Ajacied bijna verlost van gips: Vanaf maandag kan hij echt gaan optrainen

    Ajacied bijna verlost van gips: "Vanaf maandag kan hij echt gaan optrainen"

    Gepubliceerd: vrijdag 16 februari 2018 om 15:26vr 16-02-2018 om 15:26

    Kasper Dolberg is op de weg terug bij Ajax. Dat laat trainer Erik ten Hag weten. Vanaf maandag hervat de Deense spits voorzichtig de training.

    Dolberg is sinds de winterstop uitgeschakeld met een voetbreuk. Zijn gips gaat er dit weekend af. "Vanaf maandag kan hij echt gaan optrainen", laat Ten Hag weten. "Als eerst ben je afhankelijk van het herstel van die breuk en hoe dat gaat als hij met de bal in contact gaat komen. En ten tweede heb je het conditionele gedeelte. Dat was het grote nadeel de afgelopen weken. Hij zat in het gips en kon daarom weinig doen."

    Ten Hag verwacht later dit seizoen nog over Dolberg te kunnen beschikken. "Daar ga ik wel vanuit, dat als de eindfase van de competitie aanbreekt hij fit is", aldus de trainer, die dan ook denkt te kunnen beschikken over Nick Viergever. De verdediger is tegen PEC Zwolle (zondag) nog niet inzetbaar. "Nee, die heeft volgens mij 18 november voor de laatste keer gespeeld. Hij staat nu een week op het trainingsveld, maar dat is nog te vroeg om deel uit te maken van de wedstrijdselectie."

    Plaats een reactie

    3Bier +10752
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:32
    Goed nieuws! Dolberg kan nog zeker van pas komen dit seizoen. Laat de inhaalrace maar beginnen!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174062
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:47
    doe maar rustig aan .... tijd zat
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 16:12
    Dolberg was niet in beste doen maar The Hunter is ook aan het klungelen de laatste tijd dus laat maar snel terug komen
    Vind ik leuk
    cj_fey +4166
    vrijdag 16 februari 2018 om 16:39
    Hij klungelt ze er wel op tijd in toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 16:47
    Hij heeft de laatste tijd ook behoorlijk wat kansen verprutst door een simpele aanname te verprutsen
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:39
    Hij is over de Hill.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:46
    Waarom snel terugkomen. Cassierra hoort gewoon de kans te krijgen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:32
    Vraag mij echt serieus af of hij het zal gaan redden. Nou is het de laatste tijd wel heel erg en er zullen ongetwijfeld boze reacties komen. Je kan tegenwoordig niks maar dan ook echt niks meer zeggen.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:48
    Tuurlijk gaat hij het redden. Die jongen kan gewoon voetballen hoor. Hij heeft het niet te hoog in zijn bol en is nog hartstikke jong. Of doel je op zijn blessures? Probleem is dat iedereen hem te vroeg ophemelt en vervolgens allemaal weer te vroeg afschrijft. Gewoon rustig afwachten, gaat echt wel goed komen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:11
    Als hij het niet hoog in zijn bol heeft past hij totaal niet bij ajax
    Vind ik leuk
    Johan.l +4111
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:27
    Denk je dat wij die twijfels niet hebben, het zou zo verdomd maar dan ook verdomd jammer zijn 50 miljoen in rook op zien gaan
    Vind ik leuk
    14forever +8723
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:34
    Dat is goed nieuws
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:39
    Top
    Vind ik leuk
    Arvin +5625
    vrijdag 16 februari 2018 om 16:39
    Hij zal waarschijnlijk weer helemaal gemotiveerd zijn om zich te bewijzen na z'n blessure. Nieuw begin dus kan zo maar weer goed in vorm terugkomen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 16:40]
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:06
    Staat weer te popelen om te spelen denk ik.. Doe maar beginnen met hattrickje kaspertje
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22122
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:16
    Leuk voor die jongen.
    Vind ik leuk
    Stoep +1738
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:39
    Ik als niet Ajax supporter hoopt dat hij heel snel fit is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:12
    Ik niet van mijn mogen ze zijn hoofd in het gips zetten
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:44
    Dolberg, een parel in Gods hand. Echt een magische Ajax ‘9’, evenals Cassierra.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 20:45]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws