'Hij liet al bij Ajax zien dat hij een topvoetballer zou worden, ongelooflijk'

    'Hij liet al bij Ajax zien dat hij een topvoetballer zou worden, ongelooflijk'

    zondag 11 februari 2018 om 20:20

    Dmitry Bulykin kijkt met veel warme gevoelens terug op zijn tijd bij Ajax. In Amsterdam scoorde de Russische oud-voetballer (38) regelmatig en groeide hij uit tot cultheld.

    "Ajax is een topclub", blikt hij terug op de Ajax-website. "Ik begon als wissel en moest de strijd aangaan met Kolbeinn Sigthorsson. Toen hij geblesseerd raakte kwam ik in de basis terecht. Ik was een ervaren man tussen de jonge spelers. Christian Eriksen, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen. Een prachtige lichting om van deel uit te maken."

    Eén speler viel Bulykin in het bijzonder op. "Ik vond het leuk om met Eriksen te spelen. We hadden een klik met elkaar en zijn assists waren goed voor mij. Hij liet al bij Ajax zien dat hij een topvoetballer zou worden. Zijn kwaliteit en visie zijn ongelofelijk."

    "Het landskampioenschap in 2012 was het mooiste moment bij de club. Ik weet nog goed dat het licht uitging en dat de fans naar ons schreeuwden. Het was ongelofelijk. Ajax heeft fantastische supporters en een geweldig stadion. Hier heb ik de beste tijd van mijn carrière gehad", besluit Bulykin, die uiteindelijk één seizoen bij Ajax speelde.

    Plaats een reactie

    buddha +8872
    zondag 11 februari 2018 om 20:23
    er zit een bullek(in) mn neus
    Vind ik leuk
    GetRekt +1775
    zondag 11 februari 2018 om 20:24
    pulken dan
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13065
    zondag 11 februari 2018 om 21:39
    Dat zijn je hersenen die een uitweg hebben gevonden, snel terugduwen.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 20:24
    Onze ouwe trouwe Wodka-Rus. Zal hem nooit vergeten. Wát een held was en ís dat.
    Ja, dat het licht uitging en we schreeuwden weet ik ook nog goed.
    Was superkoud voor het doel en dat maakte de supporters zo héérlijk warm van binnen, oftewel had onze Rus er weer één tegen de netten gepeerd. Goeie tijden waren dat.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19555
    zondag 11 februari 2018 om 20:33
    Mooie woorden!
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 20:53
    Even een charme offensief uit de oude doos om de aandacht af te leiden van het hedendaagse probleem.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10782
    zondag 11 februari 2018 om 20:54
    BULYKIN AMSTERDAM

    Toch leuk om te horen dat zo'n man na 1 seizoentje onder contract te hebben gestaan zijn periode bij Ajax als mooiste periode van zijn loopbaan ziet.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 20:57]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    zondag 11 februari 2018 om 21:12
    Hij had nog steeds kunnen spelen want Sightorsson is nog steeds geblesseerd.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:09
    Ik heb er net een klein Bulykinnetje uit gedraaid.. Wat een schijt verhaal zeg.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:34
    O ja in het Zuiden draaien jullie er een en boven de grote rivieren laten ze er een.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:33
    Bulyikin die bij Ajax regelmatig scoorde ? Ik kan mij geen doelpunt van hem voor de geest halen :-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws