Parzyszek liet transfer lopen vanwege ernstig zieke moeder: 'Puur voor haar'

    Parzyszek liet transfer lopen vanwege ernstig zieke moeder: 'Puur voor haar'

    woensdag 14 februari 2018 om 15:13

    Piotr Parzyszek komt weinig aan spelen toe bij PEC Zwolle, maar liet onlangs de kans op een winterse transfer liggen. Daar heeft de in Polen geboren spits echter een goede reden voor: hij wil zijn ernstig zieke moeder niet in de steek laten.

    Parzyszek kreeg, vlak voordat hij met PEC op trainingskamp ging, vreselijk nieuws te horen. Nadat zijn moeder al meerdere tumoren had overleefd, is er aan het begin van het jaar wederom een zorgwekkende diagnose gesteld. "Mijn moeder strijdt al negen jaar tegen deze ziekte. Daardoor leef je met de wetenschap en de vrees dat het terug kan keren. Je weet dat het moment kan komen dat ze niet meer behandeld kan worden", vertelt hij aan De Stentor.

    Zijn oude werkgever De Graafschap en meerdere buitenlandse clubs toonden interesse in de 24-jarige spits, die echter in de Hanzestad wilde blijven. "Puur voor mijn moeder. In de laatste maanden van haar leven wil ik haar wel weer trots maken door te spelen." Wanneer zijn speeltijd in Zwolle niet toeneemt, kan Parzyszek echter alsnog vertrekken. "Omdat de transfermarkt in landen als Polen nog geopend is. Mijn moeder weet dat ik vrij machteloos ben en dat ik moet spelen. Zij steunt me daarin, zoals ze dat altijd heeft gedaan."

    Plaats een reactie

    Florian87 +11000
    woensdag 14 februari 2018 om 15:27
    En zo hoort het ook! Je hebt maar een moeder en die moet je altijd blijven steunen, helaas heb ik mijn moeder zelf niet meer.

    Een brok ellende brengt die klote ziekte met zich mee.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:31
    Klopt helemaal wat je zegt kerel.

    Je moeder is de belangrijkste vrouw in heel je leven.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11000
    woensdag 14 februari 2018 om 15:33
    Absoluut, ik mis mijn moeder iedere dag, dat zal ook nooit gaan veranderen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:39
    Spijtig om te horen maat! Maar ze is dichterbij dan je denkt. Je hebt haar namelijk in je hart! Focus je op alle mooie herinneringen die je met haar had. Het zal idd nooit hetzelfde zijn. Tof en respect voor je dat je er zo open over bent!
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5932
    woensdag 14 februari 2018 om 15:49
    Herkenbaar... Ook na 9 jaar is het gemis nog groot
    Vind ik leuk
    Florian87 +11000
    woensdag 14 februari 2018 om 15:52
    Ja jongen, ik weet hoe jij je voelt. Dat gemis zal levenslang blijven, maar ondanks dat moeten we iets moois van het leven zien te maken.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5932
    woensdag 14 februari 2018 om 15:56
    Dat lukt ook zeker wel, alleen jammer dat ze er niet meer bij kon zijn bij de (voor mij) belangrijkste momenten in het leven. Trouwen, kinderen... Op die momenten is het gemis net even heftiger als anders
    Vind ik leuk
    Florian87 +11000
    woensdag 14 februari 2018 om 15:57
    Ik snap je helemaal, gelukkig kon ze dat bij mij wel meemaken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:28
    Ik begrijp sowieso niet waarom hij niet word ingebracht als wissel bij PEC. Altijd maar die Stef Nijland die totaal geen potten kan breken. En sinds Menig terug is gekeerd op huurbasis pakt hij die rol op zich.

    Harde werker deze jongen, ik zie hem graag vaker in de hoofdmacht bij Pec.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:30
    Ja inderdaad je bedoelt ‘ Steffie slappe zak Nijland’?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9157
    woensdag 14 februari 2018 om 17:24
    No piotr, no goals
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:41
    Dit is nou een verstandige voetballer,wijs gekozen om d,r te blijven steunen sterkte!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:31
    Prima reden. Natuurlijk is moeder belangrijkste.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    donderdag 15 februari 2018 om 13:40
    Ik gebruik het af en toe nog steeds als scheldwoord wanneer ik echt kwaad ben en als ik dan bijvoorbeeld de comments lees op dit topic zoals die van Florain dan schaam ik me ogen uit me kop.

    Het spijt me om dat te horen.
    Al zou het je niet boeien wat ik er van vindt en gelijk heb je.
    Vind ik leuk
    Wally g +483
    vrijdag 16 februari 2018 om 00:16
    Hou in je achter hoofd hier in DTC ben je welkom , in goeie en ook slechte tijden staan wij als 1 groep achter je ..... sterkte met je moeder piotr !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws