Ten Hag lyrisch na succesvol Ajax-weekend: PSV gaat vanzelf punten verspelen

Ten Hag lyrisch na succesvol Ajax-weekend: "PSV gaat vanzelf punten verspelen"

Gepubliceerd: zondag 18 februari 2018 om 20:46zo 18-02-2018 om 20:46

Erik ten Hag is zeer tevreden over het spel van zijn ploeg tegen PEC Zwolle. De trainer van Ajax zag dat de Amsterdammers 'slechts' met 0-1 wonnen op bezoek bij PEC Zwolle. 

"Ik heb een heel goed Ajax gezien, heel overtuigend. Het enige wat we nagelaten hebben is meer scoren. 0-5 was ook een normale uitslag geweest", begint Ten Hag tegenover FOX Sports. "Op een aantal details na, kan ik de ploeg maar één ding verwijten: we moeten het verschil groter maken. Dan wordt de wedstrijd veel makkelijker."

Klaas-Jan Huntelaar deelde in de eerste helft een tik uit aan Bram van Polen. "Je kan ook zeggen: het is een penalty. Hij wordt namelijk vastgehouden. Hij moet daar een penalty geven, want Huntelaar wordt vastgehouden. Daarna probeerde hij los te komen. Ik kan me niet voorstellen dat ze er in Eindhoven de klere in hebben, nee. We moeten ook helemaal niet naar Eindhoven kijken", vindt Ten Hag.

De achterstand op koploper PSV bedraagt nu vijf punten. "Dat is nog niet goed, want we willen bovenaan staan. Maar met het spel hebben we een stap voorwaarts gezet. Hier kunnen we op voortborduren. PSV gaat vanzelf punten verspelen", aldus Ten Hag. 

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wie wordt kampioen?

(2787 stemmen)

Plaats een reactie

LuckyLuksch +12048
zondag 18 februari 2018 om 20:53
Natuurlijk gaat psv nog punten verspelen
Vind ik leuk
Always PSV +14333
zondag 18 februari 2018 om 21:05
Nog 4 punten!
Vind ik leuk
Plattekar bv +28884
zondag 18 februari 2018 om 21:06
Ajax speelt gewoin 3 klassen beter dan PSV. Dat werd in de Arena ook duidelijk. Ben blij met de 2-2 tegen Heerenveen. Worden ze weer wakker. Alles nog in eigen hand en zowel psv als ajax nog paar pittige potjes. Aan het einde staat er een terechte kampioen. Daar kan geen rode kaart iets aan veranderen.
Vind ik leuk
Jozef +40969
zondag 18 februari 2018 om 22:23
Kijk, dat is praat naar mijn hart.

Op het einde weten we het. Dan is het shake hands en verder gaan. De beste is dan kampioen. Altijd.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20710
zondag 18 februari 2018 om 22:40
Het is in ieder geval lekker spannend zo ;)
Vind ik leuk
ArieBombarie +41769
zondag 18 februari 2018 om 20:53
Dat afmaken van kansen is wel echt een irritante zooi.
Nou werd er veel naar onze Younes gewezen, maar de rest heeft er ook een handje van.
Huntelaar, Kluivert en vd Beek hadden alle 3 nog minimaal een keer moeten scoren.
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 20:56
Daar heb je gelijk in! Wat een kansen hebben we gemist he Ari? Wauw
Vind ik leuk
Garrie +3756
zondag 18 februari 2018 om 20:56
Ach je moet er ook een beetje geluk bij hebben. We moeten er ook niet teveel van maken denk ik..
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 20:57
Precies. Ajax had hier met 0-10 moeten weggaan. Kansen missen is ook de reden dat we niet bovenaan staan. We hebben dit seizoen vaak slecht gevoetbald, maar zelfs in de allerslechtste wedstrijden kregen we nog dotten van kansen. Maar ja, dat afmaken he.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 20:58]
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 21:28
Dat kansen missen kan nog een hoop problemen veroorzaken. Hoop dat er snel verandering in komt
[Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 21:32]
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1427
zondag 18 februari 2018 om 20:54
Ik zag vandaag voor het eerst wat Ten Hag wil van zijn spelers. Het kan wel beter worden uitgevoerd, maar ik krijg het idee dat de spelers het beginnen te snappen.
Het zag er leuk uit vandaag en de rest verdediging stond goed.
Kein Ruckraum problemen.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 20:54]
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 21:04
De longbow kan wel wat beter
Vind ik leuk
Kopstootje +9639
zondag 18 februari 2018 om 20:54
Hij zal echt niet zeggen, het was dieprood en moet 5 wedstrijden schorsingen hebben.
Vind ik leuk
BS +1292
zondag 18 februari 2018 om 20:58
Eric iedereen gaat nog punten verspelen, ook Ajax, het wordt een tombola wie er kampioen wordt in Nederland
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 20:58
Ajax ook . Dus maak je niet zo druk meneertje proces
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1427
zondag 18 februari 2018 om 21:01
Grootste verschil tussen beide ploegen..

Ajax voetbalt om doelpunten te maken. Daarbij genoeg kwaliteit om achterin niet veel weg te geven.
PSV voetbal om geen doelpunten te incasseren. Daarbij voorin genoeg kwaliteit om zelf wel te scoren.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 21:02]
Vind ik leuk
Come on Utreg +28476
zondag 18 februari 2018 om 21:03
Toptrainer die ten Hag!
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 21:38
Inderdaad hoop dat hij Ajax kampioen gaat maken. Denk en hoop dat hij nog een tijdje blijft
[Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 21:42]
Vind ik leuk
J Kiprich +17889
zondag 18 februari 2018 om 21:04
Het verval van de trainer heeft al sneller dan verwacht ingezet.
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 21:16
Ajax gaat net zo hard punten verspelen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14383
zondag 18 februari 2018 om 21:17
PSV - Ajax gaat beslissend worden denk ik.
PSV moet daarvoor nog minimaal 1x gelijk spelen en dan heeft Ajax het theoretisch gezien in eigen hand.
Het gaat in ieder geval nog heel spannend worden en Ajax moet die druk er goed ophouden. Als PSV volgende week punten laat liggen in de Kuip en Ajax weer weet in te lopen, dan komen ze pas echt onder druk te staan en ik ben benieuwd of ze daarmee om kunnen gaan.
Het belangrijkste is om zelf te blijven winnen en dan kun je alleen nog maar hopen dat PSV tussendoor punten gaat morsen.
Vind ik leuk
Tsja +286
zondag 18 februari 2018 om 21:19
Met hulp van de MIB wordt Ajakkes altijd wel kampioen.
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 21:21
PSV gaat de rest van het seizoen meer punten verspelen dan binnenhalen. De gemiddelde PSV-fan weet dit ook wel maar wil er niet aan, wat op zich logisch is.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zondag 18 februari 2018 om 22:53
Ga jij effe lekker hangen gordijntje
Vind ik leuk
14forever +8911
zondag 18 februari 2018 om 21:47
Ja we waren beter, ja we domineerde het overgrote deel van de wedstrijd, maar goed spel heb ik niet gezien. Ik zag voornamelijk een ajax met de handrem erop.
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 21:51
Hij zegt eerst niet naar psv te willen kijken en in de regel erna zegt ie dat psv weer punten gaat verspelen ?
Vind ik leuk
Quareck +7287
zondag 18 februari 2018 om 22:48
0-10 was zeker terecht geweest..... Hahahahahahahaha
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zondag 18 februari 2018 om 22:52
Poll: vur wellike club bende gij...
Vind ik leuk
blokker +14
zondag 18 februari 2018 om 22:55
Klassejustitie bij KNVB-scheidsrechters: Ajax moet kampioen worden.
geen rood voor KJH
wel penalty voor geen overtreding (vorige week)
[Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 22:55]
Vind ik leuk
Sniper1 +1069
zondag 18 februari 2018 om 23:09
........een van de weinige keren dat ik hoop dat de kakkies winnen..... :)
Vind ik leuk
Roel Boeli +298
maandag 19 februari 2018 om 00:24
Jammer joh.
In de kuip hoopt iedereen dat de lampjes winnnen en far gebeurd ook.
Vind ik leuk
hassel +805
zondag 18 februari 2018 om 23:41
Alsof die nog 10 potjes op rij gaan winnen. Lachwekkend.
Vind ik leuk
Roel Boeli +298
maandag 19 februari 2018 om 00:23
Haha

Dat dacht men vorig jaar ook en wie werd er kampioen? Juist. Volgende week zal Feyenoord verliezen van de komend kampioen. En wij Feyenoorders liggen daar niet wakker van.

Helemaal niets in....
Vind ik leuk
Harry.f +382
maandag 19 februari 2018 om 03:27
ze willen het niet zeggen maar wees gerust dat feyenoord volgende zondag er op klapt.De beste moet kampioen worden en dat is Ajax.Ze hebben de beste spelers en het beste elftal. Maar wat was feyenoord slecht tegen heracles..bedroevend. Ik hoop dat ze er volgende week wel staan en PSV een dreun verkopen.
Vind ik leuk
Harry.f +382
maandag 19 februari 2018 om 03:27
ze willen het niet zeggen maar wees gerust dat feyenoord volgende zondag er op klapt.De beste moet kampioen worden en dat is Ajax.Ze hebben de beste spelers en het beste elftal. Maar wat was feyenoord slecht tegen heracles..bedroevend. Ik hoop dat ze er volgende week wel staan en PSV een dreun verkopen.
Vind ik leuk
maandag 19 februari 2018 om 07:41
Als het aan de KNVB en het scheidsrechtercorps ligt wordt Ajax kampioen. Ook nu weer dubieuze beslissingen in het voordeel van Ajax en het nadeel van PSV. De opmerking van ten Hag is niet correct en had moeten zijn er wordt wel voor gezorgd dat PSV nog punten gaat verliezen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws