Ten Hag-jargon slaat over op Kluivert: Zolang we hem begrijpen, is het oké

Ten Hag-jargon slaat over op Kluivert: "Zolang we hem begrijpen, is het oké"

maandag 12 februari 2018 om 09:34

In zijn eerste weken als trainer van Ajax is één van de dingen die opvallen het taalgebruik van Erik ten Hag. Het blijkt ook over te slaan op zijn spelers, viel op bij Rondo.

Presentator Jack van Gelder haalt een uitspraak aan van Justin Kluivert na Ajax - FC Twente. "Hier reflecteren wij morgen weer op", zei de achttienjarige linksbuiten na de 2-1 overwinning, tot hilariteit van de tafelgasten. Andries Jonker denkt dat Kluivert het niet van een vreemde heeft, want Ten Hag bezigt ook regelmatig zulke taal.

"Erik heeft zijn eigen jargon", aldus Jonker. "Het is geen Amsterdammer, het is niet iemand uit het Westen. Ik wel, en ik zeg dingen als 'hoog in de concentratie' niet. Het komt ook niet in me op. Maar ik begrijp wel waar hij het over heeft. Het is toch ook wel aardig dat we er iemand bij hebben met een eigen taalgebruik. Zolang we hem kunnen begrijpen, is het oké."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 09:36
Reflecteren is gewoon een algemeen Nederlands woord, dus jargon zou ik het niet willen noemen, het is wel een heel groot en moeilijk woord voor iemand als Kluivert, dus dat is wel opvallend...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:44
Hoe weet jij dat
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 09:44
Lekkere algemene vraag.....hoe weet ik wat beste mr. Smith?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:53
Goedemorgen ik bedoel je aanname dat het een moeilijk woord voor m zou zijn.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 09:56
Ah ok, ja is een ongegronde aanname gebaseerd op zijn beroep als voetballer wat natuurlijk een ontiegelijk groot vooroordeel is, maar ik gok zo dat ik voor een goed gesprek over elk wetenschappelijk onderwerp of politiek of economie of weet ik het niet aan het adres van Kluivert moet zijn, maar dat is natuurlijk geen schande. Aan mijn adres moet je ook niet zijn, hahha
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:58
Haha ik snap je man! Ik ben ook geen academicus hoor! Alvast een fijne dag verder al kan je met mijwel een goed gesprek of stevige discussie voeren zonder enig probleem!
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 10:00
Fijne maandag! ahha lekker werken denk ik? Ik wel he;aas, geen carnaval voor mij ;(
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:03
Ik zal je eerlijk zeggen ik zit thuis te herstellen van een zwaar ongeluk,heb een week op de intensive care gelegen.. dus ben ik blij met elke dag die ik nog wakker word!
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 10:05
Goeiendag! Beterschap! lekker rustig aan en bietje zeveren over voetbal hahah
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:31
Dankjewel man dit doet mij goed!
Vind ik leuk
rik1958 +276
maandag 12 februari 2018 om 10:11
sterkte !
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:31
Dankjewel!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:16
Sterkte man!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:34
Dankjewel,super! Ik wens jullie ook allemaal gezondheid gezelligheid en voorspoed toe , en iedereen hier op vp , welke club je ook support!
Vind ik leuk
Kwikwek +2504
maandag 12 februari 2018 om 11:50
Heel veel sterkte !
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:27
Dankjewel hoor! Fijne dag verder!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:52
Wow beterschap man, hopelijk gaat het alweer iets beter!
Carpe diem
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:28
Dankjewel,het gaat wel beter , alleen nog heel veel pijn in mijn linker arm maar gaat beter! Dankjewel!
Vind ik leuk
14forever +7810
maandag 12 februari 2018 om 14:08
Zo dus gebaseerd op totaal niets. Je loopt dus maar wat uit te kramen.
Heb je namelijk met Kluivert in persoon gesproken?
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 14:11
Nog nooit met de beste jongen gesproken, als je mijn reacties hierboven hebt gelezen dan is het inderdaad gebaseerd op een vooroordeel, dat geef ik ook toe, deze vraag is dus superoverbodig, maar toch bedankt ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 14:18]
Vind ik leuk
14forever +7810
maandag 12 februari 2018 om 14:20
Gewoon weer eenbdomme opmerking die dus nergens op slaat. Eigenlijk geen verassing
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 14:21
Ok, klasse, forever young uhh 14, vat nog een glas azijn hatsee!
Vind ik leuk
Guusman +5587
maandag 12 februari 2018 om 09:45
Hij zal toch ook wel een reflector op zijn fiets hebben?
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 09:46
Zijwieltjes ook denk ik ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:12
Heb jij ook weleens ergens geen commentaar op??? Hou je lekker met je eigen clubje bezig zeikerd!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:17
Tamponnetjesdag!
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 10:18
Daar is Markie Mark Pepperbag ook weer, de zuurste sloot van heel Nederland, hallo daar!
Vind ik leuk
Leeuw +4366
maandag 12 februari 2018 om 09:36
OK. Ik begrijp nog steeds niet waarom zo'n artikeltje interessant moet zijn.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:55
Het is ook niet interessant, maar er staat Kluivert en Ten Hag in de kop. Als je dan staat te wachten tot de koffie doorloopt, klik je toch even om uiteindelijk jezelf er op te betrappen dat VP je er weer in hebt laten trappen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:36
Daarom deed Andries het overal ook zo goed als hoofdtrainer.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:37
Nu moeten ze het op het veld nog gaan begrijpen want tot nu toe is het niet echt een verbetering tegenover Keizer...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:38
Voordeel is weer dat hij als niet-randstedeling in ieder geval niet het vreselijke "dat had beter geweest" bezigt, maar gewoon "dat was beter geweest" zegt.
Vind ik leuk
13 +9603
maandag 12 februari 2018 om 11:40
Als Randstedelinge vind ik het dan weer heel apart dat in het oosten/noorden van het land men iets nodig is i.p.v. heeft.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:51
Die uitdrukking ken ik niet en wordt iig in Arnhem niet gebruikt. Waar zeggen ze dat?
Vind ik leuk
13 +9603
maandag 12 februari 2018 om 12:01
Vrienden van mij uit Overijssel zijn altijd iets nodig. Kom de uitdrukking hier op VP ook geregeld tegen, laatst ook van iemand uit het hoge noorden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:08
Ok bijzonder. Zo heeft elke regio wel iets. In Arnhem is een winkel of raam los ipv open en in Brabant ben je aangereden als je onderweg bent
Vind ik leuk
13 +9603
maandag 12 februari 2018 om 12:13
Om die laatste lig ik nu even in een deuk haha.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:16
Die uitdrukking heeft tot een hoop onnodig ongeruste mensen geleid ;-)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:41
Wat zeg ie!!!
Vind ik leuk
Dedan002 +2338
maandag 12 februari 2018 om 09:47
Wat is er nou vreemd aan 'reflecteren'? Ieder normaal persoon gebruikt dat woord neem ik aan? Als Kluivert nou had gezegd, 'We hadden een moment van onachtzaamheid' of 'we zijn bezig met een proces' of 'ik ben een polyvalente voetballer', dan zou hij Erik napraten, ja.
Vind ik leuk
mchollie +3267
maandag 12 februari 2018 om 09:47
hoeveel Amsterdammers spelen nog bij die club uit Amsterdam?
Vind ik leuk
Jordtt +935
maandag 12 februari 2018 om 09:49
bijna net zoveel als bij die club in Rotterdam, maar dat is wat teveel van het goede.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:49
Nou?
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 09:50
Best veel toch? Kluivert, van de Beek, Veltman, de Ligt ( ?) verder weet ik het ff niet meer haha
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:52
Kluivert is een zaandammer... nu wel een paar jaar een buurjongen maar Amsterdammers worden geboren niet gemaakt.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 09:57
Jeetjemina, dacht ik het ff te weten. Maar het is voor mij als Brabander allemaal een pot nat, ik hoor allen dat Amsterdamse accentje waar mijn tenen van gaan krullen ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:59
Brabanders de nummer een volk die zich graag als Amsterdammer voor doet..

Aangezien de grootste groep nieuwe allochtonen in Amsterdam brabanders zijn.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 10:01
Dat heb ik al eens eerder gelezen hier, toen gaf ik ook al aan dat wanneer je naar Amsterdam verhuisd je toch echt je recht als Brabander verliest hahah. Dat zijn geen echte Brabanders man!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:35
Hou ze aub daar Brabant is de provincie met de grootste leegloop.. en Amsterdam is hun geliefde stad.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:17
Nou voel me als rechtgeaard Brabander, total niet aangesproken, als ik 1 behoefte totaal niet heb is het wel om me zelf voor te doen als Amsterdammer..
Vind Amsterdam helemaal niks, vertoef liever in Rotterdam..
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:18]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:40
Dan ben jij een van de weinigen. CPB meld een leegloop in Brabant met een grote toestroom naar Amsterdam. Wat vindt je zo mooi aan Rotterdam? De namaak New York? De agressieve uitgaans publiek? Of hou je van de rassen scheiding en haat daar?


Je mag vinden wat je wil maar feitelijk is Amsterdam op alle punten stukken beter dan Rotterdam. En dat weten ze daar ook daarom bouwen ze elke uitgaans gebieden als Amsterdam na. Het is de tweede en laatste stad van Nederland meer niet. In Amsterdam wordt het verdiend in Rotterdam uitgegeven.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 11:51
Of een stad beter is dan de ander is redelijk subjectief ook he, ik vind Eindhoven beter dan Amsterdam, maar dat is mijn mening, moeilijk te toetsen zoiets, je kan natuurlijk de voorzieningen vergelijken dat kan, maar beter of de beste...blijft vrij subjectie ftoch?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:55
Helemaal niet moeilijk te toetsen... aan economische, dienst verlening, onderzoeken naar geluk bewoners ect is dit duidelijk te toetsen. Daarbij weet iedereen dat Eindhoven niet echt een stad is en voor de “lichtstad” een donker grauwe bedoeling is. Je mag best zeggen dat je van Eindhoven houd maar je kan feitelijk vast leggen dat Amsterdam de beste regio in Nederland is.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 14:21
Eindhoven is zeker niet de mooiste stad dat geef ik toe, maar woon er al heel mn leven dus zie de lelijkheid niet meer haha! Verder is Eindhoven de slimste regio Ter Wereld en in dat opzicht dus '' beter'' dan Amsterdam. In Amsterdam is men weer beter in coffeeshops, toeristen ontvangen en zich druk maken om din gen waar men zich beter niet druk om kan maken, maargoed dat moeten ze daarboven lekker zelf weten ahhaa.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:41
Haha ja en Ajax is cl winnaar hahaha kijk als we onderzoeken van jaren terug gaan gebruiken hahaha

En het was niet de slimste check je feiten grappenmaker.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 14:52
We zijn/ waren slimste regio....we zijn uitgeroepen vanwege de TU Eindhoven en alle technologische ontwikkelingen die uit Eindhoven komen.....is geen onderzoek, maar een prijs of titel die we gekregen hebben. Maar ik weet niet of je dat bedoelde of doelde op mijn stukje over Amsterdam. hahah. Maar ieder zijn smaak ook wat betreft de stad, ik vind Amsterdam een mooie stad qua uiterlijk maar moet er niet aan denken er te wonen door de hipsters, Groenlinkse grachtengordelgekkies en alle toeristen, maar qua uiterlijk een schitterende stad, mooier dan Eindje iig haha
Vind ik leuk
13 +9603
maandag 12 februari 2018 om 11:54
Jij mag Amsterdam beter vinden op elk terrein, maar feitelijk is dat natuurlijk niet zo. Neem alleen al het enorme belang vd Rotterdamse haven. Verder kun je Amsterdam in allerlei aardige lijstjes tegenkomen, maar Rotterdam ook hoor, bijv.
https://www.iamexpat.nl/expat-info/dutch-expat-news/european-best-destinations-2017-rotterdam-ranks-high
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:58
Haha cpb laat zien dat het wel zo is! Vreemd onderzoekje cpb laat al jaren zien dat feitelijk tig meer expats in Amsterdam zitten. En Oja huizen markt gemist? Waarom denk je dat Amsterdam harder dan Rotterdam stijgt op dit moment? Expats grappenmaker expats en hou je aan feitelijk heden dus niet onderzoeken waar mensen aangeven best naar de stad te willen komen.. maar naar onderzoeken hoeveel er daadwerkelijk zijn in de stad!


60% van alle expats wonen in Amsterdam haha al zaten ze alle 40% in Rotterdam was het nog geen meerderheid! Wassenaar neukt Rotterdam ze moer zelfs kwa expats... cpb.nl is toch zo een mooie site vindt je niet?
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 12:03]
Vind ik leuk
13 +9603
maandag 12 februari 2018 om 12:11
De Rotterdamse haven laat je maar links liggen, want wat moet je daar op zeggen hè? Oké, onderaan nog een lijstje dat je belachelijk mag maken. Ik wil met zo’n lijstje niet aantonen dat Rotterdam beter is, maar dat Amsterdam niet in ieders ogen beter is. Hierboven schrijft iemand dat hij Eindhoven beter vindt bijvoorbeeld. Zelf weet ik uit ondervinding wat ik charmant vind aan Rotterdam en Amsterdam en heb ik niet zoals jij de behoefte om 1 stad in NL de hemel in te schrijven en de andere te verguizen.
https://dutchdailynews.com/rotterdam-name-visit-in-2016/
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:41
Ik vind die hoogbouw juist wel wat hebben, of het nu namaak NY is of niet ik vind het mooi.
En van die haat merk ik juist in Rotterdam juist helemaal niks vind dat de mensen daar redelijk relaxt naast elkaar leven.. Tenminste dat was mijn indruk.. Vind Amsterdam veel te duur.., in alles.. en veel te druk.. Opzich is er ook niks mis met Amsterdan, alleen ik voel me in Rotterdam dan toch nog wat relaxter om 1 of andere reden..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:22
In Rotterdam leven ze ralaxed zeg je? Haha Google effe de verschillende ethnische spanningen daar! De populisten zijn niet zo maar zo groot daar en onzichtbaar in mijn mooie Amsterdam.. en de hoogbouw is alles behalve mooi. Allemaal net niet hoogbouw en lelijk ook daarbij gaat Amsterdam ze op die front ook voorbij alleen hebben wij ook een oude binnenstad die VN erfgoed lijst staat.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:07
Ik schrijf toch ook dat ik er niks van merkte.. Zeg niet dat het er er niet is.. Voor NL begrippen zijn de gebouwen vrij hoog.. Binnen 50 jaar zullen er in NL ook wel gebouwen staan van 4, 500 meter hoog.. Kwestie van tijd, is nu nog niet nodig schijnbaar.. En waarom spreek jij over wij? is die binnenstad in Amsterdam van jou?
Ik schrijf alleen dat ik Rotterdam mooier vind, ik vind die ouwe zooi juist weer helemaal niks aan.. Gaat Amsterdam en jou de komende decennia alleen maar heel veel geld kostte omdat in geode staat te houden..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:40
Google Amsterdam tower Amstel station haha ons veel geld kost? Rotterdam heeft ons inderdaad al veel geld gekost. Daarnaast is er in noord en knsm al de bouw gestart voor nog eens 5 echte torens geld zat hier maak je niet druk.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:51
Net zoveel als bij de andere clubs inclusief AZ... ach wat zijn wij Amsterdammers toch groot
Vind ik leuk
Leeuw +4366
maandag 12 februari 2018 om 09:56
Wie is tegenwoordig een Amsterdammer is de vraag. Tafelgasten weten niet meer zo goed waar ze het over moeten hebben.
Vind ik leuk
Jordtt +935
maandag 12 februari 2018 om 09:48
Zozo meneer Jonker begrijpt het woord reflecteren, chapeau! Oh sorry dat is 'jargon' voor heel goed... man man man ik hoopte dat de 'domme voetballerij' niet waar was...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:51
"Hier reflecteren wij morgen weer op".

Fi donc et tiens! De eloquente Patrick Kluivert kent zijn contaminasmes.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:56
begrijpen?... is nog niet veel van terug te zien .....
Vind ik leuk
Mari +4695
maandag 12 februari 2018 om 10:02
Dit zegt iets over Jonkheer
Vind ik leuk
rik1958 +276
maandag 12 februari 2018 om 10:11
nu moeten we als supporter nog snappen wat ten Hag wil want het voetbal lijkt nergens op
Vind ik leuk
JustH +8804
maandag 12 februari 2018 om 12:18
Als je de eerste 25 minuten snapt, snap je Ten Hag ook.
Nu de uitvoering over 90 minuten
Vind ik leuk
Sanuk +1644
maandag 12 februari 2018 om 10:21
Je moet hem eerst kunnen verstaan en dan kan je hem proberen te begrijpen.
Vind ik leuk
RtdDub +6900
maandag 12 februari 2018 om 10:35
Eigen taalgebruik is prima.
Maar dit is onnodig-interessant-doen-taalgebruik.

Kon en kan me prima vermaken met het taalgebruik van Cruijff en van Hanegem maar dit soort gelul is net zo inhoudsloos als het gewauwel van een sous-chef van een sub-afdeling.
Vind ik leuk
peinke +1670
maandag 12 februari 2018 om 11:19
Ja, dat snotneusje doet er alles aan om het dagelijkse voetbalnieuws te halen, allemaal gestuurd door die Kluivertjes-propaganda-machine. We flikkeren er van alles in... Domme uitspraken; Interesse van topclubs; transfersommen van 15 miljoen en meer en zelfs z'n fantastische presteren als oorzaak te noemen dat een Younes met de staart tussen de benen vertrekt.
Heb je gisteren in de tweede helft die tuinkabouter nog gezien en kunnen betrappen op enige deelname aan het spel! Ik niet.
En nu maar hopen dat Ten Hag daar ook een prima woordje voor heeft in z'n Twentse vocabulaire. Is ,,op-ut-bänkie'' iets?
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:20]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:53
En dat doet ie helemaal zelf, waar haalt ie het lef vandaan.
Vind ik leuk
peinke +1670
maandag 12 februari 2018 om 13:19
Deze snotneus krijgt alles in het oortje gefluisterd uit de Kluivert-clan. Hij kan net met losse handjes plassen en z'n eigen billetjes afvegen!
Vind ik leuk
JustH +8804
maandag 12 februari 2018 om 12:20
Kluivert, rekent de mensen in ieder geval niet af op uiterlijkheden!
Vind ik leuk
peinke +1670
maandag 12 februari 2018 om 13:18
Uiterlijkheden en met name houding is alles bepalend. Maar jij zult wel weer bedoelen dat hij beoordeeld wordt op zwart-zijn. Ik zeg dan, als je dat bedoeld ... krijg de tering!
Vind ik leuk
JustH +8804
maandag 12 februari 2018 om 13:44
Nee ik bedoel tuinkabouter, dus neem die tering zelf maar
Vind ik leuk
peinke +1670
maandag 12 februari 2018 om 15:42
Oei, meneertje staat tuinkabouter niet aan. Alsnog!
Vind ik leuk
JustH +8804
maandag 12 februari 2018 om 19:34
Ja voor je familie dan maar
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ten Hag-jargon slaat over op Kluivert: "Zolang we hem begrijpen, is het oké"