Groenendijk over mogelijk ADO-toetje: Voor de meeste jongens is dat nieuw

    Groenendijk over mogelijk ADO-toetje: "Voor de meeste jongens is dat nieuw"

    vrijdag 16 februari 2018 om 12:18

    ADO-trainer Alfons Groenendijk besefte tijdens de persconferentie voorafgaand aan de thuiswedstrijd van ADO Den Haag tegen Willem II zaterdagavond, dat zijn ploeg er goed voorstaat in de Eredivisie. Vorig jaar vocht de ploeg van Groenendijk tegen degradatie, nu richten de blik van de Hagenaars op de play-offs.

    "De play-offs, dat begint wel te leven", zegt Groenendijk op de clubwebsite. "Daar ontkom je niet aan. Je wordt er overal mee geconfronteerd. Voor de meeste jongens is dat wel nieuw. Nu weet je dat als je een goede serie neerzet, je het ook kan halen. Wij willen gewoon elke wedstrijd winnen. Dan zien we aan het einde van de rit wel waar wij staan."

    Daarvoor moet ADO zaterdagavond wel afrekenen met Willem II. Volgens Groenendijk moet zijn team wel bij de les blijven. "Wij hebben nog moeite om dat soort teams het pakhuis in te spelen. Dat zijn moeilijke wedstrijden, waarin de ruimtes klein zijn. Er wordt veel gevraagd van de creativiteit. We zullen dus weer een goede pot op de mat moeten leggen voor de drie punten."

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Poll

    Kan ADO Europees voetbal halen?

    (358 stemmen)

    Plaats een reactie

    Blindsy +10589
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:24
    Zal ik eens diegene zijn die als eerste reageert?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:26
    Waarom is dat een vraag? Hahaha :D

    Zeg dan wat over DH gozah ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    Blindsy +10589
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:01
    Nou ja, vond hem ook niet zo heel veel zeggen. Lijkt mij logisch dat ADO, nu ze in het linkerrijtje staan, meer het spel zullen moeten gaan maken. Maar er lopen best wat jongens bij die dat prima kunnen. Hopelijk houden ze het nog even vol, ADO naar de play offs!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:25
    Toch wel weer een stukje trots, Haagse trots. We gaan ervoor!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:59
    Het gaat me wel wat ver dat Fons over Willem2 spreekt in de vorm van " dat soort clubs". Alsof Ado een veel grotere club is dan Willem2.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:00
    Ik denk dat Fons meer kijkend is naar de ranglijst ;)
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:04
    Hij had beter kunnen zeggen "wij hebben moeite met teams die door die sullige schijtbak Vd Looi worden getraind"
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:10
    Zeikerds heb je altijd die van een mug een olifant maken. Dingen zien/lezen die er niet zijn is weer a typisch herkenbaar op vp.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:16
    Fons doet zelf of mug Ado een olifant is
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:29
    Wat je in feite hebt beschreven is jouw opvatting van je eigen identiteit..
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    vrijdag 16 februari 2018 om 16:28
    Ok ik zal het onthouden
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:03
    Niet veel groter...maar nog altijd wel een grotere club dan W2-;). Ik denk ook niet dat Fons het zo bedoelt heeft.
    Vind ik leuk
    HenkieADO +539
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:05
    Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat ADO vaak punten laat liggen thuis tegen relatief mindere ploegen denk aan VVV Excelsior Willem 2 etc..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:17
    Denk dat die bedoeld tegen clubs waar ado het spel moet maken tegen grotere clubs kan je wat maar naar achter leunen
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:19
    Dat kun je tegen kleinere clubs toch ook doen? Sorry ik snap echt niet wat Der Fons hier bedoelt
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:34
    De grotere club vallen vaak meer aan dus heb je ook meer ruimte achter de verdediging als laag genoteerde clubs komen zakken ze vaak in en spelen op de counter hij bedoeld dus ado vind het moeilijk om het spel te maken
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:59
    Ado hoeft toch van niemand het spel te maken? Fons bepaalt zelf hoe hij wil spelen toch? Als hij tegen Willem2 het spel niet wil maken dan hoeft dat toch niet? Maar goed, dit voert te ver voor de vrijdagavond met een.bakkie erbij :)
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5537
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:32
    Vast veel poedersuiker op dat ADO toetje
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:54
    Lekker zoetjes:p
    Vind ik leuk
    Thobar +3991
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:02
    Haags toetje -> Haagse bluf -> lijkt heel wat maar het is niks (hoofdzakelijk lucht)

    Vind ik leuk
    Vak-DD +11047
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:34
    Zou mooi zijn voor Ado, verdienen het ook wel.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:51
    de lans ik ook zeer groot als ado zo doorgaat dat het ook gaat gebeuren...
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:51
    kans*
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:56
    De play offs moet zeker haalbaar zijn voor Den Haag. Morgen eerst afrekenen met W2.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 12:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:03
    Met heel veel geluk gaan we het halen denk ik.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:12
    Zonder geluk vaart niemand wel. Maar dit heb je deels gewoon in eigen hand en gewoon voldoende wedstrijdjes winnrn en je staat er gewoon.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3399
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:12
    Zal dan denk ik ten koste moeten gaan van PEC Zwolle, die andere Feyenoord, Utrecht en Vitesse zie ik niet wegvallen voor een play-off plek.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:15
    Mocht AZ of Feyenoord de beker winnen speelt ook nr 8 play offs..
    Vind ik leuk
    TheMariner +3399
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:23
    Kan ook nog inderdaad. Die kans is zelfs vrij groot.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:41
    Wanneer komt kishna terug van zen blessure? Dan kunnen ze hem goed gebruiken
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:52
    Is nog niet bekend is nog herstellende, maar hij staat wel weer op het veld en doet veelal induviduele trainingen. Met Kishna erbij heb je nog meer kwaliteit en had het wel willen zien waar we nu stonden met hem erbij.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4129
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:12
    Is dit nu niet dezelfde Fons die verleden jaar door jullie (Den Haag) werd afgebrand? De oud Ajax trainer
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:05
    ???

    Fons is nooit afgebrand........ook ex spelers van jullie niet!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    zaterdag 17 februari 2018 om 12:31
    Was het alleen een poging tot stoken?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Groenendijk over mogelijk ADO-toetje: "Voor de meeste jongens is dat nieuw"