Jong Ajax geeft koppositie weg in spectaculair duel, weer succes voor Graafschap

Jong Ajax geeft koppositie weg in spectaculair duel, weer succes voor Graafschap

vrijdag 9 februari 2018 om 21:58

Jong Ajax heeft een krankzinnige wedstrijd tegen Telstar met 3-3 gelijkgespeeld. Daardoor hebben de Amsterdammers de koppositie in de Jupiler League uit handen gegeven.

Telstar - Jong Ajax 3-3
Jong Ajax kwam in de eerste helft knullig op achterstand door een blunder van doelman Norbert Alblas. De problemen werden groter voor Jong Ajax omdat Telstar na rust ook 2-0 maakte. Na die treffer begon het spektakel. Mateo Cassierra zorgde al snel voor de aansluitingstreffer en een paar minuten later maakte Zian Flemming gelijk. Jong Ajax realiseerde bijna een megastunt doordat Luis Orejuela met zijn eerste Ajax-treffer voor 2-3 zorgde. Een stunt bleek echter teveel van het goede: Telstar maakte vlak voor tijd uit een corner gelijk. Daardoor staan NEC en Jong Ajax nu samen aan kop in de Jupiler League.

De Graafschap - Volendam 2-1
De Graafschap heeft zichzelf een stevigere positie verschaft in de subtop van de Jupiler League. Daar was een 2-1 overwinning op FC Volendam voor nodig. Mark Diemers kroonde zich tot goudhaantje voor de Doetinchemmers door vlak voor rust en twintig minuten na rust te scoren. Bij Volendam hoopten ze door de late 2-1 nog op een stunt, maar vlak na de tegentreffer floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. De Graafschap komt in punten gelijk met nummer zes FC Emmen.

Cambuur - MVV 0-2
René Hake heeft zijn tweede wedstrijd in dienst van SC Cambuur verloren. Nummer vijftien MVV ging er met de drie punten vandoor door een 0-2 overwinning. Hake begon goed met een overwinning op Go Ahead Eagles, maar vrijdag ging het mis. Het bleef lang 0-0 in Leeuwarden, waardoor veel mensen rekenden op een doelpuntloos gelijkspel. In de 81e minuut kwam MVV via Tuur Houben alsnog op voorsprong. Een minuut voor tijd besliste Samy Mmaee met de 0-2 de wedstrijd. MVV klimt naar 29 punten en staat gelijk met FC Volendam.

Overige uitslagen:
Den Bosch - Eindhoven 4-0
Oss - Almere City - 5-1

Jong Utrecht - RKC 5-2
Dordrecht - Helmond Sport 3-2

Poll

Gaat Jong Ajax kampioen worden?

(19 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +102535
vrijdag 9 februari 2018 om 22:07
2x 2e worden in 1 seizoen is dat eigenlijk ooit eerder vertoond?
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:21
Ze willen alleen mooie voetbal ook dat kunnen ze niet en gaan al jaren voor de tweede plek mafklappers
Vind ik leuk
FSCeara +4418
vrijdag 9 februari 2018 om 23:33
Het gaat als volgt gaan; als ze inzien dat PSV gewoon kampioen word gaan ze spelers uit Ajax 1 vrij maken om de JL te winnen. Tenminste 1 prijs dit jaar anders alweer lege handen en toch een grote bek !
Vind ik leuk
SjeH +137
vrijdag 9 februari 2018 om 22:08
Hoe kan dat nou dat jong Ajax gelijk speelt tegen Telstar? Oh ja, het echte Ajax speelt later nog!!!! Competitie vervalsing dus! Schijt KNVB!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:13
Spijtig dat opnieuw een topic wordt misbruikt en vergald door trollende recidivisten met multi-accounts om met hun puberale repertoire kleuterfitties in stand te houden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 22:13]
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:34
Dat heb je goed gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:39
Het wekt geen verbazing dat jij als ervaringsdeskundige je evenknie en spiegelbeeld herkent.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 22:39]
Vind ik leuk
Stranger +2601
zaterdag 10 februari 2018 om 07:38
Zo ,daar wordt ik even stil van op de vroege morgen en dan zo'n volzin.
Ik ga nu maar weer naar bed ,mijn roes uitslapen ,want de carnaval is begonnen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:19
Tja ze gaan alleen voor plaats twee daar
Vind ik leuk
Barbie +885
vrijdag 9 februari 2018 om 22:24
Ha ha, dat wordt een topjaar. PSV kampioen. NEC kampioen. En helemaal niets in Amsterdam.
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
vrijdag 9 februari 2018 om 22:24
Lang leve de competitievervalsing...
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:31
Telstar gaf het in 20 minuten weg. Voor de rust hadden ze er meer moeten maken. Weer een paar vreemde scheidsrechterlijke beslissingen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:33
Mag je niet zeggen Wim Ajax heeft altijdddd scheids tegen
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:34
Werkelijk bizar dat querulanten een bericht over de jupiler league hebben gepromoveerd tot een exclusief Ajax-topic om vervolgens hun frustraties te ventileren met 24/7 therapie.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +13827
vrijdag 9 februari 2018 om 22:42
Zeg dat wel...
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:25
Goed zo VP dat jullie nu wel een artikel plaatsen over jong Ajax maar gisteren geen woord hebben gerept over de overwinning van Nec op jong PSV.
Het wordt steeds lachwekkender hoe jullie je voorkeur laten blijken.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:37
Dordt draait lekker, periodekampioenen?!
Vind ik leuk
Hugo59 +759
vrijdag 9 februari 2018 om 23:54
Leuke pot
Vind ik leuk
Hupfean +1598
zaterdag 10 februari 2018 om 00:16
Mvv begint echt mijn clubje te worden. Weer ff de grote bekken in lulwarden weer een weekje dicht. Gefeliciteerd en Alaaf MVV.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jong Ajax geeft koppositie weg in spectaculair duel, weer succes voor Graafschap