Verbijsterd door 'labiel' Ajax: 'Voetbaltechnisch een stapje terug gedaan'

    Verbijsterd door 'labiel' Ajax: 'Voetbaltechnisch een stapje terug gedaan'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 februari 2018 om 07:41vr 16-02-2018 om 07:41

    Het spel van Ajax onder Erik ten Hag kan David Endt nog niet bekoren. De voormalig teammanager van de Amsterdammers denkt dat de kritiek vooralsnog achterwege blijft vanwege de resultaten.

    "Afgelopen zondag (tegen FC Twente, red.) heb ik Ajax zien spelen en toen was ik eigenlijk een beetje verbijsterd door een zekere labiliteit in het spel en een gebrek aan druk zetten, waardoor er ruimtes ontstonden waar Twente van kon profiteren", zegt Endt tegen Ajax Showtime. "Onder Bosz zat het druk zetten er heel erg in en misschien is het wel een proces en een nadeel dat Ten Hag halverwege het seizoen moest beginnen, maar ook Keizer had een agressievere speelstijl."

    Endt kijkt met grote belangstelling naar de ontwikkeling van het elftal van Ten Hag. "Ik denk dat Ten Hag een uitstekende trainer is, maar ik denk wel dat Ajax voetbaltechnisch een stapje terug heeft gedaan ten opzichte van de eerste seizoenshelft", stelt de analist. "Maar misschien is dat wel nodig om er straks twee vooruit te doen."

    "Elke trainer wil zijn stempel drukken en heeft zijn ideeën, maar ik zie nog niet veel van de ideeën van Ten Hag terug in het spel van Ajax", besluit Endt.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Kan Ajax het gat met PSV nog overbruggen?

    (3951 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 februari 2018 om 07:47
    Het moet wel echt snel beter anders kunnen we zo weer door met de volgende trainer ;)
    Vind ik leuk
    Morris +23171
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:59
    Zo vermoeiend. De beste man is net bezig en iedereen denkt dat hij wonderen kan verrichten in 2 maanden.

    Zelfs van Hanegem zeurt erover terwijl hij op dit vlak meestal realistisch is.

    Enfin.. Over tot de orde van de dag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:15
    Hij moet natuurlijk gewoon de tijd krijgen en ik ouwehoer maar wat omdat we trainers hard verslijten de laatste tijd :p

    Het is wel zo dat het spel eerder slechter is geworden dan beter, maar hij is net begonnen dus hij krijgt het voordeel van de twijfel
    Vind ik leuk
    Morris +23171
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:20
    ik lees je ouwehoer toon zeker wel.
    Maar ik ga altijd graag in gesprek met mijn vrienden Jack en Johnnie ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:38
    Toch niet die rode Johnny he? :) daar ben ik niet kapot van ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:56
    Die is ook alleen voor het "mixjes gepeupel". ;-)
    Vind ik leuk
    JurreB +240
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:34
    Jullie winnen het niet van ons Eagles met het verslijten van de trainers ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:56
    Je hebt altijd baas boven baas vriend ;)
    Vind ik leuk
    JurreB +240
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:46
    Saillant detail: Dat begon nadat Ten Hag wegging bij ons

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:14
    Ten Hag is volgens velen te licht, met slechts drie jaar ervaring als Hoofdtrainer in de armoedige ED competitie.
    Ajax wil weer Internationaal gaan presteren en neemt dan een Trainer aan die geen enkele ervaring heeft met wedstrijden op een behoorlijk niveau in de EL of CL.
    De tieners / spelers bij Ajax moeten hem uitleggen hoe het is om finales te spelen in de EL......
    Het voetbal toont slechter en is niet leuk om naar te kijken vaak.
    Dat zijn allemaal feiten, of ten Hag nu 2 maanden bezig is of niet.
    Wonderen worden ook niet verwacht, maar een goede eerste indruk kan je maar 1 x maken.......en wat dat aangaat is men vooralsnog teleurgesteld in ten Hag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:53
    Ja professor Ten Hag kan weer vervangen worden. Het blijft een simpel boertje die weinig kijk op het spelletje heeft. Het is tenenkrommend dat de hoofdstad van Nederland zelf geen capabele trainer op de been kan brengen, maar een oerendharde Tukker nodig heeft.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17218
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:14
    Oerend harde Tukker? Laat Bennie Jolink het maar niet horen!

    Vooralsnog is het spel van Ajax de laatste weken niet om aan te gluren. Zelfs zonder trainer moet dat beter kunnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:48
    We proberen het niveau van Feyenoord te halen, maar vooralsnog lukt het Ajax nog niet.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17218
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:18
    Het niveau van een landskampioen? Nee, ik zie het.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:51
    Dit kan zomaar de 'ondergang' van een heel hoop mensen bij Ajax betekenen. Aangezien er een hoop hun toekomst aan het resultaat van ten Hag hebben verbonden.

    Persoonlijk denk ik dat zo een grote personeelswissel in een keer niet een positief effect gaat hebben.
    Hoop dat het tij nog gaat keren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:52
    Wil je geen kritiek leveren op dat mooie clubje
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:54
    Schijtclubje zul je bedoelen ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:55
    Koud clubje
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1160
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:53
    Het is ronduit belachelijk om midden in t seizoen marcel keizer de laan uit te sturen. Die had het juist, naar omstandigheden, goed gedaan bij ajax.

    Omstandigheden:
    - nouri
    - verkoop riedewald, tete en sanchez vlak voor het seizoen begint
    - mitchel dijks linksback
    - midden in t seizoen nieuwe versterkingen inpassen in het team wat tijd kost

    Desondanks speelde ajax onder keizer het voetbal wat bij ajax hoort.

    Ten hag is een schijtbak die niet kan praten en qua visie helemaal niet past bij het typische ajaxvoetbal.

    Absurd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 07:56]
    Vind ik leuk
    Jordtt +1245
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:10
    Riedewald, tete en Sanchez waren niet vlak voor het seizoen. daarnaast heeft Keizertje die inpassing en midden in het seizoen niet hoeven doen toch? doet ten Hag nu...

    Tuurlijk zijn er omstandigheden voor Keizer pleiten, toch heeft hij ook gewoon gefaald; geen beker, geen CL, geen EL, en een straatlengte achter, dan weet je dat je eruit hoort te vliegen! kom op, nu al Europa vergeten? terwijl iedereen juist dacht door te gaan opde lijn van vorig jaar...
    Vind ik leuk
    3Bier +10723
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:16
    En misschien nog wel het ergste van Keizer: zijn dramatische wissels!
    Vind ik leuk
    Hyena +30588
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:22
    De wissels van Ten Hag vind ik op het moment misschien nog wel minder. Kostte Ajax tegen Twente nog bijna twee punten.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:26
    Ik vind Nouri een slap excuus worden. Vreselijk wat er met die jongen is gebeurd, maar ik mag toch niet hopen dat die spelers serieus 24/7, maandenland nog aan hem dachten. Dan heb je een vreselijk gebrek aan concentatie.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:55
    Nu aan t werk in de arena , zit nu lekker te schijten op het embleem. Heerlijk !!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:57
    Mot ook kom er aan ga ik er naast zitten word het toch nog een warm clubje
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:08
    RBG ben je er weer
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:13
    Ja klopt ik dacht laat ik eens de arena bevuilen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:14
    Dat durf jij niet hoor jochie
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:15
    Ooh daar is echt niet zo heel veel voor nodig, Of zijn al die lege plaatsen weekend niet de reden daarvoor ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:23
    Ga jij lekker figuurpoepen in een weiland bij Eindhoven joh vies ventje
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:30
    Das niet netjes
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:26
    Ghalid reageer is niet zo negatief jonge
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:16
    Zegt mn vuilnis
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:23
    Zegt een kattenbak
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:25
    Dit is niet aardig
    Vind ik leuk
    Morris +23171
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:00
    Schijtjoch
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:42
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:07
    Kom jij andere mensen beschuldigen voor waardeloze reacties. Jouw fantasiewereld is groot.
    Vind ik leuk
    3Bier +10723
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:19
    Is een bekend fenomeen. Komen de tegenstanders in de Arena: doen ze het gelijk in de broek! Geeft niks hoor knulletje, daar hebben er meer last van.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:20
    Hahaha miss de andere 16, maar wij psv DE KOPLOPER niet hoor grote vriend ;)
    Vind ik leuk
    Degraaf +17978
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:24
    Dat hebben we gezien van dat laffe ploegje met 3-0 naar dat dorp in Brabant met de staart tussen de bibberende beentjes teruggezonden ;-)
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:32
    Sorry hoor de graaf, maar die wedstrijd in de arena was allang beslist voordat het fluitsignaal klonk. Aan alle werden geholpen door de knvb.
    Vind ik leuk
    elmoo +708
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:23
    Maar wel nog steeds boven aan.
    Vind ik leuk
    Hyena +30588
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:25
    PSV speelde inderdaad met ontzettend veel lef in Amsterdam..

    Zijn maar liefst drie hele keren over de middenlijn gekomen. Het eerste "schot" richting Ajax-doel liet 70 minuten op zich wachten. Cocu ging er nog net niet naast liggen rond de 16.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17978
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:28
    Laffe ploeg Hyena en dat verschil zal steeds groter worden met de financiële middelen van Ajax en het ontbreken daaraan uit Eindje, de aankomende jaren.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:43
    Maar liefst 4 jaar geen prijs hahah
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    Degraaf +17978
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:45
    Jullie hebben er niet zolang geleden 7 jaar erover gedaan om geen prijzen te winnen, dus dat record ligt nog steeds in jullie handen ;-)
    Vind ik leuk
    3Bier +10723
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:25
    Die van PSV waren de grootste schijterds van allemaal. Die durfden niet eens de middenlijn over te steken. Is ook lastig voetballen met poep in je broek.
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:28
    Daar zijn ze weer hoor, kut en lul.

    Het is wel vermakelijk te zien hoe jullie twee jezelf zo voor lul zetten.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:36
    Haa die Simon, de schooljuf van vp, ik zou het ook kut vinden om constant 2e te worden.
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:41
    Volgens mij zeggen die 3 sterren op het shirt toch echt iets anders;)
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:59
    Dat was voor de oorlog
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:04
    Jij bent duidelijk nooit naar school geweest. Ook zonder de oorlog hebben we nog de meeste kampioenschappen Ghalidje.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:07
    Weer wat geleerd van schooljuf Simone
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:11
    Goedzo klein Ghalidje, blij dat je hier in ieder geval nog wat leert. Jammer dat je (groot)ouders dat niet bij jou doen.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:31
    Ik heb laatst je vrouw nog een beurt gegeven
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:50
    Knap, ik heb niet eens een vrouw/vriendin.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:52
    Goh ik had ook niet anders verwacht haha
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:53
    Dus je hebt mijn langharige huisgenoot gedaan. Een beetje gay is oké hoor Ghalidje. Hahahaha.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:54
    Jaa lul je er maar onderuit. Eeuwige maagd
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:37
    Ik lul me nergens onderuit Ghalidje. Stond er meer van de kijken dat je er zo openlijk over uit komt, meestal word dat niet geaccepteerd in die cultuur.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:44
    Waar kom ik voor uit dan precies ?? Maagd
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:26
    Voor het feit dat je homo bent, met je kleine pikkie;)
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1015
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:32
    Hahah hele Goeiie , bij deze Simon, je hebt je worstje niet alleen gekregen om te plassen hoor ;)
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:07
    Nee, jij stopt ze van anderen gerust in je mond ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:14
    Terug kijken in het verleden daar ben jij goed in maar als jij 16 jaar terug in de tijd ga scheet jij nog in je broek kneus
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:50
    Lekker volwassen Twinnie. Zoals we je kennen. Net een klein autistisch kind dat net op de computer mag van zijn moeder.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:50
    Nogmaals mobiel
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:52
    Immobiel is het woord dat beter bij jou past;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:52
    Voor het vuile werk in de ArenA huren we altijd de kanslozen in. Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    vrijdag 16 februari 2018 om 07:57
    4 gewonnen en 1 gelijk is puur qua resultaat niet heel beroerd..
    Vind ik leuk
    Degraaf +17978
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:19
    Dat klopt, maar itt dat clubje uit Eindje, willen de Ajax-supporters ook goed voetbal zien en dat gebeurd (nog) niet. Ze zijn er trouwens weer vroeg bij de trollen uit dat dorp ;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:25
    Klopt. Werkwijze van ten Hag heeft tijd nodig. Het is dan ook heel lastig om halverwege het seizoen het roer over te nemen. Er lijkt wel een stijgende lijn in te zitten overigens. Het eerste half uur tegen Twente zag er wel goed uit.
    Vind ik leuk
    Hyena +30588
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:35
    Toch maak ik mij ook wel een beetje zorgen.

    Het drukzetten gebeurt een stuk minder enthousiast dan voorheen en bij counters tegen is het ontzettend kwetsbaar achterin. Daarnaast functioneren ook de buitenspelers minder, omdat die door de hoger staande backs helemaal naar binnen worden gedrukt. Met de Argentijnse aankoop werkt dat nog wel prima, maar Veltman moet niet zo diep staan. Neres begint ook veel liever aan de zijlijn. En waar Ajax normaal gesproken het laatste kwartier sterk is, worden zij nu steeds ver achteruit gedrongen en lijkt de pijp leeg.

    Er klopt gewoon echt heel veel nog niet.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5847
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:44
    Alleen dankzij guzubuyuk nog een kans op de titel.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    vrijdag 16 februari 2018 om 08:53
    gewoon een fout deze trainer spel word slechter en slechter spelers lachen om hem niet echt een trainer met overwicht op de groep
    Vind ik leuk
    mchollie +3446
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:04
    Ajax is al jaren labiel.
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    vrijdag 16 februari 2018 om 09:36
    Net als bij Hen van Spaan ben ik blij dat in het begin al de naam van Endt wordt genoemd. Hoef ik niet verder te lezen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 februari 2018 om 10:32
    Als wij naar de Arena moeten dan moeten we er vol in kletsen, vol druk zetten en de beuk erin gooien. Dus de 25e is er zeker een kans!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:25
    Je kan zien dat je op school nooit een ster was in het maken van kansberekeningen.

    Pffff
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:16
    Zijn op de goede weg, nu nog de juiste opstelling en poppetjes op de goede plek zetten.......
    Vind ik leuk
    Rodajc +15720
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:23
    Blijf deze trainerswissel een fout vinden. Als er geen politieke spelletjes werden gespeeld werd Keizer wss ook (nog) niet ontslagen, het spel zag er steeds beter uit.
    Vind ik leuk
    hoebie60 +135
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:34
    Als je totaal niets aan het elftal verandert, en het gaat slechter is het logisch dat er kritiek komt, totaal geen hand zichtbaar dat ziet iedereen
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:18
    Dat er daar nog iemand verbijsterd is over de gang van zaken is op zich heel erg vreemd .
    Ieder normaal denkend mens en buitenstaander ziet de puinhoop al jaren maar het lijkt erop dat iedereen er bedrijfsblind geworden is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:26
    Haha de comedian weer hier. Help is met die puinhoop om die poster op te ruimen
    Vind ik leuk
    14forever +8668
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:59
    Helemaal mee eens, het leek wel of ik naar psv zat te kijken. Consolideren en verdedigende wissels.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1429
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:26
    Ik denk dat niemand nog enige verbetering ziet ten opzichte van Keizer.
    We krijgen nog steeds vaak eerst een goal tegen voordat we gaan voetballen.
    En dat druk zetten is inderdaad minder als bij Bosz, maar we zullen zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws