De Ligt 'moe' van PSV-kritiek: 'Onze eigen fout dat we zeven punten achterstaan'

    De Ligt 'moe' van PSV-kritiek: 'Onze eigen fout dat we zeven punten achterstaan'

    maandag 12 februari 2018 om 06:46

    Ajax wist zondagmiddag tegen FC Twente absoluut niet te overtuigen, maar trok de thuiswedstrijd uiteindelijk wel naar zich toe. Trainer Erik ten Hag wilde na afloop echter vooral de positieve punten van de wedstrijd benoemen en stelt dat zijn ploeg nog altijd niet is uitgeschakeld in de titelrace.

    "Die eerste goal van Justin Kluivert was geweldig. De eerste vijfentwintig minuten waren sowieso goed. Daarin houden we Twente in leven", liet hij na afloop van de wedstrijd weten aan het Algemeen Dagblad. Hierna zakten de Amsterdammers in, slikten ze de gelijkmaker van Adnane Tighadouini, maar wisten ze alsnog de drie punten in de Arena te houden. "Het spel is nog te wisselend, maar er zit wel karakter in deze ploeg", vindt Ten Hag.

    De achterstand op koploper PSV blijft hierdoor zeven punten. Volgens de trainer is dit een overbrugbaar verschil. "Titels worden gewonnen in april of mei." Matthijs de Ligt heeft er een harder hoofd in en stelt dat de Eindhovenaren terecht bovenaan staan. "Ik word er moe van dat er zoveel commentaar op hen is. Wij staan zeven punten achter en dat is onze eigen fout, toch?"

    Poll

    Kan Ajax het gat met PSV nog overbruggen?

    (3951 stemmen)

    Plaats een reactie

    Drobtine +2510
    maandag 12 februari 2018 om 06:58
    Mathijs je hebt helemaal gelijk onnodig punten verspelen maakt deze stand
    Vind ik leuk
    tannat +14010
    maandag 12 februari 2018 om 09:29
    Gaat geldt altijd voor de top 3.
    Maar het aantal verliespunten van PSV is gewoon erg laag dit seizoen. Mag je ze best nageven.
    Vind ik leuk
    rovers +92
    maandag 12 februari 2018 om 09:30
    zo is dat ...
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1033
    maandag 12 februari 2018 om 06:59
    Eindelijk een volwassen reactie van een Ajax speler.. wellicht ooit een PSV’er qua iq
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:24
    Zou die eerst nog wat kratjes bier leeg moeten drinken, maar ach wie weet idd.
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    maandag 12 februari 2018 om 07:37
    In je natte dromen misschien...

    Als hij later wil afbouwen, dan doet hij dat wel bij de amateurs.
    Vind ik leuk
    Morris +22822
    maandag 12 februari 2018 om 07:57
    Want PSV'ers hebben een hoger IQ?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:21
    Slimste Regio van nederland ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:41
    Interessante trivia! Wel een vraagje. Weet je hoe dit gemeten wordt?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:09
    Jij komt dus niet uit Regio Eindhoven...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:37
    Hahahaha nee gelukkig niet :). Niet dat ik iets tegen de mensen uit de regio heb zijn vaak gezellig, maar zou er niet aan moeten denken om Den Haag te verlaten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:41
    Dit word gemeten tijdens carnaval! er komt elk jaar weer een verschrikkelijk goed resultaat uit!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    maandag 12 februari 2018 om 11:31
    Door de kennis die van over de hele wereld binnen wordt gehaald door bedrijven in de regio om innovatieve marktleiders te blijven, met name op de High Tech Campus. Maar Eindhovenaren mogen best denken dat het over hen gaat hoor, vrees alleen dat het niet klopt.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3895
    maandag 12 februari 2018 om 14:21
    Dit is al ruim voor de tijd dat ze vanuit het buitenland kwamen, daarbij krijgen ook deze mensen kinderen en dat zij gewoon Eindhovenaren.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5482
    maandag 12 februari 2018 om 12:22
    Als je het hele stadion bij elkaar optelt zou dat best eens kunnen.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3873
    maandag 12 februari 2018 om 18:34
    Yep, dan krijg je wel 1 hele bij mekaar !!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:05
    @EHV-R aan deze reactie te zien, is het wel te merken dat het carnaval bij jullie volledig is losgebarsten en het bier rijkelijk vloeit
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    maandag 12 februari 2018 om 08:59
    Volgens mij spreek je jezelf mbt psv tegen. “Volwassen” en “iq”..
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    maandag 12 februari 2018 om 07:05
    He he eindelijk een goeie realistische kijk op hoe dat het gewoon is ipv dat misselijk kwalletje schone met zijn grote praatjes altijd.
    Hij zegt gewoon hoe het is we hebben het zelf op meerdere momenten verbruid waardoor we staan waar nu staan gewoon realisme
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 07:06]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    maandag 12 februari 2018 om 07:19
    Als je zelf nog aan het begin van je carrière staat knap om deze uitspraak te doen ,en Schone die kan de kliko van de buren nog niet passeren wat een loser.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    maandag 12 februari 2018 om 09:01
    Er wordt hierboven mbt psv over “volwassen en iq” gesproken. Say no more...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46024
    maandag 12 februari 2018 om 08:43
    De Ligt wordt dus moe van zijn eigen Ajax fans, immers de Ajax fans wijzen continue naar het voetbal van PSV. Er is weinig tot geen kritiek vanuit de Ajax fans op het spel van ajax...

    Bosz, Keizer, ten Hag.....ajax zit in een neerwaartse trend. Ze zien het alleen zelf nog niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14354
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:16
    Al jaren hebben Ajacieden kritiek op Ajax, dat is nooit anders geweest. Maar begrijp dat een simpele boer dat niet gewend is. Als je een beetje volwassen bent kun je tegen kritiek en doe je er iets mee als je vooruit wit.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    maandag 12 februari 2018 om 09:23
    Ik vind het totaal geen realistische kijk. Dat hij iets positiefs over PSV zegt betekent nog niet dat ie realistisch is. De kritiek op het spel van PSV is gewoon hartstikke terecht. Ik heb het idee dat die gasten soms vergeten dat we überhaupt geld betalen om zo'n wedstrijd te bekijken.
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    maandag 12 februari 2018 om 13:30
    Hij is realistisch dat hij zegt dat ze het zelf verpesten met dat ze zover achterstaan niks met psv te maken en hoe ze spelen ze winnen dr wedstrijden toch
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:17
    Ajax kan het gat met PSV moeiteloos dichten, wel is het belangrijk welke scheidsrechters hen daar bij helpen. Gisteren toch gewoon 3 punten cadeau gekregen. Ja ze waren de 1e 25 minuten sterker, maar dat is normaal tegen Twente die laten het 1e half uur van de wedstrijd gewoon lopen, dan beseffen ze pas dat de wedstrijd begonnen is. Maar in die 1e 25 minuten had Onane zomaar rood kunnen krijgen ( nu een Houdini actie om zelfs geen vrije trap te hoeven geven, hij had op dat moment nog niet gefloten dus was het gewoon hands). daarnaast was het geen pingel en liet onze Turkse vriend een (2e) geel waardige situatie van de Ligt onbestraft. Hoe duidelijk wil je het hebben.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5255
    maandag 12 februari 2018 om 07:34
    Piep piep hallo Calimero
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:18
    wat een makkelijke zin, heb je die vast in jouw programma staan. als iets niet naar jouw zin is is het ............ dit is gewoon waar Twente iedere w2eek weer tegen aanloopt en het heeft Twente al minimaal hetzelfde aantal punten gekost als wat ze bij elkaar gesprokkeld hebben. noem dat maar .........
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    maandag 12 februari 2018 om 08:44
    Ik ga je steunen :
    Kunnen we geen verbod uitvaardigen tegen alle uitingen die verband houden met zwarte kuikens?

    Vind ik leuk
    Polly11 +3895
    maandag 12 februari 2018 om 14:23
    Pas op wat je zegt, wanneer Sylvana dit keest hebben we weer een rel....zwarte kuikens..
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 13:11
    Het moment dat je argumenten op zijn en dus maar alle cliché's eruit gooit
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    maandag 12 februari 2018 om 07:44
    Ach kom Jos. Het had allemaal gekund, ja. En zoals het gelopen is ook.

    Soms zit het mee, soms zit het tegen.
    Dat doelpunt van PSV stonk net zo goed. Heb je mij hier er eerder over zien zeuren?
    Van Hanegem is ook al zo bezig. Ik mag hem enorm en ik weet wat hij niet voelt voor Ajax en hij mag vinden wat hij vindt, maar een beetje aandoenlijk is het wel eigenlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:16
    ik heb het niet over PSV maar over hoe Twente week in week uit benadeeld wordt, tegen PSV, tegen AZ en nu weer tegen Ajax. dat soms zit het mee kunnen wij bij Twente wel vergeten, wij zij altijd de L..... Kijk de beelden er maar op na Onane staat een meter buiten de 16 met de bal in de hand ( had de PSV keeper vorig jaar ook en die kreeg rood), nu fluit de scheids achteraf om maar geen kaart uit te moeten delen. De overtreding op Ziyech ( als het al een overtreding was) was buiten de 16 en meneer geeft zelf aan ik kon gewoon doorlopen maar bedacht maar te gaan liggen. Bal wegtrappen is geel voor Twente vasthouden is niets ( door Kluivert) de Ligt mag gewoon blijven staan ipv zijn 2e geel te krijgen. Kan het nog duidelijker, dit heeft niets met meezitten maar met bewust handelen te maken.
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    maandag 12 februari 2018 om 08:21
    Heb je de prestaties van de heer Higler in de heenronde tegen Ajax (3-3) ook op integriteit dan wel neutraliteit beoordeeld?

    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:58
    ja die is standaard tegen Twente en ook daar kwamen enkele Ajax spelers goed weg dat ze de wedstrijd uit hebben mogen spelen en zijn Twente minimaal 2 pingels onthouden.
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    maandag 12 februari 2018 om 09:01
    Hahaha. Goed joh.

    Hierbij trek ik echter wel mijn steun in voor de petitie die alle zwarte kuiken uitingen moet verbieden.... ;-)
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5255
    maandag 12 februari 2018 om 14:22
    Hahahah piep piep hallo :D
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14354
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:20
    Hahaha heel de knvb is supporter van Twente, scheidsrechters passen wel op met het benadelen van Twente. Dat jullie elftal brandhout is kan de scheidsrechter niks aan doen. Jullie zijn gewend dat de scheids pro-twente fluit dus als het dan een keertje minder is dan voel je je genaaid?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:53
    Tja, en als Nijhuis goed gefloten had was het 1-1 gebleven....of had hij Sparta misschien nog wel een pingel gegeven....
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    maandag 12 februari 2018 om 09:03
    En nu echt duidelijk graag.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14354
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:18
    Na 23 wedstrijden wordt Ajax voor het eerst 'geholpen' door een scheidsrechter. Zou tijd worden dat het kwartje ook eens onze kant opvalt. Psv wint het hele seizoen zo al haar wedstrijden. Ik kan dus niet anders concluderen dan dat je een zure calimero bent.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:31
    problemen met het korte termijn geheugen, alleen al in de wedstrijden tegen Twente werd Ajax bevoordeeld
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:26
    zo jong en al zo realistisch! dat wordt een grote!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5723
    maandag 12 februari 2018 om 07:36
    En de fout van guzubuyuk dat het geen 9 punten zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    maandag 12 februari 2018 om 08:42
    Zegt de naam Higler je iets?

    Uiteindelijk gerechtigheid en niks meer dan dat.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5723
    maandag 12 februari 2018 om 08:45
    Higler? Was dat die arbiter die in Enschede Veltman geen rood en een penalty tegen gaf voor een doelpunt voorkomen dmv hands ?
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    maandag 12 februari 2018 om 08:48
    Dat is die man die spelers doorzagen met geel beloond inderdaad.

    En het was geen hands. Soms doen ze het per ongeluk nog goed ook..
    Hij zag de beelden in de rust, hoorde het commentaar en dacht, ach, tis toch zonde...
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:51]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:51
    Realistische gozer en groot talent
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1167
    maandag 12 februari 2018 om 07:57
    Pfff is De Ligt soms PSV watcher voor VP?
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 08:07
    En dat ondanks de scheidsrechters anders waren het er al zo'n 15 geweest.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 12 februari 2018 om 09:19
    Waarom verbaasd het me niet om hier weer zo'n reactie van jou te lezen. De Ligt is zelf kritisch, alleen moet jij het nog even extra afzeiken.
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 09:31
    Zal mij een zorg zijn waarom het jou niet verbaasd. De waarheid is af en toe hard.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 12 februari 2018 om 09:53
    En je doelt daarmee op?
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5255
    maandag 12 februari 2018 om 14:25
    De waarheid dat je jezelf elke week in slaap huilt als Ajax weer eens punten pakt ?
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 14:55
    Nee joh, 2e plekkie gun ik jullie wel, ben niet zo haatdragend.
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +438
    maandag 12 februari 2018 om 09:36
    Goed zo de ligt we staan zelf 7 punten achter psv dus psv doet het op dit moment gewoon beter dan dat Ajax het doet simpel als wat
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:06
    Tja, elk interview die een ajax speler in gaat word er meteen gewezen naar het gat van 7 punten met psv. en vaak reageren ze er dan op of happen ze en dan staat er weer groots op internet 'ajax speler deelt sneer uit'. nu reageert de ligt er een x niet op!
    Vind ik leuk
    SvL +318
    maandag 12 februari 2018 om 11:29
    Eerlijk antwoord van deze speler wat ook klopt.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    maandag 12 februari 2018 om 11:37
    Psv moet ook nog gewoon tegen Feyenoord, Ajax en Az. De wedstrijd tegen Ajax werd kansloos verloren en Feyenoord verloor behoorlijk onterecht in Eindhoven. Het is in mijn ogen zeker nog niet gespeeld. Psv kan niet in iedere wedstrijd achterin blijven hangen en de tegenstander de bal geven, wachtend op een bevlieging van Lozano.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 12:19
    En het mooie is ajax speelt echt niet beter.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5482
    maandag 12 februari 2018 om 12:20
    Met het spel van de afgelopen 3 wedstrijden (NAC/Roda/Twente) daar was ik bepaald niet van onder de indruk en vraag mij daarom af wat de inbreng van Ten Hag en zijn staf voor meerwaarde brengt t.o.v. Keizer. Ik heb momenten gezien de afgelopen wedstrijden dat er amper een Ajacied op het middenveld was, 1 pluk bleef op zijn eigen helft en 1 pluk was in de aanval en dan is het lekker counteren voor de tegenstander. Hou op door spelers aan te vallen op hun persoonlijke fouten maar kijk naar het geheel en daar ben ik niet onder de indruk van. V/d Sar heeft zijn functie aan zijn besluit verbonden, ik zou zeggen begin maar vast met je bureau leeg te ruimen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 17:02
    Mathijs heeft helemaal gelijk, had je thuis maar van Vitesse en FC Utrecht moeten winnen en de eerste wedstrijd van het seizoen in Almelo. Dit zijn onnodige nederlagen voor een club als Ajax, het is toch raar dat de Kuip en het Philips stadion onneembare vestingen voor de meeste clubs, en de Arena niet, als Twente gisteren een beetje mazzel had hadden ze van Ajax gewonnen, de strafschop die ze gisteren de winst bezorgde was er geen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5482
    maandag 12 februari 2018 om 17:06
    Dat was vorig seizoen als zo en nu weer. Ajax verliest niet vanwege de tegenstander maar van zichzelf. Deze selectie heeft al laten zien tegen AZ Feyenoord en PSV dat ze echt wel kunnen voetballen en zijn de beste van de eredivisie maar ze verliezen punten van clubs waarvan je het helemaal niet van verwacht. Ik ben bang dat ten Hag het er ook niet uitkrijgt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:26
    Zit idd diepgeworteld. Buitenlandse trainer is denk ik beter.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:25
    Puur Ajax eigen schuld . Eens met De Ligt. Hopelijk gaat Mijn Ajax éindelijk eens de rug rechten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws