Ontketend Man City scoort erop los en is nu al zeker van plek in kwartfinales

Ontketend Man City scoort erop los en is nu al zeker van plek in kwartfinales

dinsdag 13 februari 2018 om 22:34

Manchester City heeft zichzelf al verzekerd van een plek in de kwartfinales van de Champions League. De koploper van de Premier League versloeg FC Basel in het heenduel met maar liefst 0-4.

Na veertien minuten spelen brak City de ban in Zwitserland: Ilkay Gündogan zorgde met een hele knappe kopbal voor de 0-1 uit een corner van Kevin De Bruyne. Slechts vier minuten later verdubbelde de ploeg van manager Pep Guardiola de score. Ditmaal was het Bernardo Silva die binnenschoot. Basel-doelman Tomas Vaclik ging niet vrijuit.

Al voordat er 24 minuten gespeeld waren, besliste City het duel. Sergio Agüero maakte met een droge knal van afstand een einde aan alle Zwitserse hoop op een stunt. Niet lang na de rust schoot Gündogan de eindstand op het scorebord met een schitterende krul in de rechterhoek.

Na de 0-4 deden de bezoekers wat rustiger aan en kreeg Basel nog wat mogelijkheden om wat terug te doen, maar zelfs een eretreffer was de thuisclub niet gegund. Door de ruime zege is er weinig tot geen ruimte voor twijfel over wie de kwartfinales van de Champions League gaat bereiken. Op 7 maart gaat FC Basel op bezoek in het Etihad Stadium.

Poll

STELLING: Manchester City wint de Champions League

(240 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 22:36
City is oppermachtig, team om van te smullen!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:46
Den haag is toch veel leuker om naar te kijken ;)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:47
Qua spanning en beleving sowieso. Blijft toch onze club goos ;)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:48
Benieuwd naar morgen real Psg
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 17:05
Zeker!
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 17:06
Welkom ;)
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 17:07
Haha
Vind ik leuk
Sil95 +8393
dinsdag 13 februari 2018 om 22:38
Dat arme Basel , die return kunnen ze beter schriftelijk afdoen! Dat City laat wel voetbal zien hoor , ze zijn niet te stoppen lijkt het wel. Al ben ik wel benieuwd of ze dit voetbal ook op de mat kunnen leggen tegen teams als Real Madrid en Bayern München.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 17:25
Tuurlijk!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:45
Ben benieuwd hoe ver Psg is of ze real kunnen verslaan.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:51
Verzekerd nog niet, er moet nog zeker een wedstrijd worden gespeelt
Vind ik leuk
Cappie +6525
dinsdag 13 februari 2018 om 22:57
Juistum, zometeen in de 3e minuut een doorgebroken speler van basel die in de 16 wordt neergehaald. City door met 10 man en de penalty vliegt er in.
Dan probeert city nog wel te voetballen maar opnieuw een counter van basel zorgt voor rust nog voor 0-2. City gaat gefrustreerd de kleedkamer in. En vlak na rust valt dan ook de 0-3. Met 10 minuten te spelen gebeurd het ongelofelijke, 0-4 voor basel, op dat moment zeker te verwachten want city raakt geen pepernoot meer. Inde verlenging is al het geloof er uit bij de Engelsen en het wordt dan ook al meteen 0-5. Klaar.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:23
En toen werd je wakker ;)
Vind ik leuk
Cappie +6525
woensdag 14 februari 2018 om 10:00
Hahaha. Nou, het maakt mij niet zoveel uit. City mag van mij gewoon winnen en ik acht het door mij geschetste scenario heel erg onwaarschijnlijk. Maar het kán op zich wel. Dus helemaal zeker is City nog niet.
Vind ik leuk
Mo +11225
dinsdag 13 februari 2018 om 23:29
Ja natuurlijk. Dat gaat niet gebeuren en dat weet jij ook. Zulke wonderen bestaan helaas niet
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:57
Voor Basel wellicht niet, maar volgens mij weten ze in Liverpool, Deportivo La Coruña en Barcelona bijvoorbeeld alkes van dit soort voetbalwonderen in de CL.. dus zeg nooit nooit.. of de meeste dromen zijn bedrog, want alles kan.
Vind ik leuk
Kevindo +570
woensdag 14 februari 2018 om 00:00
Die van Deportivo tegen A.C Milan. Heerlijk was dat zeg.
Vind ik leuk
Mo +11225
woensdag 14 februari 2018 om 00:23
Tuurlijk is het technisch gezien mogelijk maar als City het ook maar een heel klein beetje serieus neemt gaan ze een relaxte 2-0 tegemoet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 00:23]
Vind ik leuk
Rodajc +7834
dinsdag 13 februari 2018 om 23:49
Basel is niks beter dan onze topclubs.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:13
Feyenoord was ook totaal kansloos en dit is ook een bevestiging van city. Top van Nederland is gewoon kansloos.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:51
Die eretreffer had wel mooi 1100 euro opgeleverd :(
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 03:16
Ik hoor ze nog lachen omdat fnoord ,kansloos onderuit ging thuis tegen city.Maar dat dit de top op dit moment is begrijpen amsterdammertjes nu misschien ook wel.
Vind ik leuk
Maxx Jw +980
woensdag 14 februari 2018 om 09:02
idd de kleinere clubs worden weggevaagd door het grote geld, dat is het huidige voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:27
Wat verwacht je tegen Bazel...
Vind ik leuk