Ten Hag: 'Hij ging voorop en nam het voortouw, dat was geweldig om te zien'

Ten Hag: 'Hij ging voorop en nam het voortouw, dat was geweldig om te zien'

Gepubliceerd: maandag 12 februari 2018 om 22:31ma 12-02-2018 om 22:31

Klaas-Jan Huntelaar werd na afloop van Ajax - FC Twente bekritiseerd, maar Erik ten Hag geeft zijn spits een groot compliment. De 34-jarige routinier was aan de bal niet altijd even sterk, maar toonde wel veel inzet door mee te verdedigen en vervolgens weer snel om te schakelen.

"Hij heeft ondersteuning nodig, zodat hij daar krachtiger staat", zegt Ten Hag tegen Ajax TV. "We wilden een speler dicht bij hem brengen en vaak was dat Van de Beek. Die kwam twee keer in scoringspositie, mede omdat Klaas-Jan ruimte maakte. Het is inderdaad lastig tegen drie verdedigers. Als ik zie hoeveel energie hij legt in het gaten trekken.. hij ging voorop en nam het voortouw. Ook in defensief opzicht. Dat was geweldig om te zien. Er waren situaties dat hij verdedigde en twee tellen later klaar stond om af te ronden."

Dat Huntelaar niet scoorde tegen Twente, maakt Ten Hag niets uit. "Als je Twente een beetje gevolgd hebt, zie je dat ze niet met grote uitslagen verloren hebben. Behalve afgelopen woensdag tegen AZ, maar dat was behoorlijk geflatteerd (0-4, red.). In de wedstrijden daarvoor speelde Twente organisatorisch goed. Ook tegen Ajax, want ze hebben het daar twee keer lastig gehad."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 22:33
Bij Ajax moét een meevoetballende ‘9’ Staan. Cassierra dus.
Door dit soort praat van Ten Hag maak ik me geen illusies meer. Cassierra zal nooit minuten maken onder Ten Hag.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 22:34]
Vind ik leuk
Mo +12362
dinsdag 13 februari 2018 om 00:00
Nouja momenteel komt Cassierra te kort voor de basis vind ik. Ik hoop dat Dolberg volgend seizoen weer helemaal opbloeit en er minimaal 20 maakt. Talent is er aan overvloed bij die jongen, dat hebben we vorig seizoen bij vlagen gezien.
Vind ik leuk
Basik013 +637
dinsdag 13 februari 2018 om 05:39
Te kort? Die schiet er bij jong ajax bijna wekelijks wel een in ? Wat mort hij nogmeer doen?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:48
+ dat hij meevoetballend echt meesterlijk bezig is.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:42
Misschien wel. Maar hij heeft iig fantastisch gepresteerd om toch een kans te krijgen.
Ik denk dat hij velen gaat verbazen.
Dolberg moet, hopelijk nog dit seizoen na zn blessure, idd weer helemaal opbloeien. Net zo’n goede spits als Cassierra. Beiden heel anders en toch op veel vlakken hetzelfde.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:34
Ten Hag topics in overvloed niet eerlijk voor Cocu.
Vind ik leuk
Patrickj3 +3852
maandag 12 februari 2018 om 22:42
Ook geen wonder,ten hag is trainer van de mooiste en grootste club van Nederland
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:46
Ten Hag denkt verkeerd, zoveel is duidelijk. Een Ajax ‘9’ Moet juist ondersteuning bieden aan de anderen. Een Ajax ‘9’ is (of moet althans zijn) een kapstok die moet zorgen dat de hangers eraan gehangen kunnen worden en kunnen excelleren.
Hij moet de bal bij kunnen houden en de middenvelders moeten kunnen laten bijsluiten. Hij moet oog hebben voor de derde man. Verder dient hij technisch op orde te zijn. Een Ajax ‘9’ Moet de buitenspelers ook in stelling brengen als daar de mogelijkheden zich voordoen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:54
Ben ten hag nu al zat.
3e foute trainer op rij.
Was het bij Keizer en Bosz vooraf al te verwachten. Maar van deze man had ik meer verwacht.
Fatsoenlijke trainer een keer graag.


Misschien iemand met haar ;)
Vind ik leuk
FSCeara +8913
maandag 12 februari 2018 om 22:56
Sjaak Swart !
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:13
Graag.
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
maandag 12 februari 2018 om 23:24
Ik vind dat Sjaak Rutte moet vervangen niet Ten Hag want dat is te laag voor hem.
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
maandag 12 februari 2018 om 23:11
Cocu misschien?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:13
Nee, wil wel leuk voetbal.
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
maandag 12 februari 2018 om 23:16
Frank de Boer,vind ik een goede trainer.
Vind ik leuk
FSCeara +8913
maandag 12 februari 2018 om 22:55
Houten klaas is harde werker maar mist toch wel de glans van een jaar of 5 geleden.als je vergelijkt met de finesse van RVP is het verschil levensgroot.begrijp ten Hag wel maar kritiek is wel gegrond.
Vind ik leuk
Pietje2015 +16574
dinsdag 13 februari 2018 om 00:05
Wat gaat het doelsaldo belangrijk worden om kampioen te worden.
Vind ik leuk
WHAAAAAA +135
dinsdag 13 februari 2018 om 01:14
Die lange zweed .. :D haha
Wie kent Zlatan Ibrahimović niet!
"De God" onder de Goden zoals hij zelf zou zeggen :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws