Via AZ hopelijk naar topcompetitie: 'Dat ik ambitie heb staat buiten kijf'

    Via AZ hopelijk naar topcompetitie: 'Dat ik ambitie heb staat buiten kijf'

    maandag 19 februari 2018 om 13:57

    Mats Seuntjens hoopt via AZ ooit de transfer naar een Europese topcompetitie te maken. De 25-jarige middenvelder van de Alkmaarders weet echter dat er eerst nog voldoende werk aan de winkel is in Nederland.

    "Voor welke club en in welke topcompetitie dat zal zijn is nu nog moeilijk te zeggen", zegt Seuntjens tegen ELF Voetbal. "Maar dat ik die ambitie heb staat buiten kijf. Ik wil eerst constanter en dominanter worden. Op mijn positie moet ik veel meer kansen creëren en doelpunten maken. Ik heb dit seizoen drie goals gemaakt en vier assists afgeleverd; dat moeten er meer worden."

    Daarom is Seuntjens momenteel niet bezig met een move naar een andere club. "Laat ik mezelf daar maar eerst op focussen. Daarna kijk ik wel wat de toekomst brengt. Tot die tijd wil ik met AZ vol voor directe plaatsing voor Europees voetbal gaan en ook winst van de KNVB Beker zou het seizoen veel glans geven."

    Plaats een reactie

    JDW1988 +2493
    maandag 19 februari 2018 om 13:58
    Ben benieuwd hoe de Engelse commentatoren zijn naam uitspreken.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6415
    maandag 19 februari 2018 om 13:59
    Niet nodig, want dat niveau gaat hij niet halen.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2493
    maandag 19 februari 2018 om 14:03
    Geloof ik ook niet, maar ben er wel benieuwd naar ;)
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3028
    maandag 19 februari 2018 om 14:06
    De Premier League is te hoog gegrepen maar ik zie niet in waarom hij niet in de Championship kan spelen en dan zullen de commentatoren zijn naam toch echt uit moeten spreken ;-)
    Vind ik leuk
    Jur74 +6415
    maandag 19 februari 2018 om 14:18
    Met zijn inzet zal hij echt nooit gescout worden door een club uit Engeland, zelfs de third division komt niet eens voor hem naar Alkmaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:24
    Europa league volgend seizoen toch al
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:08
    Ik wou net zeggen! Als iedereen fit is bij Az dan is hij niet eens basisspeler
    Vind ik leuk
    Guntherr +889
    maandag 19 februari 2018 om 16:35
    Dat bepaal jij zo ff.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6415
    maandag 19 februari 2018 om 16:48
    Nee, ik bepaal dat niet. Dat zie ik 1 keer in de twee weken of ga jij nu zeggen dat hij de pannen van het dak speelde afgelopen weekend?

    Als er al een Ier het veld op komt om te zeggen dat hij beter kan gaan rukken dan voetballen zegt dat toch genoeg :)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:34
    Mats Seuntjes speelde op zijn positie heel goed. Zelfs een stuk beter als Koopmeiners de laatste weken heeft laten zien.
    Heb jij Koopmeiners al eens betrapt op een voetballende actie in de 16m? Precies.
    Ik heb Seuntjes de laatste weken meer passes / assists zien geven als Koopmeiners de laatste maanden.
    Overigens vind ik Teun een hele goede voetballer maar hij is op dit moment minder als voor de winterstop. Dat heb je vaker met jonge talenten. Het is daarom goed dat Seuntjes zich zo laat zien.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6415
    maandag 19 februari 2018 om 21:11
    Je hebt het gelijk dat Teun op dit moment minder voetbalt dan voor de winterstop, maar ik zie het gewoon niet bij Mats.
    Vind ik leuk
    Guntherr +889
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:44
    hahaha, mooi grapje, maar hij liep niet naar Mats Seuntjens, hij liep naar scheids en toen probeerde hij het uitvak te provoceren.

    Premier league.. je kan makkelijk met de onderste regionen mee doen hoor
    Vind ik leuk
    Jur74 +6415
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:49
    Met zijn kwaliteiten kan hij mee doen, niet met zijn mentaliteit. Het woord mee verdedigen staat waarschijnlijk niet in zijn woordenboek.
    Vind ik leuk
    Guntherr +889
    maandag 19 februari 2018 om 16:36
    mets Sointjes
    Vind ik leuk
    kaazelien +2282
    maandag 19 februari 2018 om 14:17
    Tja,ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen,
    Vind ik leuk
    Youri99 +7388
    maandag 19 februari 2018 om 14:59
    Zelfde hier, keep it real Mats
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1383
    maandag 19 februari 2018 om 14:26
    Nou Mats, ik denk dat wanneer je bij AZ weggaat blij mag zijn wanneer er een subtopper uit de Eredivisie voor je langskomt en anders kunnen ze je misschien bij VVV nog gebruiken. Kan je mooi met je grote broer samenspelen. Een buitenlandse topcompetitie ga je niet redden ben ik bang.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:54
    VVV is zijn niveau, alhoewel zelfs dat is te hoog.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3795
    maandag 19 februari 2018 om 14:53
    Toch doet hij in zijn manier van spelen een beetje aan Dembele van AZ denken.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1383
    maandag 19 februari 2018 om 16:55
    Meestal ben ik het wel met je eens, maar dit keer niet. Dembele was/is een topper en dat zag je destijds al bij hem. Seuntjens moet eerst een vaste basisspeler worden met meer goals en sneller handelen, maar dat zie ik 'm niet snel doen. Hij mag blij zijn dat ie zo nu en dan mag invallen bij AZ.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +2433
    maandag 19 februari 2018 om 14:54
    Ik zou al blij zijn als hij zou beginnen met een constant niveau te behalen. Eerlijk is eerlijk de laatste weken speelt hij wel wat beter. Maar tenzij hij tribuneklant wilt worden in een topcompetitie, is er nog een hele hoop werk aan de winkel. Al denk ik dat hij beter kan inzetten op een paar jaar cashen in een of ander vaag land.
    Vind ik leuk
    Cookee +8893
    maandag 19 februari 2018 om 15:33
    Hebben voetballers zo weinig te vertellen dat de journalist altijd moet vragen naar welke droom ze hebben? Ze maken zich belachelijk als Nederlander dromen over topclubs in het buitenland.
    Ik droom ook over iets, maar dat deel ik niet met VP.
    Vind ik leuk
    mchollie +3336
    maandag 19 februari 2018 om 15:57
    he is er een nieuwe stagiair op VP die ook het nieuws van andere clubs brengt dan alleen Ajax? proficiat.
    Vind ik leuk
    mchollie +3336
    maandag 19 februari 2018 om 15:58
    keihard blijven trainen en dan in de wedstrijden het laten zien, dan wel ja.

    Forza Mats.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:36
    Hij groeit heel snel. Op de training ook. Ik denk hoe meer hij zich op z'n gemak voelt hoe beter hij gaat spelen. Als hij in dit tempo doorgaat kan hij gerust bij een club als een subtopper in Engeland aan de gang. Alle posities speelt hij constant. Komt wel goed met 'm, zelfs als hij bij AZ zit voor nog 3 jaar.
    Vind ik leuk
    mchollie +3336
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:56
    Af en toe verbaast Mats me wel, maar inderdaad hij moet wel constanter worden.

    Ik kan wel alle niet goede dingen opnoemen maar hij doet ook veel goed, misschien moet hij vaker een versnelling er in gooien, wat kan hij sprinten zeg.

    Mooie doelstelling voor dit jaar ook, wij gaan er voor :-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Via AZ hopelijk naar topcompetitie: 'Dat ik ambitie heb staat buiten kijf'