NAC wisselt wéér: Moeten er ook weer niet al te spastisch mee omgaan

NAC wisselt wéér: "Moeten er ook weer niet al te spastisch mee omgaan"

dinsdag 13 februari 2018 om 10:54

NAC Breda hoopt met Nigel Bertrams eindelijk een vaste keeper voor de rest van het seizoen te hebben gevonden. De doelman keerde afgelopen weekend terug onder de lat, ten koste van Mark Birighitti.

Voor NAC, dat met de inmiddels vertrokken Andries Noppert het seizoen begon, is het de hele competitie al onrustig op keepersgebied. "We hebben onszelf in een onrustige fase gebracht door al zo snel van keeper te wisselen", zegt keeperstrainer Jelle ten Rouwelaar in gesprek met BN DeStem. "We moeten er ook weer niet al te spastisch mee omgaan. We willen graag een stabiele nummer één hebben. Iemand ook die rust geeft aan het elftal. Op dit moment voldoet Nigel daar volgens ons aan. En hopelijk blijft hij de komende elf wedstrijd de stabiele factor die we nodig hebben."

Voor Birighitti, die vijftien duels mocht keepen in de Eredivisie, is het een teleurstelling. "Het is voor Mark niet leuk om te horen dat hij niet speelt, maar we blijven wel bezig met het plan dat we voor iedere keeper gemaakt hebben", aldus Ten Rouwelaar.

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 11:02
Logische wissel lijkt me, dus wederom; geen nieuws.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:05
Logisch nieuws is ook nieuws.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:08
En nieuws is ook nieuws.
Vind ik leuk
3Bier +3495
dinsdag 13 februari 2018 om 11:24
Geen nieuws is vaak ook goed nieuws
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:45
Maar dan weer slecht nieuws voor de international die zijn verhaal niet kwijt kan in de nieuws, omdat het als "geen nieuws" beschouwd wordt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 15:27]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:05
''"We hebben onszelf in een onrustige fase gebracht door al zo snel van keeper te wisselen"


Dat heeft Nigel Bertrams gedaan Jelle.....
Vind ik leuk
Shrimp +274
dinsdag 13 februari 2018 om 11:09
Nope, hij heeft het over de wissel Noppert - Birighitti na pas een paar wedstrijden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:16
Waarom was Bertrams niet meer in te zetten? Mede daarom zijn er keepersproblemen in Breda. Was die schorsing er niet dan leek het mij overduidelijk dat Nigel het Bredase doel had verdedigd.
Vind ik leuk
Shrimp +274
dinsdag 13 februari 2018 om 11:40
Ja maar zijn reactie gaat over ver voor de schorsing van Bertrams, namelijk toen Birighitti de plek van Noppert overnam (begin september). Bertrams zat toen nog gewoon op de bank (als 3e keeper)
Vind ik leuk
Teo Smith +16382
dinsdag 13 februari 2018 om 11:07
Birighitti kan maar beter stoppen. Of gaan handballen, daar is het doel kleiner.
Vind ik leuk
Breda83 +639
dinsdag 13 februari 2018 om 11:16
Na NAC - Heracles is hij uitgeroepen tot keeper van de week. Kan dus wel degelijk keepen. Heeft alleen weinig vertrouwen, wat logisch is als je vanuit een ander land, andere competitie neergezet wordt in de Nederlandse en je per direct gebombardeerd wordt tot eerste keeper terwijl je het jaar ervoor 3e keeper bij Swansea was.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:53
Spastisch is in dit verband sowieso een foute uitdrukking. Spasmes zijn eerder de ongecontroleerde bewegingen die die malle trainer langs de lijn maakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

NAC wisselt wéér: "Moeten er ook weer niet al te spastisch mee omgaan"