Via Feyenoord hopelijk naar Serie A of Premier League: Ja, waarom niet?

    Via Feyenoord hopelijk naar Serie A of Premier League: "Ja, waarom niet?"

    dinsdag 13 februari 2018 om 23:52

    Eric Botteghin hoopt dat AC Milan hem ooit contracteert. De Serie A en de Premier League zijn de droomcompetities van de centrale verdediger van Feyenoord, die herstellende is van een blessure.

    "Natuurlijk droomt iedereen ervan om een keer in Italië of Engeland te spelen", zegt Botteghin tegen RTV Rijnmond. "Wat mijn droomclub is? Dat was AC Milan toen ik jong was. Of dat haalbaar is? Ja, waarom niet? Je moet altijd blijven geloven, maar ik ben ook een realist. Ik speel nu hier en wil alles doen voor Feyenoord. Ik hoop de komende jaren een prijs te winnen."

    Dat Botteghin warme gevoelens heeft voor Milan, komt mede omdat er veel landgenoten speelden. "Ik heb Milan gevolgd toen ze nog veel Braziliaanse spelers hadden. Daarom houd ik van Milan. Ik heb zaalvoetbal gespeeld in Brazilië. Daar doet bijna iedereen dat. Toen ik zestien was, tekende ik mijn eerste profcontract. Eerst was ik spits."

    Plaats een reactie

    Richard020 +12983
    dinsdag 13 februari 2018 om 23:58
    Daar zitten ze bij Milan echt niet op te wachten. Leuke speler voor Feyenoord, maar meer dan dat ook niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 05:55
    Zo hoog is het niveau bij Ac Milan ook weer niet, prima speler voor op de bank daar
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 14 februari 2018 om 09:56
    Dit soort spelers hebben nooit zo'n moeite met een stap of 2 hoger. Hun "werk" blijft gewoon hetzelfde. Spits uitschakelen.
    Dat die spitsen daar misschien beter zijn dan in Nederland is uiteraard wel een probleem, aan de andere kant, je moet er ook vanuit gaan dat je eigen medespelers van hoger niveau zijn zo dat je minder vaak voor hen moet corrigeren.

    Blijkt ook wel als je ziet wat er aan spelers Nederland hebben verlaten de afgelopen jaren. De verdedigers staan vrijwel overal in de basis, de middenvelders en aanvallers vooral op de bank

    Vind ik leuk
    Old Star +7308
    woensdag 14 februari 2018 om 00:01
    Ik zou zeggen, lekker blijven dromen. Leuke voetballer maar Feyenoord is redelijk zijn plafond. In een grote competitie mag ie blij zijn als hij bij een middenmotor altijd basis staat..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 00:02]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    woensdag 14 februari 2018 om 00:24
    Basis op de tribune in grote competitie
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6456
    woensdag 14 februari 2018 om 02:21
    Toch verbaasd hij mij steeds. Staat ongelofelijk goed. Wint zijn duels. Kan me geen echt slechte pot herinneren

    Had van Kuyt ook nooit zo'n carrière verwacht. Gun hem wel de kans het te laten zien. Hij zou zomaar kunnen verrassen.
    Vind ik leuk
    bits +5387
    woensdag 14 februari 2018 om 03:23
    Laat AC Milan nou net een middenmoter zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 00:02
    Hahaha...ambitieus.

    Maar eerlijk, het zou raar zijn als hij geen ambities heeft of droomt van een topwerkgever. Ik gun het hem van harte.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 03:13
    Ach omdat ie niet bij jou cluppie speelt (die al jaren niks winnen) zou die niet bij een club in het buitenland mee kunnen.
    Dom arrogant ventje zonder smaak ben je.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    woensdag 14 februari 2018 om 07:47
    Heeft daar toch niks mee te maken? Hij speelt op dit moment niet eens in de basis! Goede verdediger in Nederland maar ik moet het nog zien daarbuiten. Al is Milan al jaren geen topclub meer.
    Maar over arrogant gesproken. Een keertje kampioen worden en dan op anderen zo reageren. Ajax heeft drie jaar niks gewonnen, maar staat geen 22 punten achter op de koploper en heeft vorig jaar nog de Europese finale gespeeld.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    woensdag 14 februari 2018 om 13:55
    Amen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    woensdag 14 februari 2018 om 10:39
    Oh oh waarom gelijk dat schelden? Dat hoort toch niet op een degelijk voetbalforum thuis. Bovendien moet je iemand met argumenten te lijf gaan , niet met gescheld.

    Bovendien.. Hij zegt toch niets raars? Als je heel realistisch bent zit Botteghin al aan zijn plafond bij Feyenoord. Wat prima is hoor. Heeft zich via Zwolle , NAC en Groningen naar de Vaderlandse top geknokt. Echter Milan gaat net weer een stap te ver.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 10:56
    Je noemt mij dom terwijl jezelf niet eens goed kan lezen....oh oh wat een afgang weer
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    woensdag 14 februari 2018 om 00:02
    Prachtig toch , een mens mag idealen nastreven en dromen hebben! Zelfs als ze niet altijd realistisch zijn. En ook wel eens verfrissend om te lezen dat er niet automatisch Real Madrid of Barcelona als droomclub wordt genoemd. Nee AC Milan. Dat was ook jarenlang de absolute top. Na Real Madrid de club die het meest de CL won! 7 maal werd de cup met de grote oren gewonnen. Wat een tijden. Het lijkt wel eeuwen geleden. Dida , Cafu , Maldini , Nesta , Kaka , Crespo , Shevchenko... Vul het maar in..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 00:03]
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3439
    woensdag 14 februari 2018 om 00:19
    Ronaldinho, Robinho, Pato,
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    woensdag 14 februari 2018 om 00:25
    Van basten,rijkaard,gullit
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 06:53
    Vergeten jullie nog 1 van de grootste namen Baresi
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    woensdag 14 februari 2018 om 07:09
    Dacht ook aan Franco Baresi of wat dacht je van Roberto Donadoni. Wat een team was dat toen zeg. Maldini was toen nog een jonkie. Mooie tijden waren dat man.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 07:15
    Milan is niet meer wat het is geweest. Jammer dat alles stuk is gegaan
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    woensdag 14 februari 2018 om 07:18
    Helaas is dat zo.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    woensdag 14 februari 2018 om 10:29
    Die ook ja , absoluut. Echter heb ik die nooit aan het werk kunnen zien. Daarom dat ik hen niet noem. Ik ben 22 jaar oud. Het eerste Milan wat ik bewust heb meegemaakt was het Milan van 2004/2005. Dat was mij toch een elftal.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14649
    woensdag 14 februari 2018 om 00:44
    10-15 jaar geleden, schitterende club en team. 2004-2005 was het eerste seizoen dat ik verknocht raakte aan alles wat met voetbal te maken had, mede dankzij dit AC, PSV dat zo ver kwam in de CL, die finale tegen Liverpool, de vele Nederlanders op topniveau... wat een tijden!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 06:54
    En dan toch geen fan van PSV?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    woensdag 14 februari 2018 om 10:25
    In die tijd was Ajax ook een Europese grootmacht :P
    Vind ik leuk
    Rodajc +14649
    woensdag 14 februari 2018 om 11:08
    Een paar jaartjes, maar uiteindelijk toch maar voor de locals gegaan haha.
    Vind ik leuk
    bits +5387
    woensdag 14 februari 2018 om 03:25
    Heb jij die tijd überhaupt (bewust) meegemaakt?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    woensdag 14 februari 2018 om 10:24
    Ik weet nog goed dat ik als jochie van 9 die legendarische finale heb zitten kijken tussen Milan en Liverpool ( terwijl ik natuurlijk al lang en breed op bed had moeten liggen) Alles daarvoor niet nee. Ik ben nu 22 en weet nog precies dat het seizoen 2004/2005 het eerste seizoen was wat ik echt bewust op de voet volgde.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5548
    woensdag 14 februari 2018 om 06:55
    Costacurta,Seedorf, Rui Casta
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    woensdag 14 februari 2018 om 00:06
    Waar gaat het heen met deze wereld als jongens als Brenet denken ooit naar Barcelona te kunnen en een botteghin naar ACMilan. Als ze een kaartje kopen zullen ze er wel komen. Maar never nooit dat ze ooit voor die teams uit zullen komen.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 14 februari 2018 om 06:54
    Er is een verschil tussen iets willen en ook daadwerkelijk zien gebeuren en volgens mij gaat het in dit artikel om het eerste....net zoals velen hier heb jij begrijpend lezen overgeslagen.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    woensdag 14 februari 2018 om 22:46
    Cursus begrijpend lezen heb ik idd overgeslagen. Wij hier in regio eindhoven, je weet wel ‘slimste regio’ van Nederland hebben dat niet nodig. Hier gaan kinderen vanuit de peuterspeelzaal rechtstreeks naar de TU!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    donderdag 15 februari 2018 om 08:05
    Je weet dat het veel import is he? Verder zegt het helemaal niets over jou dat je woont in een zogenaamde slimme regio, maar voor deze ene keer knijp ik mijn ogen dicht en zal ik het beschouwen als heilige grond dat eindhoven.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    donderdag 15 februari 2018 om 15:06
    Beter import dan een havenstad vol inteelt;-) ga je goed broeder!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    donderdag 15 februari 2018 om 15:20
    Domme reactie van een door zichzelfde benoemde slimbo....
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    donderdag 15 februari 2018 om 21:45
    Slimbo? Is dat een slimme Limburger? En wanneer iets slim en dom is bepaal jij dus?
    Vind ik leuk
    Sytz +3252
    woensdag 14 februari 2018 om 07:09
    Heb je überhaupt het artikel gelezen?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    woensdag 14 februari 2018 om 00:23
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 00:24
    Dat blijft ook een droom
    Vind ik leuk
    Dorzon +4405
    woensdag 14 februari 2018 om 00:28
    de meeste dromen zijn bedrog
    Vind ik leuk
    HansVites +4922
    woensdag 14 februari 2018 om 01:32
    Feyenoord is de top voor jou Botteghin je komt snelheid te kort.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    woensdag 14 februari 2018 om 01:34
    Zie er op dit moment sowieso bar weinig lopen die over de grens mee kunnen ballen
    Vind ik leuk
    orion73 +1480
    woensdag 14 februari 2018 om 05:43
    Botteghin is van het niveau middenmoot Italië dus zou niet misstaan bij Milan. Laten we nu niet doen als Milan top is want dat is vele jaren geleden. Al jaren een ordinaire middenmoter. Niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31794
    woensdag 14 februari 2018 om 06:28
    Dat gaat hem niet meer worden eric.
    Vind ik leuk
    Old Star +7308
    woensdag 14 februari 2018 om 07:01
    Ik zou zeggen, lekker blijven dromen. Leuke voetballer maar Feyenoord is redelijk zijn plafond. In een grote competities ie blij zijn als bij een middenmotor altijd basis staat..
    Vind ik leuk
    Ryan82 +980
    woensdag 14 februari 2018 om 07:39
    Met zijn handelingssnelheid ... vergeet het maar
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    woensdag 14 februari 2018 om 08:14
    Waarom niet? Omdat je bij feyenoord al niet eens speelt..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 09:10
    Ik vind het echt bizar dat sommigen van jullie echt denk te weten wat goed voor een speler is.
    Kijk nou eens eerst in een andre competities zie wat er daar allemaal loopt voor je gaat ordelen.
    Het was nog niet zo lang geleden dat Stefan de Vrij werd hier helemaal afgebrand en kijk nu eens, hij is een vaste waarde bij Lazio speelt heel erg sterk.
    Waarom zou Botteghin dat niet lukken!! Hij heeft een enorme goede instelling sterk in duels niks mis mee. Niet iedereen hoeft een Maldini of nesta te zijn.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    woensdag 14 februari 2018 om 10:21
    Nou probeer eerst maar basis plaats bij Feyenoord terug te krijgen. Dat word moeilijk deze trainer stel liever vrienden op dan spelers met inzet . Zie Amrabat die moet toch spelen ipv Toornstra of Vihlena
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5535
    woensdag 14 februari 2018 om 11:08
    1 ding kan je die jongen niet ontzeggen, hij heeft ambities en dromen mag.
    Vind ik leuk
    VLUUPIK +167
    woensdag 14 februari 2018 om 13:35
    Blijf lekker, Gio is volgend seizoen weg ga dan weer voor je kans bij Feyenoord!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws