Plotseling nieuwe rol voor Ziyech bij Ajax: Dan kan hij echt zijn ei kwijt

Plotseling nieuwe rol voor Ziyech bij Ajax: "Dan kan hij echt zijn ei kwijt"

zondag 11 februari 2018 om 20:52

Het was voor Hakim Ziyech even wennen: in de slotfase van Ajax - FC Twente (2-1) werd hij op rechtsbuiten gezet door trainer Erik ten Hag. Ronald de Boer begrijpt die keuze wel.

"In het belang van het team kan hij als rechtsbuiten echt heel waardevol zijn", aldus De Boer bij FOX Sports. "Lionel Messi, één van de beste spelers ter wereld, gaat ook altijd naar binnen. Dan moet je een back hebben, zoals Kristensen, die er continu overheen komt. Dan kan hij echt zijn ei kwijt."

"Want Ziyech kan naar binnen met zijn geweldige schot, kan mensen wegsteken en komt waarschijnlijk nog véél meer in gevaarlijke momenten voor Ajax. Meer scorend vermogen, nog meer assists."

Ziyech zag zijn positiewisseling zelf niet aankomen, zo laat hij weten aan FOX. "Nee, ik kreeg het pas te horen toen David (Neres, red.) eruit ging. Het maakt mij niet uit of ik middenvelder of rechtsbuiten ben, beide posities zijn goed voor me. Ik speel natuurlijk liever op het middenveld, maar rechtsbuiten is niet erg."

Poll

Waar zie jij Ziyech liever?

(691 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 11 februari 2018 om 20:55
Hij kN overal spelen.
Als hij maar zijn best doet
Vind ik leuk
Noudyo. +14816
zondag 11 februari 2018 om 21:12
Mist snelheid voor die positie. Ik zou hem gewoon lekker houden op 10
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:13
Ja maar ook neres is wel eens moe, dan kan ziyech dat wel een kleine 20 min invullen
Vind ik leuk
Noudyo. +14816
zondag 11 februari 2018 om 21:17
Ziyech is gewoon geen rechtsbuiten. Is er niet nog een speler in de jeugd die de rechtsbuiten positie kan opvullen?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:18
Nog niet van het niveau ajax 1 cerny is geblesseerd en verder zijn ze er nog niet echt klaar voor
Vind ik leuk
Huomel +1187
zondag 11 februari 2018 om 22:36
Wat is het toch een fijn beroep.. coach zijn van Ajax.. ook speler zijn van Ajax is helemaal geweldig! Garantie op allerlei zeg maar goed bedoelde commentaar cq opbouwende kritiek van heeeeeeeeeel het land... ik zeg helemaal mooi :-).
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:55
Wel een extra optie zo voor op de vleugels maar ik zie Liever Neres gewoon rechtsbuiten.Ik had vandaag ook eerder Kluivert er af gehaald dan Neres
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:00
Ja we hebben een luxe probleem, maar gewoon kluivert en Neres op de vleugels en schone maar op het bankie en dan wober in het centrum.
Dat is gewoon het beste
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:06
Vind ik ook! Schone is belangrijk geweest maar je ziet wel dat hij soms echt te langzaam is, kwa Sprint snelheid maar ook kwa handelingssnelheid.

Frenkie moet gewoon zijn positie gaan overnemen
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:10
Frenkie lijd ook wel veel balverlies.
Hij ken goed voetballen, maar draaft soms iets te ver door.
Maar dat lijkt me wel het beste
Verdedigend zijn we erg kwetsbaar
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:19
Dat is waar, alleen Frenkie is een stuk sneller en kan dat herstellen.Eigenlijk missen we een echte breker op het middenveld, dat zou de balans een stuk beter maken
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:20
Nigel de Jong missen me.
De ontbrekende schakel.
Dan had je wel met de Jong als libero kunne spelen. Nu is het zelfmoord
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:21
Precies! Ik vind Nakamba ook wel zo'n type speler
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:24
Die speelt nu bij club Brugge toch?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:26
Klopt, ze hadden hem toen bij Vitesse al moeten ophalen, dit type middenvelder hebben we sinds Poulsen niet meer
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 21:26]
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 11 februari 2018 om 21:24
Zo'n type speler(s) mist Ajax, het is allemaal te iel.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:27
Dat is idd het grote probleem! Aanvallen is het enige wat we kunnen lijkt het. Volgend seizoen hebben we gewoon een poetser nodig
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 11 februari 2018 om 21:33
Wat Ajax nodig heeft is een balans qua jeugd, fysiek, ervaring, aan dat laatste schort het, vooral mbt de Trainer........
Een hele grote groep jongeren olv een onervaren Trainer is vragen om problemen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:08
Dit idd. De Jong als verdediger heb ik mijn buik zachtjes aan van vol. Hij denkt als een middenvelder. Bovendien loopt hij te veel te Drallen met de bal. Ik vermoed dat hij dit op het middenveld minder zal doen.
De Jong op plek van Schone en Ajax gaat als een tierelier draaien.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:12
Wober is gewoon een prima alternatief
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:14
Ook. Wober is ook een échte verdediger, denkt dus ook als een verdediger.
Hij heb trouwens op mij een fantastische indruk gemaakt. Ken ballen en heeft gogme, zoveel is duidelijk.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:17
Veltman de ligt wober tagliafico
De Jong van de beek ziyech
Kluivert huntelaar Neres

Het is nog steeds veel te aanvallend. Alle 3 onze middenvelders willen aanvallen
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:24
Aanval is de beste verdediging. Als de linies dicht op elkaar voetballen, hoeft dit niet te aanvallend te zijn.
Veltman zou ik willen vervangen voor Orejuela of desnoods Kristensen.
Huntelaar zou ik niet meer laten spelen, hoogstens als de nood écht hoog is.
Presteert nauwelijks. Afgezien van zijn goals is het veldspel echt dramatisch. De combinatie aangaan is vrijwel onmogelijk, niet balvast en traag in zijn handelingen. Daarnaast mist hij me daar toch een zooi kansen waar ik spontaan de hik van krijg.
Cassierra éindelijk eens de kans geven, die voetbalt echt fantastisch mee bij Jong Ajax en maakt geregeld super goals van buiten de 16. Als aanspeelpunt echt belachelijk sterk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 11 februari 2018 om 21:26
Onbegrijpelijk dat Cassierra de kans niet krijgt in dit stadium bij Ajax.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:29
Precies dit. Ik snap daar echt geen lorrie van.
Vind ik leuk
vinny99 +820
zondag 11 februari 2018 om 21:48
Wel eens aan gedacht dat Cassierra bewust niet word opgesteld?
Stel Cassierra gaat het geweldig doen, en Dolberg is weer fit om te kunnen spelen. Wat denk je dat het met de marktwaarde van Dolberg doet?? Die keldert nog meer naar beneden.. plus er komt nog eens bij dat je een zeer ontevreden Huntelaar op de bank heb.. hem is gezegd, dat hij tweede spits achter Dolberg is. Zodra Cassierra word opgesteld is hij dat niet meer wanneer Dolberg weer fit is.. vandaar dat Cassierra geen kans krijgt tot nu toe..
Het is allemaal, hoe hou je iedereen tevreden... En hoe kun je je marktwaarde van een speler het hoogst houden.. team management...
Cassierra is tevreden want hij scoort bij Jong Ajax, Huntelaar is tevreden want die speelt en Dolberg weet wanneer hij fit is in principe Eerste spits is..
En zo houd men iedereen happy...
( Of ik het persoonlijk eens ben met deze wijze is een ander verhaal, want ik vind ook net als jij dat Cassierra een kans verdiend.)
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 21:53]
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
maandag 12 februari 2018 om 08:17
Dat is een originele manier van denken, "out of the box".
Ik denk echter dat men bij Ajax niet zo denkt.
Je kan op zo'n manier namelijk nooit nieuwe spelers laten instromen, want er kan er wel eens 1 teleurgesteld zijn en / of dat schaadt z'n marktwaarde.
Zo werkt het niet.
Bovendien is Dolberg z'n marktwaarde flink gezakt, al voor zijn blessure was hij geen schim van de voetballer die hij vorig seizoen was.
Daarnaast, als Cassierra het fantastisch doet stijgt zijn marktwaarde gigantisch, dus dat is winst.
Ajax heeft wel 5 miljoen betaald voor die jongen ( geloof ik ) en voor Dolberg slechts 350.000 E.
Voorts, het is helemaal geen probleem als je 3 prima spitsen hebt, je kan er altijd 1 verkopen....
Zo makkelijk is het.

[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:18]
Vind ik leuk
vinny99 +820
maandag 12 februari 2018 om 08:40
Eens dat 3 goeie spitsen moet hebben.. vergeet niet dat Sierhuis er ook nog is en vandaar dat ik en nog meer mensen die regelmatig op de toekomst zijn ( de oude van dage, hahaha) op deze theorie zijn gekomen... Wanneer 1 van deze 3 spitsen verkocht word of Huntelaar stopt begint dit riedeltje opnieuw maar dan met de naam Sierhuis ipv Cassierra.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
maandag 12 februari 2018 om 08:56
Ajax wordt, door de omstandigheden gedwongen, steeds meer een in en verkoop bedrijf van ( jonge ) voetballers te worden, aanpassen dus.
Laag in kopen, opleiden en hoog verkopen,
prima strategie !
De in 7 jaar ! eigen opgeleide jeugd worden binnen een jaar weggekocht, als ze leuk voetbal laten zien in slechts 1 seizoen.
Ook aangekocht talent ( Sanchez ) maakt net 1 seizoen vol.......en alweer verkocht.
Ajax moet dus in de scouting uitbreiden en continue blijven kopen.......
Dat heeft als consequentie dat de bankrekening oploopt, de sportieve prestaties stagneren, je moet immers elk seizoen met een sterk vernieuwd elftal aantreden...dat staat er niet meteen.
Dan vindt men het misschien niet zo erg om geen Kampioen te worden, tweede plaats is misschien zelfs beter, geeft ook recht op EL deelname, iedereen in de Europese etalage, en is wellicht aantrekkelijker voor een Nederlandse club ivm de CL waar; "je zo uit ligt".
Alles verandert, het klinkt niet leuk maar wel de realiteit, het is aanpassen en overleven of afvallen definitief. ( Feyenoord bijvoorbeeld
misschien........ )
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:57]
Vind ik leuk
vinny99 +820
maandag 12 februari 2018 om 09:19
Klopt... Worden inderdaad gedwongen... Het is echter niet iets nieuw voor Ajax dat ze vertrekken, het verschil is dat het steeds jonger word wat vertrekt en de steeds groter wordende macht van makelaars...
Persoonlijk vind ik het niet erg dat men veel aankoopt... ( Het kan immers gezien de zeer goede financiële situatie) en ben blij dat Overmars ook wat meer de vrije hand heeft om de knip te trekken... Alleen hoop ik dat er wat meer 24, 25 in jarigen zoals Tagliafico komen.. hoeft van mij niet allemaal tieners zijn... Snap het wel hoor als bedrijf zijnde, alleen als supporter wil je natuurlijk een elftal dat er meteen staat...
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
maandag 12 februari 2018 om 09:33
Ik ben het helemaal met je eens, meer fysieke kracht, meer ervaring in elke linie 1....

Ajax bepaalt niet, geen enkele club bepaalt, geen instantie bepaalt, het gebeurt gewoon...... de vrije markt bepaalt de trend, zo gaat dat in onze kapitalistische maatschappij.
Zaak is dan je slim en naar je vermogens aan te passen, dat doet Ajax en ik denk dat ze dat doen op de enige juiste wijze, de andere vallen af.
Vind ik leuk
vinny99 +820
maandag 12 februari 2018 om 10:02
Denk inderdaad dat Ajax op de goede weg is...
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
maandag 12 februari 2018 om 10:21
Met al die snelle verandering en ontwikkelingen in onze maatschappij en dus ook bij Ajax is het wel van ontzettend groot belang dat men, de leiding, intern bij Ajax de rijen sluit dan wel schoon schip maakt.

Ik ben ook hoopvol, gelukkig is er een gezond financieel klimaat bij Ajax en als je dat combineert met een sterk leiderschap die nu eens echt durft door te pakken, dan zit je volgend seizoen in een heel andere positie.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:28
Ben het met je eens meer kan ik niet zeggen, alleen van mij mag er wel een type Nigel de Jong bij
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:31
Om de hardheid in het elftal te krijgen, lijkt me geen slecht idee.
Het gaat bij Ajax vaak nogal pamperig aan toe. Op zn tijd een énorme schop onder de hol krijgen zou goed zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 11 februari 2018 om 21:35
Het is allemaal uit balans; van jeugdige iele spelertjes tot onervaren Trainers.....er zit kop noch staart aan.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:56
Op 10 is ie het meest op zn plaats.
Is hij een stuk bepalender voor het hele spel.
Vind ik leuk
Stranger +3492
zondag 11 februari 2018 om 20:57
Zo hij verandert snel. Toentertijd wilde hij niet naar Feyenoord omdat ze hem de nr 10 positie niet wilde garanderen.
Vind ik leuk
2cents +45837
zondag 11 februari 2018 om 21:06
Bij Twente stond hij ook al meestal aan de buitenkant, volgens mij.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:51
Dit gaat ook niet om het feit of Ziyech altijd rechtsbuiten gaat spelen... Ziyech speelt gewoon als aanvallende middenvelder alleen om de laatste 10-15 min van een wedstrijd een keertje daar terecht komen lijkt mij geen enkel probleem, en blijkbaar Ziyech ook niet
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:57
Één van de beste spelers ter wereld???
Je bedoelt de beste speler aller tijden! ! !
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:57
het maakt niet uit, de beste middenvelder van de eredivisie kan overal spelen
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:59
Geweldige schot?
Was er laatst niet een statistiek dat maar 5% van al zijn schoten op doel waren ?
95% dus niet tussen de palen , het is maar wat je een geweldig schot noemt.
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 21:13
'dat maar 5% van al zijn schoten op doel waren'

was.......

;-)
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:00
De rol voor ziyech bij ajax is over 3 maanden voltooid verleden tijd .
Vind ik leuk
2cents +45837
zondag 11 februari 2018 om 21:07
En?
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:07
dan verlaat hij nederland
Vind ik leuk
2cents +45837
zondag 11 februari 2018 om 21:08
Je zegt het alsof je iets nieuws vertelt.

Dit zeiden we in de winterstop al.
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:09
wie is we in deze?
Vind ik leuk
2cents +45837
zondag 11 februari 2018 om 21:11
Ik en een heel aantal mede-Ajacieden hier. Al dacht een enkeling nog dat Schreuder hem langer in Amsterdam zou houden. Net alsof Ziyech zich iets aantrekt van welke trainer er bij Ajax rondloopt.
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:14
ik denk ook niet dat je er rouwig om moet zijn als ie pleite is
Vind ik leuk
2cents +45837
zondag 11 februari 2018 om 21:18
Voetballend gaan we wel wat missen, al moet z’n hoofd er wel naar staan.

Als persoonlijkheid, en dat zei ik al toen hij kwam, heb ik er niets mee.

Bovendien heb ik zelden iemand zoveel schoten zien lossen, buiten de palen. En zoveel corners en vrije trappen te hoog of te laag zien nemen.

Toch is hij bij al z’n teams bepalend.
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:22
Slecht spelen doen ze allemaal wel bij elke club maar een houding aannemen die ziyech heeft zou voor mij reden zijn om hem als trainer mooi naast me op het benkske te zetten.

Je hebt van je hobby je beroep mogen maken verdient er bakken geld mee en dan overal de verongelijkte wereldster uit hangen.... dat duurde bij mij niet lang .

Die schnitzel erbij achterin en de jong doorschuiven naar daar waar hij wel graag wil spelen en je word er niks slechter op
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 21:22]
Vind ik leuk
2cents +45837
zondag 11 februari 2018 om 21:25
Jij zou dan ook niet lang trainer zijn bij een club, daar spelen nu eenmaal allemaal gasten die zichzelf heel goed vinden.

Ten Hag neemt hem heel erg in bescherming. Lijkt bijna op angst voor de vedette. Geen goed teken.

De Jong is nog helemaal niet zo goed op de plek van Ziyech. Hij moet vooral nog het spel voor zich hebben. Is ook veel minder in het uitwijken naar de zijkant.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 21:26]
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:27
Huubke is mijn voorbeeld dus.....kom maar op met die snotapen.
Laat de jong de spielmacher uithangen dat lijkt hij wel te kunnen . Uitwijken naar rechts ? waarom die fratsen je hebt toch buiten spelers en opkomende backs ?
Alhoewel ik moet zeggen dat die nieuwe mij .....tja laat ik het maar netjes houden deze keer maar je weet wat ik bedoel.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 21:29]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:37
Ben je aan t afkicken of zo van iets?
Je zit al weer op de inhoud en wederom met argumenten...
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:42
geen idee wat me mankeert ik word woensdag al weer een jaartje ouder ...zou dat het zijn....?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:57
Of zou t je carnavals rol zijn?
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 22:04
carnaval is al heel lang geleden voor mij dus dat denk ik niet
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:01
Gewoon op 10 laten staan komt hij het besten uit de voeten.
Vind ik leuk
Noudyo. +14816
zondag 11 februari 2018 om 21:16
Ik snap niet wat die Ten Hag allemaal aan het doen is. Frenkie als centrale verdediger. Hakim op rechts. Laat men gewoon lekker op hun natuurlijke positie spelen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:17
Klopt ten hag out
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:35
Frenkie speelt al een aantal maanden heel goed als CV...
Vind ik leuk
Noudyo. +14816
zondag 11 februari 2018 om 21:43
Hij is er niet voor gemaakt. Je merkt dat hij gewoon een spelmaker is. Het komt omdat Ajax-verdedigers sowieso al veel mee moeten voetballen en vaak het meeste balbezit hebben, maar ik denk dat zijn kwaliteiten veel beter gebruikt kunnen worden op het middenveld
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:02
Hoort geen optie daar tezijn. Ajax speelt, of dat hoort toch zo te zijn, in een 4-3-3 met ‘échte buitenspelers’ en dus niet met middenvelders op de flank-positie.
Vind ik leuk
Ginovanni +16648
zondag 11 februari 2018 om 21:04
Leuk bedacht, hoor, van ten Hag die event. wisselwerking op rechts tussen Ziyech en Kristensen.

Maar dat ging wel weer ten koste van de verdediging, omdat ie met het inbrengen van Kristensen de hele verdediging overhoop haalde waardoor prompt de 1-1 viel........
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 21:05]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:35
Vond t ook erg tricky bij 1-0. Anderzijds; Veltman bracht wel erg weinig aanvallend.
Vind ik leuk
Ikkedus +216
zondag 11 februari 2018 om 21:05
Toch wel weer respectloos om hem daar te zetten...
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 21:08
Hakim WIE?!

Owww, die vervelende, snel op z'n pik getrapte en snel in z'n 'trots' geraakte, arrogante ex-speler van Heerenveen en Twente?
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:10
ik denk die ja
Vind ik leuk
Dezeun +1886
zondag 11 februari 2018 om 21:09
Optie 3 in een andere competitie
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
zondag 11 februari 2018 om 21:09
Ja leuk, haal je Neres eruit, zo'n beetje je beste speler..
Kan aan mij liggen hoor, maar dat slaat nergens op..
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:10
Ronald je bedoelt toch zeker niet dat ie ook maar iets van messi heeft he want bij messi zie ik wel iets anders toch /een HHHEEELLL klein beetje dan om je niet teleur te stellen
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
zondag 11 februari 2018 om 21:10
Zet Ziyech een keer niet eens basis, dan heb je pas ballen !
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
zondag 11 februari 2018 om 21:11
‘Verder moet je het aan de trainer vragen’ voegde hij er nog aan toe... Vond het niet echt kloppen bij de vraag maar goed...
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 21:15
Hij staat er weer heerlijk geinteresseerd antwoorden te geven inderdaad....
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
maandag 12 februari 2018 om 00:04
Hehe klopt!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:30
Hij heeft geen lucht voor verdedigende taken meestal is hij na de 65e min helemaal leeg..
Donny daar integen heeft 3 longen en blijft maar doorgaan het zijn keuzes die je als trainer moet overwegen.
Vind ik leuk
rik1958 +277
zondag 11 februari 2018 om 21:31
Ajax is er niet beter op geworden met ten Hag. het spel is heel voorspelbaar en te langzaam,
Vind ik leuk
rik1958 +277
zondag 11 februari 2018 om 21:31
Ajax is er niet beter op geworden met ten Hag. het spel is heel voorspelbaar en te langzaam,
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:34
Het maakt hem niks uit waar ie speelt, maar hij speelt wel liever op het middenveld....

Zucht.
Vind ik leuk
fr0do +437
zondag 11 februari 2018 om 21:40
Het maakt niet uit waar hij staat een chagrijnig smoelwerk kan zelfs op doel.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:49
Een dubieuze wissel van Ten Hag. Hij zorgde met deze wissel voor een onstabiel elftal. Dat de 1-1 net na die wissel viel voelde je gewoon aankomen. Hij had mazzel dat er nog een pingel werd gegeven. Dit was 1 van de slechtste wissels die ik in de afgelopen 10 jaar bij Ajax heb gezien. Eentje die hij moest lijmen door Wober er in te gooien. Ten Hag lijkt me niet de man die het moet gaan doen bij Ajax en heeft nog geen seconde anders doen vermoeden. Echt beneden alle peil.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:57
Niet als 10. Ajax speelt gelukkig niet meer met een échte 10.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:59
Mag er een andere optie aan de poll toegevoegd worden? Ik wil er graag linker/rechter halfspeler aan toevoegen.
Zijn toch echt bepaald andere posities dan 10 of rechtsbuiten.
Vind ik leuk
Kuip +4999
zondag 11 februari 2018 om 22:02
Ik roep al tijden dat het voor de balans in het team beter is om Ziyech rechtsvoor te zetten. Hij hoeft zich dan niet te bekommeren over verdedigend werk. Nu loopt hij op het middenveld alles en iedereen voor de voeten. Hij staat vooral rechts op het middenveld, de positie van van de Beek. Van de Beek kan zijn ei niet kwijt, Schone weet ook niet wat hij moet en op links staat helemaal niemand.
Als Sinkgraven weer fit is kan hij moet hij links op het middenveld, de Jong centraal en van de Beek op rechts.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:50
Sinkgraven komt niet weer in het eerste elftal Frenkie, van de Beek en Ziyech staan er al en achterin staat een echte linksback in het centrum de Ligt en Wöber en die Deen straks rechtsback. Neres en Kluivert/ Bandé op links en rechts met Dolberg in de spits eventueel met Cassierra.

Vind ik leuk
Degraaf +13988
zondag 11 februari 2018 om 22:17
"Want Ziyech kan naar binnen met zijn geweldige schot"?


Wat is hieraan fout? ;-)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:21
Geweldig....daar zit het. ;-)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:46
Wat een onzin, je haalt je rechtsbuiten eruit voor een verdediger om Ziyech als rechtsbuiten te laten spelen....slaat nergens op!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Plotseling nieuwe rol voor Ziyech bij Ajax: "Dan kan hij echt zijn ei kwijt"