Via AZ hopelijk naar topcompetitie: 'Dat ik ambitie heb staat buiten kijf'

Via AZ hopelijk naar topcompetitie: 'Dat ik ambitie heb staat buiten kijf'

Gepubliceerd: maandag 19 februari 2018 om 13:57ma 19-02-2018 om 13:57

Mats Seuntjens hoopt via AZ ooit de transfer naar een Europese topcompetitie te maken. De 25-jarige middenvelder van de Alkmaarders weet echter dat er eerst nog voldoende werk aan de winkel is in Nederland.

"Voor welke club en in welke topcompetitie dat zal zijn is nu nog moeilijk te zeggen", zegt Seuntjens tegen ELF Voetbal. "Maar dat ik die ambitie heb staat buiten kijf. Ik wil eerst constanter en dominanter worden. Op mijn positie moet ik veel meer kansen creëren en doelpunten maken. Ik heb dit seizoen drie goals gemaakt en vier assists afgeleverd; dat moeten er meer worden."

Daarom is Seuntjens momenteel niet bezig met een move naar een andere club. "Laat ik mezelf daar maar eerst op focussen. Daarna kijk ik wel wat de toekomst brengt. Tot die tijd wil ik met AZ vol voor directe plaatsing voor Europees voetbal gaan en ook winst van de KNVB Beker zou het seizoen veel glans geven."

Plaats een reactie

JDW1988 +3356
maandag 19 februari 2018 om 13:58
Ben benieuwd hoe de Engelse commentatoren zijn naam uitspreken.
Vind ik leuk
Guntherr +1668
maandag 19 februari 2018 om 16:36
mets Sointjes
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
maandag 19 februari 2018 om 14:26
Nou Mats, ik denk dat wanneer je bij AZ weggaat blij mag zijn wanneer er een subtopper uit de Eredivisie voor je langskomt en anders kunnen ze je misschien bij VVV nog gebruiken. Kan je mooi met je grote broer samenspelen. Een buitenlandse topcompetitie ga je niet redden ben ik bang.
Vind ik leuk
maandag 19 februari 2018 om 15:54
VVV is zijn niveau, alhoewel zelfs dat is te hoog.
Vind ik leuk
pinkelman +4375
maandag 19 februari 2018 om 14:53
Toch doet hij in zijn manier van spelen een beetje aan Dembele van AZ denken.
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
maandag 19 februari 2018 om 16:55
Meestal ben ik het wel met je eens, maar dit keer niet. Dembele was/is een topper en dat zag je destijds al bij hem. Seuntjens moet eerst een vaste basisspeler worden met meer goals en sneller handelen, maar dat zie ik 'm niet snel doen. Hij mag blij zijn dat ie zo nu en dan mag invallen bij AZ.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
maandag 19 februari 2018 om 14:54
Ik zou al blij zijn als hij zou beginnen met een constant niveau te behalen. Eerlijk is eerlijk de laatste weken speelt hij wel wat beter. Maar tenzij hij tribuneklant wilt worden in een topcompetitie, is er nog een hele hoop werk aan de winkel. Al denk ik dat hij beter kan inzetten op een paar jaar cashen in een of ander vaag land.
Vind ik leuk
Cookee +12755
maandag 19 februari 2018 om 15:33
Hebben voetballers zo weinig te vertellen dat de journalist altijd moet vragen naar welke droom ze hebben? Ze maken zich belachelijk als Nederlander dromen over topclubs in het buitenland.
Ik droom ook over iets, maar dat deel ik niet met VP.
Vind ik leuk
mchollie +3623
maandag 19 februari 2018 om 15:57
he is er een nieuwe stagiair op VP die ook het nieuws van andere clubs brengt dan alleen Ajax? proficiat.
Vind ik leuk
mchollie +3623
maandag 19 februari 2018 om 15:58
keihard blijven trainen en dan in de wedstrijden het laten zien, dan wel ja.

Forza Mats.
Vind ik leuk
maandag 19 februari 2018 om 17:36
Hij groeit heel snel. Op de training ook. Ik denk hoe meer hij zich op z'n gemak voelt hoe beter hij gaat spelen. Als hij in dit tempo doorgaat kan hij gerust bij een club als een subtopper in Engeland aan de gang. Alle posities speelt hij constant. Komt wel goed met 'm, zelfs als hij bij AZ zit voor nog 3 jaar.
Vind ik leuk
mchollie +3623
dinsdag 20 februari 2018 om 08:56
Af en toe verbaast Mats me wel, maar inderdaad hij moet wel constanter worden.

Ik kan wel alle niet goede dingen opnoemen maar hij doet ook veel goed, misschien moet hij vaker een versnelling er in gooien, wat kan hij sprinten zeg.

Mooie doelstelling voor dit jaar ook, wij gaan er voor :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws