Van Bronckhorst kan opgelucht ademhalen: Wij zijn gewoon tevreden over hem

Van Bronckhorst kan opgelucht ademhalen: "Wij zijn gewoon tevreden over hem"

woensdag 14 februari 2018 om 17:32

De positie van Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst staat niet ter discussie, benadrukt algemeen directeur Jan de Jong. De regerend landskampioen staat 22 punten achter koploper PSV, maar de stadionclub blijft achter Van Bronckhorst staan, ondanks kritiek van meerdere supporters.

"We zijn gewoon tevreden over Gio. Wij denken dat wij een hele goede trainer in huis hebben", bevestigt De Jong tegenover RTV Rijnmond. "Toen ik in augustus 'ja' zei tegen Feyenoord, stond de club gewoon eerste, met twaalf punten uit vier wedstrijden. In de competitie gaat het niet zoals ik gedacht of gehoopt had, maar gelukkig hebben we de beker nog."

De directeur reageert laconiek op de magere resultaten van de stadionclub. "Er zijn achttien clubs die allemaal strijden om de hoogste plaats: daarvan wordt er één kampioen en een heleboel niet", aldus De Jong. "Volgens mij ligt het niet aan de infrastructuur en de organisatie van Feyenoord en ook niet aan de kwaliteit van de spelers. Er zijn soms omstandigheden die ongrijpbaar zijn. Wat voor omstandigheden dat zijn? Geen idee."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Is de kritiek op Van Bronckhorst terecht?

(3216 stemmen)

Plaats een reactie

#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 17:36
Haha nou die heeft er verstand van. Er doen 18 clubs mee om de titel. Sure en er strijden 18 tegen degradatie. Gefeliciteerd Feyenoord, jullie degraderen niet
Vind ik leuk
meinema +292
woensdag 14 februari 2018 om 17:39
Precies.. volgens die mafkees hebben we dus goed gepresteerd dit seizoen.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 17:45
Ik vond het ook een vreemde keuze. Eigenlijk gaat het best goed, Gio is een toptrainer en door een mysterieuze reden gaat het even niet. Goed verhaal
Vind ik leuk
Nikos85 +377
woensdag 14 februari 2018 om 18:05
Mutaties in de selectie door blessures en het cl programma wat fiks tegenviel hebben snel los zand gemaakt van dit team na een goede start van het seizoen lijkt me een meer capabele uitleg... Kan ik nu solliciteren naar de baan van deze man?
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
donderdag 15 februari 2018 om 10:38
Je moet eerst de baas van de NOS worden.
Vind ik leuk
feyeniels +19765
woensdag 14 februari 2018 om 18:00
Diep triest inderdaad. Ik snap sowieso niet waarom hij überhaupt uitspraken doet over de prestaties bij Feyenoord. Daar is Van Geel toch voor?
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 18:03
Omdat het een flapdrol is.
De NOS is ook niet serieus te nemen. Wiens idee was dit?
Vind ik leuk
feyeniels +19765
woensdag 14 februari 2018 om 18:05
Ik heb geen idee. Toen hij werd aangesteld had ik nog best een goed gevoel bij hem. Maar dat verdwijnt op deze manier snel weer.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 19:57
Ja ik vind de NOS echt heel droevig. En totaal onvergelijkbaar met een voetbalclub. Misschien kan hij Feyenoord ook laten draaien op subsidie.
Vind ik leuk
feyeniels +19765
woensdag 14 februari 2018 om 21:58
Haha ;-)

Ik vind de NOS ook niks. Het komt allemaal nog al stoffig en ouderwets over. Totaal niet van deze tijd zeg maar.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 22:00
nouuuuu ik weet niet of je de formatie vlogs hebt gezien.. die waren hartstikke modern. Niet gezien? Google even, het is een mooi voorbeeld van verkwisting van belastinggeld :p
3 losers die doen alsof ze politiek verslaggever zijn.

En daarnaast heeft niemand ingegrepen bij de totale ontmanteling van Studio Voetbal. Als je daar dan bij de NOS zit, fix dat dan :p
Vind ik leuk
feyeniels +19765
woensdag 14 februari 2018 om 22:01
Die heb ik niet gezien. Zal ze eens opzoeken
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 22:03
Het is met afstand het droevigste wat ik de afgelopen tijd heb gezien. Studio Voetbal (zonder Hyballa) niet meegerekend
Vind ik leuk
feyeniels +19765
woensdag 14 februari 2018 om 22:15
Ik heb het vijf minuten volgehouden, maar die vlogs zijn inderdaad niet bepaald hoogstaand. En dan druk ik me nog positief uit ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 22:38
Werkelijk alles is er verkeerd aan, behalve dat het drie losers van de straat houdt, maar daarvoor vind ik het dan weer aan de prijzige kant. Dat moet met een voetbal ook lukken.
En dat vind de NOS dan een goed idee.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:04
Klopt inderdaad. Hij heeft bij zijn aanstelling ook aangegeven niet te praten in de pers over de technische zaken van de club. Maar nu doet hij het toch weer. Verder wat had hoort te doen doet hij altijd goed, maar dit is wel zwak.
Vind ik leuk
rpaulp50 +4479
donderdag 15 februari 2018 om 10:07
Hij is ook eindverantwoordelijk voor technische zaken als Algemeen Directeur .
Bijna elk onderwerp wat je aansnijdt over Feyenoord raakt al gauw technische aspecten, aankopen / verkopen / trainer(s) / manier van spelen etc.,
Waanzinnige uitspraak van de Jong en totaal niet realistisch.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 10:24
Ja het klopt dat je al gouw op die aspecten komt. Maar hij gaat meer over de financiën en over het leiding geven aan het 'bedrijf' Feyenoord. En als hij het dan over voetbal heeft, blijkt maar weer dat hij er niet echt veel verstand van heeft, ondanks dat hij Feyenoord 'fan' is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +4479
donderdag 15 februari 2018 om 10:44
Nou....
Kijk, je kan niet een beetje zwanger zijn.....
Zo ook met een Algemeen Directeur, je bent voor alle activiteiten 100% eindverantwoordelijk, dus niet "een beetje" voor technische zaken en een "heleboel" financieel
gezien.
Gaat het op het technisch vlak niet goed, kom je bij de Jong uit, uiteindelijk......hij moet er dus wat van vinden en over zeggen als Algemeen Directeur.

Verstand van voetbal is een rekbaar begrip, maar als je 0,0 ervaring hebt in het leiding geven aan een Commercieel voetbal bedrijf dan is het Algemeen Directeurschap bij Feyenoord een volstrekte gok voor beide partijen.
De Jong is 24 jaar ambtenaar geweest bij de NOS en dat staat haaks op een leidinggevende functie bij een commercieel voetbal bedrijf als Feyenoord.


Vind ik leuk
rpaulp50 +4479
donderdag 15 februari 2018 om 10:02
Neeeee, De Jong is de grote baas van Feyenoord, Algemeen Directeur, hij is de baas van van Geel o.a.
Logisch toch als je 24 jaar lang veilig hebt vergadert bij onze gezellige NOS......?
Als eindverantwoordelijke mag hij zich dus over alle aspecten bij Feyenoord uitspreken.
En je hoort er niemand over, zelfs van Hanegem niet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +4479
donderdag 15 februari 2018 om 09:55
Die laatste conclusie slaat werkelijk alles: "Geen idee"
Terwijl het toch zo makkelijk is: Gewoon geld tekort en daardoor kwaliteit tekort.

De Jong moet op zoek naar geld voor Feyenoord, dat schijnt nog niet door te dringen.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 10:27
Na deze zomer als er spelers weggaan en we het Champions League geld uitbetaald krijgen, is er weer veel geld. Een snel rekensommetje en je zit rond de 70/80 miljoen. Reserveer daarvan geld voor de nieuwe scouting voor het eerste en de jeugd. Koop 1 topspeler voor op het middenveld, naast KAE, koop 1 topverdediger, naast Schatje en haal Vorm, Kalou en Clasie (huur) transfervrij of max. 1 tot 2 miljoen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +4479
donderdag 15 februari 2018 om 10:47
Ik hoop het voor Feyenoord....want daar ligt het grootste probleem.
Pech is ook een factor, maar dat gebeurt gewoon; heb je geen pech dan heb je al mazzel genoeg...
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
donderdag 15 februari 2018 om 10:59
Ja, maar dat zou volgens zijn exacte wetenschap uit dat nieuwe stadion moeten komen :p
Vind ik leuk
elmoo +229
woensdag 14 februari 2018 om 17:36
Arme Gio als ze dat gaan zeggen. Dan weet je het wel.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:37
Nu wordt het oppassen als je zegt wij zijn tevreden.
Je kunt toch niet zeggen dat je tevreden bent als er zo slecht bespeelt word.
Ik ben fan vanaf 1971 maar dit is huilen met de pet op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 17:39]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:42
ach kom lubbert! die jaren voordat koeman kwam was toch een heel stuk slechter als nu
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:44
ik ben allang blij dat ze ajax en psv het weer wat moeiljker maken, samen met AZ. destijds hiddink bij psv begin 2000er jaren. kvond het als ajaxfan geweldig voor het oog en het NLvoetbal
Vind ik leuk
Urzaiz +872
woensdag 14 februari 2018 om 18:50
Kijk waar ze vandaan komen. Zoals Ronald Koning zegt, voor Koeman was het pas slecht, 10-0 tegen psv, bijna vechten tegen degradatie zowat..
Ik had ook veel meer verwacht na de zomerse transferperiode waar Feyenoord toch goede zaken gedaan leek te hebben. Maar als gio nu de beker pakt, dan heeft hij wel weer een prijs, en kan hij volgend seizoen misschien weer meedoen om de titel met een beter ingespeeld team en een stuk minder zware EL wedstrijden.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:37
Goede foto' ;-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:37
Die is dus weg! Doei Gio!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:38
Desondanks zal er kritisch moeten worden gekeken naar allerlei facetten binnen Feyenoord. Als hieruit blijkt dat Gio heeft gefaald dan dienen er consequenties aan te zitten. Van mij persoonlijk mag hij blijven, maar denk wel dat er vers bloed nodig is binnen de huidige staf.
Vind ik leuk
yuuup +6567
woensdag 14 februari 2018 om 18:10
En ook kwaliteit in de selectie toch? Vorig jaar liep het gewoon perfect plus had Feyenoord met Kuyt, Karsdorp en Elia veel meer vuur en kwaliteit in het team. Dat is een groot gemis denk ik. Misschien is dit wel het maximale wat Gio er nu uit haalt. Zeker ook met de blessures er nog bij.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:25
Je vergeet alleen het slechte wisselbeleid van Gio, de invloed die hij kan uitoefenen om wedstrijden naar zijn hand te zetten gebruikt hij sowieso op een verkeerde manier.. Dat ben je toch wel met mij eens neem ik aan? Er zijn genoeg trainers die beter zijn dan Gio en ook genoeg trainers die vorig jaar boven Ajax en PSV hadden kunnen eindigen met feyenoord..
Vind ik leuk
yuuup +6567
woensdag 14 februari 2018 om 19:07
Ja oké daar heb je een punt. Maar misschien is dat nog een beetje zijn onervarenheid. Hij zal ook af en toe met de handen in het haar zitten en daardoor wat meer fouten maken. Ik twijfel of er veel trainers zijn die het onder deze omstandigheden veel beter zullen doen. Ik snap ook wel dat ze bij Feyenoord voorzichtig zijn en niet te snel willen ontslaan.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:38
ff de KNVB beker winnen en niemand lult meer over een slecht seizoen.
Maar door selecteren in de selectie lijkt me wel een dingetje voor komend seizoen!!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:59
Slecht seizoen is het sowieso. 22 punten achter op Psv is gewoon heel slecht. Maar de beker kan het verzachten omdat je dan niet play-offs hoeft te spelen in NLD. En het is toch een prijs.
Maar wat je zegt doorselecteren dat is echt belangrijk. Daar gaat Feyenoord vaker de mist in.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:18
22 punten achter valt op geen enkele manier goed te praten. Misschien moeten we hopen dat wij de beker maar niet winnen en dat er dan misschien iets gebeurt. Maar ik vrees dat Jan Joker geen ballen heeft en dat er niets gaat veranderen en Gio gewoon zijn contract gaat uitdienen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:26
Wat denk je van de staf rondom Giovanni. Maar ik ben niet anti Giovanni maar begrijp zijn keuzes niet meer. Maar de beker gaat wel heel veel druk opstaan.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:12
Dat hoort ook bij Feyenoord. De druk moet er op. Anders kun je ook geen kampioenschap binnen halen.
Alleen als je tegen de druk bestand bent, dan lukt dat.

Alles komt weer goed.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:48
Volgend jaar weer kampioen:-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:42
Ja heb ooit wel is naast van Gastel gestaan, kwam niet veel verstandigs uit. Als voetballer een leider, nu lijkt hij niets in te brengen. En Wouters? ook die straalt niet al te veel uit. Dus ja, laat ze alle drie maar opstappen,
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 14:24
Dus op basis van uitstraling ipv vaktechnisch er alle drie gewoon rücksichtslos eruit kicken, lekkere onderbouwing weer!!!!
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 18:01
Op basis van uitstraling zou ik Gio houden, nette man en sympathieke houding. Op gebied van tactiek, spelers beter maken, goed wisselen enz, mag Gio van mij vertrekken. En als je goed leest, schrijf ik dat Van Gastel niet al te slim op mij overkwam, dus heeft ook niets te maken met zijn uitstraling. En Wouters ja, dat vind ik gewoon niets en ik die heb ik nooit op een slimme uitspraak kunnen betrappen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:38
'Topsportklimaat'

Dit is tekenend wat voor mentaliteit er bij onze club heerst. Het kan onderhand niet slechter, en vervolgens komt het bestuur met een statement dat ze tevreden zijn. Waarom pretenderen we een topclub te zijn, terwijl we een bestuur hebben wat met middelmaat genoegen neemt en zelf de ballen niet heeft om in te grijpen?!
Vind ik leuk
meinema +292
woensdag 14 februari 2018 om 17:38
Zoveel omstandigheden die je vorig seizoen niet had en dit seizoen wel mee te maken hebt.. zoveel keuzes die niet te begrijpen zijn waar Gio zeker iets aan had kunnen doen. Kuyt heeft Feyenoord kampioen gemaakt. Advocaat heeft Feyenoord uit de dip gehaald. Gio is nu alleen en hij faalt keihard. giOUT.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:40
Hahaha deze man weet zelf niet eens waar hij over praat. Zou hij zichzelf serieus nemen?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:41
ook als ajaxfan ben ik helemaal weg van Gio! Maar feijenoordfans verw8en nu dat ze in rotterdam elk jaar kampioen worden. lekker realistisch. ik ga er ook niet elk jaar vanuit dat ajax maar even kampioen wordt. ik hoop het elk jaar, wat ook normaal is. maar verw8 het zeer zeker niet elk jaar! anders zouden we bayern münchen heten XD
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:45
Dat verwacht helemaal niemand. We verwachten alleen wel dat er ietsje beter gepresteer wordt dan nu, nadat je 26 miljoen hebt geïnvesteerd in de selectie.
Tel daarbij op dat het bestuur ons het 'topsportklimaat' in de strot heeft geduwd met hun besloten trainingen en dergelijke, en nu zelf genoegen nemen met pure middelmaat, bang kmdat er anders kritisch naar hun eigen presteren wordt gekeken.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:49
Maar jullie denken wel elk jaar kampioen te worden
Vind ik leuk
meinema +292
woensdag 14 februari 2018 om 17:50
Verwacht ik absoluut niet. Maar hij heeft nu 3 jaar bewezen er geen voetbal in te krijgen, zijn wissels zijn dramatisch als hij daar al aan doet. Komt soft over, spreekt geen ambitie uit. Het is drama
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:09
Het ging juist elk jaar beter. De laatste paar jaar. Nu is pas het 1e jaar van achter uit gang. En de redenen zijn zeer duidelijk.
Ik begrijp het gezeik niet zo.
Vind ik leuk
Teo Smith +16380
woensdag 14 februari 2018 om 17:43
Jan smoel houden want verstand heb je er niet echt van.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:07
Nu al?
Vind ik leuk
Teo Smith +16380
woensdag 14 februari 2018 om 20:47
Yes. Na zijn optreden bij fox wist ik al genoeg. Hij moet zich maar met de administratieve zaken gaan bemoeien.
Vind ik leuk
WTSGD +617
woensdag 14 februari 2018 om 17:47
Onbegrijpelijk. Kneuzen in het maasgebouw. Grote mond over topsportmentaliteit maar er zelf totaal niet aan voldoen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:52
Wij zijn tevreden over Gio, heel wat mensen niet hoor!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:52
Die man kan je niet serieus nemen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:53
Ik ben ook zeer tevreden met hem
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:55
Goede kerel. Heeft geen idee wat ongrijpbaar is, maar heeft gelukkig de beker nog.
Topsport klimaat Feyenoord. (Er kan er maar 1 winnen en er doen er veel meer mee)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:06
Ja, je kan ook met de kerst de trainer ontslaan. Maar dat geeft geen garanties.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:11
Je hebt gelijk. Maar het tekent wel streven naar iets beters.
En verbeter me maar als ik het mis heb, maar dit seizoen zal het met Gio niet beter worden. Het gat met de nr.1 wordt alleen maar groter.
Waarom zal het volgend seizoen dan wel ineens beter gaan?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:15
Misschien omdat het dan niet zo heel erg tegen zit? Dat zal toch niet altijd zo blijven?

Van Geel moet misschien een paar slechte bankzitters vervangen. Dat wel. De bank bij Ajax en PSV is beter. Maar die hebben dan weer geen 8 geblesseerden en CL voetbal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 20:17]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:34
True. Alhoewel Ajax wel een behoorlijke ziekenboeg had die nu langzaam leeg raakt.

Over CL. Ik denk dat het onderhand wel aangetoond heeft dat CL en EL invloed heeft op resultaten in de competitie. Daar liep Ajax vorig jaar een beetje tegen aan. Feyenoord dit jaar.
En kijk naar PSV...geen Europees voetbal en stoempen maar door in de competitie.
Vind ik leuk
slaski +1872
woensdag 14 februari 2018 om 17:56
Gio kan morgen dus naar het arbeidsbureau.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:56
Dan kan elke trainer daar wel heen. Dat gaat al jaren lang zo. En de ellende wordt steeds groter in de ere divisie.
Mede daardoor ... Elke nieuwe trainer moet weer op nieuw beginnen.
Vind ik leuk
13 +5671
woensdag 14 februari 2018 om 17:59
Als je het hele interview hoort, komt het niet zo suf over als het knip- en plakwerk hier, maar echt hoogstaande uitspraken kan ik het niet vinden. Ik heb overigens niet het gevoel dat hij de uitspraken niet meent en Gio eigenlijk z.s.m. weg wil.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:59
En dan? Moet Gio dan net als Frank, naast de telefoon gaan zitten? En wachten tot Eintracht Frankfurt belt?
Ik denk dat Gio er best nog wel plezier in heeft. En nee, niet elke dag. Maar wie wel?
Vind ik leuk
13 +5671
donderdag 15 februari 2018 om 00:10
Aha, ik heb me niet duidelijk genoeg verwoord blijkbaar. Ik bedoelde dat ik na het bekijken van het interview niet het gevoel had dat De Jong eigenlijk Gio weg wil hebben, zoals sommigen hier suggereren. Wat Gio zelf wil, zou ik niet weten, maar ik denk dat hij voorlopig nog genoeg motivatie heeft.
Vind ik leuk
Blindsy +3200
woensdag 14 februari 2018 om 18:01
Gelukkig betekent dit normaliter, dat het afscheid nadert. En da's maar goed ook. Eerste jaar matig, vorig jaar prima en dit jaar zelfs zéér matig.
Tis mooi geweest, tijd voor een ander.
Ik weet nog steeds niet wat we nu precies aan Gio hebben. Kan hij een goed team neerzetten? Volgens mij niet. Zie zijn matige wissels, het gebrek aan lef in keuzes. Maakt hij jonge spelers beter? Dat idee krijg ik niet. Malacia's doorbraak is volledig op toeval gebaseerd, en hij wist niet hoe snel hij Haps weer moest inbrengen. Sterker, als ik zie hoeveel spelers er in duidelijk mindere vorm steken dan vorig jaar, vraag ik mij uberhaubt of er ook maar één speler is, die iets van Gio heeft geleerd.

Snel afscheid nemen dus, van Gio het Clubikoon, en weer iemand aantrekken, obv bewezen trainerskwaliteiten. Zo iemand waar meer clubs achteraan zitten. Zie Gio ook niet snel bij een andere club beginnen. Simpelweg omdat hij in Nederland eigenlijk niet meer 'terug' kan, en hij voor het buitenland volgens mij gewoon te weinig kwaliteiten heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
fr1963 +1529
woensdag 14 februari 2018 om 21:35
Ben het niet snel met een Blindsy eens, maar deze keer wel...
Gio komt te kort. Zonder Dickie en Dirkie was hij en heel Feyenoord nergens.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:15
Andersom ook. Zonder Gio had Feyenoord geen prijzen gewonnen. Koeman lukte het ook niet.
Vind ik leuk
fr1963 +1529
donderdag 15 februari 2018 om 10:35
Is gedeeltelijk wel waar. Maar hij krijgt de ploeg niet aan het voetballen. Er is toch meer te behalen met dit materiaal, thuis verliezen van nac en 5 punten schenken aan vvv, 1-4 tegen ajax....om maar een paar feiten te noemen. Er ontbreekt duidelijk iets en Gio krijgt dat er niet in. Spelers zijn niet beter gaan spelen onder hem. Juist minder. Hij heeft niet de juiste eigenschappen om dit om te keren. Te behoudend, voorzichtig, totaal niet creatief. Dit gaat zich niet vanzelf herstellen. Beker is het belangrijkste. Als je dat als trainer van Feyenoord roept dan klopt er iets niet. Je ziet dat de spelers nu de competitiewedstrijden ook als minder belangrijk gaan bezien. Wordt je dalijk nog 6e of 7e....schandalig om je daarbij neer te leggen.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 15:28
En waarom waren die slechte resultaten?
Omdat Jørgensen en Berghuis zo slecht waren tegen NAC?

De technische staf, incl van Geel, is voor dit seizoen akkoord gegaan met deze selectie. Alle posities dubbel bezet, binnen het budget. Maar ja ... als je dan met Diks Bilal Kramer en Nelom tegelijk moet spelen, dan wordt het moeilijk. In een volle Kuip. Je zou er zenuwachtig van worden. Als het publiek begint te fluiten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 15:29]
Vind ik leuk
fr1963 +1529
donderdag 15 februari 2018 om 18:38
Hahaha, dat is wel zo. Maar waarom kunnen bijv. AZ en PEC wel leuk voetbal laten zien met mindere spelers? Sommige Feyenoord spelers spelen op 75% en dat mag van Gio en dat is op topniveau onacceptabel...
Als we de beker maar winnen. Moeten Willem II en AZ wel willen meewerken.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 18:43
Minder druk misschien? Op de training lukt ook vaak veel meer. In een volle Kuip is het best wel moeilijk ... Als je niet kan voetballen. Ga er maar aanstaan. Haha.

Daarom moeten supporters ook altijd aanmoedigen. Ipv negatief fluiten. Die Koreaantjes (publiek) schreeuwen hun longen uit hun lijf. Ook al worden ze 24e.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 18:45]
Vind ik leuk
Blindsy +3200
vrijdag 16 februari 2018 om 09:21
....daarmee -helaas- bewijzend dat Feyenoord (nog?) geen topclub is. Of die smoesjes dat CL natuurlijk ook punten kost in de competitie. Je bent gvd de regerend kampioen! Gedraag je dan ook eens als een kampioen!
Ik weet dat Gio zo'n beetje heilig is verklaard, en natuurlijk verdient hij ook de credits voor de prijzen die hij heeft behaald, maar ik blijf toch een coach zien zonder een echte signatuur, zonder echte visie. Die met name in het kampioensjaar gewoon de mazzel had dat het allemaal vreselijk mee zat. Een groep mannen die olv Kuyt het beste uit zichzelf konden halen. Iets wat dit jaar volledig is verdwenen.
Ik zie Gio na Feyenoord ook niet snel een andere club trainen. Gewoon omdat ik denk dat hij daar de talenten niet voor heeft. En dan die vreselijk afgewogen woorden tijdens de perspraatjes... hij zegt ook echt helemaal niks.
Nee, het is mooi geweest. Ik wil niet persé een naam, maar gewoon de juiste trainer. Iemand die een ploeg samenstelt, met een duidelijke visie op voetbal, die spelpatronen inslijpt, zodat wij als toeschouwers ook echt progressie in het spel gaan zien. Dat je het idee hebt ; hier is over nagedacht;'. Dat idee heb ik op dit moment nl. totaal niet.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 09:22]
Vind ik leuk
Blindsy +3200
vrijdag 16 februari 2018 om 09:12
Ik weet het niet. Kan het niet gewoon zo zijn, dat vorig jaar alles mee zat? Waarom zakte we 2 seizoenen terug een periode volledig door het ijs, en waarom doen we dat nu ook weer? Tuurlijk helpt het niet, al die blessures (op een bepaald moment zelfs de complete basisverdediging) maar wat is nou echt de bijdrage van Gio; herken jij 'de hand van'? Ik nl niet. Werkelijk niemand is een betere voetballer geworden onder zijn leiding.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 09:23]
Vind ik leuk
vrijdag 16 februari 2018 om 09:38
Elk team heeft zijn dip moment in een seizoen. Dan gaat het er alleen om, om geen punten te verspelen.
Gio blijft wel altijd rustig, zoals een echt topsporter behoort te doen. Na die reeks verliespartijen heeft Gio weinig meer verloren.
En nu weer wel. Maar zo gaat dat normaal gesproken ook. Met een basisteam van 13 a 14 spelers.
En als t dan tegen valt, dan worden de reserve spelers boos. Waar ze vorig jaar nog met plezier op de bank zaten. Dat overkomt veel trainers. Daar gaat het vaak fout. Alleen de topspelers kunnen gemotiveerd blijven. De rest zakt weg qua nivo, na een schamel succesje.

Een enkele speler doet het beter. Maar zeker aanvallend, zie ik geen verbeteringen, als team. Vrije trappen, corners ... het blijft hopeloos. Dat begrijp ik ook niet.
Maar ik zie geen betere in NL. En Guardiola zal wel geen zin hebben.
Vind ik leuk
Blindsy +3200
vrijdag 16 februari 2018 om 10:00
Nee, ik zie in NL ook niet snel een betere. Ongetwijfeld gaat nu iedereen Fraser promoten, en ik zie het misschien nog wel gebeuren, ook. Maar geen idee of we dan beter gaan spelen. Snetverdikkie.
Maar, dit verloren jaar maakt wel duidelijk dat we nog niet de topclub zijn die we graag willen zijn. En da's gewoon enorm balen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:14
Ik hoop dat ze zijn kapper een keer kunnen opsporen, Derek de Lint schijnt er dichtbij te zijn!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:54
Nee, jij hebt een lekker koppie.

En dat durf ik gewoon te zeggen, zonder dat ik je zie. Goed hè?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:38
Nou dat heb ik zeker! Jij had trouwens ook een lekker poedelkopje:)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:21
Wat een belachelijke reactie, 22 punten achter! Bij topclubs als Ajax en PSV wordt een trainer voor 11 punten achterstand of minder ontslagen! Ik wil nooit meer iemand horen zeggen dat feyenoord een topclub is.. feyenoord maakt zichzelf ronduit belachelijk..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:26
Zet Dirk Kuyt naast van Bronkhorst, exit Wouters
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:53
Goed idee.
Vind ik leuk
Pjotr26 +411
woensdag 14 februari 2018 om 18:36
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee......hebbie haar weer letterlijk en figuurlijk....gooische tering teef
Vind ik leuk
Horas +171
woensdag 14 februari 2018 om 18:56
Rutte zei ook dat Zijlstra aan kon blijven...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:53
Elk mens liegt dat hij barst ... Is schijnheilig en niet te vertrouwen. Wat is nieuw?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:58
Ja ja we hebben de beker nog dat moet eerst maar gebeuren zal ook niet makkelijk zijn maar kan die man niet beter zijn mond houden en alleen maar lullen in de bestuurskamer
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:51
Iedereen lult maar wat. Jij ook.
Vind ik leuk
pinkelman +3276
woensdag 14 februari 2018 om 19:10
Vorig seizoen gewoon boven hun stand geleefd.
Over het algemeen genomen concurreren AZ en Feijenoord voor plek 3 en 4 zoals nu het geval is. Waarschijnlijk zal ook een van deze twee de beker veroveren.
Cijfers liggen ook zowat gelijk in zowat 10 jaar beide landskampioen, beker gewonnen, en de gemiddelde cijfers in de eredivisie liggen niet extreem ver uit elkaar alleen doen de Alkmaarders het veelal extreem goed in Europa
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 19:13]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:50
Het verschil in begroting gaat ook nu pas groeien.
Vind ik leuk
pinkelman +3276
donderdag 15 februari 2018 om 09:55
Begroting is leuk maar als je voor over de 20 miljoen investeert en je hebt er een matig elftal mee zegt dat niet zoveel als je ook kunt bouwen op spelers uit de eigen jeugdopleiding en wel goedkopere maar gerichte aankopen kan doen door een goed functionerend scoutingsapparaat.
Dat is nu het verschil tussen AZ en Feyenoord. Waarom staat AZ in 10 jaar tijd 4 keer in de kwart finale E.L? Waarom is het 6 jaar onafgebroken in de halve finale KNVB Beker en heeft die die net als Feyenoord nog niet echt zolang geleden gewonnen.
Waarom spelen ze veelal voor plek 4 en 3 met zo'n begroting?
En is het net als Feyenoord eens incidenteel landskampioen geworden.
Zet dat eens af op die veel grotere begroting van Feyenoord dan doet dat kleinere clubje uit de kaasstad het natuurlijk veel beter als directe concurrent van de laatste jaren.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 15:20
AZ is een wereldclub.
Vind ik leuk
pinkelman +3276
zaterdag 17 februari 2018 om 10:31
Voor te volgen zeer zeker.
Er is niets makkelijker dan PSV of Ajax met een begroting van tegen de 100 miljoen om een talent weg te kapen en als het niet gaat midden in het seizoen er nog enkele investeringen tegen aan te gaan gooien.
Veel met beleid heeft het echter niet te maken (je koopt namelijk de titel). Daarom volg ik als Brabander ook al tientallen jaren de Alkmaarse club, die gezien hun begrotingen dingen structureel presteert wat feitelijk niet bij deze club zou passen zowel in de eredivisie als internationaal.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:20
Doet Van Bronckhorst iets goed dan? Kan iemand even EEN voorbeeld geven. EENTJE is genoeg.

Wat zit de voetbalwereld toch simplistisch in elkaar. Als een trainer vroeger een topvoetballer was, dan krijgt hij tot zijn dood krediet van iedereen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:49
Iedereen doet het anders. Dat is niet anders bij Gio. Jij bent ook anders. Maar dat wil nog niet zeggen, dat jij het beter zou doen.
Feyenoord heeft al genoeg druiloren gehad de laatste 10 jaar.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:53
De voetbalwereld is waarschijnlijk de enige werkomgeving waar je met "iedereen doet het anders" iemands prestaties kunt rechtvaardigen. Het is een volstrekt idiote ballentent, dat profvoetbal.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:03
Dat is een ding wat zeker is. Maar dat komt ook weer, omdat de ene aanvallend wil voetballen. En weer een ander verdedigend.
Spelers moeten er soms gek van worden. Je zal 18 jaar bij Sparta spelen. Dan heb je 20 trainers gehad. Met elke keer hetzelfde lul verhaal. Dat je denkt ... Nee hè, daar gaan we weer.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:22
Een directeur zonder ambitie. Het zal dus weer lang wachten worden op een titel.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:46
Of een directeur die wel nadenkt.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:10
Ben je het met hem eens dan?
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:10
Dat weet ik nog niet. Misschien met de kerst. Bij een directeur duurt het wat langer, voordat je de werkzaamheden van een directeur ziet.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:45
Wat voor omstandigheden dat zijn?

Iets waar je geen vat op hebt. Pech, toeval en ongeluk.
Vind ik leuk
ronnieb +289
woensdag 14 februari 2018 om 19:54
Tjee die praat poep zeg! Wat hebben we nu weer voor koekebakker in huis gehaald? Inderdaad sinds hij aan het roer staat gaat het keihard achteruit!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:03
Ik dacht dat ze bij Feyenoord een topsportklimaat wilden neerzetten.
Deze opmerkingen vertegenwoordigen meer het niveau dat we bijna wekelijks te zien krijgen op het veld bij Feyenoord :( ongeinspireerd en futloos, niet op zoek naar het beste en het hoogst haalbare tenminste.
Een Feyenoorder.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:20
haa, wat een grap. tevreden???? 22 punten achter, een lachertje in de CL. debielen wissels, Vermeer laten gaan? tevreden? Jan de jong het is de tijd, de hoogste tijd.. Voor jullie allebei.. Wat een gek joh
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:50
Hey oelewapper, hoe is het eigenlijk met de nieuwe Kuip??

Maar Jan de Jong toch bedankt voor de onbegrijpelijke serie open deuren.. Gio moet dus zelf besluiten op te stappen..

Voetbalzaken kan van Geel toch bespreken?

Vind ik leuk
Rafael +653
woensdag 14 februari 2018 om 21:41
De behaalde resultaten zijn te mager voor een top 3 club die een serieuze strijd om de titel wil maken. Maar we hebben veel pech gehad door 5 verdedigers vroeg kwijt te raken aan het begin van het seizoen dat trouwens door geen enkele club op te vangen is. Toch is dat niet de enige rede dat Feyenoord kansloos is voor de titel. We zijn ook Jorgensen kwijt geweest voor een maand en eerlijk is eerlijk maar Gio heeft niet alleen goede keuzes gemaakt. Het verschil in het afgelopen seizoen en dit seizoen kwa keuzes van Gio is dan ook zeker niet vergelijkbaar zoals in de wedstrijd tegen fc Utrecht en NEC waar er in de slotminuten nog een goed resultaat is gebracht om Kramer er in te gooien voor van der Heijden zijn zijn keuzes nu anders gevallen.
Vind ik leuk
Bennie498 +1174
woensdag 14 februari 2018 om 22:46
Zou ook tevreden zijn 22 punten wat is dat nou ? En ach NAC thuis 0 2 moet kunnen . VVV 5 punten gepakt van Feyenoord dan word je vrolijk van. Gelukkig zijn dat incidenten want het spel is met stappen vooruit gegaan . Vooral uit tegen Ajax waren we echt goed ! Man man man .
Vind ik leuk
Rodajc +4568
woensdag 14 februari 2018 om 23:42
3 conclusies:
-Sinds hij er is gaat het bergafwaarts.
-Gio staat ter discussie.
-Deze man is niet gemaakt om voetbaldirecteur te zijn, wat een kutuitspraken.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 07:31
Ik ben van mening een sterke persoonlijkheid naast hem, wouters en van Gastel te zacht, evt met Fraser
Vind ik leuk
vrijdag 16 februari 2018 om 10:56
Om dat v.pesie niet speelt maar 10 of 20 minuten Jaa het is een top speeler de doepund die hij maakte maar hij gat al 6 doelpunten gehad maar doe hem maar volgende westrijden 90 minuten speelen ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst kan opgelucht ademhalen: "Wij zijn gewoon tevreden over hem"