Huntelaar kan opgelucht ademhalen: KNVB kan Ajax-spits niet schorsen

    Huntelaar kan opgelucht ademhalen: KNVB kan Ajax-spits niet schorsen

    Gepubliceerd: maandag 19 februari 2018 om 12:25ma 19-02-2018 om 12:25

    Goed nieuws voor Ajax en Klaas-Jan Huntelaar. De spits wordt definitief niet geschorst vanwege zijn vermeende elleboogstoot tegen PEC Zwolle-aanvoerder Bram van Polen. De reden: scheidsrechter Kevin Blom heeft de situatie officieel al beoordeeld.

    Dat melden het Algemeen Dagblad en De Telegraaf. Velen gingen er al vanuit dat Huntelaar niet geschorst zou worden, omdat Blom de situatie op het moment zelf al beoordeelde, maar nu heeft de KNVB duidelijkheid verschaft. Blom floot voor een overtreding van Huntelaar vanwege duw- en trekwerk en gaf een vrije trap aan PEC.

    "Scheidsrechter Kevin Blom heeft het voorval tijdens de wedstrijd beoordeeld", laat een woordvoerder van de KNVB weten aan het AD. "Hij heeft gefloten en een vrije trap gegeven. De aanklager kan dan geen onderzoek meer instellen. Zo zijn de regels." Na afloop gaf Van Polen toe dat hij niet te zwaar aan het incident wilde tillen.

    Poll

    Terecht?

    (2719 stemmen)

    Plaats een reactie

    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 12:25
    O jee
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:27
    Nergens voor nodig om onze brave huntelaar te schorssen
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:34
    Prima reactie lekker uitlokken en dadelijk de moraal ridder uithangen
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:40
    Die reacties hoeven ze niet uit te lokken, die komen er sowieso wel.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2178
    maandag 19 februari 2018 om 13:46
    of Huntelaar en Lozano nou rood moeten hebben of niet, het blijft natuurlijk een waardeloze regel dat iemand niet meer gestraft kan worden als de scheids de situatie al beoordeeld heeft. Hierdoor krijg je argumenten als meten met 2 maten. Afschaffen die regel die werkelijk als een tang op een varken slaat.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6277
    maandag 19 februari 2018 om 13:56
    mee eens, maar ze zouden het vasthouden ook eens wat zwaarder moeten bestraffen. waar dan ook op het veld
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 19 februari 2018 om 14:23
    Helemaal eens met Piet Potlood. Als een situatie duidelijk rood is moet dat later alsnog gegeven kunnen worden ook al is er voor gefloten.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41775
    maandag 19 februari 2018 om 14:29
    Hoewel ik me kan voorstellen waar de regel vandaan komt, moeten er natuurlijk uitzonderingen mogelijk zijn. Dit schiet zijn doel voorbij.
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    maandag 19 februari 2018 om 16:10
    Je begrijpt het niet zo goed.
    In de wet staat dat iemand niet twee keer gestraft kan worden voor het zelfde vergrijp.
    Als de scheidsrechter een persoon bestraft, bijvoorbeeld middels een reprimande, gele kaart, rode kaart of helemaal niets (dat is ook een straf, net als wanneer een onderneming zijn prijs verlaagt en de concurrent doet niets heeft hij ook gereageerd!) dan kan degene die bestraft is niet meer worden bestraft.
    In de voetballerij is afgesproken dat gele kaarten worden opgeteld tot een bepaald aantal en daarna volgt de daadwerkelijke straf.
    In de voetballerij is afgesproken dat een rode kaart inhoudt: tijdelijk straf direct het veld verlaten en daarna kan en zal een strafmaat worden bepaald. Die kan variëren van nu wedstrijden schorsing tot xxxxx wedstrijden schorsing of misschien (dat weet ik niet) levenslange schorsing
    Vind ik leuk
    piet potlood +2178
    maandag 19 februari 2018 om 16:45
    Donder toch een eind op met je gelul man, je ziet toch dat dit 2x hetzelfde vergrijp is en dat dat verschillend gestraft word. Je zit waarschijnlijk in de politiek want je probeert zaken recht te lullen die krom zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:52
    Een schorsing van de KNVB heeft niets te maken met het strafrecht...
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:58
    Daar vergis je in. Bij reisverzekeringen bijv is er een geschillencommissie. Deze heeft ook niets te maken met de rechtspraak in Nederland.
    Partijen zijn met toestemming van de overheid overeen gekomen dat de KNVB recht mag spreken.
    Natuurlijk kan je in hoger beroep gaan in bepaalde gevallen bij de "gewone"rechter
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:11
    dat noemen ze meten met twee maten. piet potlood !!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:40
    De Psver's komen er zo aan met hun opmerkingen hoor :p
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:45
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:16
    Ik zie nix ouwe
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46549
    maandag 19 februari 2018 om 13:03
    Hoezo? Huntelaar is altijd een brave Henrik geweest.
    Snap al die ophef niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:14
    Jaja, daar krijg je een duimpje voor ;) laat je niet opnaaien door ons :p
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22670
    maandag 19 februari 2018 om 14:26
    Sssssst-:)
    Vind ik leuk
    HanV +4626
    maandag 19 februari 2018 om 14:50
    Met gewoon wat trekken en sjorren is een vrije trap wel genoeg. Wel raar dat de Ajax-fans het gisteren allemaal andersom zagen. Maar die zijn niet onpartijdig zoals Blom.
    Vind ik leuk
    base +2414
    maandag 19 februari 2018 om 15:07
    Van mij mag het, wat miste hij weer veel kansen gisteren. ;)
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23930
    maandag 19 februari 2018 om 12:27
    Kan niet wachten op de reacties
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1464
    maandag 19 februari 2018 om 12:35
    waar blijven die schuimbekkende psvers:D
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    maandag 19 februari 2018 om 12:38
    Het gaat er niet om dat huntelaar geschorst moet worden...het gaat erom dat lozano en psv een kunstje wordt geflikt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:54
    Je kan gewoon zien Dat de knvb jullie zat is, dan hebben jullie een kampioens wedstrijd, vallen ze in slaap van het saaie voetbal, en dan moeten ze met hun slaperige kop een schaal uitrijken aan agressieve Mexicaantjes
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41775
    maandag 19 februari 2018 om 14:29
    Een kunstje geflikt?
    Wil je zeggen dat Lozano geen rood hoorde te krijgen?:')
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    maandag 19 februari 2018 om 16:39
    wat een onbenullige vraag zeg...
    Vind ik leuk
    Cappie +7400
    maandag 19 februari 2018 om 12:33
    Tja. Maar zeg eens wat je er van vind?
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 13:01
    Terecht, want zo zijn de regels. Al door de scheids (fout) beoordeeld dus kan er niets meer mee worden gedaan.

    Voor de scheids ook lastig om juist te beoordelen, want dan was het een penalty én rood voor Ajax. Dat zal je niet gauw zien.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 19 februari 2018 om 13:10
    schei toch uit met een penalty....
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 13:15
    Ok, dus dat vasthouden mag?
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 19 februari 2018 om 13:17
    Ik kijk veel wedstrijden van PSV. Een luuk de Jong (wat je er ook mag van vinden) wordt echt zovaak naar de grond getrokken en er niks voor gegeven wat nog erger is dan dit voorvallentje.... en dan mag het wel want het is mannen voetbal. nu hoor ik al aardig wat mensen over huntelaar maar dit valt in het niets wat er met luuk gebeurd...
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 13:20
    Ok, omdat iemand dat zegt over mannen voetbal, niet jij of ik, dan is dat nu het criterium in onze discussie?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 februari 2018 om 13:49
    Ook dat is een duidelijk probleem in de regelgeving. Als we jouw voorstel nl moeten uitvoeren (vasthouden is penalty) krijgen we dus een wedstrijdje pingels nemen met handbaluitslagen. Je moet dan al snel 30-40 pingels gaan uitdelen, Get real.
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 13:56
    Eens hoor. Maar denk je niet dat het vasthouden stopt als je het consequent bestraft?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 februari 2018 om 15:42
    Ja. Van mij mág het, absoluut. Toen ik nog in de C-B-A jeugd speelde deden we nog niet eens aan vasthouden. Maar da's lang geleden.
    Als ik nu bij de jeugd kijk is het ook op dat lage niveau al normaal om shirtje te trekken, te omklemmen etc. Bij de profs is het helemaal erg. Je moet je wel voortdurend lostrekken/slaan. Maar daar zitten soms behoorlijke grensgevallen tussen. En met de huidige richtlijnen wordt er inconsequent bestraft.
    Leuk idee om te gaan straffen voor vasthouden maar dan Kun je meteen de videoref verplichten. Je gaat ogen te kort komen voor al dat vasthouden.
    En tot welk niveau voer je dat door? Wie gaat alle installaties betalen? Kortom, gaat nog een hoop water door de rivier voordat dát kan worden ingevoerd. Maar, eens. Doen.
    Vind ik leuk
    Cappie +7400
    maandag 19 februari 2018 om 14:43
    Even denken... De Ligt versus Locadia mocht wel volgens jou...
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 14:57
    Ik heb je ook uitgelegd waarom volgens mij.
    Vind ik leuk
    Cappie +7400
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:43
    Meten met twee maten heet dat. Is verder niet erg hoor.
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:55
    Totaal verschillende gevallen. Zoals ik destijds al zei, proberen zowel De Ligt als Locadia met hulp van de arm de ander voor te blijven. Beiden dus. En niet 1, zoals hier.

    Dus niets twee maten.

    Daarbij riep ik in deze niet om een strafschop hoor. Zoals je kunt teruglezen.

    Maar als je Huntelaar wil bestraffen moet je ook naar de aanleiding kijken. Dat is wat ik zeg.
    Vind ik leuk
    Cappie +7400
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:17
    En als je Lozano wil bestraffen moet je ook naar de aanleiding kijken.

    En over het andere geval ligt Locadia voor, komt de arm van De Ligt (die volgens mij trager is dan Locadia) er bij en vervolgens gaat Locadia ook zijn arm gebruiken.

    En ik zeg ook niet dat jij hier riep om een strafschop. Maar je praat het geval Huntelaar goed omdat hij vastgehouden wordt. Dus wijs ik op een andere situatie waarbij armen gebruikt worden.
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:58
    Ik praat het geval Huntelaar helemaal niet goed. Ik zei juist dat het rood was. Elders stelde ik zelfs dat hij dit soort arm-zwaaien veel te vaak maakt.

    Wat ik daarbij wel zei was dat Van Polen ook bestraft had moeten worden voor vasthouden. Daarom een penalty én rood. Want vasthouden of niet, slaan als reactie daarop is nooit goed te praten.

    En kijk de beelden nog eens goed terug, beeld voor beeld. De Ligt ligt niet achter Locadia. En lijkt het ook niet op snelheid te verliezen. En van achter de achterlijn gezien steken beiden tegelijkertijd de arm uit om de ander voor te blijven. Waarom zou de één meer strafbaar zijn dan de ander?

    Dit hebben we al eerder besproken, maar het was ook na afloop van de wedstrijd absoluut geen punt van discussie in de nababbel. Zegt ook wel veel volgens mij.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11590
    maandag 19 februari 2018 om 16:33
    Matavz werd ook gewoon beoordeeld door de scheidsrechter, maar kreeg daarna alsnog vier wedstrijden. Meten met twee maten dus.
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 16:34
    Dat was in de wedstrijd niet beoordeeld.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26511
    maandag 19 februari 2018 om 13:18
    Helemaal terecht dat hij niet geschorst wordt. Komt elke wedstrijd wel voor. Nu zal de KNVB zich wel geloofwaardig moeten maken door ook de kaart van Lozano te seponeren. klaar!
    Vind ik leuk
    Cappie +7400
    maandag 19 februari 2018 om 14:44
    Klaar? Kost ons wel 2 punten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:01
    KNVB maffia.
    Vind ik leuk
    Hyena +30585
    maandag 19 februari 2018 om 12:26
    Daar gaan we, laat de hel maar losbarsten hier.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46549
    maandag 19 februari 2018 om 13:00
    Wij zijn wel wat slimmer dan de gemiddelde Ajacied, om met jullie uitlok feestje mee te doen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    Hyena +30585
    maandag 19 februari 2018 om 13:05
    Ik zie het inderdaad hieronder.. Al moet ik eerlijk toegeven dat het tot mijn grote verbazing voornamelijk Feyenoorders zijn die het alweer over de ''KNJB'' (lekker volwassen) hebben.

    Vraag me daarbij dan wel weer af waar die zich in godsnaam druk om maken. Volgens mij kunnen ze zich in Rotterdam beter druk maken om het spel van de eigen ploeg en het gigantische verval in punten en presteren ten opzichte van vorig seizoen.

    Maar goed, het zit blijkbaar erg diep allemaal. Overigens ben ik zelf van mening dat de rode kaart van Lozano gewoon geseponeerd dient te worden.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8752
    maandag 19 februari 2018 om 13:17
    Denk dat de frustratoe vooral zit in het verschillend beoordelen van vergelijkbare situaties.

    Van mij hoeft Huntelaar absoluut geen rood te krijgen maar het is wel opmerkelijk dat Blom aangeeft de situatie te hebben beoordeeld maar vervolgens geen kaart trekt. In 99 van 100 gevallen word er gewoon rood getrokken.

    Wel jammer dat de scheidsrechters zo’n grote invloed hebben op het verloop van de competitie. Wellicht dat er nu eens serieus gekeken gaat worden naar de inzet van een videoref met uitgebreide bevoegdheden.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46549
    maandag 19 februari 2018 om 13:40
    Mooi stukje.
    Uiteindelijk wil je dat de scheids geen invloed heeft op het kampioenschap...
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1459
    maandag 19 februari 2018 om 13:53
    Vergeet niet dat er dit seizoen al genoeg van de arbitrage zijde wel jullie kant op is gevallen. Het is geven en nemen zo werkt het nu eenmaal.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:31
    Dat is het punt juist. Idealiter hoeft er niet gegeven en genomen te worden, maar wordt alles gewoon correct beoordeeld. Daarom pleit hij voor een meer prominente videoref.
    Vind ik leuk
    mchollie +3447
    maandag 19 februari 2018 om 13:59
    En toch kreeg Huntelaar tegen AZ wel een penalty terwijl .
    daar ook niets aan de hand was.

    Dus de scheids heeft wel invloed op het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41775
    maandag 19 februari 2018 om 14:31
    De scheids heeft altijd invloed.
    Het zou vele supporters, zoals jijzelf dus, wel eens sieren om meerdere kanten te benadrukken.

    Ja Huntelaar kreeg toen een penalty.
    En nee, Huntelaar kreeg nog vaker geen penalty terwijl er wel wat gebeurde.
    Vind ik leuk
    mchollie +3447
    maandag 19 februari 2018 om 16:02
    Ik geef alleen aan dat de Scheids heel veel invloed heeft op het verloop van de wedstrijd en daarbij geef ik het voorbeeld van Huntelaar bij ons. Zoals je zelf weet gaf Huntelaar zelf ook aan dat er niet veel aan de hand was en dat het gewoon een slimmigheidje van hem was. Als de scheids niet had gefloten dan had Ajax de wedstrijd niet gewonnen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41775
    maandag 19 februari 2018 om 16:08
    Klopt. En zo zijn er nog 1000 voorbeelden te noemen. 500x valt ie jouw kant op. 500x de andere kant.
    Vind ik leuk
    Ben Kuiper +132
    maandag 19 februari 2018 om 17:04
    En de penalty bij Twente was ook onterecht.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:49
    Oo nou de grootste idioten op deze site dragen toch echt psv een warm hart toe
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46549
    maandag 19 februari 2018 om 13:53
    Jij deelt uit, welnu leer dan ook maar eens incasseren.
    Het ging te ver, maar mijn sympathie krijg je niet.

    Je lokt uit vanachter je toetsenbordje en daarna jammeren om de reactie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:57
    Ik deel idd uit, maar verlies nooit het respect uit het oog. Er is wel een verschil in reacties, en zelf ben jij ook niet de braafste
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46549
    maandag 19 februari 2018 om 14:01
    Respect?
    Je kopieert gewoon wat je verafschuwd...respect nihil voor Nouri.
    Je bent op zoek naar likes.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:03
    Haha liever dat jij het zegt dan iemand met zijn volle verstand. Nou ik maak echt niet zulke opmerkingen
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46549
    maandag 19 februari 2018 om 14:08
    Maar je kopieert het maar al te graag voor de likes en toont nu zelf zero respect voor Nouri.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:12
    Je beschuldigd mij nu van dingen die jezelf eigenlijk doet?
    En dan heb ik geen respect voor nouri? Ik liet dat lezen aan een maatje van mij dat is het enige wat ik deed. Dus je lult maar een end weg
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:20
    Vaak niet aan jouw reacties te merken
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    maandag 19 februari 2018 om 12:26
    Bij VP staan ze al te popelen om het schikkingsvoorstel voor Lozano te posten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:28
    Ik vind dat ze Lozano voor 4 wedstrijden moeten schorsen die agressieve Mexicaan
    Vind ik leuk
    Basik013 +474
    maandag 19 februari 2018 om 12:36
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46549
    maandag 19 februari 2018 om 13:41
    Bartje, je bent 13 jaar neem ik aan?
    Vind ik leuk
    Basik013 +474
    maandag 19 februari 2018 om 15:01
    30 jijdan?
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    maandag 19 februari 2018 om 15:13
    ik schat zeker niet ouder dan een jaar of negen, tenminste als je naar zijn reacties kijkt..:)
    Vind ik leuk
    Basik013 +474
    maandag 19 februari 2018 om 18:36
    Ha! En daar hadden jullie het toch even lekker mis zeg !
    Vind ik leuk
    Ben Kuiper +132
    maandag 19 februari 2018 om 17:06
    Meningen van mensen met een IQ van 20 tellen niet mee. Jammer voor jou.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:29
    8 wedstrijden lijkt me nog te zacht
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:35
    Schorsen voor het leven.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:40
    Exact het is een recidivist
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 19 februari 2018 om 13:14
    nee man, zulke spelers heb je nodig, Lozano's en Suarez maken het juist leuk
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:22
    Waarom mocht Suarez dan niet blijven hangen ;p


    Maar zonder dollen zal wel pittig worden zn tweede rode denk zo twee wedstrijden
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 19 februari 2018 om 14:12
    geen idee, kom uit het westen...
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:55
    De KNVB neemt wel ze tijd met lozano
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:09
    vind je?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:27
    Bijzonder..... Matavz mag volgende wedstrijd dus ook weer meedoen? Kunnen we goed gebruiken....
    Vind ik leuk
    Hyena +30585
    maandag 19 februari 2018 om 12:32
    De situatie rondom Matavz was inderdaad precies dezelfde als deze actie, alsjeblieft zeg.

    En daarbij komt dat dit voorval al is beoordeeld door de arbiter, waardoor het sowieso al een hele andere zaak is.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:33
    hap hap hap :-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:34
    Als je het zo bekijkt krijgen wij als Heerenveen wel aardig wat tikken te verwerken.
    Vind ik leuk
    Hyena +30585
    maandag 19 februari 2018 om 12:36
    Vanaf dit weekend maar met helmen en maskers op spelen..
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:39
    Niet nodig. Allemaal ellebogen maar nooit letsel.
    Koppen van staal.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    maandag 19 februari 2018 om 12:27
    Dat is voor niemand een verrassing denk ik.
    Vind ik leuk
    mason +2047
    maandag 19 februari 2018 om 12:29
    Alweer niet!! Wanneer gaat de knvb eens kappen met het meten van meerdere maten?
    Vind ik leuk
    Johan1984 +788
    maandag 19 februari 2018 om 13:05
    Het is toch bestraft! Wat wil je nou?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7055
    maandag 19 februari 2018 om 12:29
    Goede beslissing, overigens gaat PSV die linksvoor van ze toch niet missen want die presteert niks in toppers.
    Vind ik leuk
    Hans Pluym +169
    maandag 19 februari 2018 om 12:34
    Welke topper?
    Vind ik leuk
    Jur74 +9122
    maandag 19 februari 2018 om 12:49
    Ik neem aan dat voor dat clubje uit de hoofdstad bent?

    Als de linksvoor van PSV niks presteert vraag ik me af wat je van jullie spits denkt, die staat met zijn doelpunten onder 3 buitenspelers en gelijk met een speler van bv. willem II.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7055
    maandag 19 februari 2018 om 13:34
    Waar zeg ik dat hij niks presteert? Alleen in de topwedstrijden. Lezen voordat je de wijsneus uit gaat hangen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9122
    maandag 19 februari 2018 om 13:57
    Knulletje, als je dan toch bijdehand wil doen wees dan zelf de wijste en hou je reactie bij het artikel en haal er verder geen andere club of speler bij; dan blijft het hier leuk.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7055
    maandag 19 februari 2018 om 14:18
    Als AZ-supporter Ajax een clubje noemen, dat is bijdehand. Je kunt nu wel de boel om gaan draaien maar je plaatst gewoon een onzin reactie omdat je niet kunt lezen. Je begint over "onze spits" en vervolgens ga je tegen mij zeggen dat ik er geen andere club of spelers bij moet betrekken. Haha raar gastje.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9122
    maandag 19 februari 2018 om 14:19
    Hoho, jij trekt er als eerste iemand bij die totaal niets met het artikel te maken heeft. Wel ff bij de les blijven.

    Daarbij gaat het over een speler van dat clubje en hoe ik ajax noem maak ikzelf uit. Ik kan ook 020 typen of j*denclub, maar dat vind ik niet nodig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 14:20]
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7055
    maandag 19 februari 2018 om 15:43
    Wat maakt dat uit? Je doet het vervolgens zelf ook en daarna ga je zeggen hou je reactie bij het artikel. Beetje vreemd. Ga iemand niet bijdehand noemen alleen omdat er opgemerkt wordt dat je reactie nergens op slaat omdat je verkeerd leest. That's it.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9122
    maandag 19 februari 2018 om 16:04
    Ik hou mij reactie bij jouw reactie en jouw reactie is weer puur om te provoceren.

    Als je daar dan op aangesproken word moet je niet gaan piepen en iemand uitmaken voor wijsneus, terwijl jezelf dus blijkbaar niet de slimste bent.
    Vind ik leuk
    plein19 +2459
    maandag 19 februari 2018 om 12:30
    Natuurlijk terecht als dit de regels zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:30
    Lozano deed dat bewust huntelaar zit in de situatie dat er overal duwen en trekwerk is
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:35
    Ja joh! Dat is een vrijbrief voor KJH om er op los te rammen.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +788
    maandag 19 februari 2018 om 13:45
    He Henk van 19, voetbal je zelf ook? Of zit je op curling?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:14
    Nee op klassiek ballet. Want?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:30
    Natuurlijkkkk
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:31
    Vind je het gek die jongen deed niets
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    maandag 19 februari 2018 om 12:31
    Als ze Lozano wel schorsen, hoeveel wedstrijden schorsing krijgt Blom dan vanwege het verkeerd beoordelen van een gelijk geval van Huntelaar?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13204
    maandag 19 februari 2018 om 12:31
    Was natuurlijk gewoon rood, maar goed, komt goed weg..
    Vind ik leuk
    Stranger +5524
    maandag 19 februari 2018 om 12:34
    Zo is het. Soms zit het mee soms tegen.
    Moeten ze de regels maar aanpassen of fluiten voor het vasthouden.
    Vind ik leuk
    HanV +4626
    maandag 19 februari 2018 om 14:59
    Of Blom had moeten zeggen dat hij floot omdat er een speler met mogelijk hoofdletsel op het veld lag. Dan moet hij namelijk fluiten.
    Vind ik leuk
    Stranger +5524
    maandag 19 februari 2018 om 16:48
    Dan had hij Huntelaar weg moeten sturen en dat durfde hij niet.
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    maandag 19 februari 2018 om 12:39
    Snap niet dat er hier zo weinig ajacieden zijn als jij.

    De een reageert nog kinderachtiger dan de ander om het goed te praten.
    Respect voor jou.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +788
    maandag 19 februari 2018 om 13:48
    Er valt niets goed te praten chef. Maar de situatie is beoordeeld, er is voor gefloten. Daarmee is de discussie dus gesloten.
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    maandag 19 februari 2018 om 13:57
    Hoe kom je erbij dat het over de situatie en de discussie op die wijze gaat?

    MojoRisin heeft de enige normale reactie hier itt to vele van je medesupporters.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41775
    maandag 19 februari 2018 om 14:34
    Ik zie weinig Ajacieden die zeggen dat het geen rood had moeten zijn.
    Wel zie ik wat Ajacieden die zeggen dt het geen rood was zoals die van Lozano ook geen rood was.

    Enkele droeftoeters hou je altijd.
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    maandag 19 februari 2018 om 15:09
    Ik zie ze wel.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:31
    Blijft een rare regel mbt het schorsen.
    Dit was zeker drie wedstrijden waard.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6132
    maandag 19 februari 2018 om 12:32
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:32
    Lezen mensen de laatste alinea wel? KNVB kan niets doen ook al zouden ze het willen.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3235
    maandag 19 februari 2018 om 12:41
    Aan de actie misschien niet maar aan de scheidsrechter wel.
    Vind ik leuk
    Vp128 +715
    maandag 19 februari 2018 om 12:59
    Dit is ook waar de discussie over zou moeten gaan. Het is een belachelijke regel dat wanneer de scheids iets verkeerd beoordeeld er achteraf geen straf meer mag volgen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 19 februari 2018 om 12:33
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:34
    Goh, die had ik nu echt niet zien aankomen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    maandag 19 februari 2018 om 12:38
    Van Polen ook niet, maar die vond dat niet zo erg
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:36
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:36
    slechte vraag. wat is terecht? dat hij geen kaart kreeg? of dat hij er een verdiende. geen idee wat hier ja of nee betekent. pruts vraag
    Vind ik leuk
    Baszabas +633
    maandag 19 februari 2018 om 12:36
    Schandalig, weer wordt Ajax bevoordeeld.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    maandag 19 februari 2018 om 15:28
    zullen we het maar niet over bevoordelen hebben, dat doorgesnoven clubje uit Enschede had eigenlijk helemaal niet meer mogen meedoen
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    maandag 19 februari 2018 om 12:38
    En terecht :)
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    maandag 19 februari 2018 om 12:38
    Ja scheidsrechters en hun fouten is als FIFA met de KNVB een paal in hun gat steekt.
    wat n stuk shit toch op de velden .
    Vind ik leuk
    De Hout +1762
    maandag 19 februari 2018 om 12:38
    Honderd procent rood!
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3235
    maandag 19 februari 2018 om 12:39
    Ik vind de actie zowel Lozano als Huntelaar niet een directe rode kaart. Echter vind ik het wel merkwaardig dat de ene scheids dit als rood beoordeeld en de andere als geen kaart. Complete willekeur dit waarbij de KNVB blijkbaar het moment aan interpretatie van de scheids overlaat. Maar duidelijkheid is er al heel lang niet meer in Zeist, da's het enige duidelijke.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    maandag 19 februari 2018 om 15:30
    ik denk dat dat duikelmexicaantje zo dom was om het voor de ogen van een grensrechter te doen, heeft dus niet met willekeur te maken....
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3235
    maandag 19 februari 2018 om 19:15
    Heeft alles met willekeur te maken omdat de scheids dit 'incident' ook gezien (en fout beoordeeld) heeft.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    maandag 19 februari 2018 om 19:30
    Vind het ver gezocht, verkeerde beoordelingen zie je het hele jaar, zie de doodschop bij Utrecht Ajax, geen tweede gele kaart hendrikx tegen pec , enz....
    Vind de vergelijking ook niet logisch, twee gevallen hebben niets gemeen, enkel dat het spelers van twee kampioenskandidaten zijn, rode kaart is gewoon terecht.
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    maandag 19 februari 2018 om 12:40
    Mooi zo! Was ook maar een veegje.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:41
    Blom die de situatie al heeft beoordeeld tijdens de wedstrijd?
    Wil dat automatisch zeggen dat Blom de situatie JUIST heeft beoordeeld?

    Ik dacht het niet...
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4217
    maandag 19 februari 2018 om 12:43
    Dat maakt dus niks uit! De scheids heeft een beslissing genomen ende beslissen van de scheids zijn bindend.
    Gewoon de regels vd KNVB waar alle clubs schijnbaar akkoord mee zijn gegaan
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    maandag 19 februari 2018 om 12:50
    Ik mis het bericht dan ook welke straf Blom gekregen heeft. Vindt de KNVB dit rood waard (schorsing Lozano), dan zeggen ze daarmee ook dat Blom een enorme blunder heeft gemaakt door niks te doen. Benieuwd dus wat dit voor gevolgen voor Blom zal hebben.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4812
    maandag 19 februari 2018 om 12:41
    Oh oh oh....
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +469
    maandag 19 februari 2018 om 12:41
    Blijven bijzondere regels.. je kan iemand toch overrulen?
    Vind ik leuk
    Damianpsv +15
    maandag 19 februari 2018 om 12:41
    lozano dan ook geen schorsing geven lijkt me wel zo eerlijk
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    maandag 19 februari 2018 om 15:32
    nee joh, die zit in zijn proeftijd, minimaal 3 wedstrijden :)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17227
    maandag 19 februari 2018 om 12:42
    Het is een grove schande van de KNVB. Altijd weer dat voortrekken van grote clubs! Nu speelt Feyenoord alweer thuis voor de beker!!!!
    Vind ik leuk
    Johan1984 +788
    maandag 19 februari 2018 om 13:52
    Juist! Ben ik ook klaar mee! Ik zeg: jullie de beker, wij de titel. Zijn alle grote clubs van Nederland weer blij :)
    Vind ik leuk
    HanV +4626
    maandag 19 februari 2018 om 15:06
    Maar als ze die doorkomen dan spelen ze de volgende ronde uit, want die loting is ook al geweest.
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    maandag 19 februari 2018 om 12:42
    "Na afloop gaf Van Polen toe"....

    Je zou bijna gaan denken dat het brammetje zijn schuld was en hij opzettelijk zijn gezicht op de elleboog van huntelaar sloeg....
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 13:11
    Hij maakte op z’n minst een slaande beweging met z’n hoofd...
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4217
    maandag 19 februari 2018 om 12:42
    Hoop domme reacties weer..

    Hij kàn niet geschorst worden omdat de situatie al beoordeeld is en er tegen scheidsrechterlijke beslissingen niet te protesteren is. Overigens is om dezelfde reden het protest van Roda kansloos.

    Wil je hier iets aan veranderen dan moet je dat voor het seizoen gezamenlijk als clubs aangeven en doorvoeren..

    Het is natuurlijk wel van de zotte dat bij 2 soortgelijke overtredingen degene die de zwaarste overtreding maakte er nee weg komt en de andere wel een schorsing aan zijn broek krijgt.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2494
    maandag 19 februari 2018 om 12:42
    En terecht. Helemaal niets aan de hand. Gewoon een aai over z'n bol ;)
    Vind ik leuk
    BesteOoit +483
    maandag 19 februari 2018 om 12:44
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:44
    Nogmaals bevestigd dat het de Ajax bond is. Had niets anders verwacht.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    maandag 19 februari 2018 om 15:34
    haha, Calimero....
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2372
    maandag 19 februari 2018 om 12:45
    Vreemde uitleg van KNVB. Blom fluit af wegens duwen en trekken. Heeft elleboog dus niet beoordeeld. En zou dus nog gestraft moeten kunnen worden.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22052
    maandag 19 februari 2018 om 12:49
    Nee.
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    maandag 19 februari 2018 om 12:53
    Dat kan wel. Bij PSV is ook al eens iemand voor een 'actie in een actie' geschorst, waarbij dus wel het duw- en trekwerk door de scheids al beoordeeld werd. Maar toen werd de hele situatie uit elkaar getrokken om die specifieke overtreding alsnog te kunnen schorsen. En dat vind ik prima, wangedrag moet bestraft worden. Niet ermee wegkomen als de scheids het volledig verkeerd inschat.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22052
    maandag 19 februari 2018 om 13:01
    De situatie als zodanig is afgedaan als duwen en trekken. Neem voor de volledigheid even aan dat de beelden ook bekeken zijn daarnaast is de ernst niet zo hoog. Niemand ligt in de kreukels. Mij boeit het overigens niet, al zou ook lozano niets krijgen. Zou voor de neutrale uitstraling goed zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    maandag 19 februari 2018 om 13:07
    De regels moeten vooral eens consequent door de arbitrage nageleefd worden. Daar is veel te veel willekeur in. Het is rood of geen rood. Dat moet in beide wedstrijden gelijk beoordeeld worden. Rood of geen rood heeft nogal een grote impact, zowel op de wedstrijd zelf als bij mogelijke schorsingen. Zolang er niet één lijn getrokken wordt, zul je altijd een hoop begrijpelijke onvrede bij veel voetbalfans creëren.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22052
    maandag 19 februari 2018 om 13:09
    Dat is een gegeven en ben ik met je eens.
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    maandag 19 februari 2018 om 12:54
    Dat is juist het probleem.
    Die oen heeft de overduidelijke elleboog niet gezien maar fluit af voor duwen en trekken.

    Dus heeft hij het geheel wel beoordeeld alleen totaal verkeerd natuurlijk.
    Maar dat maakt dan niet meer uit dat de arbiter blundert.

    Dat is nu juist waardoor het elk seizoen weer zo'n ding wordt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    HanV +4626
    maandag 19 februari 2018 om 15:10
    Wel raar dat Ajax dan denkt een penalty te moeten hebben als de Ajax-speler zelf volgens de scheidsrechter duwt en trekt. Zo krijg je wel simpel penalty's.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22052
    maandag 19 februari 2018 om 12:45
    Dat was toch al duidelijk?
    Vind ik leuk
    14forever +8672
    maandag 19 februari 2018 om 12:47
    Een onderhzoek naar een duel voor positie,, jeetje dan kunnen ze elk weekend wel zo een situaties gaan nalopen. Jammer jongens volgende week iedereen geschorst.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2232
    maandag 19 februari 2018 om 12:49
    Joh verassend
    Vind ik leuk
    Rikkie1993 +956
    maandag 19 februari 2018 om 12:51
    Dus de knvb blijft met twee maten meten! Hij beoordeeld een elleboog maar denkt ojeee een ajacied dus geen rood! Schandalig! Higler sprak dus wartaal de knvb wil helemaal geen slaande bewegingen uit het voetbal bannen! Zolang een ajacied het doet is het gewoon toelaatbaar! Ongelooflijk, maar hierdoor kan Lozano ook niet meer geschorst worden
    Vind ik leuk
    SvL +356
    maandag 19 februari 2018 om 12:52
    KNVB is een lachtertje
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +381
    maandag 19 februari 2018 om 12:54
    Op basis van de regels is het volledig terecht dat hij niet geschorst wordt, want eenmaal beoordeeld door de scheidsrechter blijft beoordeeld door de scheidsrechter. Het is ook niet zo dat Van Polen nu blijvend gehandicapt is geraakt.

    Kan me de boze reacties van PSv-ers wel voorstellen, maar ja....such is life. Sometimes you win, sometimes you get hammered in the rear.
    Vind ik leuk
    WES1907 +454
    maandag 19 februari 2018 om 13:00
    Ik ga nu niet in over of het nu wel of niet rood was, maar die regels moeten echt worden veranderd. Niet zozeer vanwege deze situatie, maar ook door de vele situaties in het verleden. In theorie kan een speler een tegenstander alle twee zijn benen breken, en er mee wegkomen omdat de scheidsrechter het anders heeft beoordeeld. Dat kan je natuurlijk niet meer maken.

    Ik snap het hele principe ook niet. Als de scheidsrechter in de wedstrijd iets beoordeeld, dan steunt de KNVB de scheidsrechter in zijn beslissing. Ik kan me de zaak van Vilhena nog herinneren, en die is al veel genoemd, waarin de scheidsrechter tijdens de strafzaak tien keer de beelden mocht zien uit verschillende hoeken en zei dat als hij het wel had gezien hij nog steeds maar geel had gegeven omdat hij het geen rood vond. Toen zei de aanklager, ja maar wat de scheidsrechter vindt dat doet er niet toe.

    Dus als hij in het veld een beslissing maakt, dan steun je hem. En als hij achteraf bij het kijken van de beelden een beslissing maakt, steun je hem niet. Niet meer te volgen.

    Dit systeem moet wel op de schop. Niet zozeer voor deze overtreding hoor, maar het kan niet zo zijn dat twee mensen dezelfde overtreding maken, en de een een paar wedstrijden schorsing krijgt en de ander niks.
    Vind ik leuk
    HanV +4626
    maandag 19 februari 2018 om 15:12
    Wat de aanklager zei was dat het gaat wat de scheidsrechter op het moment van spelen dacht, dat is van belang. Wat de scheidsrechter er na zijn verslag van denkt, dat is niet van belang.
    Vind ik leuk
    soccer02 +602
    maandag 19 februari 2018 om 13:06
    Elke scheids maakt fouten en kan niet alles zien. Dat ajax vorige week een penalty cadeau heeft gekregen. Dat kan gebeuren, maar een elleboog beoordelen en geen rood geven. Dat is best vreemd. Vi moet even langs blom gaan om uitleg hierover te vragen. Fox vond dit blijkbaar niet nodig om de scheids om uitleg hierover te vragen.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 19 februari 2018 om 13:09
    een elleboog is echt wat anders dan duw en trekwerk ;) dus heeft de scheids het dan wel beoordeeld?
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 13:14
    Ja, maar ook zij maken fouten hè. Het zijn ook mensen. ;)

    Alleen staat er niet in de regels dat je due fout achteraf mag herstellen. Gelukkig maar, anders blijf je aan de gang.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 19 februari 2018 om 13:15
    van mij mogen ze dat best invoeren. Zelfde als gele kaarten wat donker rood hadden moeten zijn mogen ze van mij de speler alsnog schorsen :)

    (ik zeg niet dat huntelaar geschorst moet worden hoor)
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 19 februari 2018 om 13:19
    Is toch onmogelijk? Dan moet je alle genomen beslissingen opnieuw beoordelen. Want wie bepaalt dan nog wat wel en wat niet opnieuw moet worden beoordeeld? En wat hadden die veranderde beslissingen voor invloed gehad op het verloop van de wedstrijd? Dan moet je direct alles overspelen.

    Dat gaat straks veranderen met de videoref. Tot die tijd moeten we het hiermee doen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    maandag 19 februari 2018 om 13:17
    Zo langzamerhand meer ellebogen uitgedeeld dan goals gescoord.
    En hij scoort boven verwachting veel
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6006
    maandag 19 februari 2018 om 13:18
    Huntelaar had een vrije trap mee moeten krijgen de overtreding die daar aan vooraf ging van van Polen was eerder!
    Vind ik leuk
    PinPelado +1915
    maandag 19 februari 2018 om 13:23
    Whahahahahahah we hebben ook niks anders verwacht.
    Vind ik leuk
    EdwinG +266
    maandag 19 februari 2018 om 13:29
    Wat is die Blom toch een topscheidsrechter!

    Door PEC een vrije trap te geven maait hij het gras voor de voeten weg van de aanklager (overtreding beoordeeld dus case closed).

    Vind ik leuk
    stratumseind +173951
    maandag 19 februari 2018 om 13:30
    De wereld zit vol verrassingen
    Vind ik leuk
    EdwinG +266
    maandag 19 februari 2018 om 13:43
    Moet de KNVB zich niet een keer afvragen of er niet iets mis is met het beoordelingsvermogen van Blom als hij wedstrijden van Ajax fluit?

    In de wedstrijd tussen Ajax en PSV mag elke Ajaxspeler doen wat hij wil (Schöne, De Jong maar vooral Veltman). Hij stond er bij, keek er naar en deed niets maar zat er een aantal keren behoorlijk naast in het voordeel van Ajax. En gisteren dan deze situatie weer.
    Vind ik leuk
    Blueman +946
    maandag 19 februari 2018 om 13:45
    Vreemd dat de scheidsrechters bij Ajax altijd net een vuiltje in het oog hebben.
    Vind ik leuk
    Laliga +2227
    maandag 19 februari 2018 om 13:47
    Vind trouwens beide geen rood, willen zich lostrekken en gaat onhandig maar volgensmij willen lozano en huntelaar niet express iemand in ze gezicht slaan. Zoals bijv. Matavzs
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:48
    Weet je waar ik moeite mee heb? Denken in Complotten. Kom op. Lozano heeft de pecht dat Higler het goed zag. Huntelaar heeft het geluk dat Blom het niet goed zag. Meer niet. Het feit dat Huntelaar niet meer geschorst kan worden is geen voortrekkerij, dat zijn gewoon de regels. Op jaarbasis heeft iedereen evenveel geluk als pech door externe invloeden. Rapporten hebben dat uitgewezen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:52
    Beetje onterecht, maar liever rood bij pisvee dan bij jaxie
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:56
    HAHAHA KUT KNIB ik zei het gisteren al , meten met twee maten,
    Nu hoop ik helemaal dat Feyenoord ,PSV zondag helpt, voor mij mag Sven in de laatste minuut de bal langs Jones knallen, opzichtig, zou gelijk het hoogtepunt van het seizoen zijn.
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    maandag 19 februari 2018 om 13:58
    Zelfs als Feyenoord niet tegen PSV voetbalt zijn wij daar als fans bang voor. Van Beek heeft nou niet echt een goede motoriek als het gaat over balaannames en dribbles.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:02
    ja maar nu moet hij het ook extra laten lijken voor mij part mag hij zelfs juichen.
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    maandag 19 februari 2018 om 14:09
    Haha een Sven Airlines Van Beek actie inderdaad. Lekker subtiel.
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    maandag 19 februari 2018 om 13:56
    Terecht, maar dan moeten andere spelers die wél geschorst zijn voor eenzelfde actie ook vrijgesproken worden.
    Vind ik leuk
    mchollie +3447
    maandag 19 februari 2018 om 13:56
    hahaha echt lachwekkend, Blom is zo overduidelijk voor Ajax niette geloven dit. Hoe kan je een elleboog constateren en dan geen kaart geven maar wel een vrije trap???

    Die regel zou echt moeten verdwijnen. Een scheids kan namelijk ook fouten maken en dan kan Zeist die als nog goed beoordelen.

    Gevalletje van bevorderen van ongelijkheid zeg ik maar, want waarom Lozano direct rood?? en Huntelaar niets??
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:59
    Hoezo opgelucht?! De scheidsrechter had de vermeende overtreding toch al beoordeelt. Dus lag er geen taak voor de tuchtcommissie. Was gisteren toch al duidelijk. Begrijp niet waarom hier zo'n heisa over gemaakt moet worden. Ik heb ook nog van niemand van de media of de analisten gehoord dat Huntelaar gewoon een penalty had moeten krijgen omdat van Polen hem onderuit probeerde te trekken. Gelukkig goede kwaliteit die shirts van Ajax anders had van Polen Huntelaar ter plaatse uitgekleed.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +984
    maandag 19 februari 2018 om 13:59
    Lekker duidelijk KNVB. De een wel de ander niet. Tuurlijk joh ga zo door met dit beleid. En van Polen die achteraf zegt: niks aan de hand kan gebeuren.. ga dan niet als een klein kind huilend op de grond liggen. Waarom ga je eerst iemand dan een kaart aannaaien om vervolgens te zeggen dat er niks aan de hand is????
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 14:04]
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1905
    maandag 19 februari 2018 om 14:08
    Vreemde regels. Zelfde situatie en zie de verschillen in bestraffing. Hoe kan de knvb dit laten gebeuren? Huntelaar komt ermee weg. PSV kost het twee punten en misschien nog wel meer als Lozano bestraft wordt. Moet de titelrace weer spannend worden dit jaar? Overigens zou het ook vreemd zijn als Lozano zijn kaart zou vervallen. Want hoe je het ook went of keert. Het was een slaande beweging. Daar kreeg Matavz 4 wedstrijden voor. En die reageerde ook op de arm van zijn tegenstander (wat de knvb dan weer niet wilde zien). Het is pure willekeur daar in Zeist. Als je beelden gebruikt moet je ze ook kunnen gebruiken in situaties die de scheids verkeerd beoordeeld heeft. Beetje krom om een scheidsrechter achteraf niet te beoordelen op dit soort zaken en spelers wel. En scheidsrechters maken nu eenmaal fouten.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11590
    maandag 19 februari 2018 om 16:07
    Ja en de scheidsrechter had het ook beoordeeld op het veld bij Matavz ! Maar de willekeur is weer duidelijk aanwezig bij de KNVB !
    Vind ik leuk
    Jozef +39803
    maandag 19 februari 2018 om 14:11
    Gek hoor.

    Nu moet je voor de lol de beelden eens bekijken. Huntelaar werd afgefloten voor duw- en trekwerk....

    Nu zie ik een hoop trekwerk in de zestien en vervolgens een zwaaiende Huntelaar. Penalty voor Ajax en rood voor Huntelaar omdat hij fout reageert, maar een vrije trap voor PEC???
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    maandag 19 februari 2018 om 15:44
    Gek? Zo ingewikkeld is het niet....

    Onze blonde god ziet wat Huntelaar doet.
    Daarom overtreding tegen ajax.
    Gevolg vrij trap Pec.

    Hij ziet dus de elleboog (waarneming), maar geeft er niets eens geel voor (totale blunder waar heel objectief Nederland het wel over eens is)
    Zo maait blondie dus het gras voor de voeten weg van de aanklager.
    Hij heeft namelijk Hunterlaar al bestraft met een vrije trap tegen.
    Een dubbele straf achteraf schijnt door de regelementen tegen te worden gewerkt.

    Zo moet het lukken om het te begrijpen :)
    Vind ik leuk
    Jozef +39803
    maandag 19 februari 2018 om 18:26
    Als die blonde dan toch wat had moeten zien, dan was het in de eerste instantie bijna kapot trekken van het shirt van Huntelaar. Daarna de zwaai van zijn elleboog. Penalty en rood dus. Als je dat niet ziet ga ik je Blind noemen hoor... :-)
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    maandag 19 februari 2018 om 14:13
    Dus een identieke situatie in 2 verschillende wedstrijden wordt compleet anders beoordeeld. Of zou de knvb een voorkeur hebben wie er kampioen moet worden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:55
    ja
    Vind ik leuk
    aimdam +673
    maandag 19 februari 2018 om 14:14
    Meer dan terecht!
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5157
    maandag 19 februari 2018 om 14:14
    het wordt toch wel eens tijd om de regels te herzien.
    Voor nu is het afgedaan en regels zijn regels. Geen probleem.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11590
    maandag 19 februari 2018 om 16:09
    Niet herzien maar aan houden, de ene club wel en ajax niet.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1277
    maandag 19 februari 2018 om 14:27
    een rotte smerige Mafia bende
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6172
    maandag 19 februari 2018 om 14:31
    De PSV supporters zijn natuurlijk zwaar verontwaardigd maar zo zijn de regels en je kan niet 2x voor het zelfde feit gestraft worden. Het overkwam Huntelaar als 2x dat hij vastgehouden werd en dat was een strafschof die hij niet kreeg, dus niet gaan jammeren.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:33
    oh echt????
    Vind ik leuk
    edje2307 +372
    maandag 19 februari 2018 om 14:36
    Onverwachts hahahahaha
    Vind ik leuk
    pico323 +6516
    maandag 19 februari 2018 om 14:55
    Mooi en terecht. Wat Lozano deed was vele malen erger. En las dat Lozano 7!!!!! Rode kaarten heef gepakt in twee jar.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:55
    Tja ze zullen Ajax ook maar eens per ongeluk kunnen benadelen.... Ze moeten toch wel kampioen worden
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    maandag 19 februari 2018 om 14:57
    als er bij de knvb geen regels zijn, om onze amsterdamse vrienden te be-voor-oordelen, dan worden ze gewoon in een oogwenk verzonnen !?, . . en da's een schande en gelukkig vragen om moeilijkheden !?
    Vind ik leuk
    Tinusje +2
    maandag 19 februari 2018 om 15:03
    We moeten allemaal niet zo klagen, voetbal is en blijft een contact sport.
    Dit gebeurd zo vaak per wedstrijd.
    Kijk maar is in de BPl hoe vaak het daar gebeurd.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3337
    maandag 19 februari 2018 om 19:16
    Elleboog omhoog en snel naar achteren bewegen op neuzenniveau (geldt niet alleen voor ajacieden) is gewoon opzettelijk iemand willen stoppen. Elke scheids zou daar altijd rood voor moeten geven. Zo ook altijd geel geven bij het met 2 handen vastpakken bij corners en vrije trappen. Contactsport wil zeggen dat je elkaar mag raken/ duwen met de schouders en dat je in luchtduels tegen elkaar kunt komen. Dit is heel iets anders.....
    Vind ik leuk
    cheeks +3871
    maandag 19 februari 2018 om 15:03
    Verrassend zeg. Blom is een ajacied.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 februari 2018 om 15:09
    Die arm zo hoog is iets van de laatste 5 jaar. Niemand deed dat voorheen. Soms even voelen waar iemand is, dat deed je wel, maar niet op neushoogte.
    Dus elke arm op die hoogte mag van mij geel zijn of rood.
    Het is niet collegiaal en dat Bram van Polen wel collegiaal wil zijn valt te prijzen... maar het is ook raar omdat Huntelaar dat op dat moment even niet collegiaal was. Die arm zo hoog is om Bram uit te schakelen.

    De opmerking van Cocu vond ik idioot, dat Lozano niks deed. De overtreding is identiek aan die van Huntelaar, die arm hoort daar niet !
    Dit is weer zoiets waar ze straks kleine clubs op kunnen pakken, KnvB moet zorgen dat er geen discussie over kan zijn, doe eens wat KNVB.
    Vind ik leuk
    allround +1686
    maandag 19 februari 2018 om 15:28
    Het verschil met wanneer een andere speler dit had gedaan, zijn de kleuren op het shirt. Wanneer het groen geel was geweest, was heel NL over die club en speler heen gevallen. En dan nog zeggen dat er geen klasse justitie in NL bestaat. Ja Sinterklaas en de kerstman bestaan ook. ;)
    Vind ik leuk
    Oeke +20
    maandag 19 februari 2018 om 15:46
    Ze kunnen Blom toch wel beoordelen en zorgen dat deze nooit meer op dit niveau een wedstrijd fluit ?
    Vind ik leuk
    AlbS +292
    maandag 19 februari 2018 om 15:47
    Alles kan. Gewoon 5 wedstrijden geven die glibber.
    Vind ik leuk
    Bert Bert +28
    maandag 19 februari 2018 om 15:48
    Ik vind niet dat er om gaat wie het doet maar de scheidsrechters een keer op 1 lijn moeten gaan fluiten boj de heen mag alles en bij andere mag niks dat vind ik allemaal veel erger laat de knvb daar maar wat aan doen
    Vind ik leuk
    Chimi Pipo +108
    maandag 19 februari 2018 om 16:00
    tuurlijk had je anders vewacht van knjb het is niet de eerste keer dat die stuntelaar hiermee weg komt
    Vind ik leuk
    Renelas +212
    maandag 19 februari 2018 om 16:05
    Had idd best rood kunnen krijgen in mijn ogen. Zo'n elleboog hoort niet op het veld en moet gecorrigeerd kunnen worden. Ze hadden al voordeel dat hij niet direct rood van het veld af ging.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11590
    maandag 19 februari 2018 om 16:11
    Bij Matavz was de situatie ook beoordeeld, en toch maakt men weer een uitzondering bij dat corrupte KNVB ! Meten met twee maten heet dat.
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    maandag 19 februari 2018 om 16:37
    verschil tussen arnhem en amstrdam.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:24
    Die kloothommel komt er weer mee weg hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:52
    Ik vind dat beide rood (Lozano en Huntelaar) de enige juiste beslissing is. Ik snap wel dat de regels zijn dat als iets beoordeeld is dat er dan geen schorsing meer kan komen, vind ik echter best wel onzin. Maargoed, ik zou zeggen spreek Lozano dan ook vrij. Was evenveel als Huntelaar (of ja voor de mensen die daar over gaan zeuren: of misschien zelfs wel minder). Ben benieuwd...
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    maandag 19 februari 2018 om 18:44
    Lees: KNVB wil Huntelaar niet schorsen.
    Hoe is duidelijk dat die blonde kut dat beoordeeld had ? Makkelijk lullen achteraf.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3337
    maandag 19 februari 2018 om 19:09
    Uiteraard, vrije trap gegeven dus beoordeeld. Das logisch. Achteraf kun je dan niets meer doen om die foute beslissing te corrigeren.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:23
    Ajax Feijenoord PSV genieten extra bescherming van het scheidsrechters corps, of ze nu handsmaken of elleboogstoten geven het maakt niet uit. Waarom dit zo is, ja dat weet ik ook niet !
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:03
    Wat een gejammer als een Ajaxspeler wat doet. Allemaal een eierschaal op jullie hoofd ofzo met die debiel van een Kraaij voorop? Als het Ajax overkomt moeten we niet zeuren en gaan we vaak binnen drie tellen weer over tot de orde van de dag na de scheids van dienst wat schouderklopjes te hebben gegeven. Ga dan nu ook niet lopen jammeren als een stel kleine kleuters die verloren hebben met knikkeren.
    Vind ik leuk
    Messias +20
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:28
    Laten we eens naar de basis van deze "ellebogen" kijken, ze ontstaan beide door het zich los willen rukken uit het vasthouden door de tegenstander.
    Ik ben zelf jaren spits/linksbuiten geweest en er is niks vervelenders dan die verdediger die maar aan je shirt blijft sleuren als je vrij probeert te komen!
    Dus dat je armen dan af en toe wat wilder gaan zwaaien snap ik wel.
    Los daarvan kunnen "echte" ellebogen natuurlijk niet.

    Maar als je dat vasthouden toe laat, moeten verdedigers ook niet miepen als ze een keer een wilde arm in hun gezicht krijgen, hulde aan Bram van Polen in deze.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:30
    Die van Lazano seponeren zou de beste oplossing zijn of dan alsnog Huntelaar ook rood dat zou de KNVB zich weer een beetje goed opstellen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws