Kluivert: Als er een mooi aanbod komt, weet je het nooit. Engeland trekt me erg

    Kluivert: "Als er een mooi aanbod komt, weet je het nooit. Engeland trekt me erg"

    dinsdag 13 februari 2018 om 07:43

    Een snel vertrek bij Ajax is op dit moment niet aan de orde, maar mócht er een fantastisch aanbod uit het buitenland komen, dan staat Justin Kluivert daar in principe voor open. De achttienjarige aanvaller vertelt dat in een interview met magazine Helden. 

    "Ik doe wat het beste is voor mijn carrière. Mijn zaakwaarnemer Mino Raiola zegt altijd: hier is een bord met eten. Jij mag kiezen wat je pakt. Zo hoort het ook, denk ik. Een zaakwaarnemer biedt je de mogelijkheden, maar ík ben degene die de keuzes maakt", legt Kluivert uit. "Daar bemoeit mijn vader zich ook niet mee, hij weet dat ik dat niet wil."

    Het contract van de tiener loopt af in 2019. Buitenlandse media speculeren volop over een transfer. Hij 'hoeft niet weg', verzekert Kluivert. "Maar als er een mooi aanbod komt, weet je het nooit. Engeland trekt me erg. Arsenal, Tottenham, Chelsea of Manchester United vind ik mooie clubs waar ik mezelf over een paar jaar wel zie spelen."

    Spanje trekt, ook vanwege de carrière van zijn vader. "Uiteindelijk wil ik heel graag bij Barcelona of Real Madrid terechtkomen. Barcelona zit in mijn hart, maar wie ben ik om nee te zeggen tegen Real Madrid?"

    Poll

    Gaat Kluivert dit jaar debuteren in Oranje?

    (3422 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 februari 2018 om 07:46
    En die zaakwaarnemer zorgt maar voor 1 ding. Zijn eigen portemonnee. Jouw carriere zal ratiola een worst zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:46
    Voor een beetje de bank warm te houden :)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:31
    Kluivert moet lekker in Amsterdam blijven. Nu een stap omhoog maken en je bent de sjaak
    Vind ik leuk
    035 +5853
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:12
    Sjaak was een rechtsbuiten. :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:13
    Dit ja, maar Kluivert is al ver heen. Die zit onder de smuk van Raiola. Daarnaast denkt hij dat hij beter is dan werkelijk zo is.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:54
    Wees verstandig jongen.blijf nog minimaal 2 jaar.Als je nu naar Engeland vertrekt kom je op de bank.
    Vind ik leuk
    stock3 +759
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:16
    Het lijkt wel op werken!!!
    Vind ik leuk
    Marco S +4716
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:01
    Je hebt ook wel een goede zaakwaarnemer!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11411
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:05
    In Engeland lopen ze hem de grond in, kan beter ergens anders heen gaan.
    Vind ik leuk
    Morris +22846
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:06
    Misschien eerst nog 2 seizoenen constant goed spelen.
    Als hij nu gaat is zijn carrière over. Bank zitten, incidenteel invallen.
    Vind ik leuk
    2cents +56619
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:22
    Dat die dikke Italiaan ook zonder scrupules de referentie maakt aan eten. Je verwacht het niet.

    Kluivert pakt het vette Engelse eten via een gratis vertrek.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1241
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:29
    Ja joch. Volgend seizoen een halve wedstrijd in het eerste van Barcelona en dan banken en dan net als Klaassen Houdoe en Bedankt.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11815
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:37
    Kishna en El Ghazi achterna
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:22
    Kishna heeft de pech een kwetsbare knie te hebben. Die kan goed voetballen hoor. Wereldgozer ook trouwens.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:46
    Te klein menneke voor Engeland. zelfde verhaal als Ziyech, lekker naar Spanje en anders geld binnenharken in Qatar of USA
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:02
    Gewoon naar subtop gaan in Spanje, om je zelf te ontwikkelen als speler.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:12
    Inderdaad, een Valencia ofzo, maar eerst nog 2 a 3 jaar Ajax en goed spelen en assistjes geven anders heeft Spanje ook geen zin en wordthet echt een el Ghazi/ Kishna
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:57
    Yep, Als hij niet op past gaat het ook die kant op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:24
    Ach, die verdienen 10 jaar lang 1,5 miljoen per jaar. Ik weet niet of de term mislukt dan het juiste woord is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:54
    Mino, Maar spelers kunnen zelf ook na denken dat hun carrière niet goed gaat komen. 1 ding weet ik zeker hoe het komt
    dat justin mino heeft gekozen zijn vader wou dat niet, maar zijn moeder wel om meer geld te krijgen, Omdat zijn moeder uit criminele circuit komt dit weet ik bekende bronnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:01]
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:42
    Leuk om dat te benoemen.
    Lekker belangrijk ook.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:59
    Mourinho biedt hem 2 miljoen per jaar en hij is pleite..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:02
    Als Kluivert aan het eind van dit seizoen naar een Engelse topclub vertrekt zit hij daar 100% op de bank.. Hij kan het conditioneel niet bijhouden, heeft nog te weinig ervaring en wisselt goede wedstrijden met wedstrijden waarin hij compleet onzichtbaar is..

    Dit klinkt weer echt een beetje als het werk van Raiola...
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:10
    Eerlijk. Zo hoort het ook. Succes
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1039
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:11
    Wat is dit ?? Jongen komt niet eens mee bij Ajax joh
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:16
    Transfer naar Engeland kan zo maar doorgaan. Met een harde Brexit, en wellicht ook met een minder harde, zullen ook EU-burgers weer werkvergunningen moeten krijgen. De komende twee transferperiodes zien we waarschijnlijk flink wat anticiperende transfers vanuit de rest van de EU naar Engeland. Wie weet is Kluivert van de zomer conditioneel beter voorbereid dan sommige van zijn voorgangers....
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:21
    30-40 milj naar Bristol City en dat is zijn top, iets hoger betekend bankzitter
    Vind ik leuk
    pico323 +6043
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:21
    zou hij nu werkelijk denken dat hij in de top van Engeland kan spelen!!!Dan heb je er een paar los. Geld is zijn drijfveer niet meer of minder. wees eerlijk en zeg dat gewoon. niet zo hypocriet doen verwend blaag. Op de training eens goed ter grazen nemen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5399
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:07
    Ik denk dat als hij nu al naar Engeland gaat hij volledig onder de zoden getrapt wordt. Te klein, te jong en nog niet goed genoeg. (En een wat te grote mond). Na iedere training en wedstrijd wordt dat dus huilen voor Justin.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:17
    Reken maar idd. Godsamme, wat denkt dat zoontje van Patrick wel? Echt hilarisch.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1258
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:28
    Zie hem ver komen maar het nu nog veel te vroeg....
    Vind ik leuk
    elmoo +651
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:32
    Tja arrogantie ten top. Zit in de familie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:17
    Ja, maar zijn vader mocht arrogant zijn. Hij was echt van een totaal ander niveau dan Justin.
    Vind ik leuk
    elmoo +651
    woensdag 14 februari 2018 om 17:43
    Justin dan met zijn reactie vorig jaar zolang il bij Ajax speel verliezen wij niet meer van Feyenoord en PSV. Hoe noem je dat dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:50
    Te belachelijk voor woorden noem ik het.
    Vind ik leuk
    zwollie +7925
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:34
    Zorg dat je bij een club terecht komt, die een verwarmde dugout heeft. Daar zul je nl veel vertoeven.
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:47
    De Kluivertjes-Propaganda-machine staat op ON! Is er niemand bij Ajax die dat gebral van deze nog niets gepresteerde babbelkous enigszins kan temperen?
    Het nieuwe ,,Amsterdamse'' fluitconcert is reeds in de maak!

    Alle hoop op Koeman om deze gast nooit te selecteren voor het NL elftal. Die zal aan het nieuw te vormen team nooit wat toevoegen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:46
    Peinke, En dat allemaal, omdat hij graag naar een grote club wil?
    Je draaft door.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:54
    Yoh ventje blijf nou maar gewoon met beide bene op de grond staan.
    Wees blij en trots dat je in het 1ste van Ajax elke week mag spelen.
    Blijf sowieso nog 1 jaar en blijf je lekker ontwikkelen op die manier.
    Je gaat er echt wel komen maar ga niet de fout maken om nu al te denken dat als je naar bijvoorbeeld Man.Utd gaat dat je ook daadwerkelijk gaat spelen want dat is niet het geval.

    Ventje idd want als je nu al zo praat dan wordt het tijd dat iemand tegen je zegt : Je Bent Nog Niet Goed Genoeg Voor Die Stap.

    Je kan eigenwijs zijn en alsnog denken "ik weet het wel beter" dan ga je merken dat Karma een Bitch is.

    Je hebt het in dat verhaal wel over "jaren" maar dat lieg je.

    Maargoed zo iemand zoals jou kan je toch niet tegenhouden dus ik wens je het allerbeste.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:55
    Iedereen praat wel over Lozano 75 miljoen bla bla bla! Topclub hier, topclub daar! Beste man eredivisie en nog veel meer! Ondanks dat kluivertje een grote waffel heeft vindt ik hem echt niet minder! Technisch misschien wel beter zelfs!
    Vind ik leuk
    rinirat +2652
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:57
    Je moet eerst maar eens leren 2 goede wedstrijden te spelen.
    Ik zie het nog niet,maar weet dat je aardig kan voetballen.
    Vind ik leuk
    cheeks +3672
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:04
    Oranje... Zolang Memphis niet geblesseerd is hoeft hij niet te hopen op Oranje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:05
    Weet niet zo goed wat ik van hem moet denken. Soms komt ie netjes en verstandig over maar zou hij nou echt zo'n plaat voor zn kop hebben dat hij denkt dat hij ook maar een klein kansje maakt bij united? Zo dom kun je toch niet zijn ?
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:13
    Het is een zeer groot talent , zeker mee eens.
    Ben ervan overtuigd dat hij het helemaal kan gaan maken.
    Hij moet alleen niet te snel willen , stapje voor stapje.
    En vooral realistisch blijven hoe daar te komen.

    Raiola is een slimme man en niet voor niks de grootste zaakwaarnemer.
    Het voorbeeld wat je geeft dat hij "jou" de keuze geeft tussen welk bord met eten je wilt kiezen zegt genoeg.

    Helaas ben je nog te naief om in te zien hoe je op die manier bespeelt wordt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5535
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:50
    Toe zg, je bent er nog helemaal niet en zeker niet voor een club uit de PL. Gewoon doorgroeien bij Ajax waar je alle gelegenheid voor krijgt en dan pas kijken naar een eventuele volgende stap maar laat je niet gek maken door Raiola. Te veel talenten van Ajax zijn op zijn advies te vroeg vertrokken en zitten nu op huurbasis bij een middenmoter in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    James655 +889
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:23
    Elke keer dezelfde inhoudloze praat: "Ik ga niet weg, maar als....".
    Hoeft volgens mij ook niet iedere keer op dit forum te worden geplaatst, is werkelijk niks nieuws aan en, laten we wel wezen: we weten best dat Kluivert weg gaat. Hij blijft er omheen draaien, misschien ook wel om te voorkomen dat'ie op de bank terecht komt. Andere spelers die niet wilden bijtekenen werden niet meer opgesteld. Bij Kluivert werkt dat kennelijk niet zo.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21475
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:24
    Het bord bestaat uit:

    Arsenal,
    Tottenham,
    Chelsea
    Manchester United
    Barcelona
    Real Madrid

    Vind ik leuk
    El Cazador +6669
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:52
    Justin, open je ogen en je gezonde mind. Hoeveel spelers carrières heeft die ex-pizzabakker uit Haarlem al om zeep geholpen???
    De enige die een juiste carrière kan uitstippelen ben JIJ zelf. Het hele grote geld komt over een a twee jaar echt nog wel. Zorg dat je eerst een hele grote meneer bij Ajax word, dan kijken ze in het buitenland net ff anders tegen je aan.
    Vind ik leuk
    Mohammet +148
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:02
    Spelen Ze daar ook 7 Tegen 7 Op een half veld?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:10
    Kluivert is wel weg. Prima.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 00:42
    Hij begint al gek te.worden dat blaag. Straks lekker op schoot bij die eikel van Manchester.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws