Stegeman en Heracles kondigen afscheid aan: trainer vertrekt 'in goede harmonie'

Stegeman en Heracles kondigen afscheid aan: trainer vertrekt 'in goede harmonie'

woensdag 14 februari 2018 om 17:44

Heracles Almelo gaat niet verder met John Stegeman. De club meldt woensdagmiddag dat de 41-jarige trainer aan het einde van het seizoen vertrekt uit Almelo.

"In goede harmonie hebben we besloten beiden na dit seizoen een andere weg in te slaan", verklaart algemeen directeur Rob Toussaint. "We zijn John Stegeman zeer dankbaar voor zijn inzet voor de club. Hij heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de prestaties van de afgelopen jaren."

Stegeman zelf, die Heracles in 2016 naar de voorronde van de Europa League loodste, benadrukt dat een vertrek voor beide partijen het beste is. "Ik heb het nog steeds goed naar mijn zin bij de club. Ondanks dat denk ik dat het na bijna vier jaar hoofdtrainerschap voor beide partijen goed is om na dit seizoen verder te kijken."

Stegeman is de vierde Eredivisie-trainer in korte tijd die zijn afscheid aankondigt. Eerder al lieten Henk Fraser (Vitesse), Erwin van de Looi (Willem II) en Ernest Faber (FC Groningen) weten dat ze na het seizoen afzwaaien.

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 17:48
Lijkt me een goede trainer. Misschien een stapje hogerop? Vitesse?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:54
Gaat gebeuren. Stegeman naar Vitesse
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:59
logische stap nu jullie het zeggen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:09
ik heb liever een trainer met uitstraling. om die reden vallen Stegeman en Vd Looi logischerwijs af
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:22
Wie zou jij graag willen zien?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:27
Een lekker blond wijf met een sexy leren broekje die ontiegelijk veel zin heeft :d
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:54
Sorry, zij is al bezet;)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:06
Michel PreudHomme, Ruud Gullit, Johan Neeskens, genoeg grote namen beschikbaar
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:26
Of naar Heerenveen! Heracles degradeert volgend seizoen..
De topmannen zijn nu allemaal weg.
Succes stegeman, je heb een stap omhoog dik verdiend
Vind ik leuk
Dicky +14733
woensdag 14 februari 2018 om 19:40
Ja Vitesse. Hij maakte zijn debuut in het betaald voetbal bij Vitesse, zijn zoons spelen in de jeugd bij Vitesse, hij is supporter van Vitesse ( ging mee naar de bekerfinale ). Maar het allerbelangrijkste is dat hij een hele goede trainer is die het maximale uit een groep haalt. En juist zon iemand moeten wij hebben.
Vind ik leuk
Paul1982 +9282
woensdag 14 februari 2018 om 19:50
Zondag bij De Tafel van Kees op Fox werd het mij al duidelijk dat hij weg zou gaan. Vitesse is inderdaad een mooie club voor hem.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:48
mooi man! verdient die man ook. stapje hoger op en kijken wat ie dan doet. heeft heracles goed uit de penarie gehaald. zonder hem waren ze gedegradeerd
Vind ik leuk
frankn27 +4710
woensdag 14 februari 2018 om 17:53
zonder het kunstgras ook al jaren terug
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:48
Streppel kom er maar in in Almelo. Stegemam naar Heerenveen op zijn beurt!
Vind ik leuk
Teo Smith +19150
woensdag 14 februari 2018 om 17:50
Kan wel een stapje omhoog.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:50
Heeft het redelijk gedaan denk ik. Met
De middelen die ze hebben.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:50
Succes bij je volgende bestemming.
Vind ik leuk
El Lobo +1512
woensdag 14 februari 2018 om 17:52
Heeft veel krediet opgebouwd in zijn 1e twee seizoenen! Dit seizoen helaas niet veel meer van over.

Kan geen spelers meer motiveren, beter maken! Jammer....
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:53
Nou Vitesse, sla je slag
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:54
Kom naar Vitesse!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:57
Zou me niets verbazen als er deze zomer weer een heuse trainerscarrousel zal ontstaan. Fraser, Stegeman, Faber, Keizer, Vd looi en van Steijn verwacht ik ook dat ie weg zal gaan en ik denk dat gio ontslagen wordt. We zullen t zien.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:28
Looi komt niet meer aan de bak, die man kan je echt niet serieus nemen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:39
Anders Streppel niet. Vind vd looi nog beter eerlik gezegd.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:45
Als ik van de looi zie dan staan mijn haren overeind. Wat een lulletje rozenwater
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:50
Dan heb je weinig haren neem ik aan
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:51
Valt wel mee, heb bovenop mijn kop gewoon nog Schiermonnikoog groeien
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
woensdag 14 februari 2018 om 18:17
Iets voor Vitesse?
Vind ik leuk
lol123 +265
woensdag 14 februari 2018 om 18:27
Ancelotti naar Heracles!!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:31
Real Madrid wil van Zidane af. Misschien is dat wat
Vind ik leuk
lol123 +265
woensdag 14 februari 2018 om 20:38
hahaha kan ook ja
Vind ik leuk
Eddy T67 +1034
woensdag 14 februari 2018 om 18:33
Ben benieuwd waar de stoelendans gaat eindigen. Stegeman naar Vitesse? Hopelijk snel duidelijkheid met het oog ook gericht op volgend seizoen.
Vind ik leuk
Rodajc +7834
woensdag 14 februari 2018 om 18:51
4 jaar is normaal gesproken ook wel de maximale houdbaarheidsdatum voor een trainer, beter op deze manier dan een onvermijdbaar ontslag.
Vind ik leuk
palko +1817
woensdag 14 februari 2018 om 19:09
Het lijkt zowel voor een club als voor een trainer een goede zaak om na vier seizoenen aan iets anders te denken. John Stegeman vind ik een trainer waar je je als club niet voor hoeft te schamen. Hij doet geen gekke dingen en roept ze ook niet. Dat Heracles Almelo het de laatste jaren best goed deed in de Eredivisie heeft de club natuurlijk niet alleen aan de trainer te danken maar ook aan de bestuurlijke kwaliteiten van zijn voorzitter, Jan Smit. En, vooral niet te vergeten, aan de aanwezigheid van competitievervalsend kunstgras in het Polman Stadion
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 19:10]
Vind ik leuk
HanV +3150
woensdag 14 februari 2018 om 19:59
De laatste 4,5 seizoenen staan ze 1x hoger op de thuisranglijst dan op de uitranglijst, 2x lager en 2x gelijk. Dus ze hebben alleen dit jaar voordeel. Feyenoord: 2, 2,1. Ajax: 0,1,4. PSV: 2,0,3. Maakt allemaal niks uit.
Vind ik leuk
palko +1817
woensdag 14 februari 2018 om 20:19
@HanV, zonder kunstgras was Heracles allang weer gedegradeerd naar de Eerste Divisie.
Vind ik leuk
HanV +3150
woensdag 14 februari 2018 om 22:06
Zonder kunstgras hadden ze 2x EL gespeeld. Beide stellingen uit de losse pols. Maar waarom de fixatie op kunstgras, gewoon een ondergrond die toegestaan is.
Vind ik leuk
pinkelman +3657
woensdag 14 februari 2018 om 19:17
Komt me goed over deze Stegeman.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:30
Nou de carroussel draait op volle toeren!
Vind ik leuk
Dicky +14733
woensdag 14 februari 2018 om 19:36
Kan iemand even vanuit Arnhem naar Almelo rijden om deze man op te halen? Bij voorbaat dank.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:43
Naar Vitesse....
Vind ik leuk
Setovitch +1392