Go Ahead Eagles moet wedstrijd afblazen: 'De ketel is tijdelijk niet beschikbaar'

Go Ahead Eagles moet wedstrijd afblazen: 'De ketel is tijdelijk niet beschikbaar'

vrijdag 9 februari 2018 om 18:23

De Jupiler League-wedstrijd tussen Go Ahead Eagles en FC Emmen van vrijdagavond kan geen doorgang vinden. Het veld van de Adelaarshorst werd door scheidsrechter Jochem Kamphuis afgekeurd doordat het op meerdere plekken bevroren was.

De Deventenaren hebben zich via Twitter uitgebreid verontschuldigd voor het afblazen van de wedstrijd. Normaal gesproken maakt de nummer zestien van de Jupiler League gebruik van een 'externe ketel' die voor de veldverwarming dient te zorgen. 'Deze ketel is niet tijdelijk beschikbaar - zeker niet in deze periode - dus het is helaas geen kwestie van 'even aanzetten'', laat de club weten.

In de Eredivisie geldt verwarming als een verplichting, maar in de Jupiler League is die regel niet van kracht. Bovendien kan Go Ahead het zich financieel niet permitteren om het hele seizoen over de externe ketel te beschikken. 'Nog afgezien van de brandstof die hij verbruikt.'

De KNVB heeft al een nieuwe datum vastgesteld voor de wedstrijd. Go Ahead en FC Emmen trappen maandagavond om 20.00 uur af aan de Vetkampstraat.

Plaats een reactie

vrijdag 9 februari 2018 om 18:27
Het is wat hé kan. Alleen in Nederland de benzine kost een hoop geld. betaalt voetbal club!
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:31
Wat bedoel je nou Bulldogje? :p ik volg je even niet
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:33
Nou dat het alleen in Nederland kan ze moeten gewoon zo ding hebben op het veld te verwarmen nou kan de wedstrijd niet door gaan om dat co Eagles niet zo ding heeft pfff he hé :p
Vind ik leuk
13 +5779
vrijdag 9 februari 2018 om 18:49
Ze moeten dus niet gewoon zo’n ding hebben, want het is in JL niet verplicht.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:51
Dat heb ik gelezen klopt
Vind ik leuk
Joen'tje +1977
vrijdag 9 februari 2018 om 18:31
Kunnen er niet een aantal man de grasmat warm hijgen?
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
vrijdag 9 februari 2018 om 18:31
Als ze het niet kunnen betalen gaan ze toch lekker een niveautje lager spelen?
Vind ik leuk
13 +5779
vrijdag 9 februari 2018 om 18:51
Waarom? Niet verplicht in JL staat er toch duidelijk. #GAEinJL
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
vrijdag 9 februari 2018 om 18:55
Nee klopt, al vind ik dat wel vreemd. Ik vind het vooral vreemd dat ze veldverwarming nemen, maar dan met een externe ketel die ze (denk ik/neem ik aan) moeten huren als het vriest. En dan zeggen ze dit
"De veldverwarming die in 2013 is aangelegd maakt gebruik van een externe ketel. Deze dient extern ingehuurd te worden. Deze ketel is niet tijdelijk beschikbaar - zeker niet in deze periode - dus het is helaas geen kwestie van ‘even aanzetten’."
Hoezo zeker niet in deze periode? En hoezo is hij niet tijdelijk beschikbaar?
Ze hebben hem alleen maar tijdelijk nodig en alleen maar in de winter!! Wtf is dit voor verhaal? :p

Ik bedoel dus denk ik eigenlijk, als je warrig wanbeleid voert ga je toch lekker een niveautje lager spelen? Ik weet het niet, ik vind het zo'n raar bericht..
Vind ik leuk
13 +5779
vrijdag 9 februari 2018 om 19:02
Ik moest er ook om lachen, dat het juist niet beschikbaar is als het nodig is. Maar die veldverwarming moest natuurlijk voor Eredivisie. En nu ze in JL spelen en weinig geld hebben, kiezen ze voor goedkope oplossing die geen oplossing is haha. En dat mogen ze conform de regels in JL. Dus niets aan de hand. Jij bent aanhanger van een club die zwemt in het geld en ik zou je willen vragen niet zo makkelijk te oordelen over clubs die het niet zo makkelijk hebben.
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
vrijdag 9 februari 2018 om 19:09
Ja, en in de zomer kun je hem wel huren, want dan hoeft niemand hem. En in de winter krijgen bedrijven die hem constant nodig hebben voorrang.
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk, het was voor de eredivisie en nu maakt het geen fluit uit.

Ah toe, dat is zo lekker om te doen :p
Het blijft wel een raar verhaal natuurlijk. Waarom verkopen ze niet een speler voor 40.000.000? Dat deed Ajax ook..
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 19:12
dat krijg je als het geld in het betaald voetbal zo eerlijk verdeeld wordt.
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
vrijdag 9 februari 2018 om 19:13
Dat hoeft van mij ook niet hoor. Wel belonen op basis van plaats, maar wel eerlijker.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 19:23
de beloning moet veel meer het behalen van europees voetbal zijn. doe je daar dan als club niks mee of je presteert gewoon bagger dan heb je je daar alleen zelf mee. maar de gelden die betaald worden voor de beide betaald voetbal competities moeten gewoon beter verdeeld gaan worden, niet 5 ploegen die de helft van het geld in de zak steken.
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
vrijdag 9 februari 2018 om 19:35
Door het te verdelen op basis van de ranglijst kun je ook mooi clubs belonen die boven hun kunnen presteren.
Maar daarnaast ook eerlijker verdeeld. Onze top 3 vecht in Europa voor hetzelfde als de kleinere Nederlandse clubs hier. De top 3 zou dat dus moeten kunnen begrijpen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 20:00
voor de grote clubs zijn die tv gelden peanuts, voor de andere clubs zijn die gelden van levensbelang.
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
vrijdag 9 februari 2018 om 20:02
Ja, maar dat betekent niet dat ze er geen recht op hebben. Als die andere clubs beter scouten, inkopen en verkopen is het voor hun ook geen levensbelang.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 20:08
waarom zouden ze dat doen? als die kleine clubs een leuk spelertje hebben wordt die op zijn 15e weggehaald voor 2 broodjes frikandel. en ook een scoutingsapparaat kost geld.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 20:08]
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
vrijdag 9 februari 2018 om 20:25
Je kunt ook oudere spelers scouten volgens mij.
Ik vind wel dat Nederlandse clubs daarin meer samen zouden kunnen werken. Daar heeft iedereen denk ik wat aan. Scouting bedoel ik, dat spelers die bij de Ajax scouting afvallen best voor een mindere club kunnen spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 00:36
Die ploegen zorgen dan ook voor de meeste kijkers ;)
Als er in een heel seizoen gemiddeld 500.000 mensen naar de wedstrijden van Ajax kijken en bij GAE gemiddeld nog geen 5.000, dan lijkt het me logisch dat de clubs als Ajax meer krijgen dan de andere clubs.
Het geld wordt aan de hand van de kijkcijfers gewoon eerlijk onder de clubs verdeeld, iedereen krijgt waar hij recht op heeft. En dan kan je zeggen dat clubs als Ajax wel wat kunnen missen, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Zo werkt het op je werk toch ook niet? Of vraag jij aan je baas of ie even wat geld wil inleveren omdat ie toch al genoeg heeft?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 00:38]
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 03:26
dan pakken jullie je maar met die 5 ploegen samen en beginnen een competitie voor jezelf. eens kijken hoe lang jullie de meeste kijkers trekken. of ga lekker naar die europese competitie waar jullie heen willen en nemen jullie meteen alle teams, dus ook alle jeugdteams mee uit alle nederlandse competities. dat geneuzel dat de meeste kijkers ook het meeste geld moeten krijgen slaat helemaal nergens op. het is sport en dat kun je niet vergelijken met een bedrijf. marktwerking in de sport werkt niet. oh wacht, naar de nederlandse schaatsers kijken meer mensen dan dat die naar andere schaatsers kijken. we geven die nederlandse schaatsers 50 meter voorsprong bij de start. marktwerking heet dat.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 03:29]
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 03:45
Het is een sport, maar de clubs zijn in principe gewoon bedrijven.
En je praat alsof wij afhankelijk zijn van jullie, maar het is vooral andersom. Zonder ons krijgen jullie helemaal geen stuiver binnen aan TV-geld, maar wij kunnen dat hebben en jullie niet. Kleine clubs zullen naar de klote gaan dan, maar wij kunnen dat geld makkelijk missen.
Als de groote clubs zich terugtrekken en zeggen dat ze niet meer live uitgezonden willen worden, hoe veel denk je dat er dan nog aan TV-geld binnenkomt?
In dat geval krijgt GAE zelfs nog minder dan dat ze nu krijgen, simpelweg omdat er geen hond meer voetbal gaat kijken op TV.
Dus de kleine clubs mogen in hun handen klappen met de hoeveelheid centen die ze nu krijgen.
Het is toch niet meer dan logisch dat de clubs die het meest verantwoordelijk zijn voor het geld dat er binnenkomt via de TV, dat die ook het meeste daar van opstrijken.
De kleinere clubs hebben al geluk dat ze daarvan mee kunnen profiteren zonder dat ze er ook maar iets voor hoeven te down, maar nog is het niet genoeg?
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 04:01
goed, dan pakt de knvb maar 1 miljoen af van de tv gelden en geeft de winnaar 5 ton , de nummer 2 3 ton en de nummer 3 2 ton. de rest van het geld wordt evenredig verdeeld over alle 18 clubs. die zogenaamde top clubs hebben ook al europees voetbal , maar ze zijn te slecht om daar wat voor te stellen, en dat is de beloning wat die clubs hebben. en zowieso die jong teams allemaal eruit. een voetbalclub is geen bedrijf. beter gezegd, een competitie is geen bedrijf.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 04:05]
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 02:28
Ze hebben een deal dat ze in de zomer sowieso altijd kunnen beschikken over die ketel...en dat wil dan graag in de ED ballen?!
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:38
Wat een bullshit! Je hebt veldverwarming of niet. Niet deels. Als je een externe ketel nodig hebt, hoeft die niet een heel jaar te draaien, lijkt mij. Vandaar de keuze voor een huurketeltje. Lekker goedkoop en nu dus niet voldoende.
Vind ik leuk
Spiegel +4301
vrijdag 9 februari 2018 om 18:48
Voor iemand die zich Einstein noemt niet echt een slimme jongen.

Veldverwarming is in 2013 aangelegd omdat GAE in de eredivisie actief was en dit dus verplicht was.

Voor Jupiler League clubs is dit niet het geval en gezien er minder geld binnenkomt ook niet rendabel om die veldverwarming aan te zetten.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 19:31
Dan zal ik je een spiegel voorhouden: Waarom leg je een veldverwaring in 2013 aan die als het nodig is, het niet doet?

Hebben ze destijds Erwin Krol ingehuurd om de voorspellingen voor 2013 aan te horen en gedacht: Nou, we kunnen het ook wel af met een halve en een ingehuurde?"
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 19:37
In de Eredivisie hebben ze die externe ketel constant tot hun beschikking, als ze in de Juup spelen niet. Zal dus wel het gevolg zijn van de lagere inkomsten uit TV gelden, sponsoring en kaartjes in de Juup. Op zich dus niet zo vreemd als jij doet voorkomen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 19:50
He? Wat bedoel je? Alle externe ketels staan nu ter beschikking van ED-clubs? Kennelijk heeft GAE er uit financiële overweging voor gekozen een contract voor een externe ketel niet te verlengen met het risico dat dit nu gebeurt... En nu zijn ze op... Wat ik me overigens ook moeilijk kan voorstellen gezien de overcapaciteit in de branche en de diverse alternatieven om warmte op te wekken vandaag de dag.
Vind ik leuk
Spiegel +4301
vrijdag 9 februari 2018 om 20:03
GAE heeft er voor gekozen om, nu ze in de Jupiler League spelen en dus niet verplicht zijn om (actieve) veldverwarming te hebben, uit financiële overweging besloten de ketel NIET af te nemen voor dit seizoen.

Toen GAE in 2013 in de eredivisie speelde hadden ze die keuze niet, anders krijg je namelijk geen eredivisie proflicentie.

En gezien de overcapaciteit, die mensen die zon ketel ter beschikking hebben, zullen heus niet gratis dat ding laten draaien.
Opwarming is een van de meest energieslurpende.
Je praat hier ook over een te verwarmen stuk van 100x50 meter (minimaal).

Ik snap GAE heel goed.

En het is dat het meerendeel in de Jupiler League op kunstgras speelt, anders zouden er meer wedstrijden afgelast zijn vandaag.

Maar nee iedereen zeikt nu op Kowet omdat ze wel hebben waar iedereen om roept, een grasveld...
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 20:07
Alleen kun je er niet op voeballe.... Maar ik had je reactie bijna geliked, nee... ga ik toch doen, want ik ben het met je eens dat JL clubs de touwtjes aan elkaar moeten knopen, helaas.

Maar wees dan eerlijk en zeg dan dat het je eigen overweging is geweest en dat je daar nu last van hebt.... Okay!
Vind ik leuk
Spiegel +4301
vrijdag 9 februari 2018 om 20:17
Ben niet voor GAE hoor, maar denk dat dat ook wel uit hun berichten op twitter is op te maken dat het financieel niet aantrekkelijk genoeg was om het wel te doen.
Vind ik leuk
HanV +2712
vrijdag 9 februari 2018 om 19:56
"De externe ketel moet extern ingehuurd worden." Dat als je iets inhuurt, dat niet iets van jezelf is, dat lijkt mij eigenlijk altijd zo. Maar ze zeggen het vast niet voor niets. Dat extern inhuren klinkt nog vreemder. Alsof iemand anders voor de club die ketel gaat huren. Zou dat echt zo zijn? Dan lijkt het vreemd om over de kosten te beginnen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:39
Zeker niet in deze periode....

Echt niet? Waneer dan wel? In hartje zomer? Lachwekkende verklaring dit.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 18:40]
Vind ik leuk
yuuup +6662
vrijdag 9 februari 2018 om 18:54
Echt hè. Niet te geloven.
Vind ik leuk
HanV +2712
vrijdag 9 februari 2018 om 19:57
Er is vermoedelijk nu veel vraag.
Vind ik leuk
Spiegel +4301
vrijdag 9 februari 2018 om 20:06
Carnaval, koude carnaval, bedrijven/horeca zetten veel tenten en dergelijke buiten. Willen dit dus graag verwarmen.

(Ik denk maar mee hoor, weet niet of ze in Deventer eo. carnavallen)
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 20:44
Dus de horeca zou wel vooruit kunnen denken maar bij gae is de vorst al donderslag bij heldere hemel gekomen?
Klinkt allemaal heel amateuristisch ...
Vind ik leuk
Spiegel +4301
vrijdag 9 februari 2018 om 20:54
Nee. De horeca is maanden bezig met evenementen zoals carnaval.

Kowet geeft aan dat ze bij voorbaat al hebben besloten geen veldverwarming te nemen zolang ze in de Jupiler League spelen.
Ze zijn dit niet verplicht om te hebben en dus heeft de KNVB hier net zoveel schuld aan.

Kowet heeft op deze manier geen problemen met hun begroting als ze bijv van de Eredivisie naar de Jupiler degraderen.
Vind ik leuk
North +2473
vrijdag 9 februari 2018 om 18:40
De gemiddelde go ahead fan drinkt genoeg bier om dat veld weer warm te kunnen pissen.

Ik zie het probleem niet.
Vind ik leuk
Liwwadder +3722
vrijdag 9 februari 2018 om 18:40
Tsja..dan is een kunstgrasveld weer voodeliger maar er moet gewoon overal veldverwarming komen ook in J.L. knvb!
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:40
Ik moet zeggen het vriest wel behoorlijk hier in deventer. Kan wel snappen dat het niet doorgaat.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:48
Het vriest in de rest van Nederland ook en die wedstrijden gaan gewoon door.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:56
Tja, heb er verder ook niet veel verstand van. Zei alleen dat het vriest hier.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:44
Hoort toch gewoon bij de winter, een afgelasting, waar maakt men zich druk om, het is toch al een competitie van niks
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:50
Moet toch een beetje pijn doen dat je club 16e staat in een competitie van niks.
Vind ik leuk
FSCeara +4418
vrijdag 9 februari 2018 om 18:52
Dat is er een onder de gordel zeker van iemand van zwolle.
Maar staan ze echt al 16de ? Beter dan de prognose dus ;)
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 19:11
Hij noemt het een competitie van niks, terwijl iedereen weet dat de JL de leukste competitie van Nederland is.
Vind ik leuk
13 +5779
vrijdag 9 februari 2018 om 18:53
Flauw.
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 02:34
Klopt, past ook wel bij een club van niks met voetbal van niks in een dorp van niks met supporters van niks. Succes straks tegen Emmen, hahahaha
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 18:50
Ha ha armoe troef....ook triest dat het niveau in Nederland is...
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:00
Iedereen die roept dat er geen geld is. We zijn de enige club die altijd in categorie 3 heeft gezeten. Het is in de Jup niet verplicht, dus besteden we er geen geld aan.
Vind ik leuk
orion73 +902
zaterdag 10 februari 2018 om 00:23
Niet tijdelijk beschikbaar. Hij is dus constant beschikbaar. Beter was geweest tijdelijk niet beschikbaar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 00:26]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Go Ahead Eagles moet wedstrijd afblazen: 'De ketel is tijdelijk niet beschikbaar'