'Ajax zwaait Dijks uit: linksback staat voor droomtransfer naar de Serie A'

    'Ajax zwaait Dijks uit: linksback staat voor droomtransfer naar de Serie A'

    vrijdag 16 februari 2018 om 06:45

    Mitchell Dijks staat voor een droomtransfer naar de Serie A. De linksback van Ajax verkast zo goed als zeker na dit seizoen transfervrij naar Bologna, meldt De Telegraaf.

    Dijks kan bij de Italiaanse club een contract voor liefst vijf seizoenen tekenen. Zodra de laatste details op papier zijn gezet, wordt de deal wereldkundig gemaakt. Dijks onderging eind januari al met succes de medische keuring bij Bologna. Dit gebeurde in het grootste geheim, midden in de nacht, in het plaatselijke ziekenhuis.

    De 25-jarige Nederlander zag een transfer vorige maand echter niet doorgaan, omdat Adam Masina uiteindelijk niet de overstap maakte naar RB Leipzig. Daardoor speelt Dijks noodgedwongen nog een half jaar bij Jong Ajax. In Amsterdam is zijn rol volledig uitgespeeld door de komst van Nicolas Tagliafico. Bovendien keren Maximilian Wöber en Nick Viergever terug van blessures.

    Binnen Ajax is lof voor de loyaliteit van de vleugelverdediger. Meerdere clubs toonden afgelopen zomer interesse in Dijks, maar directeur spelersbeleid Marc Overmars blokkeerde een transfer omdat er geen vervanger voorhanden was. Nu krijgt Dijks alsnog zijn droomtransfer. Bologna ziet hem door zijn snelheid en lengte als een grote versterking.

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +20408
    vrijdag 16 februari 2018 om 06:54
    Edit VP: aangepast, bedankt!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30043
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:16
    Toetsenbord was kapot.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4786
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:58
    als grensrechter, denk ik?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:47
    Dat wordt lijnen krijten en schoenen borstelen voor Dijks.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10752
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:41
    "Droomtransfer" van Ajax naar Bologna? Dijks heeft altijd al in een Bologna pyjama geslapen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:46
    Zelfs onze bagger spelers zijn gewild
    Vind ik leuk
    Always PSV +10752
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:50
    Je kunt je idd wel afvragen hoe ze hem gescout hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:30
    Tsja, mirakel idd.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1085
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:22
    Vind ik redelijk onbeschoft om Dijks een baggerspeler te noemen.
    Als hij nodig was stond hij er, en als hij moest banken deed hij dat en als hij in jong Ajax moest spelen deed hij dat.
    En alles zonder gezeik, daar kunnen er veel een voorbeeld aan nemen.
    Ik gun hem deze transfer.
    Vind ik leuk
    Foebele +53898
    vrijdag 16 februari 2018 om 06:55
    Edit VP: aangepast, bedankt!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    Morris +22322
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:53
    Straat heeft het niet zo op Ajax..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:27
    Haha heeft die rare snuiter een bijbaantje bij VP?
    Vind ik leuk
    Morris +22322
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:37
    Wie zal het zeggen..

    Hij heeft er in ieder geval tijd voor ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:30
    Dan zouden er wel heel veel zaken duidelijk worden.

    Ik had een keer discussie met hem toen die weer comedian wou uithangen. Ik had em klem en kort erna waren mijn reacties weggehaald. Het was ook niet dat er werd gescholden of iets...en toen dacht ik al wie helpt hem hier ;-)
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1962
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:39
    Discussiëren met Straatmans?
    Kan ie helemaal niet.
    Gebral en loze kreten.
    Vind ik leuk
    Morris +22322
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:39
    Precies, inhoudelijk stopt het vaak en dan wordt het cynisch.
    Conclusie is dat hij graag wat brandjes sticht, niet meer en niet minder.
    Het interesseert hem ook niet of het goed gaat met psv.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156874
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:46
    HAHAHA gaat ie lekker ? als een stel ouwe amsterdamse marktwijven over mij roddelen hier??
    Waar een topic over Dijks al niet toe kan leiden.....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 12:47]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:48
    Hey comedian, waar was je nou.

    Moest je alle e-mails beantwoorden nu je bij VP werkt?
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1962
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:24
    Zei het uitgeweken oude kale marktwijf!
    Vind ik leuk
    stratumseind +156874
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:45
    hoezo ? Ik ben dol op ajax zeker de laatste 4 jaar
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:49
    Je bent niet meer leuk...ga poster plakken van Suarez boven je bed
    Vind ik leuk
    stratumseind +156874
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:54
    als dit een poging van jou kant was om leuk te zijn dan is ie ook niet bijzonder goed geslaagd al zeg ik het zelf
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43580
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:36
    Zelfs foebele zijn tekst wordt voortaan verwijderd.
    Foebele, je niveau is dalende....
    Vind ik leuk
    Foebele +53898
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:41
    Wat klets je nou, mijn tekst ging over een paar suffe spelfouten!!!
    Vind ik leuk
    danny117869 +2295
    vrijdag 16 februari 2018 om 06:55
    Mooie club voor een speler van het niveau van Dijks
    Vind ik leuk
    Vato75 +2282
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:08
    Nog te hoog niveau
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7057
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:28
    Leg uit Vato. Jij ziet Bologna blijkbaar wekelijks spelen. Wie is daar nu de linksback en wat is de tactiek van Bologna?
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7057
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:29
    sorry Vato, ik gaf je per abuis een like. je zult begrijpen dat die niet voor jou bestemd was
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 06:56
    mooie club v9or dijks! denk dat hij nisschien nog wel eens kan gaan verrassen
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:30
    Waar in de kantine?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:07
    bijvoorbeeld ;)
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4786
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:59
    oh nee, toch niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 06:57
    Dijks zou zich met zijn fysiek en zijn mentaliteit zomaar kunnen redden in de serie a. A la marten de roon. Zo goed is de serie A namelijk ook weer niet. Zie maar aan strootman. Die speelt daar ook fantastisch terwijl wij bij oranje zien dat strootman na zijn blessure toch nooit meer de oude is geworden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22882
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:32
    Het is maar net tussen welke spelers Strootman mag werken. Tussen echt goede spelers presteert hij erg goed.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7057
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:27
    vind ik ook. Waarom zou Dijks het daar niet kunnen redden? De Roon en Hateboer waren in NL ook redelijk anonieme spelers en die functioneren prima in de Serie A. Daarbij is de onderste helft van de serie A minder goed dan onze subtop en je kunt toch moeilijk beweren dat Dijks te slecht is voor Vitesse of Utrecht
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2507
    vrijdag 16 februari 2018 om 06:57
    Grammatica is conform Eredivisie niveau!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 06:58
    Droomclub
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20408
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:02
    Voor jou zeker
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:30
    Alles beter dan de nm 2 clubje
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20408
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:33
    Ach....jouw one linertjes maken weinig indruk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:51
    Oke neusje
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20408
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:20
    Groep 3?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:22
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20408
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:25
    Ja dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:26
    Niks mis mee gewoon plat trappen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:32
    Je hoeft je niet voortdurend voor te stellen, twinniepeuter.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30043
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:27
    Je gunt het die jongen van harte.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15377
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:42
    Lof voor zijn loyaliteit? Overmars blokkeerde een transfer. Wat klopt hier niet?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 07:43]
    Vind ik leuk
    13 +11624
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:12
    Er zal bedoeld worden dat hij niet vervelend is gaan doen, zoals tegenwoordig vaak zat voorkomt.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11319
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:17
    Inderdaad. Logica van niks.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:46
    Zo zie je maar weer, er is altijd wel een club te vinden voor een speler die de bal 2 x kan hooghouden
    Vind ik leuk
    3Bier +7735
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:40
    Hij schijnt het 3x te kunnen
    Vind ik leuk
    Stoep +1780
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:37
    Maar is wel een verbetering. Zowel financieel als wbt niveau.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:56
    Ja natuurlijk... aldus de Ajax hater
    Vind ik leuk
    Stoep +1780
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:58
    Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Is gewoon realiteit
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:07
    Jij kan nooit iets positiefs zeggen over Ajax vandaar... maar als Ajax tegen hun speelt wint Ajax die echt wel...
    Vind ik leuk
    Stoep +1780
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:21
    Ander niveau. Maar als jij zoiets nog niet ziet, begrijp ik je reactie wel hoor. Hihi
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:18
    Die zijn er bij jullie clubje ook niet echt veel,maar dat maakt de media wel recht.
    Vind ik leuk
    Speedy +341
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:51
    Ik hoop dat hij daar een mooie tijd tegemoet gaat. Ik gun hem deze stap wel
    Vind ik leuk
    Hammie +1152
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:53
    Als kantine medewerker zeker, kan mij niet voorstellen dat hij daar gaat voetballen.

    Ja bij de amateurs
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18887
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:57
    Leuk voor Mitch!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25503
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:17
    Mooi voor Dijks. Hii heeft het wel verdiend. Heeft zich altijd goed en professioneel opgesteld naar Ajax toe.
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +439
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:21
    Veel succes en plezier Dijks, je hebt ons na de zomer uit de brand geholpen. Veel succes bij je nieuwe club!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:24
    Goed man, gun het hem van harte. Hoeft hij dat gezijk van Derksen en van de gijp ook niet meer aan te horen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:42
    Deze transfer is hem van harte gegunt.
    Maar snelheid? Ik meen me toch te herinneren dat hij vaak op snelheid geklopt werd achterin, dat vaak opkomen is dan een bijzaak.
    Vind ik leuk
    grunnfan +234
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:43
    Door zijn snelheid????
    Vind ik leuk
    Maan88 +3521
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:45
    Mooie club. Hoop dat hij zich daar ontwikkeld zoals Hateboer en de Roon doen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12064
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:47
    Gun het 'm van harte, nog best een mooie club ook..
    Vind ik leuk
    Jajem +458
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:47
    Eindelijk neem maar mee
    Vind ik leuk
    Kramertje +901
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:53
    mooie transfer !!!!!!

    en ik weet zeker dat er dalijk weer mensen gaan zeggen Dijks in Oranje
    want hij speelt in een grotere competitie (lol)
    Vind ik leuk
    Stoep +1780
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:38
    En in een beter team idd.
    Vind ik leuk
    linkspoot +683
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:09
    van Dijks is in mijn optiek een uitstekende verdediger, ik snap niet waarom Ajax hem niet goed genoeg vindt. Hij is een grote sterke kerel die ook flink meters maakt. Ik vind dat hij echt wel in een Europese subtop kan meedraaien. Misschien dat Ajax gewoon niet genoeg geld aan hem kan verdienen?
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:13
    Ik vind dijks wel een stukje beter dan tagliatelle.
    Vind ik leuk
    Jari +383
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:41
    Dat mag jij vinden, geen probleem.
    Iedereen hier weet toch dat je er geen verstand van hebt.
    Dat is ondertussen wel duidelijk geworden.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7234
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:23
    Succes Dijks. Bedankt voor je inzet.
    Vind ik leuk
    Mari +7754
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:25
    Gefeliciteerd. Zelf een niet geslaagde speler uit de eredivisie kan goed terecht komen. Hoe zou dat komen?
    Club en speler keurig gehandeld. Zo kan het dus ook
    Vind ik leuk
    Stoep +1780
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:50
    Niet goed genoeg voor Ajax en toch een verbetering. Raar wereldje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:01
    Goed voor hem, hopelijk gaat het lukken. Was misschien geen topspeler maar stond altijd klaar voor Ajax.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:32
    Leuk voor hem!
    Vind ik leuk
    JustH +14869
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:42
    Mooi voor hem, succes.
    Heeft zich altijd positief gedragen.
    Ten onrechte stuk geschreven hier!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:47
    Niet goed genoeg voor Ajax 1 en wel voor Bologna??? of hebben ze bij Ajax liever buitenlanders ...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4318
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:12
    Het is hem gegund en wens hem daar veel succes toe.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13880
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:18
    Mooie stad en regio hoor, maar droomtransfer..?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:29
    Ach ja iedereen wil op een keer een stapje hogerop, en dat is het al gauw als je weg kunt uit diemen-zuid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:33
    Loyaal en Ondergewaardeerd.Succes Mitch
    Vind ik leuk
    Arbee +2128
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:39
    Prima gozer, die Dijks. Hij kwam op het veld vaak over als een blind paard, maar hij heeft zich ondanks het feit dat hij 100 keer is afgeschreven telkens terug geknokt en voorbeeldig gedragen. Niks dan lof voor een goeie gozer die het niveau voor Ajax helaas niet heeft.
    Vind ik leuk
    De Haan +231
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:57
    Is m gegund succes
    Vind ik leuk
    Setovitch +1468
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:09
    en gauw een strik erom breng ik hem op de fiets weg onzen dijksie
    Vind ik leuk
    14forever +8494
    vrijdag 16 februari 2018 om 16:04
    Dat heeft Dijks wel verdiend hoor.
    Komt gewoon tekort voor de top en misschien de subtop, maar genoeg clubs daaronder, die zo een speler kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5810
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:36
    Mitchell bedankt alvast voor jou professionele bijdrage aan Ajax en ik wens je vele mooie en succesvolle jaren in het wonder schone Bologna.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3860
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:44
    Mooie stad, ik heb er van genoten laatst. Ik kan me het leven er wel voorstellen..