Van Bronckhorst kan opgelucht ademhalen: Wij zijn gewoon tevreden over hem

    Van Bronckhorst kan opgelucht ademhalen: "Wij zijn gewoon tevreden over hem"

    woensdag 14 februari 2018 om 17:32

    De positie van Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst staat niet ter discussie, benadrukt algemeen directeur Jan de Jong. De regerend landskampioen staat 22 punten achter koploper PSV, maar de stadionclub blijft achter Van Bronckhorst staan, ondanks kritiek van meerdere supporters.

    "We zijn gewoon tevreden over Gio. Wij denken dat wij een hele goede trainer in huis hebben", bevestigt De Jong tegenover RTV Rijnmond. "Toen ik in augustus 'ja' zei tegen Feyenoord, stond de club gewoon eerste, met twaalf punten uit vier wedstrijden. In de competitie gaat het niet zoals ik gedacht of gehoopt had, maar gelukkig hebben we de beker nog."

    De directeur reageert laconiek op de magere resultaten van de stadionclub. "Er zijn achttien clubs die allemaal strijden om de hoogste plaats: daarvan wordt er één kampioen en een heleboel niet", aldus De Jong. "Volgens mij ligt het niet aan de infrastructuur en de organisatie van Feyenoord en ook niet aan de kwaliteit van de spelers. Er zijn soms omstandigheden die ongrijpbaar zijn. Wat voor omstandigheden dat zijn? Geen idee."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Is de kritiek op Van Bronckhorst terecht?

    (3217 stemmen)

    Plaats een reactie

    #Keizerout +24957
    woensdag 14 februari 2018 om 17:36
    Haha nou die heeft er verstand van. Er doen 18 clubs mee om de titel. Sure en er strijden 18 tegen degradatie. Gefeliciteerd Feyenoord, jullie degraderen niet
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    woensdag 14 februari 2018 om 17:39
    Precies.. volgens die mafkees hebben we dus goed gepresteerd dit seizoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    woensdag 14 februari 2018 om 17:45
    Ik vond het ook een vreemde keuze. Eigenlijk gaat het best goed, Gio is een toptrainer en door een mysterieuze reden gaat het even niet. Goed verhaal
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1192
    woensdag 14 februari 2018 om 18:05
    Mutaties in de selectie door blessures en het cl programma wat fiks tegenviel hebben snel los zand gemaakt van dit team na een goede start van het seizoen lijkt me een meer capabele uitleg... Kan ik nu solliciteren naar de baan van deze man?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    donderdag 15 februari 2018 om 10:38
    Je moet eerst de baas van de NOS worden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    donderdag 15 februari 2018 om 09:55
    Die laatste conclusie slaat werkelijk alles: "Geen idee"
    Terwijl het toch zo makkelijk is: Gewoon geld tekort en daardoor kwaliteit tekort.

    De Jong moet op zoek naar geld voor Feyenoord, dat schijnt nog niet door te dringen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 10:27
    Na deze zomer als er spelers weggaan en we het Champions League geld uitbetaald krijgen, is er weer veel geld. Een snel rekensommetje en je zit rond de 70/80 miljoen. Reserveer daarvan geld voor de nieuwe scouting voor het eerste en de jeugd. Koop 1 topspeler voor op het middenveld, naast KAE, koop 1 topverdediger, naast Schatje en haal Vorm, Kalou en Clasie (huur) transfervrij of max. 1 tot 2 miljoen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    donderdag 15 februari 2018 om 10:47
    Ik hoop het voor Feyenoord....want daar ligt het grootste probleem.
    Pech is ook een factor, maar dat gebeurt gewoon; heb je geen pech dan heb je al mazzel genoeg...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    donderdag 15 februari 2018 om 10:59
    Ja, maar dat zou volgens zijn exacte wetenschap uit dat nieuwe stadion moeten komen :p
    Vind ik leuk
    elmoo +598
    woensdag 14 februari 2018 om 17:36
    Arme Gio als ze dat gaan zeggen. Dan weet je het wel.
    Vind ik leuk
    lubbert +37
    woensdag 14 februari 2018 om 17:37
    Nu wordt het oppassen als je zegt wij zijn tevreden.
    Je kunt toch niet zeggen dat je tevreden bent als er zo slecht bespeelt word.
    Ik ben fan vanaf 1971 maar dit is huilen met de pet op.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 17:39]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:42
    ach kom lubbert! die jaren voordat koeman kwam was toch een heel stuk slechter als nu
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:44
    ik ben allang blij dat ze ajax en psv het weer wat moeiljker maken, samen met AZ. destijds hiddink bij psv begin 2000er jaren. kvond het als ajaxfan geweldig voor het oog en het NLvoetbal
    Vind ik leuk
    Urzaiz +1146
    woensdag 14 februari 2018 om 18:50
    Kijk waar ze vandaan komen. Zoals Ronald Koning zegt, voor Koeman was het pas slecht, 10-0 tegen psv, bijna vechten tegen degradatie zowat..
    Ik had ook veel meer verwacht na de zomerse transferperiode waar Feyenoord toch goede zaken gedaan leek te hebben. Maar als gio nu de beker pakt, dan heeft hij wel weer een prijs, en kan hij volgend seizoen misschien weer meedoen om de titel met een beter ingespeeld team en een stuk minder zware EL wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +925
    woensdag 14 februari 2018 om 17:37
    Goede foto' ;-)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    woensdag 14 februari 2018 om 17:38
    Desondanks zal er kritisch moeten worden gekeken naar allerlei facetten binnen Feyenoord. Als hieruit blijkt dat Gio heeft gefaald dan dienen er consequenties aan te zitten. Van mij persoonlijk mag hij blijven, maar denk wel dat er vers bloed nodig is binnen de huidige staf.
    Vind ik leuk
    yuuup +8974
    woensdag 14 februari 2018 om 18:10
    En ook kwaliteit in de selectie toch? Vorig jaar liep het gewoon perfect plus had Feyenoord met Kuyt, Karsdorp en Elia veel meer vuur en kwaliteit in het team. Dat is een groot gemis denk ik. Misschien is dit wel het maximale wat Gio er nu uit haalt. Zeker ook met de blessures er nog bij.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1785
    woensdag 14 februari 2018 om 18:25
    Je vergeet alleen het slechte wisselbeleid van Gio, de invloed die hij kan uitoefenen om wedstrijden naar zijn hand te zetten gebruikt hij sowieso op een verkeerde manier.. Dat ben je toch wel met mij eens neem ik aan? Er zijn genoeg trainers die beter zijn dan Gio en ook genoeg trainers die vorig jaar boven Ajax en PSV hadden kunnen eindigen met feyenoord..
    Vind ik leuk
    yuuup +8974
    woensdag 14 februari 2018 om 19:07
    Ja oké daar heb je een punt. Maar misschien is dat nog een beetje zijn onervarenheid. Hij zal ook af en toe met de handen in het haar zitten en daardoor wat meer fouten maken. Ik twijfel of er veel trainers zijn die het onder deze omstandigheden veel beter zullen doen. Ik snap ook wel dat ze bij Feyenoord voorzichtig zijn en niet te snel willen ontslaan.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5397
    woensdag 14 februari 2018 om 17:38
    ff de KNVB beker winnen en niemand lult meer over een slecht seizoen.
    Maar door selecteren in de selectie lijkt me wel een dingetje voor komend seizoen!!
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    woensdag 14 februari 2018 om 17:59
    Slecht seizoen is het sowieso. 22 punten achter op Psv is gewoon heel slecht. Maar de beker kan het verzachten omdat je dan niet play-offs hoeft te spelen in NLD. En het is toch een prijs.
    Maar wat je zegt doorselecteren dat is echt belangrijk. Daar gaat Feyenoord vaker de mist in.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:18
    22 punten achter valt op geen enkele manier goed te praten. Misschien moeten we hopen dat wij de beker maar niet winnen en dat er dan misschien iets gebeurt. Maar ik vrees dat Jan Joker geen ballen heeft en dat er niets gaat veranderen en Gio gewoon zijn contract gaat uitdienen.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    woensdag 14 februari 2018 om 18:26
    Wat denk je van de staf rondom Giovanni. Maar ik ben niet anti Giovanni maar begrijp zijn keuzes niet meer. Maar de beker gaat wel heel veel druk opstaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:42
    Ja heb ooit wel is naast van Gastel gestaan, kwam niet veel verstandigs uit. Als voetballer een leider, nu lijkt hij niets in te brengen. En Wouters? ook die straalt niet al te veel uit. Dus ja, laat ze alle drie maar opstappen,
    Vind ik leuk
    El Cazador +5397
    donderdag 15 februari 2018 om 14:24
    Dus op basis van uitstraling ipv vaktechnisch er alle drie gewoon rücksichtslos eruit kicken, lekkere onderbouwing weer!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 18:01
    Op basis van uitstraling zou ik Gio houden, nette man en sympathieke houding. Op gebied van tactiek, spelers beter maken, goed wisselen enz, mag Gio van mij vertrekken. En als je goed leest, schrijf ik dat Van Gastel niet al te slim op mij overkwam, dus heeft ook niets te maken met zijn uitstraling. En Wouters ja, dat vind ik gewoon niets en ik die heb ik nooit op een slimme uitspraak kunnen betrappen.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5169
    woensdag 14 februari 2018 om 17:38
    'Topsportklimaat'

    Dit is tekenend wat voor mentaliteit er bij onze club heerst. Het kan onderhand niet slechter, en vervolgens komt het bestuur met een statement dat ze tevreden zijn. Waarom pretenderen we een topclub te zijn, terwijl we een bestuur hebben wat met middelmaat genoegen neemt en zelf de ballen niet heeft om in te grijpen?!
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    woensdag 14 februari 2018 om 17:38
    Zoveel omstandigheden die je vorig seizoen niet had en dit seizoen wel mee te maken hebt.. zoveel keuzes die niet te begrijpen zijn waar Gio zeker iets aan had kunnen doen. Kuyt heeft Feyenoord kampioen gemaakt. Advocaat heeft Feyenoord uit de dip gehaald. Gio is nu alleen en hij faalt keihard. giOUT.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:40
    Hahaha deze man weet zelf niet eens waar hij over praat. Zou hij zichzelf serieus nemen?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:41
    ook als ajaxfan ben ik helemaal weg van Gio! Maar feijenoordfans verw8en nu dat ze in rotterdam elk jaar kampioen worden. lekker realistisch. ik ga er ook niet elk jaar vanuit dat ajax maar even kampioen wordt. ik hoop het elk jaar, wat ook normaal is. maar verw8 het zeer zeker niet elk jaar! anders zouden we bayern münchen heten XD
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5169
    woensdag 14 februari 2018 om 17:45
    Dat verwacht helemaal niemand. We verwachten alleen wel dat er ietsje beter gepresteer wordt dan nu, nadat je 26 miljoen hebt geïnvesteerd in de selectie.
    Tel daarbij op dat het bestuur ons het 'topsportklimaat' in de strot heeft geduwd met hun besloten trainingen en dergelijke, en nu zelf genoegen nemen met pure middelmaat, bang kmdat er anders kritisch naar hun eigen presteren wordt gekeken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:49
    Maar jullie denken wel elk jaar kampioen te worden
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    woensdag 14 februari 2018 om 17:50
    Verwacht ik absoluut niet. Maar hij heeft nu 3 jaar bewezen er geen voetbal in te krijgen, zijn wissels zijn dramatisch als hij daar al aan doet. Komt soft over, spreekt geen ambitie uit. Het is drama
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26775
    woensdag 14 februari 2018 om 17:43
    Jan smoel houden want verstand heb je er niet echt van.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    woensdag 14 februari 2018 om 17:47
    Onbegrijpelijk. Kneuzen in het maasgebouw. Grote mond over topsportmentaliteit maar er zelf totaal niet aan voldoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:52
    Wij zijn tevreden over Gio, heel wat mensen niet hoor!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:52
    Die man kan je niet serieus nemen
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1224
    woensdag 14 februari 2018 om 17:53
    Ik ben ook zeer tevreden met hem
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    woensdag 14 februari 2018 om 17:55
    Goede kerel. Heeft geen idee wat ongrijpbaar is, maar heeft gelukkig de beker nog.
    Topsport klimaat Feyenoord. (Er kan er maar 1 winnen en er doen er veel meer mee)
    Vind ik leuk
    slaski +2195
    woensdag 14 februari 2018 om 17:56
    Gio kan morgen dus naar het arbeidsbureau.
    Vind ik leuk
    13 +10575
    woensdag 14 februari 2018 om 17:59
    Als je het hele interview hoort, komt het niet zo suf over als het knip- en plakwerk hier, maar echt hoogstaande uitspraken kan ik het niet vinden. Ik heb overigens niet het gevoel dat hij de uitspraken niet meent en Gio eigenlijk z.s.m. weg wil.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9580
    woensdag 14 februari 2018 om 18:01
    Gelukkig betekent dit normaliter, dat het afscheid nadert. En da's maar goed ook. Eerste jaar matig, vorig jaar prima en dit jaar zelfs zéér matig.
    Tis mooi geweest, tijd voor een ander.
    Ik weet nog steeds niet wat we nu precies aan Gio hebben. Kan hij een goed team neerzetten? Volgens mij niet. Zie zijn matige wissels, het gebrek aan lef in keuzes. Maakt hij jonge spelers beter? Dat idee krijg ik niet. Malacia's doorbraak is volledig op toeval gebaseerd, en hij wist niet hoe snel hij Haps weer moest inbrengen. Sterker, als ik zie hoeveel spelers er in duidelijk mindere vorm steken dan vorig jaar, vraag ik mij uberhaubt of er ook maar één speler is, die iets van Gio heeft geleerd.

    Snel afscheid nemen dus, van Gio het Clubikoon, en weer iemand aantrekken, obv bewezen trainerskwaliteiten. Zo iemand waar meer clubs achteraan zitten. Zie Gio ook niet snel bij een andere club beginnen. Simpelweg omdat hij in Nederland eigenlijk niet meer 'terug' kan, en hij voor het buitenland volgens mij gewoon te weinig kwaliteiten heeft.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 18:02]
    Vind ik leuk
    fr1963 +2463
    woensdag 14 februari 2018 om 21:35
    Ben het niet snel met een Blindsy eens, maar deze keer wel...
    Gio komt te kort. Zonder Dickie en Dirkie was hij en heel Feyenoord nergens.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:14
    Ik hoop dat ze zijn kapper een keer kunnen opsporen, Derek de Lint schijnt er dichtbij te zijn!
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1785
    woensdag 14 februari 2018 om 18:21
    Wat een belachelijke reactie, 22 punten achter! Bij topclubs als Ajax en PSV wordt een trainer voor 11 punten achterstand of minder ontslagen! Ik wil nooit meer iemand horen zeggen dat feyenoord een topclub is.. feyenoord maakt zichzelf ronduit belachelijk..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:26
    Zet Dirk Kuyt naast van Bronkhorst, exit Wouters
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1614
    woensdag 14 februari 2018 om 18:36
    neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee......hebbie haar weer letterlijk en figuurlijk....gooische tering teef
    Vind ik leuk
    Horas +510
    woensdag 14 februari 2018 om 18:56
    Rutte zei ook dat Zijlstra aan kon blijven...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:58
    Ja ja we hebben de beker nog dat moet eerst maar gebeuren zal ook niet makkelijk zijn maar kan die man niet beter zijn mond houden en alleen maar lullen in de bestuurskamer
    Vind ik leuk
    pinkelman +4028
    woensdag 14 februari 2018 om 19:10
    Vorig seizoen gewoon boven hun stand geleefd.
    Over het algemeen genomen concurreren AZ en Feijenoord voor plek 3 en 4 zoals nu het geval is. Waarschijnlijk zal ook een van deze twee de beker veroveren.
    Cijfers liggen ook zowat gelijk in zowat 10 jaar beide landskampioen, beker gewonnen, en de gemiddelde cijfers in de eredivisie liggen niet extreem ver uit elkaar alleen doen de Alkmaarders het veelal extreem goed in Europa
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 19:13]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:20
    Doet Van Bronckhorst iets goed dan? Kan iemand even EEN voorbeeld geven. EENTJE is genoeg.

    Wat zit de voetbalwereld toch simplistisch in elkaar. Als een trainer vroeger een topvoetballer was, dan krijgt hij tot zijn dood krediet van iedereen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:22
    Een directeur zonder ambitie. Het zal dus weer lang wachten worden op een titel.
    Vind ik leuk
    ronnieb +414
    woensdag 14 februari 2018 om 19:54
    Tjee die praat poep zeg! Wat hebben we nu weer voor koekebakker in huis gehaald? Inderdaad sinds hij aan het roer staat gaat het keihard achteruit!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:03
    Ik dacht dat ze bij Feyenoord een topsportklimaat wilden neerzetten.
    Deze opmerkingen vertegenwoordigen meer het niveau dat we bijna wekelijks te zien krijgen op het veld bij Feyenoord :( ongeinspireerd en futloos, niet op zoek naar het beste en het hoogst haalbare tenminste.
    Een Feyenoorder.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:20
    haa, wat een grap. tevreden???? 22 punten achter, een lachertje in de CL. debielen wissels, Vermeer laten gaan? tevreden? Jan de jong het is de tijd, de hoogste tijd.. Voor jullie allebei.. Wat een gek joh
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24081
    woensdag 14 februari 2018 om 20:50
    Hey oelewapper, hoe is het eigenlijk met de nieuwe Kuip??

    Maar Jan de Jong toch bedankt voor de onbegrijpelijke serie open deuren.. Gio moet dus zelf besluiten op te stappen..

    Voetbalzaken kan van Geel toch bespreken?

    Vind ik leuk
    Rafael +775
    woensdag 14 februari 2018 om 21:41
    De behaalde resultaten zijn te mager voor een top 3 club die een serieuze strijd om de titel wil maken. Maar we hebben veel pech gehad door 5 verdedigers vroeg kwijt te raken aan het begin van het seizoen dat trouwens door geen enkele club op te vangen is. Toch is dat niet de enige rede dat Feyenoord kansloos is voor de titel. We zijn ook Jorgensen kwijt geweest voor een maand en eerlijk is eerlijk maar Gio heeft niet alleen goede keuzes gemaakt. Het verschil in het afgelopen seizoen en dit seizoen kwa keuzes van Gio is dan ook zeker niet vergelijkbaar zoals in de wedstrijd tegen fc Utrecht en NEC waar er in de slotminuten nog een goed resultaat is gebracht om Kramer er in te gooien voor van der Heijden zijn zijn keuzes nu anders gevallen.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1364
    woensdag 14 februari 2018 om 22:46
    Zou ook tevreden zijn 22 punten wat is dat nou ? En ach NAC thuis 0 2 moet kunnen . VVV 5 punten gepakt van Feyenoord dan word je vrolijk van. Gelukkig zijn dat incidenten want het spel is met stappen vooruit gegaan . Vooral uit tegen Ajax waren we echt goed ! Man man man .
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    woensdag 14 februari 2018 om 23:42
    3 conclusies:
    -Sinds hij er is gaat het bergafwaarts.
    -Gio staat ter discussie.
    -Deze man is niet gemaakt om voetbaldirecteur te zijn, wat een kutuitspraken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 07:31
    Ik ben van mening een sterke persoonlijkheid naast hem, wouters en van Gastel te zacht, evt met Fraser
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:56
    Om dat v.pesie niet speelt maar 10 of 20 minuten Jaa het is een top speeler de doepund die hij maakte maar hij gat al 6 doelpunten gehad maar doe hem maar volgende westrijden 90 minuten speelen ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Bronckhorst kan opgelucht ademhalen: "Wij zijn gewoon tevreden over hem"