Ajax heeft PSV weer binnen bereik: Huntelaar beslist uitwedstrijd tegen PEC

    Ajax heeft PSV weer binnen bereik: Huntelaar beslist uitwedstrijd tegen PEC

    zondag 18 februari 2018 om 18:35

    Ajax heeft optimaal geprofiteerd van het puntenverlies van PSV op zaterdagavond. De Amsterdammers wonnen de lastige uitwedstrijd tegen PEC Zwolle met 0-1 en hebben het gat met de Eindhovenaren teruggebracht tot vijf punten. 

    Hoewel Ajax voor rust de beste kansen had, ging het met 0-0 de rust in. Hakim Ziyech, Donny van de Beek en Justin Kluivert doken gevaarlijk op voor het doel van Diederik Boer, maar wisten hun oud-ploeggenoot niet te passeren. PEC moest vooral verdedigen en wist nauwelijks gevaarlijk te worden. Klaas-Jan Huntelaar had het geluk dat zijn duwende beweging tegen Bram van Polen niet werd gezien en Youness Mokhtar ontsnapte na vasthouden aan een strafschop tegen.

    Vroeg in de tweede helft sloegen de Amsterdammers alsnog toe. Van de Beek schoot nog op de paal en David Neres joeg de rebound wild over, maar Huntelaar opende de score met een diagonale schuiver, die door de benen van Boer ging: 0-1. Ajax bleef de heersende partij, maar slaagde er niet in de wedstrijd te beslissen. Huntelaar had vlak voor tijd de 0-2 op zijn schoen, maar wachtte zo lang dat Philippe Sandler nog kon ingrijpen. PEC bleef tot het laatst in de race, maar zag een voorzichtig slotoffensief niets meer opleveren.

    Ajax komt hierdoor weer wat dichter bij koploper PSV. Beide ploegen treffen elkaar op 15 april in Eindhoven.

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +36119
    zondag 18 februari 2018 om 18:36
    Prima overwinning, met hier en daar best goed voetbal.
    Maar come on, die kansen moeten echt afgemaakt gaan worden. Dan pak je zulke lui met een nulletje of vier. We bleven gelukkig wel leuk voetballen met de juiste intenties.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3933
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Einde van het maar eeuwig durende Calimero-gedrag????

    Zuur dat Huntelaar met z’n treffer zo belangrijk was. Eigenlijk, na de discutabele situatie met Lozano gisteren, een regelrechte schande dat hij wel op het veld mocht blijven staan. Als buitenstaander kan ik me na de recente discutabele arbitrage dwalingen die Ajax punten leveren (Twente strafschop, eigenlijk de niet-strafschop) wel voorstellen dat PSV zich benadeelt zal voelen. Ik lees al maanden gefrustreerde Ajacieden in de media en hier bij VP maar het wordt de hoogste tijd om dat gevoel een keer van zich af te schudden. Beide ploegen spelen zeer matig en Ajax heeft het geluk zeker mee de laatste tijd. Hou dus eens op met dat über-Calimero gedrag en laat de ploegen het ploegend uitmaken wie uiteindelijk de minst slechte blijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12025
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    En dat is nog 5
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:39]
    Vind ik leuk
    RebelVox +5865
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Top wedstrijd!
    3 punten in de pocket.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1956
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    proost ajacieden!
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1956
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    proost ajacieden!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:54
    Zo is het maar net, op naar het kampioenschap.
    Proost alle ajacieden
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10487
    zondag 18 februari 2018 om 18:56
    Dat sommigen over KNJB beginnen begrijp ik wel.
    Klaas-Jan Huntelaar deelde namelijk een hele vieze, echte elleboogstoot uit, maar kon zonder kaart doorspelen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:57]
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:58
    Bram van Polen ontkende het zelfs dus zal wel niks geweest zijn
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 18 februari 2018 om 19:02
    Hij ontkende niet, hij zei dat dat kan gebeuren in een duel.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:03
    Hij vond het geen rood daar gaat het dan toch om
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 18 februari 2018 om 19:05
    Nee, dat vinden alle ajax supporters ook en dan vooral diegene die gisteren het hardst schreeuwde over de rode van lozano.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:07
    Ik heb die van Lozano net pas gezien en ik vind persoonlijk die van Lozano erger. Met huntelaar was in een duel en Lozano doet heel zijn arm naar achter. Beide geel had prima geweest
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 18 februari 2018 om 19:09
    Hou toch op. Of beide rood of beide niks.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:10
    Beide geel! Zijn gewoon duels
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 18 februari 2018 om 19:14
    Nette reactie
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:17
    Ik heb die van Lozano net 25min geleden gezien. Dit gebeurd 10 x per wedstrijd
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    maandag 19 februari 2018 om 19:29
    Is het normaal als die arm zo hoog is?
    Dat is om een collega in de ogen te steken of op afstand te houden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:30
    ik stel voor: beiden 3 wedstrijden. En aangezien Lozano er nog een voorwaardelijke schorsing heeft staan moet die 1 duelletje langer. Dus ik keur het gedrag als Ajax supporter zeker niet goed.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:30
    ik stel voor: beiden 3 wedstrijden. En aangezien Lozano er nog een voorwaardelijke schorsing heeft staan moet die 1 duelletje langer. Dus ik keur het gedrag als Ajax supporter zeker niet goed.
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    zondag 18 februari 2018 om 19:42
    Tuurlijk niey joh, gisteren terecht rood. Vandaag terecht niets. Verder ben ik totaal niet bevooroordeeld.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10487
    zondag 18 februari 2018 om 19:14
    Lozano gaf geen bewuste elleboogstoot, Huntelaar wel.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:17
    Het was gewoon een vergelijkbare situatie. Huntelaar rukt zich net als Lozano los
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:31
    krijgen we dat weer. Hoe weet jij dat nou!?
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:31
    krijgen we dat weer. Hoe weet jij dat nou!?
    Vind ik leuk
    Jozef +34658
    zondag 18 februari 2018 om 19:33
    Hahaha, deze zat er nog niet tussen....
    Vind ik leuk
    RebelVox +5865
    zondag 18 februari 2018 om 19:06
    Dit keer hebben wij eens mazzel, mooi toch? :-)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10487
    zondag 18 februari 2018 om 19:03
    Hahahaha
    En Ronald de Boer vond hem erger dan gisteren.
    Ga je nou ontkennen dat bet rood was?
    Vind ik leuk
    RebelVox +5865
    zondag 18 februari 2018 om 19:07
    Beide situaties waren geen rood.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:08
    Beide geel had prima geweest
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:28
    Ajax heeft het vandaag op eigen kracht gedaan! wedstrijd gezien? had 6-0 kunnen staan net wat meer scherpte.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:28
    Ajax heeft het vandaag op eigen kracht gedaan! wedstrijd gezien? had 6-0 kunnen staan net wat meer scherpte.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:28
    Ajax heeft het vandaag op eigen kracht gedaan! wedstrijd gezien? had 6-0 kunnen staan net wat meer scherpte.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:43
    Was niks aan het handje soepkip
    Vind ik leuk
    yuuup +8985
    zondag 18 februari 2018 om 19:46
    Dat is een zeer kwalijke zaak. Ten eerste is het op z'n minst nogal smakeloos om de Joden hierin te betrekken. Omdat Blom wellicht een fout maakt is de hele KNVB een groep Joden die dit aan Blom instrueren. Te bizar voor woorden. Plus die actie van Lozano was net zo doortrapt. Die is 30 cm kleiner maar zwaaide zijn arm expres extra omhoog om hem in het gezicht te raken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    Feyenoord brengt het terug naar 1 en Utrecht maakt het verder af.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    zondag 18 februari 2018 om 18:45
    Hoe kan je van 5 naar 1 gaan?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:52
    Junkie je praat poep je kan geeneens rekenen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    Feyenoord brengt het terug naar 1 en Utrecht maakt het verder af.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10487
    zondag 18 februari 2018 om 18:49
    Want feyenoord krijgt dan 4 punten ofzo?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    Feyenoord brengt het terug naar 1 en Utrecht maakt het verder af.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    in plaats van 2 punten heeft ajax dankzij scheidsrechterlijke dwalingen in de laatste 2 wedstrijden, 6 punten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:39]
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    En dankzij al het geluk van de wereld heeft psv 6 punten te veel
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    dat geluk hebben we zelf afgedwongen.

    dat Huntelaar geen rood krijgt en PSV gisteren wel, kan bepalend zijn voor het kampioenschap. Belachelijk.
    Vind ik leuk
    jochempje +2372
    zondag 18 februari 2018 om 18:45
    En dat Heerenveen geen penalty kreeg ook.
    Vind ik leuk
    Garrie +3735
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    Zelf afgedwongen, hahahahaha!! Jij hebt er kijk op, hahaha
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 18:48
    Harrie...omgebouwd en voortaan door het leven als Garrie?
    Vind ik leuk
    Garrie +3735
    zondag 18 februari 2018 om 18:57
    Wauw! Echt? Humor? Neenee
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    Hahah, de Calimero komt gelijk weer naar boven als het even tegenzit.
    Je laat jezelf weer lekker ouderwets kennen, heerlijk.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    davidben +4169
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    Die rode kaart had geen invloed
    gehad. Een voorzet/schot van Ondaan in '86 min was het enige wapenfeit van een zwak Zwolle. Ajax heeft 6/7 open kansen gehad. De scherpte was er niet, maar er werd gevoetbald. Niet altijd goed, maar er werd gevoetbald.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10487
    zondag 18 februari 2018 om 18:52
    Geen invloed?
    Want dan had hij vanaf de kleedkamer gescoord ofzo?
    Vind ik leuk
    davidben +4169
    zondag 18 februari 2018 om 18:56
    Nee gekkie, dan had daar iemand anders gestaan. Nogmaals, Ajax was oppermachtig.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:40
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:40
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3933
    zondag 18 februari 2018 om 20:16
    Zo redeneren is natuurlijk te idioot voor woorden. Feit is dat Huntelaar niet meer op het veld had mogen staan, dat Ajax met 10 man verder had gemoeten...
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 20:44
    Kijk, zo kunnen we praten.
    Huntelaar en Lozano lekker 3 en 4 wedstrijden brommen. Ik denk dat PSV Lozano meer gaat missen.
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    zondag 18 februari 2018 om 21:18
    Ff een vraagje... Vond u de rode kaart van Lozano terecht?
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:41
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:41
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:42
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:42
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:42
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:43
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:43
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:44
    als als als he! Als Huntelaar was weggestuurd met rood, dan waren Neres, Kluivert en van Beek ook scherper geweest voor de goal, en dan was het alsnog 4 - 0 geworden.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:32
    Ik heb anders 2 rare reddingen gezien van Onana waarbij hij beide keren de bal vooruit het veld in stompte. In de laatste seconde wordt het nog bijna gelijk met die bal van Saymak. Maar een rode kaart die geen invloed had gehad als het de latere doelpuntermaker was?
    Vind ik leuk
    davidben +4169
    zondag 18 februari 2018 om 22:37
    Saymak? Kom op! Een losse flodder.
    Ik kan het wel nogmaals aangeven, maar heb het nu al 2 keer gezegd.
    Als je TV hebt gevolgd dan had je ook kunnen horen dat de actie ervoor een penalty zou zijn geweest voor Ajax.

    Goed. Ik zeg het nogmaals.....Ajax was oppermachtig en Zwolle was nergens. Kijk de interviews maar eens. Ajax had heus wel gescoord en met 10 man waarschijnlijk meer dan 1 keer.
    Vaak zijn dingen in het leven niet logisch te verklaren. 1+1 is niet altijd 2.
    En dit ga ik je echt niet uitleggen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:52
    Jij hebt de hele tijd de grootste mond dat Ajax geen bedreiging is voor psv en dan ga je nu dit zeggen?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 18:53
    Klopt. De scheidsrechters zijn de grootste bedreiging, dat zie je wel weer....zonder de scheids had Ajax de afgelopen 2 potjes niet gewonnen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 18:56
    Hahahah, zet jezelf toch niet zo voor lul jonge. Ga anders een rondje fietsen ofzo....
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 19:02
    ik durf erom te wedden dat Rondo en/of Studio Voetbal deze 2 gevallen vanavond objectief naast elkaar zullen leggen....verder zeg ik er niks meer over.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 19:12
    Heb jij ooit iemand gezien die zijn tegenstander van zich af wilde duwen door met een gestrekte arm wild naar achteren te zwaaien? Hoe kan je op die manier nou iemand van je af duwen?
    Dat is gewoon iemand van je af slaan.
    Het had allebei rood kunnen zijn, maar wat mij betreft had het ook allebei met geel bestraft mogen worden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:57
    Neem dit nou eens een keer als een man. Jullie staan 5 punten voor. Jullie zijn het beste wat voetballend Nederland heeft volgens je zelf en nog reageer je zo.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 19:01
    Joh, we staan ook nog 5 punten voor :).
    Het hadden er alleen gewoon nog 7 moeten zijn.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 19:26
    Hahah jullie hebben iets van 10 wedstrijden met 1 doelpuntje verschil gewonnen, en daarvan had je dr 1 eigenlijk moeten verliezen en minimaal 2 gelijk moeten spelen, maar het zat jullie allemaal heel erg mee en nooit een keer tegen.
    Dus wees blij met die 5 punten voorsprong, want dat hadden er met een beetje pech ook 7 minder kunnen/moeten zijn ;)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 19:31
    Ja wij hebben geluk gehad, maar daar hadden wij geen scheidsrechter voor nodig. Een wezenlijk verschil.

    Hier wordt door het scheidsrechterkorps met 2 maten gemeten...en kom op, we weten toch allemaal dat dit gebeurd?
    Als je echt objectief bent dan is het oneerlijk dat Lozano eraf moest en Huntelaar niet (die vervolgens scoort).
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:38
    Je laat je kennen. Nergens voor nodig. Over scheidsrechterlijke beslissingen: over een heel seizoen genomen zal de weegschaal voor alle ploegen in het midden eindigen en dus de tegens en voors in evenwicht.
    Soms heb je de scheids mee, soms tegen. Zowel Lozano als Huntelaar hadden geen enkele kaart moeten krijgen. Soms gebeurt het dat de ene wel een kaart krijgt. Let wel: scheidsrechters zijn ook mensen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 19:40
    Als je er zo over denkt dan moet je lekker naar de KNVB toe stappen en tegen hun tekeer gaan. Laat ons er lekker buiten, wij kunnen er niks aan doen ;)
    Als Lozano niet zo met zn armen begint te zwaaien is er niets aan de hand en speelt PSV de wedstrijd met een 2-0 voorsprong gewoon simpel uit. Dus het probleem ligt in principe bij de actie van Lozano en niet bij de scheidsrechter ;)
    Ze nemen allebei het risico door zo met hun arm ge zwaaien, de ene komt er mee weg en de ander niet, maar ze zijn allebei zelf verantwoordelijk voor het risico dat ze nemen.
    Zoek het probleem eerst bij jezelf voordat je naar anderen begint te wijzen ;)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 19:47
    Je zegt dat ze beide een risico nemen en dat risico wordt met 2 maten gemeten door het scheidsrechterkorps. That's it.

    en ik ga niet tekeer, ben gewoon rustig.
    Normaal doe ik er niet moeilijk over, gisteravond ook niet. Het is alleen verdomd wrang als het ook bij je concurrent gebeurd een dag later en dat wordt niet bestraft.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 20:01
    Het wordt niet met 2 maten gemeten, de ene was gewoon iets duidelijker te zien dan de ander. Lozano kreeg echt geen rood omdat het een PSV’er is en Huntelaar komt hier echt niet mee weg puur omdat het een Ajacied is. Totale onzin.
    Het zijn 2 verschillen situaties in 2 verschillende wedstrijden met 2 verschillende scheidsrechters.
    Als Blom nou bijvoorbeeld in Eindhoven had gefloten en Higler in Zwolle, dan had het misschien wel andersom geweest.
    Altijd dat gejank dat Ajax wordt voorgetrokken, als dat zo was dan hadden we de laatste 3 seizoenen toch gewoon kampioen geworden?
    Jullie laten je wel erg kennen hoor.
    Het had jullie nog geen 1x tegen gezeten dit seizoen, maar nu is dat wel een keer gebeurd en dan ligt het gelijk weer aan allles en iedereen behalve aan jullie zelf.

    Daarnaast stond PSV ook gewoon met 2-0 voor en geven ze het zelf volledig weg. Ondanks dat je met 10 man staat had je dit natuurlijk niet weg hoeven te geven in eigen huis.
    Dat mag je van de koploper wel verwachten toch?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 23:33
    Maar als het andersom is dan zal jij niets zeggen...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:19
    Altijd iets zoeken om te klagen. Zelfs als je nog voor staat in punten. Calimerogedrag.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:51
    Had gewoon net daarvoor een pingel moeten zijn. Daar ga je gemakshalve maar aan voorbij. Als je echt objectief bent...
    Vind ik leuk
    Jozef +34658
    zondag 18 februari 2018 om 21:11
    Gisteren alleen al mocht je de scheids op jullie blote knietjes danken...
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1217
    zondag 18 februari 2018 om 23:14
    Hun zijn groot en wij zijn klein....
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:02
    Stakker......
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:50
    Ajax was oppermachtig vriend ze hadden met 8 man nog gewonnen
    Vind ik leuk
    Jozef +34658
    zondag 18 februari 2018 om 21:10
    Ach kom op jaja_PSV.

    Nu laat je je wel erg kennen hoor.
    Pingel van gisteren vergeten?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:02
    Piep, piep, al genoeg bussen geparkeerd?
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:37
    wat vond je eigenlijk van de niet gegeven strafschop aan Heerenveen? Want was geen buitenspel. Hoor ik je namelijk niet over.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1217
    zondag 18 februari 2018 om 23:18
    Voor mijwas dat. strafschop moment het mooiste van de wedstrijd. Weleens boer met kiespijn zien lachen? Let dan vooral op de reacties op de tribune rondom dat moment. Het zegt genoeg ook op de tribune weten ze dat die voorsprong eigenlijk een sprookje is.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:37
    wat vond je eigenlijk van de niet gegeven strafschop aan Heerenveen? Want was geen buitenspel. Hoor ik je namelijk niet over.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:48
    Was geen rood voor Huntelaar zet je PSV bril effe af
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12025
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Tuurlijk..
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Hahaha jankerd
    Vind ik leuk
    Padason +911
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Dawling van Scheidsrecht wat nu weer? Doet het pijn dat ajax is ingelopen op PSV? Je bedoelt dat van huntelaar? Zijn kraag zat bij zijn Navel, had ook toch zo geel mogen zijn voor Marcellus. Wat dacht je van Mokthar nog ff veltman natrappen stuk zandvuil dat hij is.

    Maar goed vanavond kan er gedronken worden

    La la la gehaktbal
    Vind ik leuk
    Basik013 +278
    zondag 18 februari 2018 om 18:45
    Ga huilen
    Vind ik leuk
    richard37 +1291
    zondag 18 februari 2018 om 18:48
    Penalty gemist?? Maar als je vind dat Ajax onterecht heeft verloren, dan snap je het niet.
    Vind ik leuk
    alffie +1729
    zondag 18 februari 2018 om 19:11
    Hahahaha wat een zielige psv reactie hier. Man man man
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:35
    jij hebt de wedstrijd niet gezien van Ajax toch?
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:36
    jij hebt de wedstrijd niet gezien van Ajax toch?
    Vind ik leuk
    base +2031
    zondag 18 februari 2018 om 21:11
    Moet je mij toch eens uitleggen waarom AJAX anders maar 1 punt tegen PWC gehaald had?
    Ik hoor je namelijk niet over de niet gegeven penalty maar dat wil je natuurlijk niet horen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36119
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Calimero gedrag vertoon je alleen als je de kleinere bent.
    Ajax is de grootste.
    Vind ik leuk
    Hyena +27814
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Benoem dan ook even de niet gegeven strafschop aan Ajax en het natrappen van Mokhtar.

    Niet alleen roeptoeteren als het gunstig uitkomt voor je eigen betoog.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1956
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    en het niet geven van een penalty voor heerenveen! cry me a river https://youtu.be/DksSPZTZES0
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1956
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    en het niet geven van een penalty voor heerenveen! cry me a river https://youtu.be/DksSPZTZES0
    Vind ik leuk
    EdwinG +182
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    Wordt er voor natrappen tegenwoordig ook al rood gegeven dan. Ik kan me nog een wedstrijd herinneren (niet eens zo lang geleden) dat er niets aan gedaan werd.
    Vind ik leuk
    El Pibe +689
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Ajax geluk? Dat die bal er niet in ging was meer Zwolle’s geluk lijkt me...
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12919
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    En dan heb jij het over Calimero gedrag?
    Vind ik leuk
    Adje80 +6994
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Ajax heeft het geluk zeker mee de laatste tijd hahahahahahaha
    Vind ik leuk
    jochempje +2372
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Jouw reactie heeft niks met de reactie waarop jij reageert te maken?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    De Calimero van de dag is bekend hoor, Martinus69 gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Garrie +3735
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Dit verhaal had je best met 1 woord kunnen samenvatten: bullshit
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:48
    Heb je vandaag naar de achterkant van je tv zitten kijken ?
    Ajax speelde vandaag niet matig maar gewoon goed ,werden wel teveel kansen gemist trouwens .
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    zondag 18 februari 2018 om 19:16
    Ja, vooral dat missen van kansen viel op. Dat overlomt een topploeg natiurlijk niet. Laten we zeggen dat Ajax vandaag de beste suptopper was.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 00:31
    Vreemd dat Labyad in het shirt van een subtopper wil lopen :(
    Vind ik leuk
    Jozef +34658
    zondag 18 februari 2018 om 21:12
    Dit was inderdaad wel gruwelijk knoeien met kansen, zeg...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:58
    Klopt en die speler die eerst naar zijn nek ging? Mma regels?
    Vind ik leuk
    Lemon +1553
    zondag 18 februari 2018 om 18:59
    Welk geluk? Leg mij dat eens uit.
    Vind ik leuk
    alffie +1729
    zondag 18 februari 2018 om 19:07
    @marti het is niet erg hoor als je voor psv bent mag je best voor uit komen hoor, je hoeft je niet te schamen... :)
    Vind ik leuk
    rinirat +1803
    zondag 18 februari 2018 om 19:23
    Ik vind dit weer en calimero reactive!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:26
    ik houd van voorbeelden, maar je belicht alleen nadelen voor je eigen club. Je zeurt niet over een penalty die Heerenveen had moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 18 februari 2018 om 19:26
    ik houd van voorbeelden, maar je belicht alleen nadelen voor je eigen club. Je zeurt niet over een penalty die Heerenveen had moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    Gerro +5814
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    Ajax speelde prima vandaag het enige wat er aan mankeerde was dat ze de kansen niet maakte zoals dat wel vaker het probleem was dit seizoen. Daartegen speelt PSV al maanden voetbal wat pijn aan je ogen doet.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:26
    Ik weet niet of je de wedstrijd 90minuten hebt gezien maar Ajax heeft gewoon lekker gevoetbald.
    Dat de ballen er niet in gaan is een wonder maar dit heeft werkelijk niks met geluk te maken.
    Zwolle had werkelijk niks te vertellen.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12025
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Dik verdiend, maar maakte het zichzelf moeilijk.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:38]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20609
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Wat een pech voor al die PSV'ers.... hebben ze bijna 2 uur van de tijd verloren vandaag om naar Ajax te kijken in de hoop dat Ajax niet zou winnen.... Forza Ajax Amsterdam....
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10487
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Haha denk je dat ik gekeken heb?
    Vind ik leuk
    Padason +911
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    Merendeel van je broeders wel zo te zien. Die liggen nog te huilen en stroppen te knopen dat ajax gewonnen had.

    Durven nog te zeggen dat Ajax geluk had, gelul natuurlijk maar geluk van zwolle dat het geen 0-6 was.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    Denk het niet, PSV'ers hebben niets met voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 00:33
    Ja dat denk ik ,denk dat je een x echt voetbal wou zien :D
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    Wij gaan onze zondag echt niet besteden om naar 020 te kijken er zijn wel leukere dingen om je zondag aan te besteden
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Reageren op een "020" topic bijvoorbeeld.....
    Vind ik leuk
    Padason +911
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    haha die zit
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    Wij gaan onze zondag echt niet besteden om naar 020 te kijken er zijn wel leukere dingen om je zondag aan te besteden
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11121
    zondag 18 februari 2018 om 18:53
    Stotter problemen?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18229
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Gezien de kansen die je krijgt is het helemaal niet prima en zeker hoe PEC voor de dag kwam niet.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:39
    Niet zo streng, krap verliezen van Ajax overkomt meer ploegen. Ik denk dat het meer over Ajax en Ten Hag zegt, er komen nog een hele rij krappe overwinningen voor Ajax aan. Kijken of PEC het de komende 9 wedstrijden waarvan er 8 tegen ploegen uit het rechterrijtje zijn beter doet.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18706
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Gefeliciteerd met de overwinning. Weinig in te brengen.
    Vind ik leuk
    Padason +911
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    Hey je bent de eerste PSV-er die gewoon eerlijk durft te zijn.

    Respect voor jou man!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:11
    O.K. Bizzy, dat zul je Straat niet gauw zien zeggen.....
    Sportief......
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12919
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Laat de rest maar lullen joh!
    Ik vond het niet best, maar als wij de kansen meteen hadden afgemaakt..
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:51
    Als we die kansen allemaal hadden gemaakt waren het dubbele cijfers vriend ;)
    Vind ik leuk
    VanGoal +547
    zondag 18 februari 2018 om 18:59
    Ik ben erg positief over Ajax als ik naar deze pot kijk. Die kansen moeten idd beter afgemaakt worden maar er werd genoeg gecreëerd! Eiting viel erg goed in en had met een beetje mazzel 2 assists kunnen bijschrijven. En de Ligt, wát een ontwikkeling maakt die knul door. Speelt zo solide, zo geconcentreerd en lost elke situatie op. Ook voetballend laat hij zich meer gelden. Ajax heeft met hem goud in handen. Durf te zeggen dat hij een betere speler is dan Davinson Sánchez. Met name aan de bal.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18229
    zondag 18 februari 2018 om 18:36
    Ajax had deze wedstrijd met een normaal functioneerde spits met een nulletje of drie moeten winnen. Het is voorin allemaal net niet en niemand die de trekker kan overhalen. Voor hetzelfde krijg je op het einde nog de deksel op de neus gedrukt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Goede reactie, ik waardeer het van je
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20609
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Terecht gewonnen.... xD
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    100% zeker, goede wedstrijd vandaag. Van polen geeft nu een interview.
    Hij is onder de indruk van Ajax. Wie niet haha
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18229
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Schets hier gewoon een realistisch beeld en meer niet-:)
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:36
    Lekker boys, de beste wedstrijd onder ten hag tot nu toe.. Wij zijn weer helemaal in de titel race. Wij worden kampioen, het geloof is er ookal is het nooit helemaal weggeweest
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12025
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    Waar is flappie/eucalypta als zij echt nodig is?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:36
    Eenvoudige overwinning van Ajax. Vandaag kampioen aan het werk gezien waar Nederland trots op kan zijn.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Uw bovenkamer is laten checken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Piep piep hallo, kom op Calimero in vergelijking met PSV speelde Ajax geweldig.
    Vind ik leuk
    EdwinG +182
    zondag 18 februari 2018 om 18:49
    Maar ondanks dat geweldige spel kunnen ze al twee weken niet op eigen kracht winnen maar hebben ze al twee keer de hulp van de scheidsrechter nodig.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:15
    van de Beek had pingel moeten krijgen, knul....
    Vind ik leuk
    EdwinG +182
    zondag 18 februari 2018 om 19:51
    Vreemd dat het in dit geval een penalty is. Als hetzelfde bij Luc de Jong gebeurt wordt het getypeerd als een schwalbe.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:49
    Hangt van de persoon af, als Suarez tegen de grond ging waren er ook altijd twijfels, Luuk heeft ook dat image....
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14605
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Lichtpuntje was Eiting. Zag hem toch wel goeie passies geven, continu. Vind hem al beter dan Ziyech.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5368
    zondag 18 februari 2018 om 19:06
    Zijn totaal verschillende spelers maar hij viel goed in inderdaad.
    Wat mij betreft mag hij volgende week ook ipv Schöne. Veel meer snelheid en beter in het verdedigen. Schöne stond er alleen in voor zn vrije trap.
    Hopelijk is Wöber snel fit dan kan Frenkie naar het middenveld.
    Volgend seizoen Eiting en daarvoor Frenkie en vd Beek. Al kan een echte topper met ervaring ipv Ziyech daar best bij mogen. Siem mag weg en Schöne is te traag. Ziyech gaat weg dus blijven er maar 3 over. Topper erbij en je speelt iedereen weg in NL.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Volledig tegen de verhouding in maar ja wat doe je eraan.....
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    net zoals dat onverdiende gelijkspel van psv gisteren ofniet
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18244
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Ja, vrij weinig ouwe ;-)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Hahaha, ja ze scoren nog net niet in de laatste minuut ;)
    Vind ik leuk
    410hhw +1730
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Hahaha jij spoort echt van geen kant.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40388
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    dan winnen we maar van Feyenoord komende week.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Volgende week is het verschil nog maar 2 punten, PSV gaat het dit seizoen niet redden en terecht.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Feyenoord brengt het terug naar 1 en Utrecht maakt het verder af.optimist.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Feyenoord brengt het terug naar 1 en Utrecht maakt het verder af.optimist.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Feyenoord brengt het terug naar 1 en Utrecht maakt het verder af.optimist.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Feyenoord brengt het terug naar 1 en Utrecht maakt het verder af.optimist.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8828
    zondag 18 februari 2018 om 18:55
    WHAHAHAHAHA! !!!!! Dacht het effe niet
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8828
    zondag 18 februari 2018 om 19:37
    .
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 19:38]
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Je kunt in ieder geval lekker vroeg naar bed. Slaap lekker Calimero.
    Vind ik leuk
    Padason +911
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Heb je het over PEC - Ajax over andere wedstrijd. Ajax had toch al 2 of 3-0 voor kunnen staan bij rust en na rust had het ook zo maar 3-0 kunnen zijn. Na een klein beetje spannend slot zie je toch dat het spannend wordt.

    Maar goed ipv PSV is het Ajax dat nu 1-0 wint. Maar had ook veel meer moeten zijn
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zondag 18 februari 2018 om 19:03
    'Had 0-3 0-4 kúnnen zijn'..

    Bijna telt niet, helemaal in het voetbal.
    Als je bij rust met 3 of 4-0 voor had kunnen staan, en je staat het niet ,zegt dat toch eerder dat je een slechte wedstrijd speelt; je creert wel kansen, maar maakt ze niet af. Dat is ook niet goed.
    Ajax speelt al wel beter zo, maar ik mis nog de overtuiging voorin; Gezien het spel wat zo geroemd word in dit topic, had dit gewoon een 0-3+ moeten zijn, en een signaal af moeten geven.
    Nu mag Ajax éigenlijk nog van geluk spreken dat Zwolle er niet nét even een shitballetje inprikte bv.

    Die kansen níet maken, roep je ook zelf het onheil over je af, en Ajax heeft al aardig wat kansen laten liggen dit seizoen.

    Maar even zonder azijnzeikerige gedachte: 'spannende kampioensstrijd'. Sorry, maar dat vind ik dít seizoen juist niet. Roemloze uitschakelingen in Europa voor álle deelnemende clubs, steeds verder aan het afzakken op ranglijsten, en steeds minder plaatsen in Europa(hebben er ook niks te zoeken, lijkt het).

    Wat stelt het nog voor dan, om nog Kampioen te worden?
    Kampioen van wát?

    "een kinderhand is snel gevuld" ?
    Vind ik leuk
    MeepMeep +156
    zondag 18 februari 2018 om 18:45
    klopt, had zeker 0-4 moeten zijn.
    Vind ik leuk
    richard37 +1291
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    Wij spelen pec weg, jullie kwamen daar goed weg. Ajax is klasse beter. Volgende week punten laten liggen in de Kuip en dar gaan jullie
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:49
    Nog maar 5 (:
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:50
    PSV heeft thuis tegen Heerenveen 34% balbezit, Ajax uit bij Zwolle 60% balbezit en 4 100% kansen...of was het tegen jouw verwachting dat Ajax zo makkelijk voetbalde terwijl PSV daar eigenlijk de hele wedstrijd kansloos was??
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:50
    PSV heeft thuis tegen Heerenveen 34% balbezit, Ajax uit bij Zwolle 60% balbezit en 4 100% kansen...of was het tegen jouw verwachting dat Ajax zo makkelijk voetbalde terwijl PSV daar eigenlijk de hele wedstrijd kansloos was??
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:44
    Dat tijdrekken door Onana in de blessuretijd was wel pijnlijk net als het inbrengen van De Jong, die heeft geen bal geraakt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:50
    PSV heeft thuis tegen Heerenveen 34% balbezit, Ajax uit bij Zwolle 60% balbezit en 4 100% kansen...of was het tegen jouw verwachting dat Ajax zo makkelijk voetbalde terwijl PSV daar eigenlijk de hele wedstrijd kansloos was??
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8368
    zondag 18 februari 2018 om 19:25
    Balbezit is een betrekkelijk gegeven hebben sinds de Boer ervaren,
    efficiëntie, daar gaat het om.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:51
    PSV heeft thuis tegen Heerenveen 34% balbezit, Ajax uit bij Zwolle 60% balbezit en 4 100% kansen...of was het tegen jouw verwachting dat Ajax zo makkelijk voetbalde terwijl PSV daar eigenlijk de hele wedstrijd kansloos was??
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:51
    PSV heeft thuis tegen Heerenveen 34% balbezit, Ajax uit bij Zwolle 60% balbezit en 4 100% kansen...of was het tegen jouw verwachting dat Ajax zo makkelijk voetbalde terwijl PSV daar eigenlijk de hele wedstrijd kansloos was??
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:51
    PSV heeft thuis tegen Heerenveen 34% balbezit, Ajax uit bij Zwolle 60% balbezit en 4 100% kansen...of was het tegen jouw verwachting dat Ajax zo makkelijk voetbalde terwijl PSV daar eigenlijk de hele wedstrijd kansloos was??
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 18:51
    Moet jij niet een keer een nieuw hengeltje hebben? ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 18:53
    Hahaha zou je wel denken ja , ze happen nondeju alsof ze 4 jaar niks te vreten meer hebben gehad.

    Ze pakken niet alleen het aas maar heel de hengel
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 18:55
    ;-) maar goed, vis moet zwemmen. Net zalm gegeten dus ff afblussen met een lekker biertje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 19:01
    lekker man , ik heb zojuist de paella gerecyceld maar krijg al weer trek.....
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 19:21
    Gamba op de grill
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 19:23
    het is nog maar 18 -19 graden geweest vandaag .... ff wachten nog met grillen buiten....
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 19:30
    Is best koud gap. Moet er echter niet aan denken dat mijn bier die temperatuur heeft.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 19:32
    inderdaad daarom staat mijn trots ook altijd in mijn woonkamer direct naast mijn benkske...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 19:36
    Ik heb altijd geleerd "als er iets gebeurt, zorg dat al het belangrijke binnen handbereik is. Een les die ik ook graag toepas.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:52
    PSV heeft thuis tegen Heerenveen 34% balbezit, Ajax uit bij Zwolle 60% balbezit en 4 100% kansen...of was het tegen jouw verwachting dat Ajax zo makkelijk voetbalde terwijl PSV daar eigenlijk de hele wedstrijd kansloos was??
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:52
    PSV heeft thuis tegen Heerenveen 34% balbezit, Ajax uit bij Zwolle 60% balbezit en 4 100% kansen...of was het tegen jouw verwachting dat Ajax zo makkelijk voetbalde terwijl PSV daar eigenlijk de hele wedstrijd kansloos was??
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:16
    Stumper.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 19:17
    ik zal een groter leefnet aan moeten gaan schaffen
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1965
    zondag 18 februari 2018 om 19:19
    Sneu menneke........
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 19:24
    Beter gewoon meteen een een heel groot aquarium
    Vind ik leuk
    Hyena +27814
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Prima gevoetbald, maar zoveel kansen mogen echt niet worden gemist. Dit had minimaal 0-4 moeten worden, nu bleef het alweer onnodig spannend.

    Niet normaal hoeveel kansen hier zijn gemist, allemachtig. Maar wel weer ingelopen op PSV, dat was het belangrijkste vanmiddag!

    En Onana, doe ff normaal de laatste minuten. Nergens voor nodig dat rare gedoe.
    Vind ik leuk
    2cents +50899
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Prima wedstrijd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Siem de Jong uitblinker
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:45
    Geen bal verkeerd geraakt.
    Vind ik leuk
    richard37 +1291
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Terecht en dit is pas voetbal, alleen kansen maken
    Vind ik leuk
    ENNMG +109
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Afschuwelijk veld daar in Zwolle zeg.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18244
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Pff... Kluivert had er 2 moeten maken. Zelfde geldt voor Huntelaar..

    Eiting viel lekker in.
    Neres speelde echt super slecht, maar dat doet hij al sinds het vertrek van Keizer...

    En Siem de Jong laat zich in het veld brengen in de 91ste minuut, had lekker gezegd; Amehoela!

    Al met al, blij met de 3 punten!
    Vind ik leuk
    Hyena +27814
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Neres zet wel het enige doelpunt van de wedstrijd eigenhandig op.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18244
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    Dat is net als Huntelaar de man of the match maken..

    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1359
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Goede actie, assist echter van PEC speler
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    maandag 19 februari 2018 om 00:35
    maar als de jong amehoela zegt zeggen wij weer zoon arrogant veldwijkje ;p
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    goede wedstrijd veldspel stukken beter. als het afmaken nou ook zo goed was ging je met 0-6 van het veld
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11366
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Wat een arbitrale dwalingen weer, Huntelaar heeft 2 keer iemand in zijn gezicht gemept en na al dat tijdrekken maar 3 minuten extra. Jammer dit.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    en die smerige mohktar niet vergeten. natrappen. hopelijk komt hier nog een onderzoek na omdat blom het niet gezien heeft.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11366
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Als ze dan ook onderzoek naar die 2 meppen van Huntelaar doen vind ik dat helemaal prima.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    ik ook.. speelt toch als een natte krant
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14605
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Ja, en dan wordt waarschijnlijk geconcludeerd dat Huntelaar geschorst wordt.
    Vind ik leuk
    Mario1984 +526
    zondag 18 februari 2018 om 18:45
    Komt er niet. Want dan moeten ze dat huntelaar ook onderzoeken en dat willen ze niet.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:48
    Die overtreding heeft Blom wel gezien want hij gebaarde doorspelen, hij gaf voordeel omdat Ajax kon counteren. Dat natrappen van Veltman heeft hij dan wel niet gezien. Dat gebeurde ook toen de bal niet in de buurt was.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    Ga toch weg man.
    Het had verdomme al 0-5 moeten staan man.
    Ajax was veel beter, maar het bleef onnodig spannend omdat het Ajax die bal er niet in kreeg.
    Prima overwinning en een mooie pot voetbal gezien, maar die kansen moeten er wel in want je maakt het jezelf onnodig lastig op deze manier.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1359
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    Wuud rubbers, bedoel je gestolen overwinning?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11366
    zondag 18 februari 2018 om 18:45
    Niet perse, dat zeg ik volgensmij ook nergens. Maar was wel interessant geweest als we consequente arbitrage hadden gehad in Nederland, want dan had Ajax vrij lang met 10 man gespeeld.
    Vind ik leuk
    Padason +911
    zondag 18 februari 2018 om 18:50
    Tja maar dan had de competitie ook geen 34 speelrondes geweest als 1 scheidsrechter alle wedstrijden moet doen want anders kun je nooit consequent zijn.

    Maar het veschil is wel, Lozano hielt vast Bij huntelaar zat zijn kraag op zijn navel dat is wel wat anders als je shirt wordt uitgetrokken wil je los komen.

    Tuurlijk te zwak van de Boer om te toeteren tijdens de rust dat Huntelaar wist waar zijn gezicht zat, nee echt niet hoor, als hij dat wist lagen er ook wat tanden op het veld. Spuug vervelend andermans shirt uit trekken.

    Maar goed hetzelfde geld voor Lozano, die wil zich ook los rukken, dus in mijn ogen was dat ook geen rood.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:50
    Dat kan een wereld van verschil maken zoals we gisteren nog hebben gezien.
    Vind ik leuk
    Hyena +27814
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    En de niet gegeven strafschop aan Ajax en het natrappen van Mokhtar dan niet benoemen..

    Ook erg jammer.
    Vind ik leuk
    pico323 +5323
    zondag 18 februari 2018 om 18:50
    Dag Ruud tuut tuut tuut
    Vind ik leuk
    Rikkie1993 +704
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Goedzo knvb met twee maten meten in een notendop!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:01
    Janken, het zit is een keertje niet mee in de lampenstad en gelijk wordt er collectief gejankt daar.
    Vind ik leuk
    Mo +11047
    zondag 18 februari 2018 om 18:37
    Allemachtig. Ik krijg godverdomme 3 hartverzakkingen man, wat een kansen echt ongekend. Je had er minimaal 6 moeten maken, móéten maken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Anders ik wel toen Boer mee naar voren kwam. De laatste tien minuten waren echt niet gezond.
    Vind ik leuk
    Mo +11047
    zondag 18 februari 2018 om 20:01
    Dat dit geen 0-5/6 is geworden is echt bizar
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:33
    Ja, scheelt al een hoop hartverzakkingen....
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Heel mooi.
    Vind ik leuk
    410hhw +1730
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Ooh wat heerlijk.
    En de nare mannetjes uit Eindhoven maar hopen.

    Ajax op titelkoers!
    Vind ik leuk
    Pec010 +1872
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Prima wedstrijd van Pec, terecht verloren. Maar goed blijven strijden tot het eind.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1359
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Niet super. Wel verdiend, lijkt me
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    En voor de 2de dag op rij ... boehoehoe en hoe
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    zondag 18 februari 2018 om 18:38
    Hunter had zijn vizier niet op scherp wel terechte overwinning en 2 punten ingelopen...
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1217
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Hoppa lekker weekend! Nu is de kampieoensroute bekend. Volgende week nog maar twee punten en dan afmaken in Eindhoven in het hol van de leeuw prachtig!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Dik, dik, dik verdiend. Heerlijk. Zeer goed gespeeld ajax. Rendement te laag alleen.
    Vind ik leuk
    Marco S +4147
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Huntelaar is de koning. Altijd werken en altijd leveren..
    Vind ik leuk
    FACT +2185
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    Inderdaad, de elleboog van de week!
    Vind ik leuk
    Marco S +4147
    zondag 18 februari 2018 om 18:48
    Topspits
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:39
    Dik verdiende overwinning voor Ajax . Vind het wel onbegrijpelijk dat Onana geen geel krijgt voor het vele tijdrekken.
    Vind ik leuk
    aimdam +520
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Ben ik wel met je eens. Ik erger mezelf er ook groen en geel aan als de tegenpartij dat doet.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:54
    Ik vond het erger dat Sandler geel kreeg voor mooie sliding.
    Vind ik leuk
    aimdam +520
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Hoppa. Nog maar 5.
    Het gaat gebeuren!!!
    Vind ik leuk
    Bals +385
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Neres gaat onder Ten Hag echt niet floreren. Om je meest rendement-volle speler iedere wedstrijd als pionnetje in de laatste minuten te wisselen is karaktermoord.
    Vind ik leuk
    Marco S +4147
    zondag 18 februari 2018 om 18:48
    Siem de jong steeds drie minuten speeltijd geven is ook waanzin
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 19:00
    Frenkie de Jong achterin ook.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:55
    Aantal balcontacten volgens whoscored : 0.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Jammer van de vele kansen, maar de drie punten zijn binnen. ;-)

    De volgende keer beter afwerken op doel. ;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +4387
    zondag 18 februari 2018 om 18:40
    Ik ben wel weer blij dat Zwolle verloren heeft. Ik vind in tegenstelling tot de meeste dat het een laffe ploeg is.
    Vind ik leuk
    Tinusje +2
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    zwakke wedstrijd gezien en dat tijdrekken van onana?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6547
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Weekend van de Benidorm Basterds.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3392
    zondag 18 februari 2018 om 18:41
    Lekker hoor, een Psvtje!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    Een psvtje? Ik weet niet of je de wedstrijd hebt gezien maar ajax kon hier zeker wel met 0-7 winnen. In tegenstelling tot psv dat alles van de laatste minuut hebben.
    Vind ik leuk
    Cappie +6832
    zondag 18 februari 2018 om 20:46
    Alles? Duidelijk dat jij nooit naar PSV kijkt. Diverse wedstrijden geweest waarin PSV ook net als Ajax nu, een 7 tot 8 dikke kansen krijgt en ze niet maakt. Toen was het het probleem van PSV dat ze de kansen niet afmaken, nu bij Ajax is het ineens dik dik verdiend.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:48
    Het is ook dik dik verdiend.
    Vind ik leuk
    palko +1788
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    Een dikverdiende overwinning van Ajax. Al had de eindscore best wat ruimer mogen uitvallen. Het tegenspel van PEC Zwolle vond ik, als voetballiefhebber, ronduit teleurstellend. De Zwollenaren zijn geen schim meer van de ploeg die opzien baarde in de eerste helft van het seizoen. Blijkbaar zijn het John van 't Schip effect en het voordeel van de kunstsprieten uitgewerkt?
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4697
    zondag 18 februari 2018 om 18:42
    KNVB = Maffia
    Vind ik leuk
    Tjeentje +179
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    Ajax dankzij Blom dichterbij. Met 2 maten meten wordt PSV fataal. Had Huntelaar geen rood moeten krijgen? Had Veltman geen rood moeten krijgen?
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:43]
    Vind ik leuk
    FACT +2185
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    Geen rood? Wél rood!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 18:53
    Hahahaha, de kuikentjes zijn weer uit hun hok gekomen hoor heerlijk..
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 18:54
    Nee hoor.
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    Verdiende overwinning van Ajax, maar jammer dat je nu geen enkele supporter hoort over de actie van Huntelaar waar rood had moeten volgen. Gisteren hadden ze allemaal de mond vol dat Lozano terecht rood kreeg. Huntelaar had niet meer in het veld mogen staan. Neemt niet weg, dat de overwinning verdient is. Met dit spel gaan jullie echter nog wel punten verspelen. Niemand hoeft bang voor jullie en ons te zijn.
    Vind ik leuk
    FACT +2185
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Vitesse-uit, over 2 weken!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 19:07
    Ik vond het gister geen rood en vandaag ook niet, maar als de scheidsrechter volgens de regels fluit dan kan en mag hij voor beide rood geven.
    Maar Lozano zwaait met een gestrekte arm naar achteren, en ik vraag me af hoe je daarmee iemand van je af wil duwen?
    Huntelaar duwde met zn elleboog wel van zich af alleen deed hij dat op een gevaarlijke manier en veel te wild.

    Ajax heeft net een op papier lastige uitwedstrijd dik verdiend gewonnen en heeft zichzelf zelfs tekort gedaan door er maar 1 in te prikken.
    En het enige waar jullie het over hebben is de actie van Huntelaar?
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    zondag 18 februari 2018 om 19:49
    Je bent mijn goede vriend, maar ik zie het verschil tussen Lozano en Huntelaar niet. Beiden proberen ze zich los te rukken.

    Ben het verder zeker met je eens dat Ajax dik verdiend heeft gewonnen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 20:37
    Lozano zwaait met een gestrekte arm hoog naar achteren, dus dan is het toch niet iemand van je af duwen of wegzetten? Hoe kan je nou iemand wegzetten door wild naar achteren te zwaaien?
    Je kunt ook alleen iets van je afduwen als er ook daadwerkelijk iets dicht tegen je aan staat, het feit dat Lozano zn arm gestrekt naar achter zwaaide geeft al aan dat er al een redelijke afstand is en het was met een slaande beweging.
    Lozano wilde hem gewoon letterlijk van zich af slaan, maar dat deed hij veel te wild en zwaaide hij zn arm veel te hoog.

    Huntelaar liep dicht tegen zijn tegenstander en probeerde hem van zich af te duwen met zn elleboog, alleen dat deed hij door veel te wild met zn arm te zwaaien op een gevaarlijke hoogte. Maar je ziet hem niet zn arm strekken, want als je tegenstander dicht op je staat en je wil hem van je afzetten dan lukt dat niet met een gestrekt arm natuurlijk.

    Maar nogmaals ik vond het allebei geen rood waard.
    Bij Lozano zag het er wel een beetje gefrustreerd uit, maar de manier waarop hij hem raakte zag er een beetje ongelukkig uit en leek mij dus niet opzettelijk. Daarnaast zwaaide hij wel wild naar achteren, maar dan nog vind ik dat zn tegenstander nogal overdreven reageerde en naar de grond ging. Blijf gewoon staan, geef elkaar een handje en speel gewoon lekker door.
    Bij Huntelaar was het een duel zoals je die zo vaak ziet in zulke situaties, alleen zwaaide hij te wild bij iemand in zn gezicht, maar ik geloof niet dat hij dit met opzet deed om zn tegenstander pijn te doen ofzo.


    Vind ik leuk
    Smash +2933
    zondag 18 februari 2018 om 21:27
    Lozano probeert weg te draaien bij zijn tegenstander. Daarbij komt zijn arm hoog uit, omdat hij vanuit een min of meer gebukte stand weer overeind komt. Is dus een wilde zwaai. Niets meer, niet minder.

    Ik ben het met je eens dat beide geen rood zijn, maar toch krijgt Lozano er wel één en Huntelaar niet.

    Als de KNVB 1 lijn trekt, wordt die van Lozano geseponeerd. Zo niet, dan meet men met 2 maten.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 18 februari 2018 om 22:58
    Onzin, Lozano krijgt direct rood tijdens de wedstrijd.
    De situatie van Huntelaar is iets dat zo vaak gebeurd zonder dat het in de wedstrijd bestraft wordt.
    Als we elke overtreding die met rood is bestraft moeten gaan vergelijken met soortgelijke overtreding uit een andere wedstrijd die zonder kaart is afgedaan, dan blijven we aan de gang.
    Het is gewoon puur vanwege het feit dat dit nu bij Ajax gebeurd, al had dit bij een speler van een andere club gebeurd dan was niemand erover begonnen.
    Maar nu moet Huntelaar ineens ook bestraft worden want anders wordt Ajax natuurlijk voorgetrokken?
    Als dit bij ADO was had je dan ook geroepen dat de KNVB met 2 maten meet, denk het niet. Want bij ADO zou het je niets uitmaken, maar owee als het bij Ajax gebeurd dan heb je de poppen aan het dansen.
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    maandag 19 februari 2018 om 13:07
    Is toch niet zo vreemd MaximaalAFCA? Jullie zijn onze naaste concurrent. Hier hebben jullie voordeel van.

    Neemt niet weg dat ik bij andere teams ook belachelijk zou vinden, maar ja, je hebt gelijk dat ik er nu feller op zit, omdat PSV hier indirect mee benadeeld wordt. Deze acties gebeuren vaker en moeten we nu niet gewoon gaan vinden.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    maandag 19 februari 2018 om 13:14
    Jullie praten alsof dit jullie het kampioenschap gaat kosten, je staat gewoon nog 5 punten voor hoor dus je hebt het allemaal in eigen hand.
    Dit hoort ervoor bij en het gebeurd bij iedereen wel eens dat ze benadeeld worden, of denk je dat dit alleen bij PSV gebeurd?
    Denk dat ze in Eindhoven niet mogen klagen, het heeft dit seizoen ook vaak zat meegezeten ;)
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    maandag 19 februari 2018 om 16:53
    Het heeft een aantal keer meegezeten, maar nogmaals; Ajax is de naaste concurrent. Er wordt nu met 2 maten gemeten. Huntelaar niets, en Lozano voor een precies gelijke actie 3 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:39
    Huntelaar heeft ook geen directe rode kaart gekregen, dus de KNVB kan hier niet met 2 maten meten. Als Huntelaar ook rood had gekregen en geen 3 wedstrijden dan is daar pas spraken van.
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:03
    Toch wel! Blom beoordeeld dat het niets is en geeft alleen een vrije trap. Lozano doet precies hetzelfde en krijgt rood. Higler geeft achteraf aan dat het geen rood is. Er is dus één oplossing mogelijk; seponeren. Als die 3 wedstrijden blijven staan, meet men wel degelijk met 2 maten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    woensdag 21 februari 2018 om 13:50
    Gaf Blom een vrije tap?
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    woensdag 21 februari 2018 om 14:26
    Ja toch? Of deed hij helemaal niets?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    woensdag 21 februari 2018 om 14:30
    Volgens mij niets omdat hij niets heeft gezien.
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    woensdag 21 februari 2018 om 18:25
    Heb diverse keren gelezen dat het alleen een vrije trap was. Als hij helemaal niets had gedaan, had Huntelaar alsnog aangeklaagd kunnen worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    woensdag 21 februari 2018 om 18:37
    Maar goed dan is het alsnog geen reden om de rode kaart van Lozano goed te praten.
    Kan begrijpen dat jullie het niet eerlijk vinden, maar zo zijn er zo vaak beslissingen die oneerlijk zijn, dat gebeurt bij elke ploeg in de ED
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    woensdag 21 februari 2018 om 19:33
    Ik praat helemaal niets goed. Als die kaart terecht is, dan moet hij een paar wedstrijden geschorst worden. Nu was de kaart, ook in de ogen van Higler, niet terecht. Tijdens de wedstrijd werd PSV dus al gedupeerd. Nu zou naar aanleiding van de uitspraak van Higler de kaart geseponeerd moeten worden.
    Vind ik leuk
    alffie +1729
    zondag 18 februari 2018 om 19:42
    @smash was beide geen rood
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    zondag 18 februari 2018 om 22:10
    Dus ben je het met mij eens dat de rode kaart voor Lozano geseponeerd moet worden.
    Vind ik leuk
    alffie +1729
    zondag 18 februari 2018 om 22:38
    Wat kan mij het schelen, mag van mij. Niet dat ik er iets over heb te zeggen.

    Lozano wel of niet erbij maakt niet zo veel uit. Laat in belangrijke wedstrijden nog niet veel zien.

    Ik vindt het alleen jammer al dat gejank van die psvers.
    Kijk gewoon naar je eigen team ipv te roepen waarom zij wel en wij niet.

    Dan krijg je zn calimero gevoel.
    Snap je wat ik bedoel?

    Vind ik leuk
    Smash +2933
    zondag 18 februari 2018 om 22:45
    Deels. Het gaat mij erom dat er met twee maten gemeten wordt in Nederland. Spelers weten totaal niet meer waar ze aan toe zijn. Natuurlijk heb je soms situaties mee en soms tegen.

    Alle supporter groepen janken over beslissingen. PSV supporters klagen over beslissingen. Ajax supporters klagen over het geluk van PSV. Etc.
    Vind ik leuk
    alffie +1729
    zondag 18 februari 2018 om 22:51
    Klopt.
    Maar weet je het is een live sport met verschillende scheidsrechters die een verschillende wedstrijd fluiten en anders kunnen beoordelen omdat ze het anders zien.

    Als je wilt dat alles hetzelfde beoordeeld word moet je er tafelvoetbal van maken met altijd dezelfde scheidsrechter en daarna al zijn beslissingen laten beoordelen door een jury via videobeelden.

    Tuurlijk vloek ik ook als psv weer geluk heeft in welke vorm dan ook. Maar hè het is sport.
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    maandag 19 februari 2018 om 13:03
    Klopt! Heb je goed verwoord. Het gaat mij om de oneerlijkheid bij de regels. Huntelaar wordt nu vrijgesproken omdat Blom de situatie beoordeeld heeft. Hij zat dus blijkbaar fout. Higler heeft beoordeeld dat het rood moest zijn voor Lozano. Ook te zwaar vond hij achteraf. Zal mij benieuwen of dit dan geseponeerd kan worden. Zo ja, dan zijn de regels dus ook niet duidelijk.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 18 februari 2018 om 21:57
    Ik moet eerlijk zeggen dat je nou niet echt de eerste bent die dat zegt.
    Vind ik leuk
    FACT +2185
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    ROOD!
    Vind ik leuk
    2cents +50899
    zondag 18 februari 2018 om 18:52
    Gisteren vond je nog van niet en sprak je op schandalige wijze over Higler. Nog geen 24 uur later geef je hem alsnog gelijk.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 18:58
    Het kan snel gaan 2cents. Het is echter een emotioneel dingetje om het leed te verzachten.
    Vind ik leuk
    FACT +2185
    zondag 18 februari 2018 om 20:10
    Toen was 't blijkbaar rood, dus nu zeker!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    2cents +50899
    zondag 18 februari 2018 om 20:15
    Je vond toch juist van niet?

    Of gebruikte je die schandalige benaming van de scheidsrechter vanwege iets anders?
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 22:37]
    Vind ik leuk
    FACT +2185
    zondag 18 februari 2018 om 22:18
    Ehhhh...wat bedoel je nou te zeggen?
    Vind ik leuk
    2cents +50899
    zondag 18 februari 2018 om 22:38
    Zo?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:43
    Blij met de punten...de rest viel tegen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26784
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Nou, nog een beetje spanning zou niet verkeerd zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    "Klaas-Jan Huntelaar had het geluk dat zijn duwende beweging"

    aha heet dat zo
    Vind ik leuk
    pico323 +5323
    zondag 18 februari 2018 om 18:48
    Ja stratum doet pijn he.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 18:49
    valt mee ik heb net de gerecycelde paella naar buiten gewerkt dus er ligt me niks meer zwaar op de maag
    Vind ik leuk
    pico323 +5323
    zondag 18 februari 2018 om 18:51
    Gelukkig
    Vind ik leuk
    14forever +8401
    zondag 18 februari 2018 om 18:48
    Wordt het al heet onder de voetjes?
    Volgende week verhogen we het vuurtje nog .....
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 18:52
    komt goed uit , leg ik er een lekker t bone-tje op
    Vind ik leuk
    14forever +8401
    zondag 18 februari 2018 om 19:01
    Wist wel dat je het positief zou zien. :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 19:02
    ik zie alles positief , waarom kniezen das zo n verspilde energie
    Vind ik leuk
    14forever +8401
    zondag 18 februari 2018 om 19:03
    Maar daar ben je ook heel bedreven in....
    Vind ik leuk
    stratumseind +147689
    zondag 18 februari 2018 om 19:15
    ik verspil geen energie ... veul te lui voor
    Vind ik leuk
    pico323 +5323
    zondag 18 februari 2018 om 18:44
    Dik niet dik verdiend. Aanvallen loont en niet dat schijtbakken voetbal van PSV
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:45]
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:45
    Volgende week maar even voor 010 juichen. Anders nooit lijkt me vrij logisch, maar volgende week is dat een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +539
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    Wanneer komt er eens regel dat er niet meer gewisseld mag worden na 90 minuten?
    Het is gewoon een verkapte vorm van spelbederf.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12025
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    Inderdaad, over en weer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    14forever +8401
    zondag 18 februari 2018 om 18:46
    En nog maar 5.....
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    Toch mijn complimenten aan van 't Schip.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    Ik gooi 'm er nog maar een keer in...

    Wij vieren feest dus weg met de malaise want nu is het tijd voor de polonaise, Hollandaise van hier tot Oeteldonk, wij zakken door, we zullen niet verdorsten, tralatralatrala (en nu met z'n allen)...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:47
    Proficiat Ajacieden met deze zege! Ikzelf mijd de Eredivisie voor de rest van het weekend dus heb niks van de wedstrijd gezien. De competitie wordt er wel weer wat spannender op!
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    zondag 18 februari 2018 om 18:49
    Een goede wissel. Schöne zou het niet gered hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:51
    Lekker hoor!!!

    Punten zijn binnen en next!
    Vind ik leuk
    rober2704 +732
    zondag 18 februari 2018 om 18:54
    Goed voetbal van Ajax maar hoeveel kansen heb je nodig in een wedstrijd...en ja dan mag je blij zijn dat in de laatste minuten die bal door een kluts of een ongelukkig moment niet verkeerd valt waardoor je alsnog 2 punten verspeelt.
    Vind ik leuk
    Padason +911
    zondag 18 februari 2018 om 18:55
    Goeie overwinning en bedoel ik natuurlijk mee dat we punten zijn ingelopen. Want had gewoon een nulletje of 5 moeten zijn.

    Ziyech was redelijk slecht en zie je toch dat wanneer Eiting erbij komt, dat Eiting meer kwaliteit heeft, wat mij betreft mag Ziiyech weg vooral met zijn maniertjes naar de fans, vandaag toch ook weer bal uit het stadion geschoten en vooral met die 3 op 3 situatie waar die bal naar kluivert moest, nam hij verkeerde beslissing door de bal in te leveren bij PEC.

    Onona was niet echt zeker van zijn zaak vandaag, toch hier en daar aan het kloten met niet eens een bal over 8m kunnen geven en die rare uittrap.

    Wat betreft dat tijdrekken, zijn die zwollenaren toch wel echt hypocriet. Ik ben pas vanaf minuut 30 ingeschakelt maar toen zag ik al dat Zwolle aan het tijdrekken was, met de boer die achter ballen zelf ging ophalen buiten de 16 en ballen vasthouden terwijl het vrije trap is en dan boos worden wanneer ajax het zelfde doet laatste 5 min, beetje treurig maar goed.

    Leuk weekend, volgende week duim ik voor Feyenoord, winnen die dan heeft Ajax het weer in eigen hand.

    La la la la Gehaktbal
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1865
    zondag 18 februari 2018 om 18:55
    Drie punten.
    Vind ik leuk
    Foebele +51649
    zondag 18 februari 2018 om 18:57
    Hop hop 3 punkten.
    Vind ik leuk
    THop +7
    zondag 18 februari 2018 om 18:58
    Huntelaar had rood moeten hebben. Vorige week een penal die er geen was. Lozano rood gegeven terwijl het geel zou moeten zijn. Die 5 punten hadden er nu 11 moeten zijn. De KNVB wil de competitie wel spannend houden. Te triest voor woorden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:05
    Haha het zit is een keer tegen sinds augustus, hilarisch hoe verontwaardigd ze meteen zijn.
    Vind ik leuk
    aimdam +520
    zondag 18 februari 2018 om 18:58
    Dik verdiende overwinning. Hoppa here we come!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 18:59
    Wat gaat er gebeuren met die elleboog stoot en slaande beweging van die konijnenkop zal wel weer weg gewuifd worden door de KNJB zie maar weer dat ze weer worden geholpen door die BLOM zal wel niks gezien hebben
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +361
    zondag 18 februari 2018 om 19:02
    Doe ff normaal met je zielige KNJB.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +361
    zondag 18 februari 2018 om 19:01
    Ik lees natuurlijk weer allerlei vergelijkingen over de rode kaart van Lozano, en de vermeende rode kaart van Huntelaar.
    Lozano doet een bewuste poging die Fries te raken. Huntelaar wordt bijna gewurgd, en rukt zich los.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:03
    Ik verheug me nu al weer op de dag dat PSV in de laatste speelronde met 1 punt verschil kampioen gaat worden. Daar kan alle hulp uit Zeist en de media niets aan veranderen.
    En dat met werkelijk het slechtste PSV dat ik de afgelopen 35 jaar heb zien voetballen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1850
    zondag 18 februari 2018 om 19:39
    Je legt de vinger wel op de zere plek. Dat PSV nog boven Ajax staat zegt genoeg over deze competitie. De toekomstige kampioen wordt de calimero van de CL. Hoewel, de voorrondes horen nog niet bij de CL.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2792
    zondag 18 februari 2018 om 19:04
    Prima overwinning maar geen grote bek hebben als je maanden lang moet zwoegen om twee puntjes in te halen die laten ze nog wel ergens liggen en in Eindhoven 3
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:06
    In Eindgat 3 punten ja, voor Ajax.
    Vind ik leuk
    VanGoal +547
    zondag 18 februari 2018 om 19:06
    Wat me echt opviel was hoe weinig moeite Ajax had met Zwolle. Had een Veel zwaardere pot verwacht voor de Amsterdammers. Zwolle deed weinig goed. Jammer!
    Vind ik leuk
    Lemon +1553
    zondag 18 februari 2018 om 19:06
    With al do respect. Hansie zijn heksenjacht jegens Huntelaar, getuigd echt van calimero-gedrag.

    van Polen heeft Huntelaar veel sterker vast dan Woudenberg, van Polen staat veel korter op Huntelaar. Het is een natuurlijke beweging, die waarschijnlijk ligt bewust op van Polen zelf gericht is. Die er overigens zelf niet eens erg in heeft.

    Lozano haalt hem helemaal terug naar achter, wat veel meer schijn heeft van een slaande beweging. Dus dan is Huntelaar rood en Lozano niet? De situaties zijn niet eens vergelijkbaar.

    Ik vind alles best hoor. Maar het is schandelijk, waar was de hetze jegens Hendrix indertijd. Die had er met rood af gemoeten. Maar omdat dat beoordeeld word door de scheids is het niets?

    Psv heeft een keer geen geluk, en gelijk is de wereld te klein. Dat geluk van Psv wordt nimmer afgedwongen, het overkomt ze louter..



    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    zondag 18 februari 2018 om 19:09
    Volledig verdiende overwinning tegen een onmachtig Zwolle. Zwolle probeerde het wel en behoudens de lange ballen fase aan het einde kwam men niet langs de Ajax verdediging. Kopballetje nog in de eerste helft.
    Ajax kreeg behoorlijk wat kansen en dankzij Klaas Jan bleef het maar bij 1-0
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +432
    zondag 18 februari 2018 om 19:09
    Ik lees hier niks over mokthar? Was dat geen pingel voor Ajax (overtreding op Van Beek) en dus geel voor die jongen. En daarna trapt ie na bij Veltman was zijn 2e geel dus ook rood toch? Of hebben die Boertjes dat niet gezien?!
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2792
    zondag 18 februari 2018 om 19:18
    niks aan de hand geen penalty als ze een vinger voelen draaien ze al een rondje
    Vind ik leuk
    SvL +201
    zondag 18 februari 2018 om 19:10
    De zwaai van lozano en huntelaar waren precies met dezelfde intentie helaas niet gelijk bestraft
    Vind ik leuk
    berwi +428
    zondag 18 februari 2018 om 19:20
    hunterlaar had rood moeten hebben scheidsrechters moeten
    een lijn trekken elleboog is gewoon rood
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    zondag 18 februari 2018 om 21:49
    Huntelaar maakt zich los van de tegenstander door middel van een elleboog is uw beoordeling?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:22
    Ik ben blij met de overwinning. Ajax had de wedstrijd wel veel eerder moeten beslissen. Ook het geluk soms niet mee, bv. paar keer lat en paal. Ajax was fel en daardoor was het sowieso al beter. Op veel momenten was er ook heel wat snelheid aanwezig bij het passen van de bal en bij het naar voren bewegen. Ajax maakte de wedstrijd, door de kansen totaal verkeerd uit te spelen (soms door pech van paal en lat) heel wat spannender dan nodig. Dat moet wel echt verbeteren, nog deze competitie. Elting viel goed in. Voor de rest speelde De Ligt, Kluivert en Tagliafico goed. Huntelaar goeie goal na een prachtige vooractie van Neres (in combinatie met Ziyech) en vervolgens de heerlijke assist door Huntelaar perfect ingeschoten. De Jong een aantal goeie rushes naar voren met het overzicht steeds behoudend. Veel punten die goed gingen, maar zeker ook veel werkpunten. Laat die felheid er iedere wedstrijd zijn. De rest komt dan wel. Vandaag hebben we kunnen zien dat wat meer felheid en tempo al heel wat scheelt, wat we natuurlijk al wel wisten.
    Vind ik leuk
    ditbennick +427
    zondag 18 februari 2018 om 19:24
    Wat een verademing na PSV gisteravond. Vandaag Van Persie en Huntelaar. OK, geen topwedstrijden, maar 10 keer zo aantrekkelijk als PSV.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2473
    zondag 18 februari 2018 om 19:26
    Duwende beweging.....prachtig zo'n onpartijdige beoordeling.
    Vind ik leuk
    Gerro +5814
    zondag 18 februari 2018 om 20:02
    Jammer dat de kop van dit bericht is Huntelaar beslist wedstrijd tegen Pec. Uiteindelijk is dat wel zo maar wat miste hij vandaag weer onvoorstelbaar goede kansen. De Hunter van 10 jaar terug had er 4 ingelegd vandaag. Dit kwam Ajax bijna duur te staan vandaag.
    Vind ik leuk
    base +2031
    zondag 18 februari 2018 om 21:13
    wordt het niet eens tijd om Huntelaar naar al die gemiste kansen een keer te wisselen?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1858
    zondag 18 februari 2018 om 21:37
    Wat een kutveld
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:38
    En mede dankzij Huntelaar loopt Ajax niet verder uit qua doelsaldo op PSV.

    Ajax speelde lekker, had echt 0-5 moeten zijn
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1858
    zondag 18 februari 2018 om 21:38
    Dat van Huntelaar kwam gewoon door het veld
    Vind ik leuk
    kees ee +507
    maandag 19 februari 2018 om 15:06
    en ajax is binnen bereik van az ??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws