Van Bronckhorst stelt teruggekeerde Feyenoorder teleur: Dat is moeilijk

Van Bronckhorst stelt teruggekeerde Feyenoorder teleur: "Dat is moeilijk"

dinsdag 13 februari 2018 om 22:45

Eric Botteghin is weer fit na lang blessureleed en daar is de Braziliaanse Feyenoorder erg blij mee. Eerder dit seizoen moest hij geblesseerd toekijken hoe zijn teamgenoten wedstrijd na wedstrijd verloren in de Champions League. 

Eind september raakte Botteghin zwaar geblesseerd aan zijn knie. "Mijn wereld stortte in. Het was pijnlijk om toe te kijken en het is nog pijnlijker om je team dan te zien verliezen als je zelf niet mee kan doen", zegt Botteghin tegen RTV Rijnmond

De centrale verdediger is alweer een aantal weken fit, maar kan niet op een basisplaats rekenen. Giovanni van Bronckhorst geeft voorlopig Sven van Beek de voorkeur. "Dat is moeilijk", geeft hij toe. "Maar ik wacht op een nieuwe kans. De trainer moet een keuze maken. Ik moet het accepteren en doorgaan", aldus Botteghin. 

Poll

Verdient Botteghin een basisplek?

(1231 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 22:51
Ik vind hem met v/d heide stabieler dan met van Beek die toch wat te zacht is voor zijn tegenstanders. Botteginn is meer de houthakker.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 22:52]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 02:30
De verdediging stond vorig jaar een stuk beter inderdaad. Ik ben wel benieuwd naar een 3-5-2 optie. Voorin van Persie en Jorgensen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:51
Zo gaat dat in de voetballerij.. als de 1 geblesseerd raakt, neemt de ander zijn plaats in.. Hard werken op de training en dan komt die kans vanzelf weer!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:51
Heeft allicht meer techniek dan Van Beek. En ook qua verdedigen en koppen is hij beter. Is alleen nogal langzaam. Dat is zijn enige probleem. Kan het vaak wel goed compenseren.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:52
Zie toch liever Botteghin. Van Beek heeft me nog niet echt overtuigd na zijn blessure.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:23
Tuurlijk moet je Botteghin opstellen dat was immers een van de pijlers achterin toen je kampioen werd. Van Beek is een kluns en is bang voor de tegenstander waar Botteghin je door midden zaagt.
Vind ik leuk
FACT +1108
dinsdag 13 februari 2018 om 22:54
Botteghin terug in het centrum en Van Beek rechtsback!

Punt!
Vind ik leuk
Rodajc +4692
dinsdag 13 februari 2018 om 23:51
Vind van Beek toch te weinig wendbaar en te langzaam om een goede rechtsback te zijn. Gewoon als CV laten staan.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:54
Nee. Eens met Roda. Plus st juste doet dat goed en ik hoop dat Nieuwkoop stappen gaat zetten en blessure vrij blijft
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:54
Botteghin moet altijd spelen. Echt een topverdediger voor de eredivisie
Vind ik leuk
FACT +1108
dinsdag 13 februari 2018 om 22:59
Rechtsback: Van Beek
Centraal : Botteghin en Van Der Heijden (gouden duo tijdens kampioensjaar)
Linksback : Haps

Gio, het ís niet zo moeilijk!

Dat zeg ik als PSV-er...

;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:04
Op zich wel mee eens, alleen van beek is best beperkt op voetballend vermogen.

En zijn snelheid is ook niet goed. Persoonlijk zou ik hem niet op een back positie brengen als je kijkt hoe Haps/Malacia Nieuwkoop/st juste langs die lijn op en neer ziet rennen dat kan van beek niet.

Wel geweldig hoe van van beel terug is gekomen van die blessure!
Vind ik leuk
bits +4216
woensdag 14 februari 2018 om 03:42
Ik zou toch voor de 5-3-2 (3-5-2) gaan. Van Beek, Tapia en Botteghin centraal. Haps Ahmadi Amrabat Berghuis Toornstra/St Juste. Van Persie Jorgensen samen voorin.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:55
Gamma
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:00
Ik vind het verbazingwekkend hoe van beek is terug gekomen na zijn blessure.

Maar bottighin zo sterk ook in de lucht bij zowel cornors die Feyenoord tegen krijgt of mag nemen is Eric gewoon zo kopsterk.

Als Eric hetzelfde niveau krijgt als vorig jaar zie ik liever in de basis samen van v/d Heijde.

Moeilijk te bepalen ik neem aan dat Gio beter zicht daar op heeft en hoop dat hij nu wel eens de goede keuze maakt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:02
Tuurlijk, net een blessure gehad en het dan moeilijk vinden dat er iemand anders is opgestaan. Wat zijn dat allemaal voor huilie huilie gasten bij Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:06
Gozer blijf toch gewoon lekker bij Ajax toppics je hebt echt altijd wat te zeggen op Feyenoord.

Ik snap heus wel wat je bedoelt met blessure etc maar altijd dat provoceren en reacties uitlokken met je huilie huile gaat helemaal nergens over.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:11
Als het nergens over gaat, bespaar jezelf dan de moeite om te reageren, denk ik zo?!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 02:17
Over huillie huillie beginnen terwijl er bij Ajax zo rond de 9 verkapte homotjes rondlopen haha
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 02:18]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:42
Die '9 verkapte homo's' hebben wel laten zien dat kampioensschap voor jullie er niet in zit dit jaar.

Jij bent ook van de huilie huilie zo te zien
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:05
7 puntjes , lachie lachie bedoel je?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:10
Psv wordt kampioen heb ik al meerdere keren gezegd.

Feyenoord wordt dat zeker niet, daar heeft Ajax voor gezorgd namelijk ;-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:22
En wat kan Feyenoord mij schelen ?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:24
Weet niet?? Misschien net zoveel als jouw mening mij niks kan schelen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:44
Best veel vgm want je reageert constant op me haha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:49
Net zoveel als jij op mij? En dat ik reageer wil niet zeggen dat het mij wat boeit wat je te vertellen hebt. Ik reageer op iedereen, dus je bent geen uitzondering
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:50
Ooh jammer, ik begon me al speciaal te voelen. ;)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:54
Daar is dan ook niet veel voor nodig
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
woensdag 14 februari 2018 om 07:21
Amateuristisch. Ach ze moeten ook wat te doen hebben.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:33
Jij bent de eerste die nu doet aan stemming makerij. Nergens voor nodig. Gaat het een keer een topic goed dat er zelfs door supporters van rivaliserende clubs normaal gereageerd wordt, kom jij hiermee aanzetten. Jammer.....
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:40
Ik vind het geen stemmingmakerij.
Vind ik leuk
FACT +1108
dinsdag 13 februari 2018 om 23:07
Botteghin, kom dan maar naar Eindhoven!

;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 23:07]
Vind ik leuk
FACT +1108
dinsdag 13 februari 2018 om 23:09
Heeee....inééns een andere titel van dit topic!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:11
Simpel verhaal

Botteghin/Van derHeyden centraal
St Juste rechts
Haps links

Kunnen ee eindelijk weer druk naar voren zetten en de tegenstander de hele
Kuip door jagen
Vind ik leuk
ronnieb +289
dinsdag 13 februari 2018 om 23:12
Zo hoppa: 87% Gio! Let je effe op! Van Beek niet goed genoeg! Sinds hij erin staat gaat het fout Gio!!!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:21
Zolang het goed gaat en de verlies punten blijven oplopen vooral niet opstellen!
Vind ik leuk
Hugo59 +759
woensdag 14 februari 2018 om 00:26
Gaat prima zo bij fijenoort
Vind ik leuk
13 +5779
woensdag 14 februari 2018 om 19:18
O ja Huucheau?
Vind ik leuk
Hugo59 +759
woensdag 14 februari 2018 om 19:25
Zo'n beetje de juiste plek in eredivisie, hopeloos voetbal en een onzekere trainer dus gaat het prima
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:22
Lekker naar AC Milan gaan joh.
Vind ik leuk
Hugo59 +759
woensdag 14 februari 2018 om 19:26
Naar ac milaan op de tribune??
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 06:30
Gio is zo dom en zwak als je niet in kan zien dat Bottegin er gewoon in hoort vooral in de luchtduels is hij belangrijk.
Lengte en kracht heb daar heb je hem gewoon nodig al weken toen hij geblesseerd was zag je al dat het met stilstaande momenten vrije trappen corners al erg wankelde achterin.
Jan arie van der Heijden en Bottegin zijn daar toch wel kei sterk in en dat was vorig jaar ook zo gebleken.
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
woensdag 14 februari 2018 om 07:20
Zou van beek er toch in laten.
Vind ik leuk
Kuip +4068
woensdag 14 februari 2018 om 08:14
Botteghin is veel beter dan de overschatte van Beek. Botteghin is na Kuyt misschien wel de belangrijkste man geweest bij het behalen van het kampioenschap. Niet normaal wat hij achterin allemaal weghaalde. Zat er altijd tussen op cruciale momenten en met kopduels onverslaanbaar.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 08:27
Van beek vindt ik te gevaarlijk. Speelt veel te veel terug naar Jones en dat gaat een keer fout. Samen met JA van der Heide is het een sterke verdediging en als aanvoerder is ie ook nog geschikt. Nieuwkoop en st juste zijn hier inderdaad ook een belangrijke combinatie mee. Probeer deze eens op te stellen.
Vind ik leuk
Robdev +77
woensdag 14 februari 2018 om 09:42
Dat is bij het maken van de opstelling de eerst die ik op papier zou zetten!
Een held! maar Gio heeft moeite met het laten terugkeren van toppers na een blessure (Vermeer, Haps, Botteghin, vd Heijden; welke er inmiddels in staat).
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:19
Wat moeten we met dit nieuws lekker belangrijk welke speler is niet teleur gesteld als hij fit is en niet speeld
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:26
Het was vorig jaar een stabiele verdediging ,Jan Arie en Eric .geen terugspeel ballen op de keeper en niet constant tikkie breed .wat van Beek wel doet ,waarom denk je dat Jones zo onzeker is geworden.ik hoop dat het duo snel samen speelt.
Vind ik leuk
Bennie498 +1178
woensdag 14 februari 2018 om 22:51
Van Beek is ook goed maarja bij Gio weet je als je niet zijn auto wast zoals vihlena en Toornstra en Bilal en Jones tsja
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst stelt teruggekeerde Feyenoorder teleur: "Dat is moeilijk"