Feyenoorders spelen voor zichzelf: 'Heeft een doel gesteld met z'n zaakwaarnemer'

Feyenoorders spelen voor zichzelf: 'Heeft een doel gesteld met z'n zaakwaarnemer'

dinsdag 13 februari 2018 om 19:45

Tonny Vilhena verbeterde afgelopen zondag in het duel met Vitesse zijn persoonlijke record. De 23-jarige middenvelder van Feyenoord maakte zijn zevende competitietreffer van het seizoen. Toch is er de nodige kritiek op zijn spel.

"Ik heb het gevoel dat de spelers van Feyenoord wat meer voor zichzelf spelen", laat Kenneth Perez weten in het FOX Sports-programma Natafelen. "Vilhena bijvoorbeeld. Hij maakt nu meer goals dan vorig seizoen, maar speelt wel minder goed", is de Deen kritisch.

"Ik denk dat hij een doel heeft gesteld met zijn zaakwaarnemer: als ik een transfer wil maken, moet ik meer goals maken", aldus Perez. "Hij speelt dit seizoen veel meer richting het zestienmetergebied van de tegenstander. Dat is een goede eigenschap, maar zijn voetbal en de hulp op het middenveld vind ik veel minder geworden."

De goal van Vilhena mocht Feyenoord niet baten. De Rotterdammers verloren met 3-1 in Arnhem.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 19:52
Als Vilhena een transfer wilt maken dan kan hij beter naar Sparta gaan ofzo, wat een matig seizoen draait hij zeg
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:02
Had gewoon verkocht moeten worden door Feyenoord na vorig jaar, toen iedereen boven zichzelf uitsteeg.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:02]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:06
Ja precies, dit is een heel gewoon dravertje en niets bijzonders.Na vorig seizoen hadden ze er nog wat voor kunnen beuren
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:30
Ja want Vilhena is geen schim van zichzelf meer maar dat geldt voor Feyenoord spelers.
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
dinsdag 13 februari 2018 om 20:31
Houd het maar bij de ajax topics ;).
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:42
Nee man, is veelste leuk dit ;)
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
dinsdag 13 februari 2018 om 20:44
Haha voor jullie zeker. Jij bent maar een heeeeeel klein beetje voor ajax haha.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:06
Een heel klein beetje maar Theo :)
Vind ik leuk
PSV NR1 +673
dinsdag 13 februari 2018 om 20:32
dat kan de helft van ajax en psv ook dit seizoen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:20
De hele ploeg speelt onder de maat dit seizoen...
Vind ik leuk
3Bier +3555
dinsdag 13 februari 2018 om 19:55
Vilhena kan je er prima bij hebben zolang hij in dienst speelt van het team. Hard werken, bal afpakken en meteen aan iemand geven die wel goed kan voetballen. Hij heeft wel wat weg van Nigel de Jong.
Vind ik leuk
ihvmmdk +5105
dinsdag 13 februari 2018 om 19:56
Kan Vilhena misschien niet de bal naar een teamgenoot brengen, je weet wel, gewoon de bal naar een teamgenoot schieten?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:51
Vreselijk is dat ja, maar zowiezo in de 16 nog 20x proberen te passen niemand die een man uitspeelt en op doel schiet.
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
dinsdag 13 februari 2018 om 19:56
Het is ook nooit goed.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:00
Hij speelt toch ook niet goed. Dat zie jij toch ook?
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
dinsdag 13 februari 2018 om 20:31
Heel feyenoord speelt niet goed helaas. Hij gaat daarin mee.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:36
Gewoon een overschatte speler die blij mag zijn dat ie bij Feyenoord speelt. Ik ben er niet blij mee!
Vind ik leuk
fr1963 +1550
dinsdag 13 februari 2018 om 21:52
volledig mee eens. Wordt door Gio beschermd maar voegt al 3 jaar NIETS toe aan dit elftal. Hij is ook in de laatst 3 jaar niet beter gaan voetballen, heeft er wel maniertjes bij gekregen omdat hij zichzelf wel een hele meneer vindt.
Clubs staan ook zeker niet in de rij omdat de Europese top en subtop ook wel weet wat een beperkte speler hij eigenlijk is. Gio moet Tapia eens de kans geven op het middenveld.
Vind ik leuk
13 +5761
dinsdag 13 februari 2018 om 19:57
Ben wel benieuwd hoe Gio tegen deze kritiek aankijkt, als dit hem tenminste ter ore komt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:00
Die geeft echt niks om Perez z'n mening hoor.
Speculeren over wat Tonny met zijn zaakwaarnemer heeft afgesproken.
Asjeblieft zeg.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:24
Have a break have a kit kat
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:06
Gio komt geen kritiek ter ore, Gio leeft in een droomwereld waarbij Feyenoord elk jaarkampioen wordt en elk jaar de CL wint, kortom Gio is een schone slaper zonder enige zelfkritiek.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:36
Pakt wel prijzen met feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:01
Dit wel met grote steun van Dick Advocaat en Dirk Kuyt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:03
Dit seizoen ook al een prijs te pakken en er kan er nog 1 bij komen.
Vind ik leuk
Hugo59 +694
dinsdag 13 februari 2018 om 20:15
Bronckhorst luisterd naar niemand trekg zijn eigen plan en daf werkt prima dit jaar hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:59
Clubs zullen niet voor hem in de rij staan. Degradatiekandidaten in het buitenland wellicht
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:00
Zo kan je overal wel wat achter zoeken. Plus als Gio hem die taak geeft zal het niet een plannetje zijn van Tonny en co.
Vind ik leuk
Bennie498 +1178
dinsdag 13 februari 2018 om 20:14
Er is nog steeds geen klimaat wat zegt wij moeten elk seizoen beter worden doorselecteren enz .1 x in de 18 jaar ?? Beker is leuk maar wij staan voor lul in Nederland 22 punten achterstand on-acceptabel!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:15]
Vind ik leuk
Hugo59 +694
dinsdag 13 februari 2018 om 20:16
Vilhena heeft bij de kapper niet alleen zijn haar verloren verder ook alles wat op voetbal lijkt
Vind ik leuk
Splintair +1187
dinsdag 13 februari 2018 om 20:17
Tja of zn trainer laat hem meer richting de goal vd tegenstanders spelen.
Alsof vilhena en zn zaakwnm ff bepalen hoe hij gaat spelen zeg
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:30
Vilhena een simpel dravertje? Ik weet echt niet wat ik lees. Vilhena is een van de super parels van heden ten dage op het voetbalveld. En dit zeg ik als Ajacied.
Vind ik leuk
Feye1908 +7666
dinsdag 13 februari 2018 om 21:11
Ehm...heb je Vilhena wel eens zien spelen? Meer dan 50% van zijn loopacties zijn overbodig of verkeerd. Ballen gaat hij brengen naar tegenstanders en je zult hem vrijwel nooit betrappen op een geweldige pass. De Vilhena in de jeugd en zijn debuutjaar was een parel...de huidige Vilhena is helaas een middelmatige speler.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:16
Eens hoor, maar ik weiger te geloven dat iemand zijn voetbalklasse verleert.
Vind ik leuk
Feye1908 +7666
dinsdag 13 februari 2018 om 21:34
Ik normaal gesproken ook niet maar het is inmiddels al een seizoen of 3 zeer matig wat hij laat zien. Eerst was het de bekende dip waar ieder talebt vroeg of laat mee te maken krijgt, daarna de ziekte en overlijden van zijn moeder maar ook nu zie je zeer weinig verbetering in zijn spel.

Ik zou Feyenoord wel eens een tijdje willen zien spelen zonder Vilhena. Misschien dat zijn inbreng dan beter zichtbaar wordt maar ik verwacht eerlijk gezegd dat het elftal er alleen maar beter van gaat draaien.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:37
Gewoon weg wezen
Vind ik leuk
Gid010 +107
dinsdag 13 februari 2018 om 20:59
Ojee Kenneth kijkt weer door een glazen bol, dat Vilena werkt aan zijn rendement is niet meer dan normaal. Ik denk niet dat hij voorzich zelf speelt zoals Perez beweert. Dat is makkelijk roepen wanneer het vertrouwen in een groep weg is. Pas hoor je hem geweldig praten over Van Persie, toen hoorde je hem niet praten over dat spelers voorzich zelf spelen. Feyenoord werkt nog steeds gewoon hard op het veld, er worden ook vuile meters gelopen ook door spits Jorgensen. Dus daar geef ik hem ongelijk.
Vind ik leuk
Feye1908 +7666
dinsdag 13 februari 2018 om 21:08
Als Perez eens had opgelet danwist hij dat de rol van Vilhena is gewijzigd. Gio wil juist dat hij meer naar voren voetbalt en in het strafschop gebied van de tegenstander komt. Dat hij dan ook meer scoort is te verwachten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:30
Heb vorig jaar genoten van Vilhena maar ik heb niet de indruk dat hij nog beter wordt.
Om volgende stap te zetten moet middenveld creatiever worden.
Lekker verkopen van de zomer.

Maar blijft een van de jongens die de titel vorig jaar heeft binnengesleept
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoorders spelen voor zichzelf: 'Heeft een doel gesteld met z'n zaakwaarnemer'