'Tombola' dreigt: 'Nijhuis maakt al seizoenen lang zijn eigen regels'

    'Tombola' dreigt: 'Nijhuis maakt al seizoenen lang zijn eigen regels'

    maandag 12 februari 2018 om 18:43

    Voormalig toparbiter Mario van der Ende is kritisch op het fluiten van Bas Nijhuis. De scheidsrechter liet zaterdagavond veel toe tijdens de wedstrijd van Eredivisie-koploper PSV bij Sparta.

    Sparta-coach Dick Advocaat maakte zijn spelers er voor het duel op Het Kasteel alert op dat Nijhuis de leidsman was. Vorig seizoen was Feyenoord in zijn nopjes toen Nijhuis de arbiter was tijdens de topper tegen PSV. "Dat je als trainer of speler rekening houdt met wie er fluit, vind ik niet zo heel gek", reageert Van der Ende in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Maar dit is iets anders."

    "Het is natuurlijk een utopie om te denken dat alle scheidsrechter precies op dezelfde manier fluiten. Ook al omdat er ook een kwaliteitsverschil is. Maar het verschil is nu veel te groot", aldus Van der Ende. "Nijhuis maakt al seizoenen lang zijn eigen regels. De Eredivisie mag geen tombola worden waarbij we elke week weer moeten afwachten hoe de scheidsrechterlijke beslissingen nu weer uitpakken."

    Plaats een reactie

    Meneer Smith +3176
    maandag 12 februari 2018 om 18:47
    Naaihuis is sowieso anti Ajax vd rest weet ik het niet
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:49
    Hij is niet anti ajax, ze moeten gewoon wat mannelijker zijn. Ze moeten wat vaker op hun poten blijven staan.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2677
    maandag 12 februari 2018 om 18:50
    Hij is erop aangenomen om een beetje balans te brengen ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:23
    Nijhuis verward voetbal soms met rugby...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:59
    Was het maar zo... dan was het gezeik op en om de Nederlandse velden in een mum van tijd geschiedenis.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:47
    Of hij nu anti Ajax is of niet, het is in ieder geval een eng aandachtsgeil kwalletje.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2345
    maandag 12 februari 2018 om 20:10
    Best onderbouwde verhaal ooit.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 12 februari 2018 om 20:13
    Hij is niet zo zeer Anti-Ajax, maar de club die het meest fysiek speelt heeft meer voordeel dan de voetballende club. Dat in combinatie dat veel clubs meer strijd aan de dag leggen tegen Ajax dan een middenmotor, zorgt er voor dat Ajax vaker benadeelt wordt door Nijhuis dan het voordeel heeft van deze man.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2677
    maandag 12 februari 2018 om 18:48
    Het is bedroevend! En niet enkel Nijhuis. Maar soms heb je hem mee en soms tegen, zelfs Vreven gaf dat dit weekend aan
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:06
    Dit ja. Gezeik om de scheidsrechters. Het is volkomen waardeloos. Niet de scheidsrechters, maar het oeverloze gezeik.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2677
    maandag 12 februari 2018 om 19:55
    Ach het niveau is in Nederland bedroevend als je naar de arbitrage kijkt. Maar iedereen heeft daar last van. Je wilt over voetbal praten, en niet over de scheids. Nu zijn er elk weekend tal van discussies over de onnavolgbare logica van de Nederlandse scheidsrechter
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:03
    Het grappige is dat supporters in andere Europese competities, ik weet het zeker uit de Duitse, Engelse en Spaanse, ook voortdurend over de scheidsrechters jeremiëren. In het echte leven gaan deze figuren verhaal halen op school als zoon- of dochterlief een slecht cijfer heeft gehaald. Is ook altijd de schuld van de leraar.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:03
    Heb je absoluut een punt, maar zoals je al zegt : ieder heeft er last van. Het zou lekker zijn als het niveau omhoog gekrikt zou worden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:48
    Zo zouden al die scheidsrechters moeten fluiten, al die mietjes moeten is wat minder gepampert worden
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:48
    Nijhuis is allang bezig met zijn carrière ná het fluiten. Dat is toch overduidelijk te zien.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:51
    En dat baseer je op? 1 van de weinige scheidsrechters die een wedstrijd niet kapot fluit
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:57
    Zijn media optredens, de manier waarop hij zichzelf wilt profileren, akkefietje met Ronald Koeman, fluitgedrag...

    ik vind het een te blije mannetje ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:59
    Het gaat erom hoe hij zijn werk doet, uitstekend als je het mij vraagt! Als hij in de premier league zou fluiten, behoorde hij tot 1 van de top scheidsrechters, maar het is hier nooit GOED. Ze moeten altijd wat te zeiken hebben hier
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:05
    Volgens jou doet die het uitstekend...naar mijn mening wat minder positief.

    Ik vind het geen gezeik hoor. Dit is een forum waar men zijn of haar mening mag geven. Als er een mening niet overeenkomt met die van jouw, betekent het niet gelijk dat het 'gezeik' is.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:09
    Ik geef Amsterdams flow wel geleik in deze als puur op ze fluiten af gaat doet hij het toch goed hij is geen mietje hij is het Zwarte schaap van de knvb. En jullie lopen achter een schaapjes kudde. Julie knikken allemaal mee. IK Vind Nuihuis De BESTEN Van NL.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:17
    Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat erom hoe het zou moeten zijn, kijk is een x naar de premier league!
    In Nederland, snakken we al jaren naar scheidsrechters die het mannelijke voetbal stimuleren
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:24
    Mannelijk voetbal in Nederland?

    Hebben we niet eens het materiaal voor. Ik snap wat je bedoelt en Nijhuis is opzich ook geen verkeerde scheids. Maar Kuipers, Nijhuis, Guzubuyok zijn allemaal bezig met showbizz. En het is niet erg dat jij dat niet zo ziet.
    Vind ik leuk
    Nashua +6911
    maandag 12 februari 2018 om 19:01
    Precies het is een zelfingenomen banketbakkertje !!!
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4628
    maandag 12 februari 2018 om 18:48
    Liever zulke scheidsrechters dan van die vervelende doodfluiters.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1959
    maandag 12 februari 2018 om 18:49
    Nijhuis is op zich een prima scheidsrechter maar moet uitkijken niet teveel mee te gaan in de hype om door te laten voetballen. Zowel voor Sparta als voor PSV werd een of meerdere keren een situatie weggewuift die wel degelijk een overtreding was. Ik ben zelf Sparta supporter en alhoewel Luuk de Jong de schijn tegen heeft werd hij wel een paar keer goed geraakt door spelers van Sparta. Ik snap zijn opmerkingen daarom ook wel. Nijhuis moet even een tandje terugschakelen en misschien ook maar geen tv optredens meer doen. Even de focus op het fluiten leggen en hij heeft zijn oude niveau terug.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:52
    Wat een kansloos gezeik om Nijhuis laten we blij dat met Nijhuis die veel toe laat en soms te het te maar beter dan andere arbiters die v oor alles fluiten.. Ik wordt er wel moe van.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    maandag 12 februari 2018 om 19:02
    Ik wordt ook moe van jou flappie/eucalypta. Je herhaalt precies wat hierboven geschreven is. Goede mening van jou meid.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:09
    Gezeik op de scheids is sowieso bedroevend. Ik zie het nut er niet van in.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:18
    Ik ben het met je eens bien. Zal je me niet vaak horen zeggen, maar nu dus wel
    Vind ik leuk
    035 +5853
    maandag 12 februari 2018 om 19:41
    Wat is kansloos gezeik Bien?? Fregiele PSV voetballers zoals Lozano zullen niet blij zijn met de trappen die hij krijgt zonder een fluitje van.....
    Vind ik leuk
    Bizzy +20979
    maandag 12 februari 2018 om 18:54
    Verschil met Bas Glijhuis en de rest van de scheidsrechters is groot. Als club weet je niet waar je aan toe bent. Kan gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    maandag 12 februari 2018 om 18:55
    Nijhuis is een topscheidsrechter. Laat lekker veel doorspelen. Veel spelers laten zich makkelijk vallen om een vrije trap mee te krijgen. Basje trapt er gelukkig niet in.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21476
    maandag 12 februari 2018 om 18:55
    Ik tel af tot de volgende fluitist van de Jostiband aan het woord komt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:55
    een scheidsrechter kan het bijna nooit goed doen natuurlijk. maar een wedstrijd waar je na afloop niet meer weet welke scheids heeft gefloten dan heeft de scheids het meestal goed gedaan. alleen Nijhuis is neergezet als top scheids die verandering zou brengen door Johan Derksen, en hij is er zelf in gaan geloven. Nijhuis valt in elke wedstrijd op, en dat vind ik het vervelde er aan. hij wil graag laten zien dat hij fluit!
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5550
    maandag 12 februari 2018 om 19:05
    Wauw, er wordt veel aan gedaan ajax kampioen te maken, nu gaan ze zelfs publiekelijk aan Nijhuis zijn stoelpoten zagen. Floot iedereen maar als Nijhuis, dan zou niet iedere voetballer bij elk windvlaagje gaan liggen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:32
    wat een onzin het fluiten van Nijhuis heeft geen ene donder met al dan niet kampioenschap van Ajax te maken. Ben van mening dat hij prima fluit echter niet moet doorschieten en dus wel kaarten moet trekken voor overtredingen die gewoon te ver gaan en aanvallende spelers in bescherming moet nemen. Dit wil dus niet zeggen wedstrijden kapot fluiten maar wel optreden waar nodig en niet alles wegwuiven
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 19:07
    Is toch al een tombola! Gozobuy geeft een penalty die behalve Kuipers en Makkelie niemand zal geven.
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 19:24
    Net als Nijhuis de enige scheidsrechter is die niet fluit voor de overtreding waaruit Bergwijn scoorde..
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    maandag 12 februari 2018 om 20:37
    En het is een Ajaxcied en dan niet fluiten dan is deze man echt ziek.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    maandag 12 februari 2018 om 19:43
    Misschien eens nadenken hoe deze man heet??
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:15
    Naaihuis
    Vind ik leuk
    035 +5853
    maandag 12 februari 2018 om 19:44
    Dat zijn de huizen in Azie die kleding maken.
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 19:15
    Een goede scheidsrechter hoort niet op te vallen. Verder hoort hij niet op tv te komen om interessant te doen omdat hij vind dat hij de beste scheidsrechter is en de regels uit te leggen, terwijl hij structureel anders fluit dan zijjn collega's. Ook hoor je pas een biografie te schrijven ala je gestopt bent en niet tijdens je werk als scheidsrechter. En als klap op de vuurpijl op de tribune te zitten als supporter

    En laat Nijhuis dit allemaal wek doen.
    Vind ik leuk
    hannes +352
    maandag 12 februari 2018 om 19:16
    Nijhuis heeft te veel naar oude filmpjes van v/d Ende gekeken, die gebruikte ook zijn eigen regels om het spel "aantrekkelijker" te maken, dus Mario niet zeuren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31823
    maandag 12 februari 2018 om 19:24
    Nijhuis laat tenminste door spelen en fluit niet bij elk lamlendig duel af.
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 19:29
    Totdat het in het nadeel wordt gefloten van zijn/ haar club.

    Voorbeeld.

    Nu lopen ze te schreeuwen dat Nijhuis zo goede scheids is. Psv supporters dan.

    Kan nog 2 jaar geleden Ajax-psv herrineren toen die liet doorspelen van een vermeende overtreding van Veltman en we de 1-1 maakte. Toen was de wereld te klein, en nu??
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31823
    maandag 12 februari 2018 om 19:32
    Ach ja, er zijn altijd thuisfluiters etc etc.

    Welcome to the mickey mouse league haha.
    Vind ik leuk
    Guust +5704
    maandag 12 februari 2018 om 19:24
    Beugelsdijk zei het al, bij elk tikje piepen spelers, niets meer gewend, voetballers voelen zich altijd stoere mannen, behalve in het veld.
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 19:31
    Snap dat beugelsdijk het zegt, maar zou Messi hetzelfde zeggen of elke verdediger die het moet hebben van strijd??
    Vind ik leuk
    Guust +5704
    maandag 12 februari 2018 om 19:34
    Dan moeten ze gaan zaalvoetballen, daar is minimaal contact.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18884
    maandag 12 februari 2018 om 19:32
    Nijhuis is een prima scheidsrechter. Hij draaft alleen een beetje door.
    Snap de kritiek vanuit Amsterdam, maar je hoort ze niet wanneer bijv. Serdar ze een kadotje geeft. Beetje hypocriet.
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 19:36
    Nee hoor, was idd een cadeautje.. maar iedereen is hypocriet als het in gun voordeel is, of niet dan. Net als trainers . Je hoort alleen ala het een verkeerde beslissing is is voor hun club, maar andersom hoor je ze nooit.
    Vind ik leuk
    Bako1985 +124
    maandag 12 februari 2018 om 19:44
    En die Eindhovenaren blijven maar geluk hebben, hopelijk binnenkort afgelopen met die onzin dan moeten ze echt gaan voetBallen en dan krijgen ze angst vrees op het veld !!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    maandag 12 februari 2018 om 20:41
    En jij denkt dat die kneusjes uit Amsterdam blijven winnen,gister was het weer zo ver lucky bastaards.
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 20:45
    Zoals jullie al het hele seizoen
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3914
    maandag 12 februari 2018 om 19:45
    Naaihuis had allang moeten stoppen. De man is zeer labiel en doet maar wat en lapt alles aan zijn laars en houdt er idd zn eigen regels op na. Ga aub vissen of andere hobby uitvoeren man.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2448
    maandag 12 februari 2018 om 19:53
    Goed dat er eens iets van gezegd wordt, het is belangrijk hier een balans in te vinden.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    maandag 12 februari 2018 om 20:42
    Vind ik ook maar om deze man met de grond gelijk te maken dat hoeft ook weer niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:12
    Alles beter dan die enge Makkelie.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    maandag 12 februari 2018 om 20:44
    Je moet blij zijn dat er nog rond lopen op de nl velden .En een fout maakt iedereen wel eens .Zelfs Sjaakie .
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 20:45]
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 20:48
    Nee, niet iemand die zijn eigen regels bepaalt en dan op tv het gaan uitleggen. Biografie laat schrijven. Is gewoon een eng naar mannetje die in de spotlight wilt staan. Een goede scheids doet dat nooit..
    Vind ik leuk
    Setovitch +1432
    maandag 12 februari 2018 om 20:52
    Haha mooie is ook al die oud gediende maakte ook zat fouten
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 23:43
    Nijhuis dus de enigste scheids die niet in het voordeel van Ajax fluit...??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws