Groningen komt dramatische start te boven en speelt in Venlo gelijk

    Groningen komt dramatische start te boven en speelt in Venlo gelijk

    vrijdag 16 februari 2018 om 21:54

    FC Groningen heeft opnieuw niet weten te winnen in de Eredivisie. In De Koel speelde de geplaagde ploeg van Ernest Faber met 1-1 gelijk tegen VVV-Venlo, na een dramatisch begin.

    De ploeg van Faber schoot tegen VVV slecht uit de startblokken. De mannen van Maurice Steijn kwamen al na twee minuten spelen op voorsprong door Vito van Crooij, die de bal op aangeven van Lennard Thy achter Sergio Padt schoot. VVV liet een kans op 2-0 liggen, waarna het slappe Groningen na een kwartier uit het niets op gelijke hoogte kwam via Ritsu Doan.

    Groningen herstelde zich van een slecht begin en bood VVV ineens tegenstand. Beide ploegen kregen in de eerste helft nog kansen, die niet werden benut. In de tweede helft zette Faber zijn ploeg op het goede spoor en kwam VVV vaak in de problemen. Kansen van Mimoun Mahi werden echter verprutst, daar waar Clint Leemans en Ralf Seuntjens scherpte misten namens de thuisploeg.

    VVV kopte in de slotfase nog op de lat en probeerde een overwinning te forceren, maar die kwam er niet. Groningen heeft door de remise al zes duels op rij niet weten te winnen. De laatste overwinning dateert van 24 december 2017, toen Sparta met 4-0 verslagen werd.

    Plaats een reactie

    elmagico070 +16954
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:56
    Wederom een zeer matige pot van Grunn.
    Vind ik leuk
    jimthebest56 +1625
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:57
    Kunnen blij zijn dat ze in de laatse seconde niet met 0 pnt naar huis gingen
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:58
    Resultaat valt me nog mee, had 0 punten verwacht..
    Vind ik leuk
    elmoo +586
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:00
    5ja, ik denk dat in Groningen blij zijn als Faber weg is. Had meer van hem verwacht. Bij NEC en bij fc Eindhoven niet slecht gedaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:00
    Ongelofelijk dat Fabel het seizoen mag afmaken.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:13
    Je kan Faber wel uit gaan kotsen, maar eerlijk is eerlijk. Zijn materiaal is dramatisch. De sterspelers zijn vrder ook nog eens troublemakers ja dan heb je gewoon geen kans. Alleen die Doan is daar wat soeps
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:15
    Het is geen geweldig elftal maar er zit echt helemaal niks in, Niks!
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:20
    Mahi gaat na de zomer weg en zit met die instelling in zn kop. Doan kan wel voetballen, Padt is een overschatte keeper met het lijf van Jeroen Verhoeven. De verdediging kan echt niet. veldwijk is de slechtste basisspits van de competitie. De enige aanvaller die nog wat kon en wilde doen speelt nu bij AZ.


    Beetje meer pech en twente en groningen stonden nu omgedraaid.


    Grote club. Altijd eredivisie, maar zouden ze neit mee doen had niemand t door. Geen glans aan die club . van nmij mogen ze eruit
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:28
    Je hoeft niet hele goeie spelers te hebben om er een team van kunnen te maken. Zie de spelers van VVV en onze Haagse Maurice. Die maakt er een team van, en goed ook. Zijn de spelers van Groningen nou echt individueel zoveel minder dan VVV denk jij?

    Ik denk echt dat je dit voor een groot deel op zijn conto mag schrijven. Fabel dus!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:29
    Eerlijk? Ja!
    (Al ben ik ook van mening dat Stein tig klasses beter is dan Faber. Daar niet van)
    Vind ik leuk
    Farmer +8970
    zaterdag 17 februari 2018 om 03:31
    Je geeft me íets te veel af op mn cluppie Timmie.. Groningen heeft je niks misdaan. We zitten, precies zoals M-N ook aangeeft, ook met n k*t-coach...
    We kunnen het ook over jóuw (voormalig)coaches gaan hebben bv :P

    Groningen heeft geen super-kwaliteit, maar dr lopen spelers genoeg rond waar ze bv in Venlo, Twente, maar ook Utrecht, en - waarvan akte - AZ, toch graag eentje van hebben, kortom: Groningen heeft/had toch kwaliteit genoeg?

    Dat er nu verkoop wordt gehouden, is puur beleidstactiek: Fabertje gaat er hoe dan ook, uit, eide seizoen(hoop altijd nog eerder), en men begint met en schone lei.

    Dat is nog geen reden om Groningen een degradatie toe te wensen natuurlijk!
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    zaterdag 17 februari 2018 om 11:43
    Toewensen doe je voor geen enkele club, alleen Groningen zou ik in et geval dat niet missen. Zoou het wel grappig vinden mocht het rampscenario gebeuren.

    En Faber deed het prima bij Ehv en NEC. Ik had dan ook meer verwacht bij groningen maar helaas. MAar eerlijjk is eerlijk, veel van de groningenspelers zijn echt veels te min voor groningen en de rest is alsnog ruim overschat
    Vind ik leuk
    Farmer +8970
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:40
    De meeste spelers zijn dit(en vorig)seizoen gewoon een stap áchteruit gegaan, en ja, daar kan je Faber wel degelijk op aanmerken: dat is zijn werk NB; spelers béter maken.
    Idrissi naar AZ zegt al wel wat, maar het 'geintje' van Alexander Sorloth bij Midtylland, nee, spijt me zeer, maar dat is toch gewoon funest voor een trainer: speler afschrijven, en binnen een half jaar, wordt diezelfde speler al voor 10miljoen verkocht.

    En nee, Groningen loopt niet over van kwaliteit, er is zelfs een beetje ingeleverd tov vorig seizoen, maar toch kwaliteit genoeg om een voetballend elftal van te maken?
    Er komt al 1,5 seizoen, gewoon níks uit.
    Vind ik leuk
    Mo +11243
    zaterdag 17 februari 2018 om 00:39
    Die Buijs nu al voor de groep zetten zou het stomste zijn wat Groningen zou kunnen doen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    zaterdag 17 februari 2018 om 00:42
    Ik denk het juist niet, dit gaat alleen maar meer mis. Spelers gaan niet voor Fabel door het vuur. Er is geen teamgeist!
    Vind ik leuk
    Mo +11243
    zaterdag 17 februari 2018 om 00:43
    Dit seizoen is voor Groningen al zo goed als naar de klote. Voor degradatie zijn ze net ietsjes te goed, eindigen gewoon in de grijze middenmoot. Laat die Buijs volgend seizoen vanaf het begin van de voorbereiding met die jongens beginnen, dat werkt denk ik veel beter.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    zaterdag 17 februari 2018 om 00:46
    Ach ieder een denkwijze. Ik zie Groningen alleen maar verder zakken. Die gaan in serieuze problemen komen. Gaan niet veel punten meer pakken.
    Vind ik leuk
    Mo +11243
    zaterdag 17 februari 2018 om 00:47
    Ben ik met je eens alleen zijn ze net wel even een klein niveautje beter dan NAC Roda en Sparta
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    zaterdag 17 februari 2018 om 00:49
    NAC presteert zelfs beter dan Groningen nu. Ze moeten echt punten gaan pakken. Als wij WillemII verslaan dan moeten die denk met Groningen vechten voor de nacompetitie. Ik zie gek gezegd eerder nog Roda punten pakken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:09
    Wat een draak van een wedstrijd hier wordt je als neutrale kijker niet vrolijk van maar weer een puntje dichter bij handhaving
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:15
    Puntje dichterbij handhaving! Whoeho
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:39
    Nou ja ze hebben tenslotte niet verloren (;

    (Ps ik ben voor VVV)
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7493
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:55
    Ik sla tegenwoordig Groningen over ik wil nog wel een beetje kijkplezier hebben en bij Groningen heb ik dat dus niet, kijken naar Groningen maakt depressief. Nu nemen ze een amateur trainer die nog niet in bezit is van zijn diploma betaald voetbal, dat ze daarmee veel risico nemen ontgaat Nijland en Jans volkomen. Geen fatsoenlijke spelers, geen toeschouwers, geen punten en Jupiler League Here I Come........met dank aan Hans Nijland de man zonder visie!
    Vind ik leuk
    Stoep +1855
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:08
    1-1 was een terechte uitslag. Beide speelden matig
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1012
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:33
    Ik ben blij met het punt. Thuis nog een paar punten pakken en dan blijven we boven de streep.
    Vind ik leuk
    Farmer +8970
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:42
    Ja,
    t is eerder weer een sensatie-titel van VP.
    Kwakkelend Groningen, speelt uit bij 'frivool VVV'. en houdt er een puntje over... Ik zie dat niet als een drama, maar dat laat de titel niet echt te raden over.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Groningen komt dramatische start te boven en speelt in Venlo gelijk