'Hij liet al bij Ajax zien dat hij een topvoetballer zou worden, ongelooflijk'

'Hij liet al bij Ajax zien dat hij een topvoetballer zou worden, ongelooflijk'

zondag 11 februari 2018 om 20:20

Dmitry Bulykin kijkt met veel warme gevoelens terug op zijn tijd bij Ajax. In Amsterdam scoorde de Russische oud-voetballer (38) regelmatig en groeide hij uit tot cultheld.

"Ajax is een topclub", blikt hij terug op de Ajax-website. "Ik begon als wissel en moest de strijd aangaan met Kolbeinn Sigthorsson. Toen hij geblesseerd raakte kwam ik in de basis terecht. Ik was een ervaren man tussen de jonge spelers. Christian Eriksen, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen. Een prachtige lichting om van deel uit te maken."

Eén speler viel Bulykin in het bijzonder op. "Ik vond het leuk om met Eriksen te spelen. We hadden een klik met elkaar en zijn assists waren goed voor mij. Hij liet al bij Ajax zien dat hij een topvoetballer zou worden. Zijn kwaliteit en visie zijn ongelofelijk."

"Het landskampioenschap in 2012 was het mooiste moment bij de club. Ik weet nog goed dat het licht uitging en dat de fans naar ons schreeuwden. Het was ongelofelijk. Ajax heeft fantastische supporters en een geweldig stadion. Hier heb ik de beste tijd van mijn carrière gehad", besluit Bulykin, die uiteindelijk één seizoen bij Ajax speelde.

Plaats een reactie

zondag 11 februari 2018 om 20:22
Wie boeit dit nou?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:25
Dit zijn juist fántastische artikels die Voetbal Primeur uitkiest.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:25
Voor als je moet poepen?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:30
Of voor als je niet moet poepen. Mij is het om het even. Om vroegere tijden terug te halen en te denken van bv, ‘wauw, die goeie ouwe Rus, man dat was me daar toch een held’.
Toen ik destijds zijn vrouw zag, moest ik even met mijn ogen knipperen of het waar was wat ik zag.
Echt een absurd mooie vrouw. Ze zag er magisch uit. Wát een huidje, wát een lach en wát een gracieuze bewegingen. Alles klopte.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 20:30]
Vind ik leuk
Emnu +2004
zondag 11 februari 2018 om 20:37
T is alleen jammer dat die Russische meiden, als ze de houdbaarheidsdatum eenmaal voorbij zijn, van 'n Natasha in 'n Olga veranderen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:38
Tsja, moeten we voorlief nemen;-)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:40
Afschuwelijk is dat he, na hun 35ste moet je ze echt ingeruild hebben
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:51
Niet alleen de Russische helaas...
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:38
Ben ik met je eens gozer, leuk om weer is iets van hem te horen en nog leuker dat het iets positiefs is over ons warme cluppie
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:38
Waar slaat jou reactie op man? Toch leuk dat we weer is een x iets van hem horen. Heeft ook zijn waarde voor ajax gehad
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:43
voor als groningen een spits zoekt ;)
Vind ik leuk
buddha +7386
zondag 11 februari 2018 om 20:23
er zit een bullek(in) mn neus
Vind ik leuk
GetRekt +1409
zondag 11 februari 2018 om 20:24
pulken dan
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:39
Dat zijn je hersenen die een uitweg hebben gevonden, snel terugduwen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:24
Onze ouwe trouwe Wodka-Rus. Zal hem nooit vergeten. Wát een held was en ís dat.
Ja, dat het licht uitging en we schreeuwden weet ik ook nog goed.
Was superkoud voor het doel en dat maakte de supporters zo héérlijk warm van binnen, oftewel had onze Rus er weer één tegen de netten gepeerd. Goeie tijden waren dat.
Vind ik leuk
Jens1999 +17892
zondag 11 februari 2018 om 20:26
off topic.... de supporters van Vitesse zijn gepikeerd op hun burgemeester.... een Amsterdammer....

Vitesse heeft zondag een 3-1 overwinning geboekt ten koste van Feyenoord. Een feestje waard in Arnhem dus, maar burgemeester Ahmed Marcouch geeft er een opmerkelijke draai aan.

"Wij zeggen, graag gedaan hoor Amsterdam!", schrijft de burgervader op Twitter. Veel positieve reacties levert dat niet op. Zo vinden de Vitesse-supporters dergelijke teksten ongepast.

Erg vermakelijk dat Twitter......xD
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:30
Kan em wel waarderen :-)
Vind ik leuk
PSV NR1 +1586
zondag 11 februari 2018 om 20:31
heeft hier totaal niks mee te maken
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
zondag 11 februari 2018 om 20:34
Graag gedaan voor wat?
Vind ik leuk
2cents +45837
zondag 11 februari 2018 om 20:43
Precies, niemand bij Ajax interesseert het resultaat van Feyenoord iets op dit moment.
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 20:55
Ahmed Marcouch de ras amsterdammer die burgervader is in Arnhem.....?

Het leven is zo voorspelbaar aan het worden
Vind ik leuk
Jens1999 +17892
zondag 11 februari 2018 om 21:34
Nee een rasechte Marokkaan... maar heeft altijd in Amsterdam gewoond..... het leven is maar met 2 dingen voorspelbaar trouwens.... je wordt geboren en je gaat dood... verder is er niks voorspelbaar...
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:45
Is het een rasechte Marokkaan? dat zou je niet zeggen.....
Enne er zijn weldegelijk vele zaken in het leven voorspelbaar : als je dorst hebt moet je drinken bijvoorbeeld
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:42
Graag gedaan? Ze stonden sowieso al 12 punten achter ons dus wat kan ons het nou verrote wat Feyenoord doet?
Vind ik leuk
Jens1999 +17892
zondag 11 februari 2018 om 21:51
Niks.... ik vond alleen al die tegenberichten wel leuk....
Vind ik leuk
PSV NR1 +1586
zondag 11 februari 2018 om 20:30
zo kun je duizend verhalen schrijven over 1 seizoen broodvoetballers
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:37
Uit verhalen kunnen andere verhalen komen en dat maakt het zo mooi. Ook gewoon heerlijk, lullen over vroegere tijden.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 20:37]
Vind ik leuk
Romario9 +8482
zondag 11 februari 2018 om 20:55
Inderdaad. Een ex-speler van club X die op de clubwebsite van diezelfde club vertelt hoe geweldig hij die club vindt. Nieuwswaarde van 0,0.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
zondag 11 februari 2018 om 20:33
Mooie woorden!
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 20:53
Even een charme offensief uit de oude doos om de aandacht af te leiden van het hedendaagse probleem.
Vind ik leuk
Sil95 +8450
zondag 11 februari 2018 om 20:54
BULYKIN AMSTERDAM

Toch leuk om te horen dat zo'n man na 1 seizoentje onder contract te hebben gestaan zijn periode bij Ajax als mooiste periode van zijn loopbaan ziet.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 20:57]
Vind ik leuk
PSV NR1 +1586
zondag 11 februari 2018 om 21:07
gewoon Bul shit
Vind ik leuk
Sil95 +8450
zondag 11 februari 2018 om 21:08
Mag jij vinden hoor.
Vind ik leuk
RtdDub +7010
zondag 11 februari 2018 om 21:12
Hij had nog steeds kunnen spelen want Sightorsson is nog steeds geblesseerd.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:09
Ik heb er net een klein Bulykinnetje uit gedraaid.. Wat een schijt verhaal zeg.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:34
O ja in het Zuiden draaien jullie er een en boven de grote rivieren laten ze er een.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:33
Bulyikin die bij Ajax regelmatig scoorde ? Ik kan mij geen doelpunt van hem voor de geest halen :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Hij liet al bij Ajax zien dat hij een topvoetballer zou worden, ongelooflijk'