De Boer signaleerde 'zooitje': D'tjes van Ajax deden het beter

    De Boer signaleerde 'zooitje': "D'tjes van Ajax deden het beter"

    maandag 19 februari 2018 om 12:53

    Frank de Boer had het naar eigen zeggen lastiger in Italië dan in Engeland. Bij Internazionale en Crystal Palace moest De Boer al na een aantal wedstrijden weg, maar toch was werken in Engeland iets makkelijker voor hem.

    "In Italië vond ik het eerlijk gezegd nog wat lastiger. Qua taal, maar ook qua voetbal. Hoe ik de dingen wilde overbrengen", zegt De Boer bij Rondo van Ziggo Sport. "Onze manier van denken toont veel gelijkenissen met de Engelse manier van denken. Zij (Inter, red.) doen alles op gevoel. Je hebt een blok van zes of acht en de rest zoekt het maar uit."

    Vooral het positiespel op de training van Inter is De Boer vies tegengevallen. "Het was een beetje een zooitje, ze deden maar wat. Als ik een positiespel deed bij Inter, ik had dat nog nooit gezien. De D'tjes van Ajax deden het beter."

    "Ik had niet verwacht dat het zo uit zou pakken. Pass- en trapvormen bijvoorbeeld. Zij zien daar het nut niet van in. Ik zei: maar dat is een essentieel onderdeel van hoe wij straks willen gaan spelen. Ze hebben het heel snel losgelaten, laat dat duidelijk zijn."

    Lees meer over:Serie AInternazionale

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 12:55
    Benieuwd of hij nog een kans gaat krijgen ergens.
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    maandag 19 februari 2018 om 13:19
    Zeker weten: Bij FC Dementie zou hij nog aan de bak kunnen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:57
    Behoorlijk naïef om te denken dat je die Italiaanse cultuur wel ff kan veranderen,in een korte tijd.
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    maandag 19 februari 2018 om 13:16
    Hij lijkt wel de zoon van Van Gaal.
    Die mongol wilde ook ff United gaan veranderen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6172
    maandag 19 februari 2018 om 13:42
    Ja, alsof je er op rekent dat zelfs dit soort dingen die voor jou basis zijn ook mee spelen. Dat is een gebrek aan ervaring in dat land. Daar had zijn zaakwaarnemer beter op moeten letten of hij had betere inlichtingen in moeten winnen.
    Vind ik leuk
    BesteOoit +509
    maandag 19 februari 2018 om 12:58
    Reactie verwijderd door vp
    Vind ik leuk
    Hyena +26831
    maandag 19 februari 2018 om 13:09
    Op zeer volwassen wijze verwoord, bravo!
    Vind ik leuk
    Vato75 +1770
    maandag 19 februari 2018 om 13:04
    Dat zooitje doet het een stuk beter zonder hem
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:13
    Overal buiten A’dam gefaald en dan nog praatjes hebben. Sinds hij weg was bij inter en palace gingen ze als de brandweer
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    maandag 19 februari 2018 om 13:21
    En nu gaan alle Amsterdammer beweren dat hij de basis gelegd heeft.
    ( grapje )
    Vind ik leuk
    henkmeijer +2937
    maandag 19 februari 2018 om 13:18
    Alsof hij ook iets positiefs zou gaan zeggen als je daar zo (snel) bent weggestuurd. Maar feit is wel dat sinds hij weg is Inter weer een stuk beter draait.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +223
    maandag 19 februari 2018 om 13:19
    De BOER met andere woorden zn kunnen geen bal Pasen.
    En Frank jij kan ze niet trainen daar in het buitenland.
    kappe nou gap ,en houdt nou na op .
    kijk gewoon in de spiegel.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    maandag 19 februari 2018 om 13:23
    Als je laatste 2 trainerskunstjes bij elkaar nog geen 4 maanden duren moest je maar wat voorzichtig zijn met uitspraken al "de d'tjes doen het beter"

    Vrees namelijk dat die clubs ook vinden dat de trainer van de d'tjes het beter had gedaan dan De Boer.
    Vind ik leuk
    debacle +461
    maandag 19 februari 2018 om 14:04
    Meerdere malen kampioen met Ajax, ex speler van Barcelona etc etc.
    Ik denk dat jullie snel je mond moet houden... ik denk het trouwens niet ik weet het! Hahaha
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    maandag 19 februari 2018 om 14:24
    Ik heb niks dan bewondering voor De Boer zijn tijd als Ajax trainer.
    Zoals hij zijn elftal liet presteren ten tijde van die zogenaamde "fluwelen revolutie", die alles behalve fluweel was, was lovenswaardig.

    Neemt niet weg dat ie nou 2x achter elkaar op de keien is geschopt en dat die clubs na zijn vertrek wel punten pakten. En als je dat niet kan accepteren als fanboy, moet je lekker elkaar naar de bek gaan praten op het www.frankdeboerprimeur.uh forum.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rdamjeff +960
    maandag 19 februari 2018 om 21:42
    Inter ontsloeg in 5 jaar maar liefst 8 trainers. Zegt meer iets over Inter. Voor Crystal Palace een iets anders verhaal. Zou de huidge trainer het beter doen zonder de sterspelers die Frank in beginsel al miste?
    Vind ik leuk
    linkspoot +648
    maandag 19 februari 2018 om 13:30
    Sorry Frank, je bent gewoon niet goed genoeg. Je moet leren aanpassen, anders wil geen enkel buitenlandse club je hebben.
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    maandag 19 februari 2018 om 13:57
    Hij is te stug. En ik was echt verbaasd over zijn gebrek aan zelfreflectie bij Rondo. Hij leek echt te vinden dat Ajax net zo aantrekkelijk speelde onder hem als onder Bosz.
    Hij maakte Ajax kampioen. Maar na 2x begon het behoorlijk te knellen hoe het eruit zag.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:02
    Gewoon foute keuzes van zowel club als de Boer. Natuurlijk probeer je Inter, maar laat jezelf dan niet een jaar later door nog een counterclub foppen. Hij kan best nog terecht in topcompetities, probleem is alleen dat de juiste clubs hem nu niet meer overwegen.

    Een goede volgende club kiezen. 2 jaar goed presteren en alsnog de weg omhoog oppakken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Boer signaleerde 'zooitje': "D'tjes van Ajax deden het beter"