Ten Hag-jargon slaat over op Kluivert: Zolang we hem begrijpen, is het oké

    Ten Hag-jargon slaat over op Kluivert: "Zolang we hem begrijpen, is het oké"

    maandag 12 februari 2018 om 09:34

    In zijn eerste weken als trainer van Ajax is één van de dingen die opvallen het taalgebruik van Erik ten Hag. Het blijkt ook over te slaan op zijn spelers, viel op bij Rondo.

    Presentator Jack van Gelder haalt een uitspraak aan van Justin Kluivert na Ajax - FC Twente. "Hier reflecteren wij morgen weer op", zei de achttienjarige linksbuiten na de 2-1 overwinning, tot hilariteit van de tafelgasten. Andries Jonker denkt dat Kluivert het niet van een vreemde heeft, want Ten Hag bezigt ook regelmatig zulke taal.

    "Erik heeft zijn eigen jargon", aldus Jonker. "Het is geen Amsterdammer, het is niet iemand uit het Westen. Ik wel, en ik zeg dingen als 'hoog in de concentratie' niet. Het komt ook niet in me op. Maar ik begrijp wel waar hij het over heeft. Het is toch ook wel aardig dat we er iemand bij hebben met een eigen taalgebruik. Zolang we hem kunnen begrijpen, is het oké."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 09:36
    Reflecteren is gewoon een algemeen Nederlands woord, dus jargon zou ik het niet willen noemen, het is wel een heel groot en moeilijk woord voor iemand als Kluivert, dus dat is wel opvallend...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 09:44
    Hoe weet jij dat
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 09:44
    Lekkere algemene vraag.....hoe weet ik wat beste mr. Smith?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 09:53
    Goedemorgen ik bedoel je aanname dat het een moeilijk woord voor m zou zijn.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 09:56
    Ah ok, ja is een ongegronde aanname gebaseerd op zijn beroep als voetballer wat natuurlijk een ontiegelijk groot vooroordeel is, maar ik gok zo dat ik voor een goed gesprek over elk wetenschappelijk onderwerp of politiek of economie of weet ik het niet aan het adres van Kluivert moet zijn, maar dat is natuurlijk geen schande. Aan mijn adres moet je ook niet zijn, hahha
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 09:58
    Haha ik snap je man! Ik ben ook geen academicus hoor! Alvast een fijne dag verder al kan je met mijwel een goed gesprek of stevige discussie voeren zonder enig probleem!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 10:00
    Fijne maandag! ahha lekker werken denk ik? Ik wel he;aas, geen carnaval voor mij ;(
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 10:03
    Ik zal je eerlijk zeggen ik zit thuis te herstellen van een zwaar ongeluk,heb een week op de intensive care gelegen.. dus ben ik blij met elke dag die ik nog wakker word!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 10:05
    Goeiendag! Beterschap! lekker rustig aan en bietje zeveren over voetbal hahah
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 10:31
    Dankjewel man dit doet mij goed!
    Vind ik leuk
    Patje41 +765
    maandag 12 februari 2018 om 10:11
    sterkte !
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 10:31
    Dankjewel!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    maandag 12 februari 2018 om 10:16
    Sterkte man!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 10:34
    Dankjewel,super! Ik wens jullie ook allemaal gezondheid gezelligheid en voorspoed toe , en iedereen hier op vp , welke club je ook support!
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2891
    maandag 12 februari 2018 om 11:50
    Heel veel sterkte !
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 16:27
    Dankjewel hoor! Fijne dag verder!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 13:52
    Wow beterschap man, hopelijk gaat het alweer iets beter!
    Carpe diem
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3169
    maandag 12 februari 2018 om 16:28
    Dankjewel,het gaat wel beter , alleen nog heel veel pijn in mijn linker arm maar gaat beter! Dankjewel!
    Vind ik leuk
    14forever +8574
    maandag 12 februari 2018 om 14:08
    Zo dus gebaseerd op totaal niets. Je loopt dus maar wat uit te kramen.
    Heb je namelijk met Kluivert in persoon gesproken?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 14:11
    Nog nooit met de beste jongen gesproken, als je mijn reacties hierboven hebt gelezen dan is het inderdaad gebaseerd op een vooroordeel, dat geef ik ook toe, deze vraag is dus superoverbodig, maar toch bedankt ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    14forever +8574
    maandag 12 februari 2018 om 14:20
    Gewoon weer eenbdomme opmerking die dus nergens op slaat. Eigenlijk geen verassing
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 14:21
    Ok, klasse, forever young uhh 14, vat nog een glas azijn hatsee!
    Vind ik leuk
    Leeuw +6029
    maandag 12 februari 2018 om 09:36
    OK. Ik begrijp nog steeds niet waarom zo'n artikeltje interessant moet zijn.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +624
    maandag 12 februari 2018 om 09:55
    Het is ook niet interessant, maar er staat Kluivert en Ten Hag in de kop. Als je dan staat te wachten tot de koffie doorloopt, klik je toch even om uiteindelijk jezelf er op te betrappen dat VP je er weer in hebt laten trappen.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1238
    maandag 12 februari 2018 om 09:36
    Daarom deed Andries het overal ook zo goed als hoofdtrainer.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:37
    Nu moeten ze het op het veld nog gaan begrijpen want tot nu toe is het niet echt een verbetering tegenover Keizer...
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    maandag 12 februari 2018 om 09:38
    Voordeel is weer dat hij als niet-randstedeling in ieder geval niet het vreselijke "dat had beter geweest" bezigt, maar gewoon "dat was beter geweest" zegt.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 09:41
    Wat zeg ie!!!
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2710
    maandag 12 februari 2018 om 09:47
    Wat is er nou vreemd aan 'reflecteren'? Ieder normaal persoon gebruikt dat woord neem ik aan? Als Kluivert nou had gezegd, 'We hadden een moment van onachtzaamheid' of 'we zijn bezig met een proces' of 'ik ben een polyvalente voetballer', dan zou hij Erik napraten, ja.
    Vind ik leuk
    mchollie +3440
    maandag 12 februari 2018 om 09:47
    hoeveel Amsterdammers spelen nog bij die club uit Amsterdam?
    Vind ik leuk
    Jordtt +1142
    maandag 12 februari 2018 om 09:49
    bijna net zoveel als bij die club in Rotterdam, maar dat is wat teveel van het goede.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:49
    Nou?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 09:50
    Best veel toch? Kluivert, van de Beek, Veltman, de Ligt ( ?) verder weet ik het ff niet meer haha
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:52
    Kluivert is een zaandammer... nu wel een paar jaar een buurjongen maar Amsterdammers worden geboren niet gemaakt.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 09:57
    Jeetjemina, dacht ik het ff te weten. Maar het is voor mij als Brabander allemaal een pot nat, ik hoor allen dat Amsterdamse accentje waar mijn tenen van gaan krullen ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:59
    Brabanders de nummer een volk die zich graag als Amsterdammer voor doet..

    Aangezien de grootste groep nieuwe allochtonen in Amsterdam brabanders zijn.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 10:01
    Dat heb ik al eens eerder gelezen hier, toen gaf ik ook al aan dat wanneer je naar Amsterdam verhuisd je toch echt je recht als Brabander verliest hahah. Dat zijn geen echte Brabanders man!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:35
    Hou ze aub daar Brabant is de provincie met de grootste leegloop.. en Amsterdam is hun geliefde stad.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:51
    Net zoveel als bij de andere clubs inclusief AZ... ach wat zijn wij Amsterdammers toch groot
    Vind ik leuk
    Leeuw +6029
    maandag 12 februari 2018 om 09:56
    Wie is tegenwoordig een Amsterdammer is de vraag. Tafelgasten weten niet meer zo goed waar ze het over moeten hebben.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1142
    maandag 12 februari 2018 om 09:48
    Zozo meneer Jonker begrijpt het woord reflecteren, chapeau! Oh sorry dat is 'jargon' voor heel goed... man man man ik hoopte dat de 'domme voetballerij' niet waar was...
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1128
    maandag 12 februari 2018 om 09:56
    begrijpen?... is nog niet veel van terug te zien .....
    Vind ik leuk
    Mari +9255
    maandag 12 februari 2018 om 10:02
    Dit zegt iets over Jonkheer
    Vind ik leuk
    Patje41 +765
    maandag 12 februari 2018 om 10:11
    nu moeten we als supporter nog snappen wat ten Hag wil want het voetbal lijkt nergens op
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 12 februari 2018 om 12:18
    Als je de eerste 25 minuten snapt, snap je Ten Hag ook.
    Nu de uitvoering over 90 minuten
    Vind ik leuk
    Sanuk +3286
    maandag 12 februari 2018 om 10:21
    Je moet hem eerst kunnen verstaan en dan kan je hem proberen te begrijpen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    maandag 12 februari 2018 om 10:35
    Eigen taalgebruik is prima.
    Maar dit is onnodig-interessant-doen-taalgebruik.

    Kon en kan me prima vermaken met het taalgebruik van Cruijff en van Hanegem maar dit soort gelul is net zo inhoudsloos als het gewauwel van een sous-chef van een sub-afdeling.
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    maandag 12 februari 2018 om 11:19
    Ja, dat snotneusje doet er alles aan om het dagelijkse voetbalnieuws te halen, allemaal gestuurd door die Kluivertjes-propaganda-machine. We flikkeren er van alles in... Domme uitspraken; Interesse van topclubs; transfersommen van 15 miljoen en meer en zelfs z'n fantastische presteren als oorzaak te noemen dat een Younes met de staart tussen de benen vertrekt.
    Heb je gisteren in de tweede helft die tuinkabouter nog gezien en kunnen betrappen op enige deelname aan het spel! Ik niet.
    En nu maar hopen dat Ten Hag daar ook een prima woordje voor heeft in z'n Twentse vocabulaire. Is ,,op-ut-bänkie'' iets?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21413
    maandag 12 februari 2018 om 11:53
    En dat doet ie helemaal zelf, waar haalt ie het lef vandaan.
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    maandag 12 februari 2018 om 13:19
    Deze snotneus krijgt alles in het oortje gefluisterd uit de Kluivert-clan. Hij kan net met losse handjes plassen en z'n eigen billetjes afvegen!
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 12 februari 2018 om 12:20
    Kluivert, rekent de mensen in ieder geval niet af op uiterlijkheden!
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    maandag 12 februari 2018 om 13:18
    Uiterlijkheden en met name houding is alles bepalend. Maar jij zult wel weer bedoelen dat hij beoordeeld wordt op zwart-zijn. Ik zeg dan, als je dat bedoeld ... krijg de tering!
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 12 februari 2018 om 13:44
    Nee ik bedoel tuinkabouter, dus neem die tering zelf maar
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    maandag 12 februari 2018 om 15:42
    Oei, meneertje staat tuinkabouter niet aan. Alsnog!
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 12 februari 2018 om 19:34
    Ja voor je familie dan maar
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws