Voormalig PSV-talent (27) vindt geen nieuwe club en beëindigt carrière

    Voormalig PSV-talent (27) vindt geen nieuwe club en beëindigt carrière

    woensdag 14 februari 2018 om 17:56

    Abel Tamata heeft zijn voetbalcarrière beëindigd. De pas 27-jarige linksback zat sinds afgelopen zomer zonder club en heeft besloten om een maatschappelijke carrière op te bouwen.

    Zijn zaakwaarnemer Ali B heeft dat woensdagmiddag bevestigd aan het Eindhovens Dagblad. Tamata kwam in 2007 in de jeugdopleiding van PSV terecht, nadat hij overkwam van provinciegenoot NAC Breda. In december 2010 debuteerde hij in het eerste elftal van PSV tijdens de Europa League-wedstrijd tegen Metalist Charkov.

    Tamata verloor in Eindhoven echter de concurrentiestrijd van Jetro Willems en nadat hij een seizoen was uitgeleend aan Roda JC, vertrok hij in 2015 naar FC Groningen. Ook daar werd hij geen vaste waarde en een verblijf bij ADO Den Haag werd evenmin een succes. Aan het begin van het seizoen probeerde de linksback een contract bij Almere City af te dwingen, maar raakte hij geblesseerd. Hierna besloot hij om zijn schoenen aan de wilgen te hangen.

    Plaats een reactie

    Bengelino +10854
    woensdag 14 februari 2018 om 17:59
    Klote voor Ali B
    Vind ik leuk
    Degraaf +15525
    woensdag 14 februari 2018 om 18:01
    Dan ben je op zoek naar een LB, staat hij gewoon bijna voor je neus ;-)
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6939
    woensdag 14 februari 2018 om 18:08
    bel Ali LB
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:31
    Ja idd, misschien wilde hij zelf niet, aangezien psv geen aantrekkelijk voetbal speelt
    Vind ik leuk
    Imback +171
    woensdag 14 februari 2018 om 20:19
    Jij bent toch ook bij een onaantrekkelijk persoon ?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:47
    .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 21:49]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    woensdag 14 februari 2018 om 18:37
    Heeft al bij PSV gespeeld ;)
    Vind ik leuk
    Degraaf +15525
    woensdag 14 februari 2018 om 19:34
    Klopt, dat weet ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:06
    Terug naar Psv! Alles beter dan Brenetje :p
    Vind ik leuk
    Bizzy +18688
    woensdag 14 februari 2018 om 18:10
    Moelijk he genuanceerd door een ajax brilletje kijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:32
    Wat heb jij dan op? Een 3d bril. Is de enige manier dat het nog ergens op lijkt misschien. Zelfs dan is het lastig
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    woensdag 14 februari 2018 om 21:03
    Word echt tijd dat jij een vriendinnetje gaat zoeken knul haha
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:04
    Beter dan uitgehuwelijkt worden
    Vind ik leuk
    Butsbal +13497
    woensdag 14 februari 2018 om 18:34
    Lenzen van dat ajaxbrilleke meppen en gauw
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:35
    Zelfs met een Psv bril op zou ik zien dat Brenet er niks van bakt...
    Vind ik leuk
    R2 +4904
    donderdag 15 februari 2018 om 10:14
    Ik weet niet of je die Tamata ooit hebt zien voetballen, maar dat hij ooit op de profvelden rond heeft gelopen is mij ook een raadsel.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 10:16
    Dat zelfde heb ik met Brenet...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:32
    Nou sla je door.
    Brenet is zo slecht nou ook weer niet.
    Het kan alleen veel beter.
    Vind ik leuk
    Jozef +34570
    woensdag 14 februari 2018 om 20:57
    Brenet is echt wel zo slecht hoor. Hij rent wel eens leuk mee naar voren, maar verdedigend een gigantisch drama.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 20:37
    Tamata is nog slechter
    Vind ik leuk
    jari4ever +1105
    woensdag 14 februari 2018 om 19:41
    Misschien loop ik achter maar is ali b zaakwaarnemer?
    Vind ik leuk
    Setovitch +1462
    woensdag 14 februari 2018 om 21:01
    wat is ali b niet zaken man rapper dief en pooier ehh bedoel zaakwaarnemer
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:59
    Zaakwaarnemer Ali B. ?? Ja , dan ben je serieus bezig...
    Vind ik leuk
    almsend95 +264
    woensdag 14 februari 2018 om 18:11
    Ik snap in eerste instantie je opmerking en zeg ook echt niet dat het de beste is. maar onderschat niet hoe goed hij kan zijn in het inspireren en op juiste pad krijgen van jongens met potentie maar een tekort aan structuur. Hij is zelf het ultieme voorbeeld ervan. Om nog te zwijgen over wat iemand met zo een netwerk gedaan kan krijgen. Of we het nou terecht vinden of niet, het is gewoon zo.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1093
    woensdag 14 februari 2018 om 19:07
    Maar wat je beschrijft is geen zaaknamer, maar een mental coach. Ik geloof best dat hij dat kan. Maar een zaakwaarnemer moet een netwerk in de voetbalwereld hebben, en dat heeft Ali B niet. Dus geen wonder dat hij al zo lang niet speelt. Hij heeft namelijk dus geen zaakwaarnemer.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    woensdag 14 februari 2018 om 19:58
    je kijkt teveel the voice
    Vind ik leuk
    Futjebal +1779
    woensdag 14 februari 2018 om 18:12
    Jij weet natuurlijk dat Ali B zijn zwager is ..daarbuiten weet Ali B echt wel wat hij doet..is zelf zeer geslaagd
    Vind ik leuk
    Vato75 +2082
    woensdag 14 februari 2018 om 18:17
    Ali B wie kent hem niet in de voetbalwereld
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3024
    woensdag 14 februari 2018 om 18:35
    Is een goede bekende van Mino R.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:59
    Tuurlijk echte patsergedrag
    Vind ik leuk
    Butsbal +13497
    woensdag 14 februari 2018 om 18:00
    Tamatig voor topvoetbal
    Vind ik leuk
    Setovitch +1462
    woensdag 14 februari 2018 om 21:02
    hahah xD
    Vind ik leuk
    Basik013 +278
    woensdag 14 februari 2018 om 18:00
    Ali B de zakenman haha
    Vind ik leuk
    Kayzer +2681
    woensdag 14 februari 2018 om 18:03
    Zou hem maar niet te hard uitlachen.
    Ali is absoluut geniaal als zakenman.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    woensdag 14 februari 2018 om 18:04
    Alleen zaakwaarnemer iets minder misschien
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2517
    woensdag 14 februari 2018 om 18:09
    Waaruit blijkt dat dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:31
    Voice of holland (volwassen én kids), xfactor, van een 'straat marokkaan' naar de nationale knuffel marokkaan getransformeerd, programma's als Ali B op volle touren en de muziekcaravaan, een eigen theater tour, meer dan 30 noteringen in de top 50, een platenlabel/management bureau (SPEC en Trifecta) waar hij StukTV, Ronnie flex, Jack shirack, Supergaande, een aantal ouddeelnemers van the Voice en vele anderen onder contract heeft, rollen in films en momenteel maakt hij zijn eigen TV serie, hij heeft trouwens ook een aantal scripts geschreven van bestaande films..
    Èn zaakwaarnemer dus..
    Denk dat je dit best wel een geniaal zakenman mag noemen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:55
    Indrukwekkende lijst die je opsomt. Mis maar één belangrijk dingetje.....oh ja.. een link met voetbal.
    Vind ik leuk
    Kayzer +2681
    woensdag 14 februari 2018 om 20:11
    Frenkie de Jong heeft Ali B ook als zaakwaarnemer gehad.
    Ali heeft hem naar Ajax gehaald destijds.
    Of hij het nog steeds is weet ik niet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 20:13]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 00:17
    Ik weet dat Ali regelmatig op het veld staat of heeft gestaan bij Ajax tijdens officieuze wedstrijden met onder andere oud spelers van Ajax. Maar het ging er ook om of het een geniaal zakenman is of niet... Misschien dat ik het verkeerd heb maar ook een Mino Raiola is ooit begonnen als pizzabakker of kebapboer.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13497
    woensdag 14 februari 2018 om 18:35
    Geniali ?
    Vind ik leuk
    Baijiu +1071
    woensdag 14 februari 2018 om 18:01
    Nieuws van morgen: mc rippity abeltje rap
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    woensdag 14 februari 2018 om 18:10
    ZO, die zag ik ff niet aankomen...maargoed kon er weinig van, misschien dat ie back-up vocals voor Ali B kan gaan doen en anders zoekt ie het lekker uit, houdoe!
    Vind ik leuk
    Stinoo +648
    woensdag 14 februari 2018 om 18:11
    krijgen we nu rapper Tezzy Tamata?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3321
    woensdag 14 februari 2018 om 18:17
    Nog zo'n pareltje uit de Eindhovense jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    woensdag 14 februari 2018 om 18:19
    Ja dit is toch wel een van DE pareltjes die we af hebben geleverd samen met Menno Koch, Funso Ojo, van Ooijen en niet te vergeten Zeefuik! Geen dank voor alle mooie voetbalmomenten van deze spelers, geen dank!
    Vind ik leuk
    SlideAway +103
    woensdag 14 februari 2018 om 18:59
    Stuk voor stuk heerlijke voetballers. Wij gooien gebroeder D. Zeefuik er wel bij ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:18
    Wat zou jij als club denken als Ali B voor de deur staat met een linksback? Hahaha dat geloof je toch niet?
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1200
    woensdag 14 februari 2018 om 18:25
    'Zijn zaakwaarnemer Ali B...' Ik ben gestopt met lezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:33
    Raar dat je wel naar beneden scrollt om te gaan typen
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1200
    woensdag 14 februari 2018 om 22:26
    Ik had niet veel anders te doen. Was een wedstrijdje aan het kijken en je weet wat 90 minuten met je kunnen doen...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:28
    Shit hee je hoort dan op je hoogte punt te zitten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26775
    woensdag 14 februari 2018 om 18:31
    Was voor menig degradatiecluppie wel een aanwinst denk ik. Jammer voor hem.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2613
    woensdag 14 februari 2018 om 19:10
    Volgens mij was de voetballerij allang met hem gestopt...... Geen gemis. Waardeloze speler
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    woensdag 14 februari 2018 om 20:38
    Wat een gemis
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24081
    woensdag 14 februari 2018 om 20:43
    Vreemd. Clubs als Roda, NAC en Sparta lat en hem dus lopen. Net als de rest van de Juup.. Apart.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    woensdag 14 februari 2018 om 23:32
    Heeft zich totaal niet ontwikkeld, is niet beter dan onze eigen Vansteenkiste.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3494
    donderdag 15 februari 2018 om 01:39
    Sorry, maar Ali B heeft een druk leven...dus waarom switch je dan niet van zaakwaarnemer?
    Vind ik leuk
    Mr-Dutch +54
    donderdag 15 februari 2018 om 11:17
    Altijd dat simpel gebash tussen de Ajax Supporters en PSV.
    Hebben jullie dan echt niets beters te doen?
    En als jullie elkaar bashen kom dan wel met waarheden over elkaar...
    Maar goed dat ter zijde: Jammer voor je Tamata, maar misschien als je juist geen Ali B als zaakwaarnemer had was je misschien wel serieuzer genomen....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Voormalig PSV-talent (27) vindt geen nieuwe club en beëindigt carrière