'Die jongen kan voetballen, anders kom je niet bij Inter en Sporting terecht'

    'Die jongen kan voetballen, anders kom je niet bij Inter en Sporting terecht'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 februari 2018 om 14:40vr 16-02-2018 om 14:40

    Henk Fraser heeft nogmaals zijn steun uitgesproken voor Luc Castaignos. De spits is door de schorsing van Tim Matavz basisspeler, maar kan nog allerminst overtuigen.

    De kritiek bij de achterban van Vitesse zwelt aan, maar Fraser schaart zich achter Castaignos. De spits staat ook tegen Excelsior in de basis. "Ik merk om me heen dat supporters daar een andere mening over hebben", laat Fraser weten aan Voetbal International. "Die hebben Thomas Buitink tien minuten zien spelen tegen Feyenoord en willen hem nu weer zien."

    "Natuurlijk is Castaignos nu de volgende spits. Hij moet nu - en die druk legt hij zichzelf ook op - wel gaan scoren. Dat is de realiteit. Als trainer kijk je echter ook naar andere zaken. Tegen Feyenoord had hij wel degelijk zijn waarde. Dat dwingende in het vooruit verdedigen kwam vooral door Luc. Feyenoord werd daardoor wat onzekerder. Luc heeft zeker zijn waarde voor ons, maar ik begrijp ook dat mensen een spits afrekenen op zijn doelpunten."

    Castaignos speelde sinds zijn terugkeer in de Eredivisie weinig klaar. Opvallend: hij schoot pas één keer op doel dit seizoen. "Die jongen kan voetballen, anders kom je niet bij die grote clubs als Inter en Sporting terecht", reagert Fraser. "De potentie heeft hij, maar hij zal de eerste zijn om te zeggen dat hij beter kan. Maar ik geloof in hem, absoluut."

    Poll

    Stelling: als Castaignos niet scoort tegen Excelsior, moet Fraser hem slachtofferen

    (383 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopsterk +7162
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:43
    Leuk dat ie kan voetballen, helaas is ie spits en kan hij niet (meer) scoren. Deze jongen zien we over 3 jaar in Roemenië of Turkije 2e divisie terug en dat is helemaal geen schande voor Kastanje.
    Vind ik leuk
    Aal +22554
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:45
    Hij raakt nog geen pepernoot die Kastanje..... wat een eikel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:11
    Dat weet hij goed te verbergen dan, dat hij kan voetballen...
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1907
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:45
    Het is nu tijd voor de volgende spits....Buitink. Castaignos heeft dit seizoen in al zijn basisoptredens en invalbeurten veel te weinig laten zien. Hij werkt wel hard. Maar zijn aannames, schoten, ballen vasthouden en vooral zijn effectiviteit zijn er niet. Dan houd het een keer op. Fraser houdt daar veel langer aan vast dan ik zou doen. Maar ja, ik ben dan ook geen trainer bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    Jonny1981 +137
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:47
    miskoop
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:53
    Mishuur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:48
    Ik vind het een bizar slechte speler. Die moet maar gwn ergens gaan cashen en lekker op zn 35e met pensioen gaan.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:48
    Ja, wat moet Fraser anders zeggen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:07
    Niks, maar m gewoon op de bank houden!
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2016
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:00
    Om de bekende spitsenmetafoor te gebruiken... Fräser moet nog (totdat Matavz terug is) als een idiot op die bodem van de ketchupfles blijven slaan. Net die ene goal heeft hij nodig om het eruit te laten spuiten!!! Dan gaan we nog hattricks beleven! :)

    Komt er alsnog niks uit dan is de troep gewoon verrot en is het einde oefening.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:05
    Fräser is echt n eigenwijs stuk vreten! Wanneer gaat ie nou ns inzien dat die gast helemaal niks toevoegt...
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:05
    Fraser heeft zich al te lang achter deze speler gestaan, geef de jeugd een kans.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2303
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:06
    Speler voor de Juup, meer niet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:09
    En toch liep hij tot ie geblesseerd raakte bij Eintracht daar gewoon goed te voetballen.

    Maar goed, lekker negatief benaderen, uitfluiten en uitschelden vanaf de tribune heeft altijd al tot resultaat gehad dat spelers daar beter van gingen spelen.
    Dat is bij iedere club al bewezen.
    Vind ik leuk
    Stack5 +3077
    vrijdag 16 februari 2018 om 16:07
    Bij v.d. Maarel werkt het wel. Als het publiek boos op 'm wordt dan vliegt die er een partij in. Nu is het een cultheld.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15773
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:24
    Mob vdMaarel
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19048
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:30
    Niet Inter en Sporting voor Castaignos, maar Intersport;):p
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:33
    Fraser kan zo de politiek in... hij draait en keert de laatste tijd.
    Zit nog steeds de Henk Fraser van ADO in dat lichaam?

    "Anders kom je niet bij Inter terecht"
    Mja... als clubs daarop een speler contracteren dan zijn ze heel dom.
    Ik zou kijken naar zijn kwaliteit... niet naar kwaliteit die clubs vermoeden bij hem.
    Castaignos is weer zo'n voorbeeld die niet tot wasdom kon komen door een vroegtijdig vertrek. Bruma en Rekik haalden het dan nog wel... maar we zullen nooit weten of ze veel beter geworden waren als ze bij Feijenoord gebleven waren.
    Vind ik leuk
    Morris +23232
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:34
    hij kan misschien voetballen maar scoren kan hij niet.
    Vind ik leuk
    yuuup +9905
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:38
    Hij kon voetballen. Als je al jaren niks meer hebt laten zien, kun je gerust stellen dat hij het niet meer kan.
    Vind ik leuk
    Vitheo +13
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:12
    Hij kan wel bij die grote clubs gespeeld hebben. Echter in de Eredivisie wordt
    strijdlust, passie en scorend vermogen van een spits vereist. De keren dat hij in de basis stond heeft hij er nog niet veel van gebakken!
    Vind ik leuk
    Pony +388
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:31
    En dan te bedenken dat Fraser de nieuwe trainer van Feyenoord moet worden, is de realiteit verloren. Henk wordt wakker Luc faalt x op x, tijd voor talent uit eigen jeugd Buitink!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:56
    Zelfs Gabrich was minder slecht.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws