Oppermachtig Liverpool bijna zeker van kwartfinale: FC Porto afgedroogd

Oppermachtig Liverpool bijna zeker van kwartfinale: FC Porto afgedroogd

woensdag 14 februari 2018 om 22:35

Liverpool staat met anderhalf been in de kwartfinale van de Champions League. The Reds waren woensdag een maatje te groot voor FC Porto, dat op eigen veld met 0-5 werd afgedroogd.

In het Estádio do Dragão was de eerste kans van de wedstrijd nog voor de thuisploeg. Een schot van Otávio werd van richting veranderd door Dejan Lovren en zeilde daardoor net over het doel van keeper Loris Karius, die opnieuw de voorkeur kreeg boven Simon Mignolet. Daarna was het evenwel Liverpool dat de klok sloeg.

Linksback Andrew Robertson was dichtbij met een schot van afstand, Mohamed Salah wist Sadio Mané net niet te vinden en Roberto Firmino kon een voorzet nét niet binnen koppen. In de 25e minuut was het wel raak en Georginio Wijnaldum vervulde een hoofdrol. De Nederlander zag een schot geblokt worden, waarna hij de bal bij Mané kreeg. Die zag zijn inzet door een blunder van doelman José Sa in het doel verdwijnen.

Die klap was Porto amper te boven of het stond al 0-2. Salah toonde in de rebound zijn klasse, nadat James Milner de paal had geraakt. Daarmee zat Liverpool op rozen, maar na de pauze liep de score nog hard op. In de 53e minuut stuitte Firmino na een ijzersterke counter op Sá, maar Mané stond op de goede plek om te profiteren.

FC Porto kwam er in eigen huis totaal niet aan te pas en de 0-4 kwam niet eens uit de lucht vallen. Nadat Salah en Mané al hadden gescoord, was het de beurt aan Firmino. De thuisploeg leek daarna zijn eretreffer te krijgen, maar een knap blok van de ijzersterk spelende Virgil van Dijk voorkwam dat. Mané maakte er vervolgens zelfs 0-5 van met zijn derde.

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 22:38
Netjes hoor, dat Portugese voetbal stelt ook niks meer voor, Benfica werd ook al afgedroogd door basel..
Vind ik leuk
HveenLFC +3978
woensdag 14 februari 2018 om 22:41
Had meer van Porto verwacht eerlijk gezegd. Goeie wedstrijd van Van Dijk op een nonchalante duel na. En hopelijk heeft Mané zijn vertrouwen terug. Hij was sinds die Everton misser niet op zijn niveau. Hij kan bij zijn derde goal afgeven op 2 mensen, en toch gaat die zelf... En hoe!
Vind ik leuk
JDW1988 +1601
woensdag 14 februari 2018 om 22:43
Robertson .. wat een baas!
Vind ik leuk
HveenLFC +3978
woensdag 14 februari 2018 om 22:47
10 miljoen maar. En ik ben dol op hem!
Vind ik leuk
JDW1988 +1601
woensdag 14 februari 2018 om 22:49
Anders ik wel!
Vind ik leuk
JDW1988 +1601
woensdag 14 februari 2018 om 22:42
Niet verwacht vantevoren!
Wat een heerlijke overwinning
Vind ik leuk
HveenLFC +3978
woensdag 14 februari 2018 om 22:48
Met ander-half been in de finale.
Vind ik leuk
JDW1988 +1601
woensdag 14 februari 2018 om 22:49
Inclusief de knie, of nog zonder ? ;)
Vind ik leuk
HveenLFC +3978
woensdag 14 februari 2018 om 23:01
Ook de knie :)
Vind ik leuk
Rodajc +4682
woensdag 14 februari 2018 om 22:47
In Portugal is het ook niet meer zoveel, paar aardige spelers maar ook de Portugese competitie wordt steeds minder qua niveau.
Vind ik leuk
DrDeef +570
woensdag 14 februari 2018 om 22:49
Van Dijk was een partij aan het heersen. Heel fijn na toch een aantal mindere optredens de laatste weken. Vandaag was klasse. Kanttekening dat Porto niet al te best is.
Vind ik leuk
HveenLFC +3978
woensdag 14 februari 2018 om 22:59
Die ''mindere optredens'' waren zeer overtreden. Speelde gewoon goeie wedstrijden eigenlijk. Behalve tegen West Brom. Maar dat was collectief vallen.
Vind ik leuk
DrDeef +570
donderdag 15 februari 2018 om 10:25
Heb je wel een punt. Ik vond m wel wat minder dwingend maar goed das eigenlijk ook niet gek als je pas kort bij je club zit. Denk met name dat het voor die jongen fijn is bewierookt te worden na dat wat kritiek heeft gehad. Tis toch wel een beer van een vent en de beste verdediger die Liverpool heeft.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:50
Europees mogen mijn rivalen uit Portugal best winnen , maar als ze dan toch moeten verliezen... :D Hoop dat deze vieze smaak nog even blijft hangen heheheh!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:54
Denk dat porto het ook lastig heeft uit bij excelsior... Portugeze voetbal zit in dezelfde lift als de onze.... lift naar beneden...
Prestatie van Dost komt zo wel in een iets andere licht te staan. Porto is toch het beste wat ze daar te bieden hebben...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:14
Dom gelul. Porto is gewoon degelijk, maar een liverpool tikt 85m af voor een verdediger hé.. is andere koek
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 16:52
85m voor Van Dijk. Wie is er dan dom?

Liverpool is ook geen Europese top. En dat klopt porto met 0-5. Denk niet dat de gemiddelde Nederlander naast porto, benfica en sporting nog 3 clubs uit Portugal kan opnoemen. Waardeloze competitie
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 16:52]
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 18:21
Of Van Dijk dat waard is, is een ander verhaal. Het toont iig aan dat ze in een andere categorie shoppen dan Portugeze clubs. Liverpool zit heus wel bij de 10 sterkste clubs van Europa. Verder zegt de naamsbekendheid van Portugese laagvliegers amper iets over het niveau. Waardeloos argument, want de Nederlandse top doet daar echt niet mee om de titel.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:15
Ben toch wel onder de indruk van dit Liverpool.De hand van Klopp wordt echt zichtbaar nu.Die 3 voorin zijn echt levensgevaarlijk met hun snelheid.En Van Dijk zorgt toch wel voor een hoop rust achterin.Denk dat Liverpool met nog een paar goede aankopen erbij de grootste uitdager van City wordt volgend jaar.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:16
Teminste nog één team dat schittert in het Oranje. Man man man Danny Blind heeft ons vollediger decimeerd naar een hoopje elende
Vind ik leuk
Farmer +6402
woensdag 14 februari 2018 om 23:32
ff offtopic:

VP: gisteren postten jullie dat City 'al zeker was van de volgende ronde' na hun 0-4 tegen Basel.

Liverpool maakt er nu 0-5 van zelfs tegen Porto, en L'pool is bíjna zeker?

is 0-4 bij jullie een grotere uitslag dan 0-5?

Ik snap de logica van die titels dus écht niet :P
Of heeft dat met voorkeur van de redacteur te maken?
Vind ik leuk
Mo +10351
woensdag 14 februari 2018 om 23:54
Heeft ermee te maken dat City een stuk sterker is en tegen een mindere ploeg speelde
Vind ik leuk
Mo +10351
woensdag 14 februari 2018 om 23:53
‘Bijna zeker’??
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 01:55
Bin VP denken ze dat Liverpool - Porto nog 0 - 6 kan gaan worden. Of 2 - 8.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 05:28
Knappe prestatie van liverpool en wijnalbum een van de weinige spelers weggeplukt uit de eredivisie die het niveau van de top aan kan.Trots op deze door feyenoord opgeleide kanjer!.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 05:29]
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 14:56
Foute titel.. Real is bijna zeker van Kwartfinale, Liverpool is al door.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oppermachtig Liverpool bijna zeker van kwartfinale: FC Porto afgedroogd