
    Vind ik leuk
    Joen'tje +2298
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:31
    Kunnen er niet een aantal man de grasmat warm hijgen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29740
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:31
    Als ze het niet kunnen betalen gaan ze toch lekker een niveautje lager spelen?
    Vind ik leuk
    Einstein71 +496
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:38
    Wat een bullshit! Je hebt veldverwarming of niet. Niet deels. Als je een externe ketel nodig hebt, hoeft die niet een heel jaar te draaien, lijkt mij. Vandaar de keuze voor een huurketeltje. Lekker goedkoop en nu dus niet voldoende.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:48
    Voor iemand die zich Einstein noemt niet echt een slimme jongen.

    Veldverwarming is in 2013 aangelegd omdat GAE in de eredivisie actief was en dit dus verplicht was.

    Voor Jupiler League clubs is dit niet het geval en gezien er minder geld binnenkomt ook niet rendabel om die veldverwarming aan te zetten.
    Vind ik leuk
    Einstein71 +496
    vrijdag 9 februari 2018 om 19:31
    Dan zal ik je een spiegel voorhouden: Waarom leg je een veldverwaring in 2013 aan die als het nodig is, het niet doet?

    Hebben ze destijds Erwin Krol ingehuurd om de voorspellingen voor 2013 aan te horen en gedacht: Nou, we kunnen het ook wel af met een halve en een ingehuurde?"
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    vrijdag 9 februari 2018 om 19:37
    In de Eredivisie hebben ze die externe ketel constant tot hun beschikking, als ze in de Juup spelen niet. Zal dus wel het gevolg zijn van de lagere inkomsten uit TV gelden, sponsoring en kaartjes in de Juup. Op zich dus niet zo vreemd als jij doet voorkomen.
    Vind ik leuk
    Einstein71 +496
    vrijdag 9 februari 2018 om 19:50
    He? Wat bedoel je? Alle externe ketels staan nu ter beschikking van ED-clubs? Kennelijk heeft GAE er uit financiële overweging voor gekozen een contract voor een externe ketel niet te verlengen met het risico dat dit nu gebeurt... En nu zijn ze op... Wat ik me overigens ook moeilijk kan voorstellen gezien de overcapaciteit in de branche en de diverse alternatieven om warmte op te wekken vandaag de dag.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    vrijdag 9 februari 2018 om 20:03
    GAE heeft er voor gekozen om, nu ze in de Jupiler League spelen en dus niet verplicht zijn om (actieve) veldverwarming te hebben, uit financiële overweging besloten de ketel NIET af te nemen voor dit seizoen.

    Toen GAE in 2013 in de eredivisie speelde hadden ze die keuze niet, anders krijg je namelijk geen eredivisie proflicentie.

    En gezien de overcapaciteit, die mensen die zon ketel ter beschikking hebben, zullen heus niet gratis dat ding laten draaien.
    Opwarming is een van de meest energieslurpende.
    Je praat hier ook over een te verwarmen stuk van 100x50 meter (minimaal).

    Ik snap GAE heel goed.

    En het is dat het meerendeel in de Jupiler League op kunstgras speelt, anders zouden er meer wedstrijden afgelast zijn vandaag.

    Maar nee iedereen zeikt nu op Kowet omdat ze wel hebben waar iedereen om roept, een grasveld...
    Vind ik leuk
    Einstein71 +496
    vrijdag 9 februari 2018 om 20:07
    Alleen kun je er niet op voeballe.... Maar ik had je reactie bijna geliked, nee... ga ik toch doen, want ik ben het met je eens dat JL clubs de touwtjes aan elkaar moeten knopen, helaas.

    Maar wees dan eerlijk en zeg dan dat het je eigen overweging is geweest en dat je daar nu last van hebt.... Okay!
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    vrijdag 9 februari 2018 om 20:17
    Ben niet voor GAE hoor, maar denk dat dat ook wel uit hun berichten op twitter is op te maken dat het financieel niet aantrekkelijk genoeg was om het wel te doen.
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    vrijdag 9 februari 2018 om 19:56
    "De externe ketel moet extern ingehuurd worden." Dat als je iets inhuurt, dat niet iets van jezelf is, dat lijkt mij eigenlijk altijd zo. Maar ze zeggen het vast niet voor niets. Dat extern inhuren klinkt nog vreemder. Alsof iemand anders voor de club die ketel gaat huren. Zou dat echt zo zijn? Dan lijkt het vreemd om over de kosten te beginnen.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3975
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:39
    Zeker niet in deze periode....

    Echt niet? Waneer dan wel? In hartje zomer? Lachwekkende verklaring dit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 18:40]
    Vind ik leuk
    yuuup +9497
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:54
    Echt hè. Niet te geloven.
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    vrijdag 9 februari 2018 om 19:57
    Er is vermoedelijk nu veel vraag.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    vrijdag 9 februari 2018 om 20:06
    Carnaval, koude carnaval, bedrijven/horeca zetten veel tenten en dergelijke buiten. Willen dit dus graag verwarmen.

    (Ik denk maar mee hoor, weet niet of ze in Deventer eo. carnavallen)
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3975
    vrijdag 9 februari 2018 om 20:44
    Dus de horeca zou wel vooruit kunnen denken maar bij gae is de vorst al donderslag bij heldere hemel gekomen?
    Klinkt allemaal heel amateuristisch ...
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    vrijdag 9 februari 2018 om 20:54
    Nee. De horeca is maanden bezig met evenementen zoals carnaval.

    Kowet geeft aan dat ze bij voorbaat al hebben besloten geen veldverwarming te nemen zolang ze in de Jupiler League spelen.
    Ze zijn dit niet verplicht om te hebben en dus heeft de KNVB hier net zoveel schuld aan.

    Kowet heeft op deze manier geen problemen met hun begroting als ze bijv van de Eredivisie naar de Jupiler degraderen.
    Vind ik leuk
    North +2379
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:40
    De gemiddelde go ahead fan drinkt genoeg bier om dat veld weer warm te kunnen pissen.

    Ik zie het probleem niet.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3914
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:40
    Tsja..dan is een kunstgrasveld weer voodeliger maar er moet gewoon overal veldverwarming komen ook in J.L. knvb!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:40
    Ik moet zeggen het vriest wel behoorlijk hier in deventer. Kan wel snappen dat het niet doorgaat.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14719
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:48
    Het vriest in de rest van Nederland ook en die wedstrijden gaan gewoon door.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:56
    Tja, heb er verder ook niet veel verstand van. Zei alleen dat het vriest hier.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:44
    Hoort toch gewoon bij de winter, een afgelasting, waar maakt men zich druk om, het is toch al een competitie van niks
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14719
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:50
    Moet toch een beetje pijn doen dat je club 16e staat in een competitie van niks.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:52
    Dat is er een onder de gordel zeker van iemand van zwolle.
    Maar staan ze echt al 16de ? Beter dan de prognose dus ;)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14719
    vrijdag 9 februari 2018 om 19:11
    Hij noemt het een competitie van niks, terwijl iedereen weet dat de JL de leukste competitie van Nederland is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 02:34
    Klopt, past ook wel bij een club van niks met voetbal van niks in een dorp van niks met supporters van niks. Succes straks tegen Emmen, hahahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 18:50
    Ha ha armoe troef....ook triest dat het niveau in Nederland is...
    Vind ik leuk
    Fred1975 +502
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:00
    Iedereen die roept dat er geen geld is. We zijn de enige club die altijd in categorie 3 heeft gezeten. Het is in de Jup niet verplicht, dus besteden we er geen geld aan.
    Vind ik leuk
    orion73 +1447
    zaterdag 10 februari 2018 om 00:23
    Niet tijdelijk beschikbaar. Hij is dus constant beschikbaar. Beter was geweest tijdelijk niet beschikbaar.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 00:26]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws