KNVB vervult wens Koeman: Nederlands elftal verlaat vaste thuisbasis in Katwijk

    KNVB vervult wens Koeman: Nederlands elftal verlaat vaste thuisbasis in Katwijk

    Gepubliceerd: maandag 19 februari 2018 om 14:12ma 19-02-2018 om 14:12

    Het Nederlands elftal heeft een nieuwe thuisbasis: Huis ter Duin in Noordwijk is ingeruild voor de eigen KNVB Campus te Zeist. Dat meldt de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond maandagmiddag.

    Meer dan dertig jaar lang verbleef Oranje rond interlands in Noordwijk, maar daar komt nu dus een einde aan. De Campus in de Zeister bossen is na jaren ontwikkeling klaar voor de ontvangst van de internationals. "Wie bij ons in Zeist komt, ziet onmiddellijk aan onze velden, aan ons medisch centrum, aan de behuizing waar onze research zit, eigenlijk zie je het overal, aan weerszijden van de Woudenbergseweg, dat topteams hier thuis horen", reageert directeur betaald voetbal Eric Gudde.

    "En het Nederlands elftal al helemaal. Dit wordt ons thuishonk, zoals het dat in een ver verleden ooit ook was." Gudde is Huis ter Duin en voetbalvereniging Quick Boys - waar Oranje trainde -, dankbaar. "Maar nu gaan we naar Zeist; terug naar huis, waar we horen", aldus de directeur.

    Kersvers bondscoach Ronald Koeman is verheugd. "Ik ben blij met de terugkeer naar Zeist", begint Koeman. "Ik heb zelf vaak in Noordwijk gezeten, als speler en als trainer/coach, ik weet dus hoe goed het daar was. Maar het voetbal is bij ons leidend, we kiezen voor het voetbal. In Zeist hebben we alles bij de hand. Prachtige, meerdere velden bijvoorbeeld. Een perfecte totaalaccommodatie. Hier hoort ons voetbal thuis. Maar we blijven Huis ter Duin dankbaar dat we daar zolang op topniveau zijn 'thuis' geweest."

    In aanloop naar de oefeninterland tegen Engeland (23 maart) verblijft Oranje voor het eerst in Zeist. 

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 14:14
    Goede zaak denk ik! De topsport mentaliteit moet terug dus alles waarop je een beetje vooruitgang kan boeken aanpakken
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:33
    Dit is de grootste flapdrol opmerking die ik vandaag gezien heb man wat een onzin
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:39
    Dat is wederzijds...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24123
    maandag 19 februari 2018 om 16:45
    Nou, dat vind ik dus niet Jack. Het is de kwaliteit van denken waarop jou opmerking is gebaseerd. Die is in ieder geval hier ondermaats. Het gaat zo uit van het denken dat de eigen mening sowieso beter is dan die van alle anderen in de werleld dat deze wel heel erg opvallend door de bus komt rollen. Wedden dat je dit niet wilt toegeven, om een fles wijn ofzo?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:59
    Jij hebt al een fles wijn op of niet? Je slaat wartaal uit en je typt wereld verkeerd en normaal maak jij geen typfouten.... even een kopje koffie en nuchter worden maat
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:35
    We leven in 2018 en nog steeds de Nederlandse taal als zwaard gebruiken? Clown
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:05
    Kijk mijn reactie hieronder clown...
    Vind ik leuk
    defons +1751
    maandag 19 februari 2018 om 17:58
    Kunnen we niet duimpje naar beneden invoeren dan krijg jij de eerste.

    Zo zwak en erg om iemand op een typefout te wijzen.

    Helaas heeft niet iedereen de optie gehad om een mooie hoge opleiding te volgen maar dat maakt ze niet slechter.

    Sterker nog degene die andere corrigeren vind ik de zwakste mensen laat een ieder in zijn waarde ook al word er een typefout gemaakt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:04
    Kerel.... die typfout boeit mij niet want daar let ik nooit op.Het gaat mij erom dat hij wartaal uit slaat, mij aanvalt en daarbij nog eens een typfout maakt en die 3 dingen doet hij nooit en daarom vraag ik of hij die fles wijn al opheeft die hij aanbied als weddenschap....

    Nogmaals, die typfout boeit me niet want die maak ik zelf ook vaak zat en ga die dan niet eens wijzigen omdat het me niet boeit
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:19
    waarom komt mij de naam woudenberg(seweg) bekent voor ??? Hoe hete die speler ook weer die door Lozano gruwelijk de wedstrijd uit geslagen werd ?? nadat die persoon eerst een shirt uit wilde trekken van die Lozano !!!! En Lozano hem weg wilde duwen , o ja die naam begon ook met wouden......
    Vind ik leuk
    mcmodd +24123
    maandag 19 februari 2018 om 16:49
    Ik kom daar wel eens langs maar eerlijk gezegd zie je, rijdend over de Woudenbergseweg aan beide kanten nauwelijks iets wat erop duidt dat er voetbalvelden liggen. Er staan zoveel bossen voor dat als iemand je zou vertellen dat aan beide kanten een huis van plezier zou liggen, je het zou geloven.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:14
    Nu worden we wereldkampioen
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46431
    maandag 19 februari 2018 om 14:52
    Gelukkig weten we met zijn allen dat we jouw mening met een dikke korrel zout moeten nemen :)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:09
    Dat is opzich niet erg, als het dan maar wel hele goede zout is
    Vind ik leuk
    mcmodd +24123
    maandag 19 februari 2018 om 16:51
    Minstens, maar wordt nu toch eerst eens Nederlands kampioen.
    Vind ik leuk
    Stig +1769
    maandag 19 februari 2018 om 14:15
    Ergens wel logisch, als je zoveel geld uitegeven hebt aan de vernieuwing van de accomodatie is het niet meer dan normal.
    Hopelijk word het voetballend dan ook nog wat, dat vind ik namelijk wel belangrijker.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:22
    Ik ben bang dat dit niet zoveel invloed op het voetbal zal hebben. Het lijkt mij dat dit alleen een praktisch effect zal hebben.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1459
    maandag 19 februari 2018 om 15:46
    Minder hectiek zorgt ook voor een betere voorbereiding dus dat praktische aspect draagt zeker wel.bij.
    Vind ik leuk
    Moa +3725
    maandag 19 februari 2018 om 14:18
    Ik dacht bij de titel we gaan weer in de Kuip spelen, helaas.
    Vind ik leuk
    HJR +8238
    maandag 19 februari 2018 om 14:27
    En Kuyt dan? Die kan niet meer op de fiets komen :(.
    ;)
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    maandag 19 februari 2018 om 14:33
    Tuurlijk wel.

    En waarschijnlijk is hij dan nog de eerste.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24123
    maandag 19 februari 2018 om 16:53
    Is dat die man die aan het eind van de vorige competitie gestopt is? Die fietst volgens mijn de rest van zijn leven niet meer. Er wordt gefluisterd dat hij denkt aan een scootmobiel.
    Vind ik leuk
    pico323 +6496
    maandag 19 februari 2018 om 14:51
    Prima beslissing. Die gasten wat meer laten werken en niet in de watten leggen. Zweep erover.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:51
    "Topteams horen hier thuis"

    Wat komt het NL-elftal hier dan doen?
    Vind ik leuk
    Sanders +4131
    maandag 19 februari 2018 om 16:37
    Zeikstengel nummer 7.621.031 met een zinloze mening. Nog iets wat eruit moet?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24123
    maandag 19 februari 2018 om 16:55
    Nou, niet zo hard Sanders, ik vind dit nu juist heel veel humor hebben. Wel een mooi getal zeg, 7.621.031. Heb je dat allemaal zelf zitten tellen?
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 16:56]
    Vind ik leuk
    Sanders +4131
    maandag 19 februari 2018 om 17:26
    Dat je het leuk vind dat kan natuurlijk. Vind het persoonlijk ook wel een beetje een overused grap, maar dan ben ik blij dat jij het wel leuk vond.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:29
    Vanmorgen goede been uit t verkeerde bed gestapt.

    Lees t met een korreltje zout joh,
    Vind ik leuk
    Sanders +4131
    maandag 19 februari 2018 om 18:37
    nee hoor, ik probeer juist positief te blijven mbt nederlands elftal. Ik word dan af en toe wat moe van mensen die maar blijven zeuren over het nederlands elftal, hoe slecht het allemaal wel niet is. Ik denk dan van "ja je zegt niets nieuws, gaan we er nog wat aan doen?"

    vandaar mijn reactie
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 18:38]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:58
    Ach d’r zijn ook gewoon nog positieve punten en vooruitzichten mbt tot het Nederlands elftal.

    Maar het is gewoon een simpel grapje, misschien zelfs wel een inkoppertje als je de tekst er boven leest.
    Dat mensen daar zo over heen kunnen vallen snap ik dan weer niet.
    Vind ik leuk
    Sanders +4131
    maandag 19 februari 2018 om 23:01
    Nee je hebt gelijk ik overreageerde een beetje. Zat me daarboven al aan andere reacties te irriteren en dat schoot er hier even uit :-) excuus
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 19 februari 2018 om 15:23
    Waar kunnen de "Pibluuke" vrouwen dan terecht om de heren te plezieren?
    Zeist staat gewoon voor Ze Is't.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 19 februari 2018 om 15:33
    Als Koeman het voor elkaar krijgt om zich ergens voor te plaatsen, wat ik niet verwacht, kun je nagaan wat we zouden kunnen bereiken met een echte trainer.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +310
    maandag 19 februari 2018 om 16:13
    goede zaak zo houd je ook het randgebeuren in bedwang. Bovendien kun je wifi ontvangst "jammen" waardoor de prioriteiten op het voetbal komen te liggen. En voor de saamhorigheid gaan we weer ouderwets klaverjassen, waarbij R Koeman cs de teams samenstelt. Memphis/v Persie....bijvoorbeeld..
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:21
    Ik dacht dat ze hiervoor allemaal bij Danny Blind op de bank lagen?
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    maandag 19 februari 2018 om 16:29
    mooi complex alles heb je daar

    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    maandag 19 februari 2018 om 16:35
    Goed bezig Ronald!!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:21
    Goed geregeld, heb me altijd al afgevraagd waarom ze in dat patserige hotel in Noordwijk moesten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:00
    Lekker bezig! Veranderingen zijn hard nodig in deze tijd voor de knvb
    Vind ik leuk
    Gid010 +669
    maandag 19 februari 2018 om 19:04
    Derksen riep er wat over, dat spelers bij huis ter duin makkelijker dames op de kamers konden krijgen.. Het kan een reden zijn om ervoor te zorgen dat de focus optimaler wordt misschien. Eigenlijk moet t niet eens zoveel uitmaken. Spelers moeten vanuit hun zelf laten zien en geraakt worden door de bondscoach. De vechtlust bepaalt mee in hoeverre een speler achter zijn trainer staat. Zuid Amerikaanse /afrikaanse landen laten zien dat ze vechten voor hun land, die vecht mentaliteit moet hier ook komen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws