Ten Hag: 'Hij ging voorop en nam het voortouw, dat was geweldig om te zien'

Ten Hag: 'Hij ging voorop en nam het voortouw, dat was geweldig om te zien'

maandag 12 februari 2018 om 22:31

Klaas-Jan Huntelaar werd na afloop van Ajax - FC Twente bekritiseerd, maar Erik ten Hag geeft zijn spits een groot compliment. De 34-jarige routinier was aan de bal niet altijd even sterk, maar toonde wel veel inzet door mee te verdedigen en vervolgens weer snel om te schakelen.

"Hij heeft ondersteuning nodig, zodat hij daar krachtiger staat", zegt Ten Hag tegen Ajax TV. "We wilden een speler dicht bij hem brengen en vaak was dat Van de Beek. Die kwam twee keer in scoringspositie, mede omdat Klaas-Jan ruimte maakte. Het is inderdaad lastig tegen drie verdedigers. Als ik zie hoeveel energie hij legt in het gaten trekken.. hij ging voorop en nam het voortouw. Ook in defensief opzicht. Dat was geweldig om te zien. Er waren situaties dat hij verdedigde en twee tellen later klaar stond om af te ronden."

Dat Huntelaar niet scoorde tegen Twente, maakt Ten Hag niets uit. "Als je Twente een beetje gevolgd hebt, zie je dat ze niet met grote uitslagen verloren hebben. Behalve afgelopen woensdag tegen AZ, maar dat was behoorlijk geflatteerd (0-4, red.). In de wedstrijden daarvoor speelde Twente organisatorisch goed. Ook tegen Ajax, want ze hebben het daar twee keer lastig gehad."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 22:33
Bij Ajax moét een meevoetballende ‘9’ Staan. Cassierra dus.
Door dit soort praat van Ten Hag maak ik me geen illusies meer. Cassierra zal nooit minuten maken onder Ten Hag.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 22:34]
Vind ik leuk
Mo +11216
dinsdag 13 februari 2018 om 00:00
Nouja momenteel komt Cassierra te kort voor de basis vind ik. Ik hoop dat Dolberg volgend seizoen weer helemaal opbloeit en er minimaal 20 maakt. Talent is er aan overvloed bij die jongen, dat hebben we vorig seizoen bij vlagen gezien.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 05:39
Te kort? Die schiet er bij jong ajax bijna wekelijks wel een in ? Wat mort hij nogmeer doen?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:48
+ dat hij meevoetballend echt meesterlijk bezig is.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:42
Misschien wel. Maar hij heeft iig fantastisch gepresteerd om toch een kans te krijgen.
Ik denk dat hij velen gaat verbazen.
Dolberg moet, hopelijk nog dit seizoen na zn blessure, idd weer helemaal opbloeien. Net zo’n goede spits als Cassierra. Beiden heel anders en toch op veel vlakken hetzelfde.
Vind ik leuk
JustH +8850
dinsdag 13 februari 2018 om 01:16
Omdat Cassierra niet de inzet toont die Huntelaar wel op kan brengen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:02
Nou.. ik vind als je naar jong gezet bent en gewoon wekenlijks je best doen een prima inzet hoor..
Vind ik leuk
JustH +8850
woensdag 14 februari 2018 om 18:56
Doe jij ook voor je baas hoop ik.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:39
Alsik een functie terug word gezet? HELL NO gast!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:34
Ten Hag topics in overvloed niet eerlijk voor Cocu.
Vind ik leuk
Patrickj3 +1951
maandag 12 februari 2018 om 22:42
Ook geen wonder,ten hag is trainer van de mooiste en grootste club van Nederland
Vind ik leuk
13 +9627
maandag 12 februari 2018 om 22:42
Lijkt me juist heerlijk voor Cocu. Vind dat nou helemaal geen type die zit te wachten op veel publiciteit.
Vind ik leuk
Hugo59 +1360
maandag 12 februari 2018 om 23:20
Menschuee trainer flipje
Vind ik leuk
#KeizerIn +4460
maandag 12 februari 2018 om 22:43
'Dat Huntelaar niet scoorde tegen Twente, maakt Ten Hag niets uit.' Dus Ten Hag wil een niet scorende spits.... wel een opvallende taktiek zeg...
Vind ik leuk
stollie38 +16463
maandag 12 februari 2018 om 22:47
Misschien omdat een spits ook andere spelers in stelling kan brengen om te scoren en veel werk verzet om tegenstanders bezig te houden. Hij heeft veel tegen sterke verdedigers gespeeld.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4460
maandag 12 februari 2018 om 22:49
Spitsen moeten scoren... spitsen worden afgerekend op goals ze staan het dichtsbij de goal dus hun moeten voor de goals zorgen.
Vind ik leuk
stollie38 +16463
maandag 12 februari 2018 om 22:52
Tja de meeste Ajax spitsen scoren weinig omdat er druk op staat. Er zijn uitzonderingen zoals Suarez, Huntelaar en Kluivert,maar rond de 30 wordt lastig.
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
maandag 12 februari 2018 om 23:07
Wie hoort niet in het rijtje ,Huntelaar want die kan echt niks.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:56
Niet eens. Wat maakt het uit wie er scoort binnen een team? Voetbal is toch een teamsport? Tenminste, voor zover ik weet. Een spits moet een ‘lopend deeltje’ binnen het geheel zijn.
Als een spits anderen in stelling brengt, maar zelf niet scoort is hij toch ook heel waardevol?
Een spits moet trouwens ook zelf kansen kunnen creëren. Niet alleen gevoed worden. Een spits moet ook voeden voor anderen.
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
maandag 12 februari 2018 om 23:15
Een echte spits gaat altijd voor de goal ,die heeft alleen oog voor de goal,zie Messi,Ronaldo,Romario,die lange zweed kan zo niet op zijn naam komen.echte spitsen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 07:04
Toivonen ?xd
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:51
Totaal niet mee eens. Een spits is evengoed, net zo veel, een onderdeel van het team. Wel eens van de naam Patrick Kluivert gehoord? Geniaal in het meevoetballen en anderen de kans geven om te scoren. Oog hebben voor de derde man en zelf ook veel scoren.
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
dinsdag 13 februari 2018 om 19:55
Met de helft ben ik het met eens.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:57
De andere helft komt morgen vast en zeker.
Vind ik leuk
Pino61 +13018
maandag 12 februari 2018 om 23:18
Mensen denken daar anders over, zelfs bij de pupillen al. 1e vraag; hoeveel heb je vandaag gespeeld?
2e vraag; Wie heeft er gescoord?
Een verdedigertje wordt er schijtziek van, want die komen nooit in de positie om te scoren. Degene die veel scoort is HET mannetje.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:46
Ten Hag denkt verkeerd, zoveel is duidelijk. Een Ajax ‘9’ Moet juist ondersteuning bieden aan de anderen. Een Ajax ‘9’ is (of moet althans zijn) een kapstok die moet zorgen dat de hangers eraan gehangen kunnen worden en kunnen excelleren.
Hij moet de bal bij kunnen houden en de middenvelders moeten kunnen laten bijsluiten. Hij moet oog hebben voor de derde man. Verder dient hij technisch op orde te zijn. Een Ajax ‘9’ Moet de buitenspelers ook in stelling brengen als daar de mogelijkheden zich voordoen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:53
Klaas-Jan Huntelaar nam zo nu en dan teveel ruimte toen hij te hoog in de concentratie zat en dan zie je toch dat de flankspelers te weinig naar buiten trekken voor de ondersteuning en daar reflecteren wij op en zondag moeten wij naar De Ceintuurbaan in Zwolle en dan zie je toch dat dat voor ons de belangrijkste wedstrijd van het seizoen is omdat wij een antwoord moeten zien te vinden op het fameuze trekharmonicavoetbal van de Blauwvingers en dan is de omschakeling van eminent belang omdat Zwolle een microklimaat heeft waardoor de thuisspelende vereniging op leengras spelers dichter bij hem kunnen brengen en wij van dat vacuüm niet van de wijs moeten worden gebracht en dat PSV dan al heeft gespeeld en rustig achterover kan hangen en wat dies meer zij.
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
maandag 12 februari 2018 om 23:10
Zo zo ,zo te lezen naar de carnaval geweest.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:17
Men hoeft geen carnaval te vieren om jargon te persifleren.
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
maandag 12 februari 2018 om 23:19
Sorry ik wist dat je erop zou reageren.Maar toch mooi gesproken.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 23:20]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:19
Alaaf!
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
maandag 12 februari 2018 om 23:21
Ik meen het hoor prachtige woorden.
Vind ik leuk
Rodajc +8021
dinsdag 13 februari 2018 om 00:30
Helemaal naar de klote, zou ook wel intelligenter van alcohol willen worden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:54
Ben ten hag nu al zat.
3e foute trainer op rij.
Was het bij Keizer en Bosz vooraf al te verwachten. Maar van deze man had ik meer verwacht.
Fatsoenlijke trainer een keer graag.


Misschien iemand met haar ;)
Vind ik leuk
FSCeara +7286
maandag 12 februari 2018 om 22:56
Sjaak Swart !
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:13
Graag.
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
maandag 12 februari 2018 om 23:24
Ik vind dat Sjaak Rutte moet vervangen niet Ten Hag want dat is te laag voor hem.
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
maandag 12 februari 2018 om 23:11
Cocu misschien?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:13
Nee, wil wel leuk voetbal.
Vind ik leuk
Kees Bman +3660
maandag 12 februari 2018 om 23:16
Frank de Boer,vind ik een goede trainer.
Vind ik leuk
FSCeara +7286
maandag 12 februari 2018 om 22:55
Houten klaas is harde werker maar mist toch wel de glans van een jaar of 5 geleden.als je vergelijkt met de finesse van RVP is het verschil levensgroot.begrijp ten Hag wel maar kritiek is wel gegrond.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:56
Met een foto van Ziyech?
Vind ik leuk
Stoep +1865
maandag 12 februari 2018 om 23:39
Was duidelijk geen overtreding bij Psv bij de 1e goal he. En was ook zeker geen strafschop bij Ajax. Voetbal inside was duidelijk! Schande hoe ze Ajax weer willen helpen. Ik denk noteer het maar want vp komt er niet mee als Ajax bevoordeelt wordt.
Vind ik leuk
Pietje2015 +12396
dinsdag 13 februari 2018 om 00:05
Wat gaat het doelsaldo belangrijk worden om kampioen te worden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 01:14
Die lange zweed .. :D haha
Wie kent Zlatan Ibrahimović niet!
"De God" onder de Goden zoals hij zelf zou zeggen :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ten Hag: 'Hij ging voorop en nam het voortouw, dat was geweldig om te zien'