LIVE-discussie: Roda JC kan goede zaken doen tegen ongeslagen Utrecht

    LIVE-discussie: Roda JC kan goede zaken doen tegen ongeslagen Utrecht

    Gepubliceerd: zondag 18 februari 2018 om 11:15zo 18-02-2018 om 11:15

    Een bomvolle voetbalzondag begint om 12.30 uur in Kerkrade met de clash tussen Roda JC en FC Utrecht. Nummer zestien Roda kan goede zaken doen, aangezien de twee ploegen onderaan de ranglijst -  FC Twente en Sparta - later op de dag tegen elkaar spelen. 

    Van de laatste vijf competitieduels verloor het Roda van trainer Robert Molenaar er slechts één. Dat was in eigen huis tegen Ajax (2-4). Molenaar moet het tegen Utrecht doen zonder Schalke 04-huurling Donis Avidjaj. Hij is geblesseerd. Dani Schahin staat in de spits.

    Utrecht is dit kalenderjaar nog ongeslagen onder de nieuwe trainer Jean-Paul de Jong (vier keer gelijk, twee keer winst). Ten opzichte van het thuisduel met PEC Zwolle van vorige week kiest De Jong voor dezelfde elf namen. Dat betekent dat onder meer Cyriel Dessers wederom op de bank zit. 

    De opstellingen

    Roda: Jurjus, Dijkhuizen, Banggaard, Auassar, Vansteenkiste, Van Peppen, Ndenge; Rosheuvel, Gustafson, Milts en Schahin

    Utrecht: Jensen, Klaiber, Leeuwin, Janssen, Van der Maarel, Klich, Strieder, Van de Streek, Ayoub, Kerk en Labyad

    Poll

    Wat wordt de uitslag in Kerkrade?

    (225 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 18 februari 2018 om 11:29
    Hoezo bombolle voetbalmiddag? Zijn maar 4 potjes.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17005
    zondag 18 februari 2018 om 12:02
    Ajax moet spelen, dus vandaag is de enige dag dat heel de VP redactie hun enige wedstrijd van de week moet kijken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:04
    Ohja. We zullen vast allemaal filmpjes te zien krijgen.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    zondag 18 februari 2018 om 11:29
    Deze hoort Utrecht gewoon te pakken dus laten we er maar van uit gaan dat Utrecht wint.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11702
    zondag 18 februari 2018 om 12:23
    5 keer gewonnen uit 43 uitwedstrijden in Kerkrade... is niet een makkelijke zaak dit.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24187
    zondag 18 februari 2018 om 11:32
    Nou, laten we hopen dat FC Utrecht de punten mee gaat nemen naar Utrecht. Niemand zal het raar vinden dat we ons niets van de onderkant van de ranglijst willen aantrekken. Zo goed als we ons tegen Sparta en Excelcior hebben geweerd, zo goed willen we dat ook doen tegen Roda JC.
    Vind ik leuk
    luccerd +3052
    zondag 18 februari 2018 om 11:35
    Eogenlijk raar dat je zegt hij Utrecht zich moet weten tegen de ‘kleintjes’... Gezien de ranglijst kun je je eerder afvragen of Roda zich niet moet gaan weren tegen Utrecht...
    Vind ik leuk
    Enkidoe +306
    zondag 18 februari 2018 om 11:52
    Ik kan de tjjd nog herinneren dat Utreg een kleintje voor Roda was en dat je wist dat de punten in Limburg bleven.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24187
    zondag 18 februari 2018 om 15:39
    Ik ben gewend om met respect over tegenstanders te spreken, je hebt elkaar nodig in een fatsoenlijke competitie van minimaal 18 clubs. Dat Roda JC het vanmiddag niet goed deed was in mijn ogen een duidelijk kwaliteitsverschil, maar ook FC Utrecht heeft zo zijn mindere dagen en het was wel op een veld van verknipte douchegordijnen. Daarop voetballen vinden we bij FC Utrecht helemaal niets.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 11:33
    ez win
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5199
    zondag 18 februari 2018 om 11:33
    Utrecht , Az en Zwolle kunnen het dit seizoen ploegen heel lastig maken.
    Leuk om te zien!!
    Vind ik leuk
    defons +1751
    zondag 18 februari 2018 om 11:35
    Normaal gesproken moet Utrecht dit kunnen winnen en dat hoop ik ook let op ik kijk wel door die bekende rood/witte bril.

    Moet wel eerlijk bekennen dat Roda de laatste weken goed bezig is dus zal spannend worden .

    Heb alleen een troost als mijn club het toch niet red tegen Roda en dat is dat een overwinning van Roda erg nadelig is voor Fc list en bedrog die van mij wel restreeks mag degraderen zie liever Roda en Sparta blijven in de eredivisie.

    Voor iedereen veel succes vanmiddag en hopen dat het een mooie leuke en vooral sportieve wedstrijd word zowel in als buiten het veld.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17005
    zondag 18 februari 2018 om 11:44
    Mooie sportieve analyse! Ik hoop natuurlijk dat Roda wint omdat dat het beste is voor mijn club, en slecht voor FC fraude.

    Bovenal hoop ik natuurlijk gewoon op een goede pot voetbal en dat de beste moge winnen.
    Vind ik leuk
    defons +1751
    zondag 18 februari 2018 om 11:48
    Zo zie je iedereen heeft zijn belangen trouwens jou cluppie is ook erg goed bezig mijn complimenten.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27406
    zondag 18 februari 2018 om 11:39
    Altijd lastig in Kerkrade voor de FC.. Maar we gaan weer voor de 3 punten! UUUUU

    Come on Utregggg
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    zondag 18 februari 2018 om 11:49
    Vraag me af wat Ard gaat doen.
    Vind ik leuk
    Enkidoe +306
    zondag 18 februari 2018 om 11:52
    Voetballen?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    zondag 18 februari 2018 om 12:11
    Oohja!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    zondag 18 februari 2018 om 12:15
    ⚒️Goo koempels⚒️

    Zou wel erg chill zijn al halen we hier puntjes
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17005
    zondag 18 februari 2018 om 12:35
    Waarom zit er nauwelijks publiek? Ze zijn toch niet allemaal nog brak van vastelaovend?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27406
    zondag 18 februari 2018 om 13:53
    0-3.Helaas vandaag niet.. succes de komende weken!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 februari 2018 om 12:20
    Met twente sparta op het programma zou roda prima zaken kunnen doen maar ik denk dat utrecht toch te sterk zal zijn
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11702
    zondag 18 februari 2018 om 12:28
    Denk of weet Stratum? Heb persoonlijk geen lekker gevoel bij de wedstrijd van vandaag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 februari 2018 om 12:30
    normaliter is utrecht te sterk maar ja.... roda uit op dat fijne veldje is voor iedere ploeg geen abctje
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:28
    Met Van Peppen geef ik Utrecht meer kans ...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:46
    1-0 buitenspelgoal
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 12:47
    Brilletje nodig?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:50
    Nee, scheids wel.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 12:54
    Daar is de grensrechter voor natuurlijk. Maar het was geen buitenspel van de streek liep gewoon slim weg uit de rug van zijn tegenstander.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:52
    Waarom zo verdedigend starten Molenaar ? Afgelopen weken veel succes met aanvallend spel en nu dit weer.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 13:26
    Zuiver doelpunt net bevestig op fox sport.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    zondag 18 februari 2018 om 13:32
    Randje buitenspel en op t randje van de doellijn, maar was te zien dat het een goal was inderdaad. Hopelijk een betere tweede helft want het is niet veel soeps tot nu toe
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 13:48
    Sportief paus!
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 13:47
    2-0 uuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 13:49
    En bedankt Rosheuvel !!
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 13:52
    3-0 uuuuuu
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    zondag 18 februari 2018 om 13:53
    Gefeliciteerd met de overwinning! Roda laat niks zien helaas
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27406
    zondag 18 februari 2018 om 13:54
    Sportief!
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 13:56
    Wedstrijd nog niet gespeeld natuurlijk ;-) kan me nog een wedstrijd herinneren uit tegen sc cambuur stonden we 3-0 voor we verloren de wedstrijd met 4-3 en de winnende werd gemaakt door van Utrecht :-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27406
    zondag 18 februari 2018 om 13:56
    0-3 wat een ongekende weelde voor Utrecht in Kerkrade. Normaal gesproken is dit een lastige uitwedstrijd voor Utrecht.
    Vind ik leuk
    BS +1176
    zondag 18 februari 2018 om 13:56
    Het lijkt wel een oefenpotje, Roda mag wel uitkijken dat het geen 0-5 wordt
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 13:57
    Totaal niks in te brengen, Molenaar zat er tactisch helemaal naast, waar is Vancamp, Engels .
    Wat mij betreft blunder van trainer.
    Gustavson mag ook eens gewisseld, brengt te weinig
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:04
    Molenaar maakt het vandaag wel helemaal bont , Van Velsen en Van Peppen, gekker kun je het niet maken.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 18 februari 2018 om 14:12
    Kan niet echt zien dat Roda tegen degradatie vecht. Wat een slappe hap zeg!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    zondag 18 februari 2018 om 14:14
    De vorige wedstrijden waren zoveel beter, wat er vandaag loos is geen idee. Niks lukt en er is ook geen instelling om er wat van te maken lijkt het
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 18 februari 2018 om 14:15
    Had een vechtend Roda verwacht, maar dit is echt los zand wat we voorgeschoteld krijgen.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 14:18
    Spelen natuurlijk wel tegen Utrecht he.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 18 februari 2018 om 14:21
    Het is maar Utrecht he
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 14:24
    Inderdaad maar Utrecht maar nog altijd beter als den Haag natuurlijk ;-)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 18 februari 2018 om 14:26
    Gaan we in april zien wie er beter is. Verwacht een leuk potje -;)

    Aan het begin van het seizoen wonnen jullie van ons ietwat geflatteerd en de groep was incompleet.

    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 14:32
    We zullen het zien hoop op een mooie pot gozer.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 18 februari 2018 om 14:52
    Zijn meestal wel mooie potjes van 2 ploegen die er meestal met passie en strijd ingaan.

    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    zondag 18 februari 2018 om 14:13
    Jeeej toch nog een goal
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 14:17
    Voor de eer :-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:13
    Ajax wil nu de Jong als opvolger van ten Hag.
    Vind ik leuk
    den-man21 +320
    zondag 18 februari 2018 om 14:16
    Deze nederlaag reken ik volledig molenaar aan. Je aanpassen aan ajax ok. Maar thuis moet je er tegen utrecht gewoon vol opklappen
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3606
    zondag 18 februari 2018 om 14:19
    1-4 uuuuuuuu
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 18 februari 2018 om 14:23
    Roda houdt open huis. Wat een wanvertoning!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:24
    Te koop aangeboden: 1 :Van Velsen, linksbuiten die er geen steek van kan.
    2: Van peppen: rechter verdediger, geen wedstrijd mee te winnen.
    3: Rosheuvel, mietje zonder inzet
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws