Sparta-aanvoerder begrijpt PSV-kritiek op Nijhuis niet: Wisten we op voorhand

    Sparta-aanvoerder begrijpt PSV-kritiek op Nijhuis niet: "Wisten we op voorhand"

    zondag 11 februari 2018 om 13:09

    Sparta-aanvoerder Ryan Sanusi stond na afloop van het thuisduel met PSV vol teleurstelling de pers te woord. De Rotterdamse hekkensluiter was zeker niet minder dan koploper PSV, maar moest toch een 1-2 nederlaag slikken.

    Van het verschil op de ranglijst was op Het Kasteel niet veel te zien, vindt de Belg. "We hebben een degelijke wedstrijd gespeeld. In de eerste helft hebben we PSV goed opgehouden. In de tweede helft waren we dominanter en hebben we meer gevoetbald", vertelt hij aan Voetbal Inside. "Als we vanuit een goede organisatie spelen, heeft zelfs de koploper van Nederland het moeilijk. Ze kwamen er niet door en die twee doelpunten waren niet echt uitgespeelde kansen, maar meer slordigheidjes van ons."

    Na afloop van de wedstrijd werd de rol van scheidsrechter Bas Nijhuis besproken. De arbiter liet volgens PSV-spits Luuk de Jong te veel toe, maar Sanusi meende dat dit wel meeviel. "We wisten op voorhand al dat hij graag door laat spelen. Ik houd zelf ook wel van scheidsrechters die niet te veel fluiten en zorgen voor mannelijk voetbal. Dat is dus alleen maar goed, vind ik."

    Plaats een reactie

    Kingme +642
    zondag 11 februari 2018 om 13:12
    Ik denk dat psv juist kwalitatief heel veel net niet spelers heeft . Het doet me als supporter pijn in mijn ogen als ik af en toe zie hoe we voetballen . Daarnaast is het wel een beleving als je constant blijft winnen ... nu na heerveen Feyenoord en Utrecht weten we waar we staan! Met 9 punten hopelijk .
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    zondag 11 februari 2018 om 13:13
    Was gewoon weer een staaltje schitterend veldspel wat PSV op de mat legde gisteren. Sparta wist gewoon niet waar het het zoeken moest,zeer verdiende overwinning en alles behalve geflatteerd. Oh en Bergwijn, over een jaar speelt die jongen gewoon basis Barca, kan niet anders!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    zondag 11 februari 2018 om 13:32
    Gekleurd brilletje en 20 bier op?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    zondag 11 februari 2018 om 13:33
    Niets meer en niets minder dan de waarheid toch, als je dat niet ziet dan weet ik het ook niet meer ;)
    Vind ik leuk
    Nicole +804
    zondag 11 februari 2018 om 13:44
    ik hoop dat het een grapje van je is, anders zou ik heel snel hulp zoeken
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 20:57
    pfff zelfs met 20 bier op spreek je zinniger
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    zondag 11 februari 2018 om 14:45
    Hahaha . Lekker Carnaval blijven fieren en niet te veel drinken zo dat je de goede wedstrijd opzet. Want je hebt echt een andere wedstrijd gezien Kopsterk !! Ik zou je naam trouwens veranderen in Koppien want dat krijg je wel als je elke week naar het spel van PSV moet kijken.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 14:56
    Lol haha PSV is bagger en bergwijn zal nooit voor topclub spelen
    Vind ik leuk
    MN223 +1038
    zondag 11 februari 2018 om 15:08
    Bergwijn speelt nu al voor een topclub.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    zondag 11 februari 2018 om 21:09
    toBclub
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    zondag 11 februari 2018 om 17:15
    Wel eens gehoord van sarcasme?
    Vind ik leuk
    Cazzy +1797
    zondag 11 februari 2018 om 13:13
    Zat daar in het stadion, vanuit mijn oogpunt floot Nijhuis een degelijke wedstrijd.

    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    zondag 11 februari 2018 om 13:16
    Ik dacht dat Nienhuis geblesseerd was, je weet wel, Nienhuis de keeper van Sparta..
    Vind ik leuk
    Cazzy +1797
    zondag 11 februari 2018 om 13:24
    Woopsy
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:14
    Sparta was kwa niveau niets minder dan de koploper....
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:16
    Dan was het wel een gelijkspel geweest
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21854
    zondag 11 februari 2018 om 13:17
    Matig denkwerk deze comment
    (van Bierprof2)
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:36
    Was helaas nog niet hersteld van de kater timmio
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:27
    De beste ploeg wint niet altijd... gisteren was er geen verschil te zien kwa niveau, dat is best erg eigenlijk
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    zondag 11 februari 2018 om 13:26
    Zag net tijdens Ajax Twente een statistiek van die wedstrijd voorbij komen:

    Voor beide ploegen:
    5 schoten
    2 op doel

    Enige verschil is dat Ajax er wel eentje tegen het net aan kreeg en Twente niet.

    Dus qua niveau schelen ze niks?

    PSV is nauwelijks in de problemen geweest. Ik heb oprecht niet het idee gehad dat PSV bij 0-1 alsnog punten zou laten liggen gisteren.

    Heb dat gevoel vandaag meer bij Ajax dan bij PSV gisteren.

    Maar ik heb een licht gekleurd brilletje natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13703
    zondag 11 februari 2018 om 13:30
    Ik hoop dat je gevoel je niet in de steek laat:-)
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:42
    Statistieken zeggen niet alles natuurlijk :) alhoewel de 2e helft van Ajax niet zo best is tot nu toe

    Hoe is het met je nachtrust? Ivm je kleine :)
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    zondag 11 februari 2018 om 13:46
    Zaterdag wilde oom niet carnavallen dus die is mooi op komen passen incl. de nachtdienst.

    Ben mooi van 12:00 tot 19:30 wezen carnavallen, pizzatje besteld met mijn vriendin en lekker PSV gekeken.

    Daarna naar bed gegaan om 22:30 en om 9:30 weer wakker geworden.
    Mooie inhaalslag kunnen maken dus.
    Mag ook wel want heb morgen en dinsdag drukke dagen aangezien mijn personeel verlof heeft genomen ivm carnaval haha.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:50
    Haha lekker man :)
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    zondag 11 februari 2018 om 13:52
    De vrouw heeft overigens net zo lang geslapen als ik, maar die heeft het iets zwaarder..

    Gevolg: die ligt op bed en ik kan op het benkske lekker voetbal kijken.

    Zie Ajax met de “overtuiging” zoals ze deze 2e helft spelen overigens de 1-1 niet meer omzetten.

    Maar wellicht worden ze wakker nu.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:54
    Ik zat er al op te wachten inderdaad :( ze begonnen vandaag echt goed maar nu is het niks meer...

    Als Ajax vandaag punten verspeeld is het echt afgelopen en kan ik je feliciteren :p
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    zondag 11 februari 2018 om 13:56
    Denk niet dat het nodig is...

    Lucky Ajax :p

    Nee terechte pingel.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:57
    Haha als ze nu maar wakker blijven ;)
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    zondag 11 februari 2018 om 14:03
    Hij had hem er overigens ook zomaar buiten kunnen leggen...

    Ach, weetje niet tegen jou persoonlijk, maar eigenlijk maakt zon lelijke overwinning voor Ajax het allemaal maar leuk.

    Ik bedoel:
    Iedereen loopt altijd te zeiken op het voetbal van PSV, en dat laat af en toe ook echt wel te wensen over.

    Maar Ajax heeft dit seizoen tot 3x toe heel erg veel moeite tegen FC Twente dat 16e staat.

    Dus moet altijd wel een beetje lachen om die gefrustreerde Ajax reacties als PSV in hun ogen weer lucky of onterecht wint.
    Vaak ook gewoon ongefundeerd en zonder de statistieken bekeken te hebben.

    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 14:06
    Snap ik heel goed ;) ik zeg je eerlijk man, ik vind het leuk om de boel af en toe wat op te naaien hier en dat doen supporters van Psv net zo hard, maar ik kan echt wel objectief zijn.

    Als Psv kampioen word is het natuurlijk gewoon verdiend, en als voetballiefhebber heb ik gisteren ook genoten van de goals van Bergwijn :)
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    zondag 11 februari 2018 om 14:09
    Zaten er lekker in ja.

    Moet zeggen dat ik PSV gisteren wel voor de eerste keer echt alle 11 ondermaats vond voetballen. En dat ik me nog redelijk kon vinden in een puntje voor Sparta.

    Alle andere keren heeft PSV, ondanks dat het niet overtuigend, terecht gewonnen.
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    zondag 11 februari 2018 om 14:54
    Het was niet best van Ajax maar je kijk toch met meer plezier naar Ajax dan PSV. Veel meer voetbal en technische spelers in het elftal . Er zijn steeds meer supporters van PSV die alleen nog de blessuretijd en de samenvatting kijken omdat het dan nog ergens op lijkt en de rest toch niet om aan te zien is
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6214
    zondag 11 februari 2018 om 17:11
    ben Ajacied, maar ben het wel met je eens. zeker na de 1 - 1 ( wat volgens mij wel een overtreding was. en Basje wel had mogen afluiten, maar dan nog)

    wist ik gewoon dat PSV wel weer zou gaan winnen. heb de 2de helft ook niet meer gekeken. want zo leuk zijn de wedstrijden van PSV niet om te bekijken

    Van Ajax genoten. maar dan wel alleen de eerste 10 minuten. had de hoop dat ze zo de hele wedstrijd zouden spelen en Twente met 8 - 2 zouden afdrogen. maar na 15 minten was het helemaal weer over, en heb me 75 minuten weer lopen ergeren.

    had inderdaad het gevoel dat ze gewoon weer punten zouden verliezen. en dat was ook bijna het geval. gelukkig ( ook voor de competitie ) was dat niet het geval

    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    zondag 11 februari 2018 om 21:10
    Waren zelfs beter
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12687
    zondag 11 februari 2018 om 13:16
    Heeft hij wel gelijk in, maar PSV heeft de individuele kwaliteit om toch te scoren, dat weet je..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46024
    zondag 11 februari 2018 om 13:19
    Bergwijn heeft ook nog kansen gemist in het strafschopgebied, waarbij eentje op de lat.
    Nu hij 2 keer vanaf afstand scoort wordt meteen gedaan alsof PSV er niet doorheen kwam....ja PSV is een luizenploeg; zodra de 1-2 is gemaakt wordt er geconsolideerd. Hoe die 1-2 valt maakt niet uit, dat consolideren gebeurd daarna toch.

    ps ik zie luizenploeg niet als iets negatiefs ;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 13:20]
    Vind ik leuk
    plato68 +239
    zondag 11 februari 2018 om 13:19
    Alles blabla als de ploegen onderin net zo goed waren als de ploegen bovenin stonden ze niet onderin en al helemaal niet laatste. Tegen ploegen bovenin spelen andere dingen mee. Allereerst hoef je niemand te motiveren tegen de top en je hebt niks te verliezen. Dan kun je het wel eens leuk doen.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:30
    Eindelijk iemand die het begrijpt,bij Sparta staat er nog meer druk op,promovendi NAC en VVV doen het beter en als het zo doorgaat degradeer je rechtstreeks,dan is het logisch dat je tegen PSV waar alle clubs van zeggen dat er juist dit jaar veel te halen valt super gemotiveerd bent.Overigens staan ze allemaal ( Heerenveen en Ajax uitgezonderd) na het laatste fluitsignaal gefrustreerd voor de camera,met lege handen en een illusie armer.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:23
    PSV is een beetje het Feyenoord van vorig seizoen. Zo veel geluk. Volgend jaar maar farfan terug halen en dan staan ze ook 4de
    Vind ik leuk
    WTSGD +1409
    zondag 11 februari 2018 om 13:25
    Lol. Feyenoord had alleen Utrecht uit geluk. Die rest zwaar verdient.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13703
    zondag 11 februari 2018 om 13:33
    PSV thuis hadden ze ook geluk.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:23
    Het zijn toch allemaal stuk voor stuk een stel wijven daar in Eindhoven
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46024
    zondag 11 februari 2018 om 13:24
    Jammeren! Kusje erop?
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 13:44
    Doekje nodig?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 11 februari 2018 om 14:10
    Zwijnen is overdreven. Lampies komt meer in de buurt
    Vind ik leuk
    Ed Peters +106
    zondag 11 februari 2018 om 13:24
    Floten ze maar allemaal zo, dan weet je waar je aan toe bent
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 13:29
    Sparta had het geluk dat ze meteen scoorde.
    Vind ik leuk
    Arjan29 +162
    zondag 11 februari 2018 om 14:19
    Deze scheids begrijpt het spel als je guzubuyuk ziet dan is dit de top in Nederland.
    Vind ik leuk
    Ben Kuiper +133
    zondag 11 februari 2018 om 14:40
    Hoezo PSV speelt niet best ? Ajax haalt 3 punten dankzij de scheidsrechter. Och ja, als het niet goed gaat wordt Ajax wel even geholpen aan de punten. Het was buiten de 16 en geen overtreding !! Echte schwalbe eigenlijk: 2e geel Zyech.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 14:53
    Het is toch algemeen bekend dat 020 jaarlijks kunstmatig in leven wordt gehouden, is het niet Makkelie dan is het wel Blom, is het niet Blom dan is het wel Gozobuturk
    Vind ik leuk
    MN223 +1038
    zondag 11 februari 2018 om 16:37
    Mannelijk voetbal is dat je stevig de duels ingaat. Dat je de bal speelt en de tegenstander dan maar moet zorgen dat hij daar geen last van heeft.

    Mannelijk voetbal is niet: nog even doorgaan op het lichaam van de tegenstander als je te laat bent in het duel. Dat is gewoon een wijvenstreek,
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    zondag 11 februari 2018 om 16:41
    Luukje zeurt en zeikt altijd
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws