Faber ziet Veldwijk invalbeurt weigeren bij Groningen: Dit is ontoelaatbaar

Faber ziet Veldwijk invalbeurt weigeren bij Groningen: "Dit is ontoelaatbaar"

zondag 11 februari 2018 om 19:32

Lars Veldwijk heeft zondag in de competitiewedstrijd tussen FC Groningen en ADO Den Haag (0-0) geweigerd in te vallen. Dat zegt trainer Ernest Faber.

Faber wilde Veldwijk in de slotfase brengen voor Ritsu Doan, maar de spits van Groningen haalde daar zijn neus voor op. "Lars besloot om niet meer in te willen vallen. Dan moet je iemand anders brengen", vertelt Faber, die daarom na 84 minuten voor Ajdin Hrustic koos, aan FOX Sports.

"De bedoeling was dat Mahi gewisseld zou worden voor Veldwijk, maar Mahi kon gelukkig door en dus zou hij in de plaats van iemand anders komen. Hij besloot vervolgens zelf om te gaan zitten en niet meer in te vallen. We gaan het morgen bespreken met de directie. Het is teleurstellend als er spelers zijn die niet meer willen knokken voor hun collega's."

Na de wissel Doan-Hrustic werd Faber weggehoond door het Groningen-publiek. "De supporters weten niet wat er is gebeurd. Dan snap ik hun reactie wel. Het is jammer dat je van alles hoort vanaf de tribunes, maar misschien moeten we de volgende keer maar mensen inseinen: dit is er aan de hand."

Na het interview met FOX was Faber tegenover het Dagblad van het Noorden iets steviger in zijn uitlatingen over Veldwijk. "Dit is ontoelaatbaar."

Poll

Stelling: Groningen moet Veldwijk ontslaan

(4252 stemmen)

Plaats een reactie

JDW1988 +1601
zondag 11 februari 2018 om 19:34
Tjonge jonge .. schaam je diep Larsje Veldwijk.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:36
Gelijk heeft hij, als zelfs van weert de voorkeur krijgt die ballen voor open goal mist (dan is het hek van de dam)
Vind ik leuk
JDW1988 +1601
zondag 11 februari 2018 om 19:38
Zo iemand moeten ze eens een poosje niet uitbetalen. Kijken of die het nog zegt.
Vind ik leuk
El Lobo +1337
zondag 11 februari 2018 om 19:40
Haha idd! en dan je neus ophalen als hij om geld zeurt
Vind ik leuk
SimonSays +1213
zondag 11 februari 2018 om 23:45
Als hij om contant geld vraagt, moet je het gewoon op de bank zetten! ;)
Vind ik leuk
Bergwag +397
zondag 11 februari 2018 om 19:41
Precies, gewoon werkweigering dit.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:43
Juist beter dat hij het zegt dan het veld in gaat en zich niet kan motiveren
Vind ik leuk
pos +6197
zondag 11 februari 2018 om 19:48
Als je als spits bij een 0-0 stand je niet kan motiveren moet je je contract inleveren.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:49
Ik zou als de trainer me zo behandeld ook niet kunnen motiveren. Lars is een prima kerel, ken hem zelfs persoonlijk van zijn tijd bij fc Dordrecht
Vind ik leuk
pos +6197
zondag 11 februari 2018 om 19:52
Hoe wordt hij behandeld dan ? Een ander krijgt gewoon de voorkeur blijkbaar. Zo gaat hij in ieder geval niet laten zien beter te zijn dan die andere.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:54
Kom op man, van weert is dit seizoen echt een blind paard.. Open je ogen man
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:00
Haha Veldwijk niet dan:D
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:02
Als je geen vertrouwen van de trainer heb dan werkt dat behoorlijk tegen je
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:04
Hij heeft zijn kansen gehad en niet gepakt, maar dit soort gedrag kan gewoon niet!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:06
Hoop dat hij daar snel vertrekt, waardeloze trainer die Faber
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:08
FC Groningen-aanvaller Lars Veldwijk wilde wel in het veld komen deze zondag tegen ADO Den Haag (0-0). Trainer Ernest Faber liet via diverse media weten dat Veldwijk dat niet wilde in de slotfase van de wedstrijd en liet zich in stevige bewoordingen uit over Veldwijk.

Veldwijk ontkende zondagavond op Twitter de beschuldiging: “Met verbazing hoor ik dat ik vandaag zou hebben geweigerd om in te vallen voor FC Groningen. Hiervan is echter geen sprake. Mij is vandaag niet gevraagd om in te vallen. Ik ben altijd en elke minuut bereid te spelen voor FC Groningen indien de trainer een beroep op mij doet.”

Of er sprake is van een misverstand of dat één van de partijen niet de waarheid spreekt is nog onduidelijk. Maandag praat FC Groningen intern over de affaire.


PIETER HOEKSTRA IS DE LUL (-:
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 01:09]
Vind ik leuk
pos +6197
zondag 11 februari 2018 om 20:14
Heeft er niets mee te maken. Keuze van de trainer.
We hebben het over Veldwijk he ! Een voetballer die dolblij moet zijn met voetballen geld te verdienen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:04
Donder op. Veldwijk laat niets zien en moet elke kans pakken maar nee, de lamzak weigert. Dit blijft aan hem kleven. Hopelijk wil geen enkele club hem ooit meer laten voetballen. Dat verwende gedrag hard aanpakken.
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 19:58
Niellie dat jij hem snapt snappen wij dan wel weer.
Je bent de enige hier die zijn actie verdedigt.
Om voor velen hier onbegrijpelijke redenen.


[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 20:05]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:00
Sinds wanneer praat jij voor iedereen?
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 20:03
Niellie je ziet toch dat er in dit topic velen zijn die jou redenatie niet volgen .
Jij bent de enige die deze actie van veltwijk snapt.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:05
Dus dan praat jij voor iedereen? En ga je mij beledigen?
Hoevaak volgen mensen jou redenatie wel niet?
Ik onderbouw het tenminste nog
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 20:07
Niellie kan jij dan even aan geven waar ik je mee beledig dan ben ik de eerste die het aan past.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:08
Dat heb je al aangepast zag ik, je heb er snel een andere draai aangegeven.
Maak niet uit
Ciao
Vind ik leuk
Niels92 +9455
zondag 11 februari 2018 om 22:36
Heb je een ban gehad met Niellie? :(
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:39
Ja joh dat zielige gedoe, zitten je gewoon uit te dagen en gaan ze je een ban aansmeren. Maar ga er niet teveel over zeggen heb nu een vriendelijke moderator :d
Vind ik leuk
Niels92 +9455
zondag 11 februari 2018 om 22:42
Haha, goed zo, welkom terug dan maar :)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:45
Thx niels, ik ben zomaar niet weg te krijgen :)
Vind ik leuk
Niels92 +9455
zondag 11 februari 2018 om 22:46
Een echte Ajacied :)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:47
Tot de dood mij scheid :)
Vind ik leuk
JustH +3485
zondag 11 februari 2018 om 21:33
Was het de 84ste minuut?
Vind ik leuk
Quareck +4033
zondag 11 februari 2018 om 20:09
Als mijn baas zegt dat ik morgen maar 6 minuten hoef te werken en wel volledig betaald krijg, ga ik als de brandweer!
Vind ik leuk
Cantona +872
zondag 11 februari 2018 om 21:58
Maar je moet er wel de hele dag zijn, kijken hoe je collega's het er van afbrengen,alles in de soep draaien en de laatste 6 minuten van de dag mag jij het dan oplossen.........dat zou je leuk vinden?
Vind ik leuk
Quareck +4033
zondag 11 februari 2018 om 22:03
Leuk vinden misschien niet, maar als dat je werk is heb je volgens mij maar 1 keuze: je bek houden en rennen!
Vind ik leuk
Spiegel +4190
zondag 11 februari 2018 om 19:39
Wat een kul? Veltwijkmistte zelf voor open goal van de week...

Veltwijk moet niet zo de diva uithangen en gewoon doen waar hij vorstelijk voor betaald wordt: of dat nou vanaf de bank of vanaf de tribune of op het veld is.
Hij draait een super matig seizoen en heeft geen enkel excuus om dit gedrag te vertonen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:41
Faber moet gewoon is zijn beste spits opstellen. Ik geef hem echt gelijk onze Lars.
Hij heeft nooit het vertrouwen gehad en is het nu gewoon beu
Vind ik leuk
JDW1988 +1601
zondag 11 februari 2018 om 19:47
Ondanks de rare keuzes van Faber, dit is onacceptabel.

Werkweigering waarmee je je teamgenoten ook nog in de steek laat.

Prima voorbeeld geeft 'jullie' Lars!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:52
Nou het is niet jullie Lars, ik ben voor ajax! Maar ik ken Lars wel ja.
Hopelijk dat hij word weggestuurd bij fc Groningen
Vind ik leuk
JDW1988 +1601
zondag 11 februari 2018 om 20:02
Dat is waarschijnlijk zijn bedoeling dan ..

Doe hem de groetjes trouwens ;)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:02
Hij had beter naar ons toe moeten komen-;)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:47
Who the fuck is Lars?
Echt geen wereldspits hoor.
Ze wijf heeft wel een lekker bekkie. Dat dan weer wel.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:48]
Vind ik leuk
JDW1988 +1601
zondag 11 februari 2018 om 19:50
Larsje is een cuckold in zijn vrije tijd.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:53
Lars is een relaxte gast die ook nog is een goede spits is.
Vind ik leuk
Spiegel +4190
zondag 11 februari 2018 om 20:28
Wat heeft ie, op eredivisie niveau, en 1 goed seizoen Zwolle na, laten zien dan?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:31
Het is ook geen topper hé, bij Zwolle gebruikte ze hem goed, en dan kan hij heel nuttig zijn. Maar Faber gebruikt hem niet
Vind ik leuk
Spiegel +4190
zondag 11 februari 2018 om 20:32
Faber gebruikt wel meer spelers niet goed..

Maar wat geeft Veldwijk het recht om aan werkweigering te doen?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:34
Ik snap hem wel, en ik snap ook als mensen hem niet snappen. Ieder zijn mening
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:50
Sorry maar hier zeg je echt onzin. Veldwijk die niet speelt heeft maar 1 verantwoordelijke en dat is hijzelf! Meneer gaat tot diep in de nacht weg rijd s'ochtends van amsterdam naar Groningen. Traint amper noemenswaardig omdat meneer brak is en vertrekt vervolgens weer naar amsterdam. Is alleen maar bezig met z'n vloggertje.
Vind ik leuk
SimonSays +1213
zondag 11 februari 2018 om 19:52
Je hebt je als speler te schikken naar je trainer, als hij je op de bank zet dan moet je daarmee leven. Als je moet invallen en je hebt geen blessure, dan ga je het veld in. Dit hoort bij het beroep van voetballer, je wordt gdvrdmme betaald om te doen wat er door de trainer van je gevraagd wordt. Als hij zich niet als een professional kan gedragen, dan gaat hij maar bij de amateurs spelen. Daar betaal je contributie en speel je voor de lol, en mag je dus rekenen op wat meer speeltijd. Deze zak laat zijn team, coach en supporters in de steek.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:53]
Vind ik leuk
Enden +2212
zondag 11 februari 2018 om 19:44
Het is en blijft gewoon zijn werk waar hij fors voor betaald .
Dit heet dan gewoon werkweigering.
Zou het als supporter zijnde ook niet pikken.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:45]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:47
Ja misschien stuurt hij wel aan op een breuk, ik zou dat volledig begrijpen.
Het draait in dit geval om het sportieve en niet om geld of andere getouwtrek.
Vind ik leuk
Enden +2212
zondag 11 februari 2018 om 19:51
Jij zou het begrijpen? Bij welke club denk jij dat Veltwijk een basisplaats krijgt. Ik verwacht dat Groningen gewoon zijn plafond is.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:51
Gewoon een baas! :D
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:56
Veldwijk doet het nog slechter.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:58
Ben ik niet met je eens
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:59
In welke wedstrijd heeft hij een voldoende gehaald volgens jou?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:03
Weet ik dat, volg geen Groningen, en als ik kijk dan staat die van weert met zijn blinde kop in de spits
Vind ik leuk
Spiegel +4190
zondag 11 februari 2018 om 20:31
Je volgt Groningen niet, je ziet alleen wedstrijden van Groningen als van Weert speelt, maw je hebt Veldwijk niet zien spelen, maar weet toch te vertellen dat Veldwijk beter is dan Van Weert.. zo werkt dat dus....
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:33
Toch al 5 of 6 wedstrijden gezien hoor, maar volgen doe ik het niet.
Jij volgt zeker wel alles?
Vind ik leuk
Spiegel +4190
zondag 11 februari 2018 om 20:41
Als mijn vriendin het toelaat ;) nee geintje

Ik volg bij lange na niet alles, maar statistieken zijn overal te vinden en liegen vaak niet. De statistieken van Veldwijk zijn niet denderend dit seizoen en die van Van Weert zijn in ieder geval niet slechter.
Als Veldwijk op de training dan net zon houding heeft als dat hij vandaag had, dan maakt Veldwijk in principe voor Faber de keuze om Van Weert op te stellen lijkt me.

Los daarvan houdt ik ook geen pleidooi over een speler die in mijn ogen meer moet spelen, zoals jij doet. Dus of ik alles volg is een stuk minder relevant.

Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:43
Ik geef altijd gewoon mijn ongezouten mening :p. Praat niet iedereen na, ik oordeel over 5 of 6 wedstrijden die ik heb gezien
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:42
Wie zaait zal oogsten.
Faber valt openlijk Veldwijk af en Van Weert niet voor eenzelfde gemiste kans.
Wat Veldwijk doet kan niet, wat Faber deed ook niet. Situatie is onhoudbaar tussen die twee, daar is Faber mee begonnen.

Als ik Jans was gooide ik Faber er morgen uit. Gaat toch al weg.
Vind ik leuk
MeAgain +4255
zondag 11 februari 2018 om 19:43
Gewoon werkweigerig. Ik had hem naar de tribune gestuurd. Opgedonderd.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14919
zondag 11 februari 2018 om 19:35
Net zoals Tevez toen tegen Bayern. Dit hoort ook net zoals toen het einde van Veldwijk te zijn bij Groningen
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:40
van Tevez kan ik het nog voorstellen. Niet van ene Lasse Veldhuizen ofzo.
Vind ik leuk
Urzaiz +886
zondag 11 februari 2018 om 19:53
Ok Veldwijker Swart.
Vind ik leuk
Filip_FCU +8969
zondag 11 februari 2018 om 19:36
Vreemd mannetje die Veldwijk
Vind ik leuk
FACT +1026
zondag 11 februari 2018 om 19:36
Hij was zeker te druk met z'n dagelijkse vlog?!
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:39]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:42
Nee?
Vind ik leuk
Sil95 +6932
zondag 11 februari 2018 om 19:45
Zoals jij druk bent om in ieder topic maar te benadrukken hoe slecht dat Ajax eigenlijk wel niet is? Om daarmee het afschuwelijke spel van jouw favoriete club te kunnen rechtvaardigen?
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:46]
Vind ik leuk
FACT +1026
zondag 11 februari 2018 om 19:50
Sil95! Dááááár izzie wééér!

En weeeer zonder inhoud!
Vind ik leuk
Sil95 +6932
zondag 11 februari 2018 om 19:52
Heel helder hoor wat ik schets. Dat jij er niet inhoudelijk op reageert is een tweede.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:48
Je heb alvast je 950ste van mij :d
Vind ik leuk
Guusman +4290
zondag 11 februari 2018 om 19:37
Haha dit gaat toch nergens meer over.
Vind ik leuk
kerel +1290
zondag 11 februari 2018 om 19:41
Hele eredivisie gaat nergens meer over.. wat een niveau.. waar kijken we eigenlijk naar??
Vind ik leuk
14forever +7383
zondag 11 februari 2018 om 19:37
Gewoon een maand salaris inhouden...
Vind ik leuk
BassieN +9671
zondag 11 februari 2018 om 19:38
Drie maanden zou ook wel mogen
Vind ik leuk
14forever +7383
zondag 11 februari 2018 om 19:40
3 maanden is nou wel een beetje overdreven. Het is maar groningen hoor.
Vind ik leuk
BassieN +9671
zondag 11 februari 2018 om 19:42
Ja en het is maar Veldwijk, hij moet zich niet te goed voelen en de vedette uithangen, gewoon hard bestraffen dit
Vind ik leuk
14forever +7383
zondag 11 februari 2018 om 19:46
Gewoon.een.amateur boete, past bij de club en de speler.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:46]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:37
Heeft niks te willen!
Vind ik leuk
BassieN +9671
zondag 11 februari 2018 om 19:38
Wat een loser ben je dan.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:38
Schandalig. Je wordt dik betaald door Groningen. Ontslaan en nooit meer betaald voetbal laten spelen
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:38
Misschien zit er wel veel meer scheef in de technische staf dat dat de reden is dat hij niet speelt, en niet wil spelen. Normaliter zou je t werkweigering noemen, maar t rommelt in Groningen wel meer tussen spelers en Faber/Marcel Groninger.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:42
Groningen stelt dinsdag zijn opvolger voor, Danny Buijs.
Vind ik leuk
SimonSays +1213
zondag 11 februari 2018 om 20:08
"het rommelt in Groningen wel meer", I see what you did there!
Vind ik leuk
HanV +2698
zondag 11 februari 2018 om 20:51
Ik zie een Groninger-fan melden dat Veldwijk volgens een afspraak na 60 minuten zou invallen. Hebben ze hem meer dan 20 minuten laten warmlopen?
Vind ik leuk
wolfie +500
zondag 11 februari 2018 om 19:39
Korten op zijn salaris en de rest van het seizoen niet meer laten spelen. Zeker niet het contract ontbinden maar straffen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:41
Waarom niet ontslaan, hij heeft geen enkele waarde voor Groningen en ook niet gehad dus ontslaan is het enige wat je kunt doen.
Vind ik leuk
wolfie +500
zondag 11 februari 2018 om 19:48
Dan kan die naar een andere club en krijgt die weer inkomsten. Laat hem maar lekker tot het eind van het seizoen op de tribune zitten met inhouding van zijn salaris.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:52
Je kunt geen spelers meer halen pas in de zomer weer en dan nog, wie wil nu iemand in dienst hebben die werk weigert? Heb personeel zat in dienst maar als er eentje is die zijn werk niet wil doen vliegt hij er gewoon uit dan zien anderen ook als ze niet werken wat hun te wachten staat.
Vind ik leuk
Vak-DD +8991
zondag 11 februari 2018 om 19:39
Moet ik tegen mijn baas zeggen, sta je gelijk op straat. Blij dat wij deze werkweigeraar niet hebben gehaald in de zomer. Drukker met vloggen met dat mokkel van hem dan met voetballen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:39
Lars moet lekker gaan vloggen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:39
De snol van hem vraagt teveel waardoor beiden zijn opgebrand. Op staande voet ontslag en anders met de jeugd in de derde divisie, maar zou hem op staande voet ontslaan dit betekend dan ook dat Veldwijk inkomsten gaat missen en geen recht op WW en andere uitkeringen heeft.
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
zondag 11 februari 2018 om 19:41
Gaat lekker daar... jammer van faber.
Vind ik leuk
Tossa +1094
zondag 11 februari 2018 om 19:42
Wat mij betreft einde carrière! Als een club geïnteresseerd is in hem, deze beelden laten zien. Zijn ze er snel klaar mee.

Wat een sneue karakter om je zo te laten kennen. Ook leuk voor je collega's.
Vind ik leuk
Sil95 +6932
zondag 11 februari 2018 om 19:43
Hij scoort alleen nog bij Monica. De hele club ( spelers en fans) zullen hem vanaf heden wel uitkotsen. Valt sowieso al het gehele seizoen tegen. Had veel meer van zijn komst verwacht. Dat hij dan ook nog voortdurend optreedt in vlogs van zijn (media)geile vriendin is dan ook tegen het zere been.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:44]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:44
Uit de selectie zetten zo ene... ook als er een andere trainer komt...
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:45
Die heeft het toch drukker met de carriere van zijn vriendin
Vind ik leuk
FSCeara +4380
zondag 11 februari 2018 om 19:46
Misschien is hij net als alle fans van Groningen een beetje klaar met jou!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:46
Zielige speler...
Vind ik leuk
james89 +383
zondag 11 februari 2018 om 19:46
Faber probeert gewoon zijn eigen hachje te redden door Veldwijk zwart te maken, Faber heeft gefaald in Groningen en moet gewoon opzouten
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:47
Lars had gelijk als je vanaf de rust warm moet lopen en je ziet een van Weert maar wat aan kloten en dan 8 minuten voor einde wedstrijd nog warm loopt heeft hij gelijk dat hij weer ging zitten.
Ik hoor hier ook niemand over de wissel van Zeefuik in mijn ogen nog de man met meeste inzet volgens mij was die er niet mee eens dat hij werdt gewisseld.
Vind ik leuk
Cantona +872
zondag 11 februari 2018 om 22:00
Was mij ook een raadsel, even twee minuten afwachten en hij kon weer spelen, was het er ook niet mee eens volgens mij
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 22:29]
Vind ik leuk
WES1907 +396
zondag 11 februari 2018 om 19:48
Kijk als je dit in de 90ste minuut zegt, dan zou ik het kunnen begrijpen. Zag van de week ook weer de trainer van Ado iemand inbrengen in de 93ste minuut ofzo. Dat weigerde ik ook.

Maar dit is de 84ste minuut, dan is het met extra tijd vaak nog 10 minuten spelen. Dan moet je gewoon doen wat er gezegd wordt, zeker Veldwijk want die laat helemaal niet zien dat hij in de basis hoort.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:49
Monica wou een spannende zondagavond hebben..;-)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:50
Hoezo bespreken? Die moet je gwn per direct schorsen net als je dat bij mahi en idrissi ook deed! Kan hij lekker aandacht aan zn vriendin besteden als je niet wilt invallen voor je club. Schaam je diep!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:08
Precies. Pure werkweigering.
Vind ik leuk
Foebele +43404
zondag 11 februari 2018 om 19:52
Als je nou weigert in de 93e minuut in te vallen dan is het al gek, maar zou je nog kunnen zeggen dat het nergens over gaat, maar nu kun je de pot nog winnen en beslissen.
Vind ik leuk
Mari +3493
zondag 11 februari 2018 om 19:54
Een forse boete en de rest van het jaar op non actief
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:55
De rest van zijn contract het stadion laten vegen. En geen club moet dit soort werkweigeraars nog in dienst nemen! Schande dit!
Vind ik leuk
ajax1973 +1635
zondag 11 februari 2018 om 19:55
de speler zwaar straffen als club
als mensen op hun werk dat niet doen, gooi je dat soort volk ook op straat
Vind ik leuk
ENNMG +100
zondag 11 februari 2018 om 19:56
Trieste gozer die veldwijk, klaploper
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:57
Naar de tribune ermee
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 20:01
dat ik daar vroeger nooit opgekomen ben : weigeren om in te vallen....
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:06
Hey ouwe, met alle respect hoor, je hebt de 100.000 bereikt. Je blijft dus toch? Mooi.
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 20:08
ik ben aan het afbouwen .... het zou zo maar eens kunnen zijn dat ik er vanavond de pannen op leg....
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:16
Je bent nooit te oud om te leren :-)
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 20:17
maar wel te oud om nog de wei in te gaan.....
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:21
Dat kan je dan dus mooi overslaan met als voordeel dat er eigenlijk niks verandert :-)
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 20:22
heerlijk , er gaat niks boven mijn benkske
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:26
We hebben een enorm probleemoplossendvermogen gap.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 20:47
We zijn toch op de wereld voor elkaar om mekaar te helpen nietwaar
Vind ik leuk
MdB +0
zondag 11 februari 2018 om 19:58
Ergens kan ik het wel begrijpen. Ze hebben hem 40 minuten laten warm lopen, waarom dan niet eerder wisselen?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:05
Ja ok, maar dan nog. Je staat onder contract bij je club.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:59
Mja, kan natuurlijk niet maar die Faber is ook wel een behaarde balzak eerste klas, het is wel duidelijk dat de spelers niet bepaald voor hem door het vuur gaan, blijft een onbetrouwbare eikel
Vind ik leuk
Dedan002 +1406
zondag 11 februari 2018 om 20:01
Die Faber is echt de grootste flapdrol op de Nederlandse velden. Geen wonder dat hij niet serieus genomen wordt door zijn spelers.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:05
Dit heet, als ik me niet sterk vergis, werkweigering.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:07
Fc Groningen presteert al zeer ondermaats het hele seizoen , er zijn met de week meer en meer supports die niet thuis geven en thuis blijven , de trainer zijn ontslag staat al vast.

Hij wilde een statement maken maar voor wat?
Dat hij het oneens is met de trainer? De man gaat al weg dus is het overbodig om dat te doen.
Dat hij weg wil bij de club? Laten we eerlijk zijn wie niet , dus overbodig.

Het enigste wat hij ermee heeft bereikt is dat hij heeft laten zien hiermee dat hij niet alleen letterlijk schijt heeft aan de trainer , de club maar ook tegen de mensen die zijn salaris betalen "De Supporters"

Het zijn er al niet veel meer en deze mensen blijven ook het liefst thuis maar alsnog blijven ze toch nog komen omdat het hun club is , in voor en in tegenspoed ook al doen ze het met tegenzin.

Hij heeft iedereen laten vallen en ze team in de steek gelaten.

Ik had het wel geweten , had hem de maximale boete opgelegd van 2 weken salaris inleveren + ik had uit de selectie gezet en hem laten meetrainen met het 2de.

*Denk dat de slechte prestaties van dit seizoen ook voor een groot deel te wijten zijn aan de trainer , ik heb niks tegen deze man maar hij echt veelste passief en dat maakt opzich niet heel veel uit maar zo kan je simpelweg niet wezen als je een hoofdtrainer bent in het betaald voetbal.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:07
Gewoon salaris intrekkeb
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:10
Gewoon niet meer meenemen...
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:10
Ik zou Veldwijk op meerdere manieren straffen.

1. Deze maand de maximale boete uitkeren.

2. Officiele waarschuwing. En beginnen met een dossier opbouwen

3. Monica Geuze een goed lesje leren. Lars z'n vrouwtjes worden namelijk vaker worden anderen uitgewoond. Vind ie niet erg
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:12
Laat Veldwijk eens om zijn eigen carriere druk maken in plaats van die van zijn Vriendin
Vind ik leuk
FACT +1026
zondag 11 februari 2018 om 20:14
Lars Veldwijk is onnaVLOGbaar.....
Vind ik leuk
SvL +61
zondag 11 februari 2018 om 20:15
Hier meneer veldwijk te groot voor Groningen. Ikzou zijn contract ontbinden. Jeugdspelers staan nog te popelen om in te vallen en hij gaat lekker zitten.
Vind ik leuk
SvL +61
zondag 11 februari 2018 om 20:16
Morgen in de vlog van Monica de uitleg...
Vind ik leuk
toppie +73
zondag 11 februari 2018 om 20:20
Ik vindt die pol van VP nergens opslaan. Zie alleen maar rare reacties hierop. Dat mag natuurlijk.
Dat Veldwijk zo reageert laat alleen maar zien hoe ziek de FC is. Het wordt tijd voor een positieve reactie vanuit het management vd FC.
Vind ik leuk
mcmodd +15150
zondag 11 februari 2018 om 20:25
Ik vraag me af of er nog iets meer aan de hand was. Normaal ga je toch lekker voetballen als de trainer je laat invallen? Misschien weten we niet alles, maar als het pure werkweigering is dan moet de club hem gewoon een wedstrijd of drie schorsen en afspraken maken over het afronden van deze competitie. Het kan niet zo zijn dat een speler zijn maatjes in de steek laat. Anderzijds hoor ik verbaal van de tribunes schreeuwen om het vertrek van Faber, misschien dat die fans wel achter Veldwijk staan? Een beetje een rare zaak waar we vast niet het naadje van de kous weten.
Vind ik leuk
buddha +6187
zondag 11 februari 2018 om 20:29
onder die trainer zou ik niet eens willen spelen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:42
Kan het niveau niet aan zoals meer spelers in het elftal.
Vind ik leuk
Hugo59 +696
zondag 11 februari 2018 om 20:48
Gewoon weigeren salaris te betalen
Vind ik leuk
Farmer +6402
zondag 11 februari 2018 om 20:55
Einde van de rit ís dit toch wel 'werkweigering'.
Hier is meer aan de hand, en dat is ook duidelijk, Dat Veldwijk, en van Weert de nieuwe spitsen voor Groningen moeten worden is duidelijk: Mahi loopt nog nét niet met een dikke strik op het veld, maar dat Mahi weg gaat en wil, is ook duidelijk.
Van Weert is de laatste weken(net als vele spelers) hopeloos uit vorm, en mist de scherpte, die je juist mág verwachten van een spits.
Het is dus niet onbegrijpelijk dat een Veldwijk zich 84 minuten lang op de lip zit te bijten van het geklungel voorin, en dan, de laatste paar minuten nog eens wat mag proberen.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen(Jans is er es voor uitgejouwd bv), het draait gewoon voor geen méter bij Groningen, en Faber is toch behoorlijk verantwoordelijk daaraan, dan wel in titel als Coach, dan wel gezien zijn 'kenmerkende doorwisselen' in de selectie. Men heeft dúidelijk geen vertrouwen meer in Faber, en Faber mist gewoon de ruggegraat/autoriteit of kennis/ervaring om hier mee om te gaan.

Maar ik blijf er wel bij: Veldwijk moet ook verder/beter denken, wie laat hij het meest in de steek hier? Faber, het team, of (al) die mensen op de tribunes. T staat 0-0, zaadpot.. zoals dat heet, dan mag je als spits nog eventjes..

Ergens kun je ook zeggen: kop op, ik zal laten zien dat het niet aan m'n instelling ligt, als ik wél weet te scoren, maar ik 100x harder mn punt naar de coach, én ben ik matchwinnaar?

Dinsdag is de presentatie van de nieuwe coach, en dít soort 'escalaties' gebeuren nu. Het rommelt al een tijdje in Groningen, dus er moet eerdaags wel een bommetje barsten.

Maar het is niet goed. Dit zou dan de dérde speler worden, die in korte tijd, disciplinair gestraft gaat worden? Dat zegt toch veel over de (ontbrekende?)autoriteit /capaciteit van de trainer?
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 21:52
ik denk dat de directie dit met de mantel der liefde probeert te sussen jij niet?
Hij zal een boete krijgen (voor de buhne) en thats it.
Als ik dan fabertje was liet ik hem volgende week vanaf minuut 1 warm lopen langs dat zij lintje . En wel tot aan de 96e minuut....
Vind ik leuk
Farmer +6402
maandag 12 februari 2018 om 00:29
Ach ja, het zal wel weer 'intern gehouden worden', tot zover begrijpelijk, maar Nijland moet ook begrijpen dat nuchtere noorderlingen(de aanhang) zich niet steeds aan het lijntje laten houden en willen weten wat er aan de hand is. Eerst Idrissi en Mahi, en nu Veldwijk. Een team dat al anderhalf seizoen, níet draait, puur op wat individuele klasse, vorig jaar vooral Linssen, en Mahi, Mahi zakt dit jaar in, Linssen aan Vitesse verkocht, naja, je ziet wat er over blijft qua 'opgebouwd elftal".

Maar dat neemt nog niet weg dat je als speler, ten alle tijde, gewoon 100%+ moet geven. Helemaal in een situatie als deze. Dat persoonlijke geschil kibbel je ná de wedstrijd maar met elkaar uit, op dát moment moest Veldwijk gewoon als verse kracht voorin komen, en kijken of hij die laatste minuten nog iets kon forceren. En dat wéigerde hij, simpel. Dat nemen ze m in Groningen niet in dank af.

"The North Remembers" :P
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 00:32]
Vind ik leuk
52N6E +861
zondag 11 februari 2018 om 20:57
Het rommelt daar in Groningen en Faber en Jans hebben het niet onder controle...
Vind ik leuk
Het Brein +2680
zondag 11 februari 2018 om 21:13
Gaat lekker bij Groningen! Selectie van lek m'n vestje, net zo veel supporters als bij het nietige Excelsior en dit soort prima donna's, die in hun eer gekrenkt zijn..
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:19
Laat ie maar lekker invallen in het 2e elftal.
Vind ik leuk
Gerro +4113
zondag 11 februari 2018 om 21:20
Ja daar krijg je voor betaald en dan verdomd je om in te vallen. Ik zou hem een mega boete geven.
Vind ik leuk
Dicky +9243
zondag 11 februari 2018 om 21:22
Achteraf ben ik blij dat Veldwijk niet naar Arnhem is gekomen. Castaignos is klote. Maar die is in ieder geval in Mei opgerot. Je zal maar aan zon Veldwijk vast zitten. Daar ben je lekker mee als club.
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 21:25
Het is dat fabertje het niet kan maken maar ik weet 1 ding 100% zeker : hij had op dit moment heel graag speler geweest van groningen .

Dan werden er wel zaken recht gezet op de training zoals het faber beaamt .
Nu kan ie het niet want hij ligt aan banden bij de directie maar de fysio zou vele uren werk hebben gehad aan veltwijkje
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:45
Wauw mijlpaal stratum. Dat moet geviert worden grens van honderdduizend gepasseerd.
Vind ik leuk
stratumseind +102013
zondag 11 februari 2018 om 21:46
De VP redactie is waarschijnlijk druk doende om morgen groots uit te pakken met een topic over mij.............
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:55
Dat zou schitterend zijn. Dan wordt je in het zonnetje gezet door Voetbalprimeur.
Vind ik leuk
MojoRisin +4231
zondag 11 februari 2018 om 21:25
Groningen moet gewoon helemaal opnieuw beginnen..
Het is echt drama, op het veld en erbuiten, ondanks de aanwezigheid van Nijland en Jans die ik hoog heb zitten..
Ik hoop dat Robben komt en orde op zaken stelt..
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:49
Wie is Robben?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:49
Ik vertik het ook om de laatste paar minuten in te vallen. Daaaag trainert!
Vind ik leuk
Mojo +44
zondag 11 februari 2018 om 21:49
Volgende wedstrijd basis , en dan na 10 minuten naar de kant halen en hem niet op de bank plaats laten nemen maar lekker laten douchen. Zal hem leren .
Vind ik leuk
Tyson +301
zondag 11 februari 2018 om 22:09
Het is al zo'n drama bij FC Groningen, en dan ook nog dit erbij. Ja - als ontslaan legaal mag dan gelijk doen, want spelers moeten nu voor elkaar door het vuur - ook als je maar 5 minuten het veld in moet. FC Groningen heeft half jaar geleden al gekozen voor het lege stadion om met Faber door te gaan, en nu gaat het van kwaad tot erger. Selectie is natuurlijk niet super, maar hij moet ook wel zien dat je met het constant opstellen van Drost op zo'n belangrijke positie je geen wedstrijden wint. Faber krijgt de boel niet meer aan de praat, en dit gaat van kwaad tot erger: kijk maar eens naar het groeiend aantal lege stoeltjes in de Euroborg. Ik hoop toch echt dat er een ervaren trainer met visie komt, en dan met Buis en Spijkerman als assistenten..... ipv "gokken" dat Buis het misschien wel goed gaat doen als hoofdtrainer. Daarnaast zal er minimaal 1 of 2 toppers bij moeten komen waarvoor de mensen naar het stadion willen gaan: dus niet 5 of 6 middelmatige spelers, maar 1 of 2 echte toppers, aangevuld met de jeugd van Groningen zelf. Alleen dan is er hoop dat het stadion volgend seizoen weer vol zit.
Vind ik leuk
Mo +10350
zondag 11 februari 2018 om 22:25
Per direct dat contract verscheuren, vervelend ventje die Veldwijk die god op zijn blote knieën mag danken dat hij bij Groningen mag spelen, hele matige voetballer.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:35
Dit komt in geen andere teamsport voor... Wat een droeftoeter zeg. Ik zou als teamgenoot nooit meer met die gast willen spelen en ga er vanuit dat andere clubs zo'n teamspeler ook niet willen toevoegen aan hun selectie. Wat een loser ben je dan. Trainer zal vast fouten maken, maar lever dan gewoon je contract in als je niet meer wilt spelen. Geen cent betalen zo iemand.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:35
Wat een idioot, wie denkt die Veldwijk wel niet dat hij is? Heeft hij zijn salaris ook niet geincasseerd deze maand?
Vind ik leuk
Maan88 +423
zondag 11 februari 2018 om 22:36
Gewoon 2 maandsalarissen aan boete geven en daarna contract verscheuren! Belachelijk dit. Hopelijk komt je team erboven op Faber. Als ik in het bestuur zou zitten had ik zsm afscheid van zowel Mahi als Veldwijk genomen want daar is al het gezeik mee begonnen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:41
Faber moet gewoon oprotten
Vind ik leuk