Jong Ajax geeft koppositie weg in spectaculair duel, weer succes voor Graafschap

    Jong Ajax geeft koppositie weg in spectaculair duel, weer succes voor Graafschap

    vrijdag 9 februari 2018 om 21:58

    Jong Ajax heeft een krankzinnige wedstrijd tegen Telstar met 3-3 gelijkgespeeld. Daardoor hebben de Amsterdammers de koppositie in de Jupiler League uit handen gegeven.

    Telstar - Jong Ajax 3-3
    Jong Ajax kwam in de eerste helft knullig op achterstand door een blunder van doelman Norbert Alblas. De problemen werden groter voor Jong Ajax omdat Telstar na rust ook 2-0 maakte. Na die treffer begon het spektakel. Mateo Cassierra zorgde al snel voor de aansluitingstreffer en een paar minuten later maakte Zian Flemming gelijk. Jong Ajax realiseerde bijna een megastunt doordat Luis Orejuela met zijn eerste Ajax-treffer voor 2-3 zorgde. Een stunt bleek echter teveel van het goede: Telstar maakte vlak voor tijd uit een corner gelijk. Daardoor staan NEC en Jong Ajax nu samen aan kop in de Jupiler League.

    De Graafschap - Volendam 2-1
    De Graafschap heeft zichzelf een stevigere positie verschaft in de subtop van de Jupiler League. Daar was een 2-1 overwinning op FC Volendam voor nodig. Mark Diemers kroonde zich tot goudhaantje voor de Doetinchemmers door vlak voor rust en twintig minuten na rust te scoren. Bij Volendam hoopten ze door de late 2-1 nog op een stunt, maar vlak na de tegentreffer floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. De Graafschap komt in punten gelijk met nummer zes FC Emmen.

    Cambuur - MVV 0-2
    René Hake heeft zijn tweede wedstrijd in dienst van SC Cambuur verloren. Nummer vijftien MVV ging er met de drie punten vandoor door een 0-2 overwinning. Hake begon goed met een overwinning op Go Ahead Eagles, maar vrijdag ging het mis. Het bleef lang 0-0 in Leeuwarden, waardoor veel mensen rekenden op een doelpuntloos gelijkspel. In de 81e minuut kwam MVV via Tuur Houben alsnog op voorsprong. Een minuut voor tijd besliste Samy Mmaee met de 0-2 de wedstrijd. MVV klimt naar 29 punten en staat gelijk met FC Volendam.

    Overige uitslagen:
    Den Bosch - Eindhoven 4-0
    Oss - Almere City - 5-1

    Jong Utrecht - RKC 5-2
    Dordrecht - Helmond Sport 3-2

    Poll

    Gaat Jong Ajax kampioen worden?

    (1248 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +147759
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:07
    2x 2e worden in 1 seizoen is dat eigenlijk ooit eerder vertoond?
    Vind ik leuk
    Eddy psv +284
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:21
    Ze willen alleen mooie voetbal ook dat kunnen ze niet en gaan al jaren voor de tweede plek mafklappers
    Vind ik leuk
    FSCeara +8092
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:33
    Het gaat als volgt gaan; als ze inzien dat PSV gewoon kampioen word gaan ze spelers uit Ajax 1 vrij maken om de JL te winnen. Tenminste 1 prijs dit jaar anders alweer lege handen en toch een grote bek !
    Vind ik leuk
    SjeH +278
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:08
    Hoe kan dat nou dat jong Ajax gelijk speelt tegen Telstar? Oh ja, het echte Ajax speelt later nog!!!! Competitie vervalsing dus! Schijt KNVB!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:13
    Spijtig dat opnieuw een topic wordt misbruikt en vergald door trollende recidivisten met multi-accounts om met hun puberale repertoire kleuterfitties in stand te houden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:34
    Dat heb je goed gezien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:39
    Het wekt geen verbazing dat jij als ervaringsdeskundige je evenknie en spiegelbeeld herkent.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 22:39]
    Vind ik leuk
    Stranger +4387
    zaterdag 10 februari 2018 om 07:38
    Zo ,daar wordt ik even stil van op de vroege morgen en dan zo'n volzin.
    Ik ga nu maar weer naar bed ,mijn roes uitslapen ,want de carnaval is begonnen.
    Vind ik leuk
    Eddy psv +284
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:19
    Tja ze gaan alleen voor plaats twee daar
    Vind ik leuk
    Barbie +959
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:24
    Ha ha, dat wordt een topjaar. PSV kampioen. NEC kampioen. En helemaal niets in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26788
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:24
    Lang leve de competitievervalsing...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:34
    Werkelijk bizar dat querulanten een bericht over de jupiler league hebben gepromoveerd tot een exclusief Ajax-topic om vervolgens hun frustraties te ventileren met 24/7 therapie.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18245
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:42
    Zeg dat wel...
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:37
    Dordt draait lekker, periodekampioenen?!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1858
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:54
    Leuke pot
    Vind ik leuk
    Hupfean +3641
    zaterdag 10 februari 2018 om 00:16
    Mvv begint echt mijn clubje te worden. Weer ff de grote bekken in lulwarden weer een weekje dicht. Gefeliciteerd en Alaaf MVV.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jong Ajax geeft koppositie weg in spectaculair duel, weer succes voor Graafschap