Berghuis: 'Een vervelende constatering en ik vind het moeilijk om te zeggen'

    Berghuis: 'Een vervelende constatering en ik vind het moeilijk om te zeggen'

    dinsdag 13 februari 2018 om 07:00

    Giovanni van Bronckhorst was tot voor kort onaantastbaar in De Kuip, maar zijn krediet lijkt snel af te brokkelen. De Feyenoord-trainer kijkt daar niet gek van op.

    "Ik ben niet anders gewend", zegt Van Bronckhorst in het Algemeen Dagblad. "Als speler niet en als trainer eigenlijk ook niet. Kritiek is er altijd en druk ook. Of de huidige situatie mij zorgen baart? Natuurlijk. Maar het enige dat wij kunnen doen is keihard werken en zorgen dat het vertrouwen terugkeert."

    Aan hard werken lijkt het echter niet te liggen. Vooral het voetbal is ondermaats, erkent Steven Berghuis. "Het lijkt soms misschien of we niet willen, omdat we overal te laat zijn", stelt de rechtsbuiten. "Maar we willen allemaal. Het klopt bij ons gewoon op dit moment niet. Dat is een vervelende constatering en ik vind het moeilijk om te zeggen, want ik speelde bij Vitesse ook een draak van een wedstrijd. Maar het is wel zo."

    Berghuis benadrukt dat zijn woorden geen kritiek zijn aan het adres van Van Bronckhorst. De oefenmeester, die overigens nooit wordt uitgefloten na nederlagen, kijkt niet te ver vooruit. "Plek vier vasthouden en eventueel nog om plek drie strijden", zegt hij. "En uiteraard de beker proberen te winnen. Zo is de situatie nu."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Is de chemie tussen Van Bronckhorst en de spelers uitgewerkt?

    (1144 stemmen)

    Plaats een reactie

    orion73 +1291
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:20
    Niet de absolute wil om te winnen en een trainer waarbij geen enkele speler beter wordt en waarbij iedere wissel een verzwakking is. Een typisch Feyenoord verschijnsel. Ze missen iemand die ze op hun flikker geeft zoals Kuyt. Misschien dat RvP die rol op zich neemt omdat ze tegen hem opkijken.
    Vind ik leuk
    52N6E +989
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:06
    Als buitenstaander die Feyenoord hoog heeft zitten zie ik dat er een te groot verschil is tussen bijvoorbeeld de bekerwedstrijd tegen PSV en een regulier competie wedstrijd tegen Vitesse of Utrecht. Waarom kan het in de beker wel en in de competitie niet.

    Natuurlijk speelt pech van blessures een rol maar met een brede selectie die ALLEMAAL er voor willen gaan mag dat geen probleem zijn voor een trainer, eerder een luxe. En daar zit volgens mij voor Giovanni het probleem met het incident van Kramer en de rol van de ‘’tweede keeper’’ Vermeer als topje van de ijsberg.
    Tuurlijk zijn Kramer en Vermeer niet te vergelijken maar tis wel duidelijk dat het bij Giovanni niet uitmaakte of je presteerde (Vermeer) of dat je er met de pet naar gooit (KRamer) je krijgt geen basisplaats maar ook geen rol van betekenis in de selectie. Dit gaat natuurlijk voor de buitenwereld prima zolang je als trainer presteert. MAar zodra je keer op keer punten laat liggen zowel uit maar vooral ook in de eigen Kuip dan heb je een probleem dat niet meer te repareren is.

    Daar komt bij dat de competitie waarin wij in NL spelen voor velen een opstap ipv een eindstation.
    De echte Feyenoord speler bestaat alleen in de vorm van personen die na Europeesch avontuur na 10 jaar weer terugkomen met een bak aan ervaring maar ook een ‘’bedrijging’’ voor selectiespelers. En waarom!? Dirk Kuyt had nog een duidelijke rol maar van Persie is echt pas interessant als er een spits een transfer maakt. MEt Vente en Jorgensen is dit op zijn minst een onduidelijke situatie. Waarom valt Vente nooit 10 minuten voor tijd in.

    De balans is volledig zoek tussen aanstormend talent dat naast bestaande selectie ook nog eens moet opnemen tegen een mensen met een enorme staat van diens. En waarom? Over 1 jaar is van PErsie klaar met voetballen en Vente een jongen die wel eens leuk inviel.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6213
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:58
    Van Persie moet op het middenveld gaan spelen. Toornstra vervangen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26788
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:22
    Je moet eens wat lef tonen gio.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8830
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:43
    Hij wordt nooit uitgefloten. Omdat de thuis wedstrijden nu redelijk gewonnen worden.
    Bij uitwedstrijden is de aanhang nog redelijk en dan zou je niet kunnen zien of horen omdat hij gauw de catacomben in vlucht.
    Maar als dit zo door gaat ga je gauw krijgen dat hij witte zakdoekjes gaat zien in de thuis wedstrijden en uitgefloten worden is geen pretje in een volle kuip.
    Enige sinds hoop ik deels dat hij tei nog kan keren voor een redelijk resultaat voor eind van dit seizoen met de Beker maar ook daar heb ik mijn twijfels aan.
    Aangezien de afgelopen resultaten met bagger voetbal die ze spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:45
    Dit is het Feyenoord virus, het komt elke keer weer terug.

    Het ligt zeker niet alleen aan Gio. Alle trainers hebben hier de laatste 15j mee te maken gehad, ook Koeman ja. We gaan dan weer door die ondergrens. Ajax en PSV hebben het ook, maar zakken dan niet zo ver weg. Ik denk dat het met het spelersmateriaal te maken heeft. Wij hebben niet 1a2 echt technisch vaardige spelers die altijd gevaarlijk kunnen zijn i.c.m. 1 a 2 spelers die altijd bikkelen en iedereen op zijn plek zet. Vorig jaar hadden we dat in beperkte mate wel met Elia en Kuyt. Dan gaat de rest daar in mee.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1485
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:55
    Als je krediet afbrokkelt ben je nooit onaantastbaar geweest en dat is natuurlijk geen enkele trainer.

    Vorig seizoen liepen er 2 in de selectie rond die de ervaring van een WK finale hadden. (Kuijt en Elia) en het gif van Karsdorp is er niet meer... Je levert gewoon teveel in door jongens te kopen die alleen lekker willen voetballen i.p.v. winnen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2020
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:48
    Karsdorp die was echt een goeie idd.. straalde zekerheid uit op het veld en was balvast
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:02
    Als hij nog 1 keer Bilal opstelt dan kijk ik niet meer.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10880
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:59
    Lijkt me een goede deal.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:11
    Vorig jaar hadden we geen heel brede selectie. Houd het op 14 man die kwalitatief goed genoeg waren en fit bleven. 4 sterkhouders daarvan zijn vertrokken en vGeel heeft dit redelijk opgevangen vind ik, maar feit blijft dat de selectie nog meer kwaliteit nodig heeft en de sterkhouders niet zo maar konden vervangen. Zeker niet gezien de vele wisselingen door blessures. Met name het middenveld zal de aandacht moeten gaan krijgen van vGeel en mogelijk ook de spitspositie. ook moet er worden doorgeselecteerd. types als bilal kunnen echt niet meer
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 08:32]
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1613
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:18
    wat gio ook doet, het werkt nooit en t word m vergeven door media, bestuur en supporters.
    GIO OUT!!!!!!!!!!!!!!!! GODVERDOMME
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6213
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:04
    En waarom werkt het niet?
    Vind ik leuk
    13 +10575
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:59
    Zonder te vloeken, is de boodschap die je wilt brengen ook duidelijk.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10880
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:58
    El Ahmadi moest maar eens wat rust krijgen. Tapia op het middenveld, komt er tenminste wat meer voetbal bij.
    Jorgensen op Toornstra's plekkie en Vente in de spits om die na een uur te vervangen voor van Persie

    Je speelt tegen heracles die 3 punten in uitwedstrijden hebben dus je kan best eens wat anders proberen
    Vind ik leuk
    linkspoot +672
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:11
    Vilhena en Toornstra kunnen niet echt voor een aanvallende boost zorgen, sorry. Jorgensen wordt slecht bediend en kan hij moeilijk gevaarlijk zijn. Also aanvallend niet veel kan doen, dan kunnen de tegenstanders ook meer durven aanvallen.
    Vind ik leuk
    peinke +1906
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:25
    Het lijkt allemaal logisch. 2 seizoenen geleden moest Van Bronckhorst het vak leren aan het handje van Advocaat. Vorig seizoen heeft hij aan het handje gelopen van Kuyt en dit seizoen loopt hij met aan iedere hand een assistent waarvan ik denk, moet dat trio een toptrio worden. Daar spettert het fantatisme niet vanaf. Van Bronckhorst zal nooit een toptrainer worden.
    Neem dan dit seizoen. Foute keuze om de slechtste keeper te laten staan; gerommel met de talentvolle Amrabat; Berghuis, zeer overschat en nimmer aanwezig op momenten dat hij het moet doen; El Ahmadi speelt met de rem i.v.m. z'n enige kans op een WK; Vilhena en Toornstra volledig zijn ontmaskerd en te licht bevonden voor Feyenoord; Tapia een prima speler, maar niet als CV, maar Van Bronckhorst vind hem klaarblijkelijk niet beter dan de eerder genoemde middenvelders; talentvolle Melacia niet ontdekt in de jeugd en veel geld besteed aan Haps die nu i.v.m. die investering weer moet spelen; miskleun om de ooit weggehoonde Boëtius weer binnenhalen en als klap op de vuurpijl komt dan ver in een verloren seizoen Van Persie de leuke schoonzoon uithangen, leuk voor de bühne, maar voegt vervolgens helemaal niets toe en gaat dat niet doen, zeker niet in de rol ,,Kuyt''.
    Dan heb ik het helemaal nog niet over die Bilal, Nieuwkoop, Diks, Bijlow en nog wat van die spelers die niet eens goed genoeg of talentvol genoeg zijn voor de breedte van de selectie.
    Vente nu plaats mag nemen achter Van Persie, terwijl die jongen nergens op niveau kan spelen elders bij Feyenoord en eigenlijk die kwartiertjes voor Van Persie zou moet invullen.
    Als kampioen 23 punten achter staat in deze fase; CL een werkelijke blamage was, maar belangrijker nog nagenoeg geen progressie van het team/spelers, zou voor Van Geel toch voldoende moeten zijn om te constateren dat Feyenoord op een totaal dood spoor zit en bij zichzelf te rade moet gaan. Of hij heeft de selectie fout samengesteld of het keurkorps trainers is niet in staat om hier wat van te maken. Ik denk zelf een combinatie, met enerzijds te weinig kwalitatief goede spelers voor het 1e elftal en anderzijds teveel grauwe middelmaat.
    Voor Feyenoord is de beker winnen een must, maar of de ploeg zelfs met nu weer een gunstige loting daar zomaar aanspraak op kan maken, valt ernstig te betwijfelen. En volgend seizoen geen EL spelen is voor Feyenoord terug bij af. En dat na een mooi kampioenschap...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    fer65 +221
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:43
    Gio is nou niet bepaald iemand die zijn mond open trekt.Gio is nou niet het type trainer die tactis goed onderlegd is.Gio is nou niet bepaald een iemand die lef toond.Gio is een luisteraar die heel graag doet wat van Geel hem opdraagt.Gio heeft zelf niet de intentie om een ploeg goed op te fokken.Gio is een beetje zacht moedig tegen zijn weer hardwerkende en beter voetbaltonende ploeg wasr niets mee te beginnen valt.Ka,pioen is nooit de opzet geweest van Gio maar het goedkoopste aanvaarden in de beker en hij ziet ook als een hoofdprijs dankuwel Gio en natuurlijk zeker ook van Geel.
    Vind ik leuk
    Sandokan +737
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:52
    Toen Feyenoord ervoor koos om Kevin Diks te halen, was het al duidelijk dat het een heel lastig seizoen zou worden.
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:03
    het gaat natuurlijk fout als je meerdere blessures krijgt en dan kan gebeuren.
    maar als je het dan van spelers moet hebben die eigenlijk al Jaren geen basisplaats hebben afgedwongen dan wordt het lasting.

    Kramer was een aantal Jaren geleden soort noodaankoop die vorig seizoen eigenlijk al 3e spits was.

    Tapia gehaald maar waarom (wordt je als ploeg echt niet beter van)

    Bilal (zit er nu ook een jaar of 3 als het niet langer is maar toch als technisch staf vertrouwen houden in de ze jongen terwijl hij gewoon tekort
    komt op dit niveau.

    Nelom zit er ook al jaar en dag (zit nooit te zeiken) maar komt ook tekort

    Diks Huren van Fiorentina (waarom kan het niveau ook niet aan zonde van het geld was bij vitesse al niet veel)

    Boetius begon goed maar als het even niet lukt als ploeg dan heb je aan hem helemaal niks is geen vechter.
    zijn beste wedstrijd was nog altijd zijn debuut wedstrijd tegen ajax.

    Vermeer en Jones(vorig seizoen goed seizoen) maar beide komen eigenlijk ook tekort (maken beide fouten)

    rechtsback positie had je normaal karsdorp als een soort extra rechtsbuiten
    die heb je nu ook niet meer

    al met al te lang doorgegaan met matige spelers
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +140
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:20
    Er zijn een aantal spelers die vorig seizoen hebben meegelift op andere spelers , dit seizoen zijn die spelers er niet meer en nu zakken ze door het ijs.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +140
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:22
    Karim El Ahmadi bijvoorbeeld , zwaar overschat vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:27
    Echt iet belangrijkste in het midden zonder karim had Vilhena nooit zoveel vrijheid kunnen nemen en was volgens door de mand gevallen zoals dit seizoen die begint nou pas een beetje te komen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:25
    70% zegt ja wat een domoren vorig jaar zouden we kampioenschap ook vergooien zonder de kracht en doorzettingsvermogen van Dirk minder eentweetjes ouderwets werk voetbal en als je realist ben is de chemie uitgewerkt omdat zoveel tegenslagen hebben gehad 5 blessures in verdediging cl geen geluk eerder pech gehad maar met die blessures ook niet haalbaar dat terwijl zulke goeie versterkingen gehaald hadden en de kas ook nog gespekt maar je kan niet zoveel mensen missen en zoveel nieuwe inpassen onmogelijk maar als de beker naar zuid komt hebben we nog goed seizoen verdraait en gio drie fantastische jaren 2 of 3 spelers halen kunnen we volgend jaar de drie prijzen in Nederland makkelijk halen
    Vind ik leuk
    fr1963 +2473
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:04
    Chemie lijkt uitgewerkt. Wisselbeleid is ook niet geweldig. Toornstra en Vilhena vallen door de mand maar Gio blijft ze opstellen....el Ahmadi speelt ook zeer matig, veel te angstig en nooit iets aanvallends. Veel domme overtredingen ivm te langzaam. Net als Toornstra en Vilhena overigens. Zie liever een paar wedstrijden Tapia en Amrabat op het middenveld..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:42
    Met een lelijke eend win je ook geen F 1 wedstrijd dus met t puin wat Feyenoord in huis heeft wordt t ook niks
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:36
    Onzin.

    Hebben na AZ uit nog geen wedstrijd in sterkste opstelling kunnen spelen.
    Mensen zijn vergeten dat we ijzersterk aan het seizoen beginnen en pas punten zijn gaan morsen na blessuregolf en begin Championsleague.
    Speelden az uit begin dit jaar van de mat en lieten PSV met een man minder ook een tweede helft lang alle hoeken van het veld zien.
    Nu lijkt het zelfvertrouwen aangetast dus dat moet eerst herstellen.

    Heb nog steeds alle vertrouwen in Gio.

    Er moet wel een betere linksbuiten komen en een goede vervanger voor Jorgensen.
    Doen we volgens jaar gewoon weer mee
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Berghuis: 'Een vervelende constatering en ik vind het moeilijk om te zeggen'