Lof voor exceptionele Ajax-talenten: 'Heeft wat Guardiola en m'n broer ook hadden'

    Lof voor exceptionele Ajax-talenten: 'Heeft wat Guardiola en m'n broer ook hadden'

    dinsdag 20 februari 2018 om 06:48

    Ronald de Boer is niet verbaasd dat FC Barcelona de Ajax-talenten Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Justin Kluivert en Frenkie de Jong in de gaten houdt. De ex-international vindt dat het zeker voor de laatste twee veel te vroeg is voor een transfer.

    "Alle vier de jongens hebben de X-factor. Het zijn exceptionele talenten die de potentie hebben om voor Barcelona te spelen", zegt De Boer in De Telegraaf. "Dat ze nog steeds talenten worden genoemd, zegt eigenlijk alles. Laat Matthijs, Justin, Frenkie en Donny eerst maar eens heel veel vlieguren maken en Ajax kampioen maken."

    De Boer schat op een schaal van 1 tot 10 in hoeverre de Ajacieden klaar zijn voor een transfer. Kluivert en De Jong komen er met een 5 bekaaid vanaf. "Ik heb Justin bij FOX Sports met Neymar vergeleken. Hij heeft alles in zich om het in de top te gaan maken. Hij is een speler met ongelooflijk veel kwaliteit, voor wie de mensen naar het stadion komen. Maar een overstap naar Barcelona zou komende zomer te vroeg zijn, want Justin is nog veel te wispelturig. Het ene moment is het alles, het andere niets."

    De Jong zal volgens De Boer nooit de top halen als linker centrale verdediger. "Maar op het middenveld of voor de verdediging zou hij op termijn bij Barça, Manchester City of Bayern München kunnen uitgroeien tot een heel belangrijke speler", aldus de voormalig middenvelder. "Frenkie heeft wat Pep Guardiola en mijn broer Frank ook hadden: het vermogen om uit te stellen. 'Als ik nu uitstel, staat mijn ploeggenoot hélemaal vrij'. Daarnaast draait hij makkelijk weg en heeft hij een uitstekende versnelling. Spelers als Frenkie geven een elftal rust."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Bereikt Kluivert de wereldtop?

    (2214 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3086
    dinsdag 20 februari 2018 om 06:53
    Vind je het vreemd,met zo,n geweldige jeugdopleiding,een kweekvijver vol parels.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 07:34]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:02
    Leiden jullie parels op ipv voetballers? Anyway talentvol zijn de 4 zeker.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:13
    Waarom Ajax niet uit de competitie zetten en in Spanje laten voetballen want als je ze hoord zijn het allemaal spelers voor Barcelona,en dan hoeven ze niet zo ver meer te reizen en we kunnen VP opheffen "de Ajax site".En het belangrijkste de KNVB kan dan iedereen als gelijk beschouwen. Is dat niks ????
    Vind ik leuk
    Morris +22358
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:58
    Niemand verplicht jou dit te lezen hoor..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:08
    Keesje is nog steeds gefrustreerd over het rode kaartje van Lozano en van Huntelaar!

    Oownee, de laatste kreeg hem niet :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:01
    Jezus.....SUPERSNEU!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3636
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:02
    Wat kan Ajax er aan doen dat er iemand van Barcelona komt kijken? Drink lekker je flesje azijn leeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:33
    Goh wat laat jij je kennen zeg!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:44
    Het blijken straks toch gewoon glazen kraaltjes hoor.Ik heb zo maar een vermoeden dat de boer ajax supporter is.Gek he?.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:16
    Aks iemand tot andere conclusies komt dan jij hoeft hij nog niet uit hetzelfde hout te zin gesneden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:45
    Toch vreemd dan met zo een kweekvijver dat je een vijver vol aankopen moet doen de afgelopen periode!.

    En de kweekvijver voor trainers zit zeker al jaren dichtgevroren!.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3086
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:49
    Ach we hebben tenminste,niet zo,n slechte selectie als Feyenoord,want die zijn toch wel dramatisch bezig dit seizoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:05
    Selectie is echt niet slecht hoor. Is alleen de vorm en die super slechte trainer die in 3 jaar nog steeds geen duidelijk systeem en geen looplijnen in het elftal heeft weten te krijgen. In het begin stonden ze toch weer bovenaan met dit 'slechte' team. Ze kunnen dus zeker wel voetballen alleen alle vastigheden zijn ook weg.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3696
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:14
    Is gewoon de creativiteit die Feyenoord mist, alleen Jan Arie, Larsson en Van persie kunnen een man voorbijkomen op techniek
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:20
    Ook dat ja. Als er volgend jaar een paar voetballers weggegaan en er is veel geld, koop dan een paar dribbelaars. Iemand als Elia kon iemand uitspelen, maar werkte ook hard en verdedigde ook altijd mee. Zulke spelers moet je terughalen. Kalou voor de spits bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 06:57
    Over een paar jaar hopelijk allemaal vlammen in het Nederlands elftal . Nu nog een goede spits en de toekomst voor NL ziet er goed uit .
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 06:59
    Je was me voor
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:07
    Verdedigers hebben we inmiddels wel genoeg. Ook qua talenten met o.a. Malacia en De Ligt. Dan nog Van Dikke, De Vrij, Aké, Kongolo (als centrale). En nog een aantal goede andere backs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 06:59
    Beetje jammer dat er meteen weer over Barcelona wordt gepraat. Alsof dat het hoofdkantoor van Ajax is. En waarom worden dergelijke talenten niet in 1 adem genoemd met het NL elftal. Is het soms niet belangrijk om voor je land te mogen voetballen?
    Vind ik leuk
    derksen +8734
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:14
    Alleen vd ligt en Kluivert halen de top
    Frenki wordt niks en vd beek al helemaal niet
    Bd beek is klaasen type en frenki heb nog steeds lichaam van 13 jarige
    Frenki vs pogba, kroos, modric, de bruine enz enz
    Beetje reëel blijven de boer
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:14
    Shit man zo vroeg al een sprintje naar mn teil
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:27
    Haal je spiegel dan ook van de muur!
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:27
    Die is al geknapt dus dat kan hwt nie zen
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2668
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:39
    De Jong heeft wat Frank de Boer ook had: Bijna iedere week een belangrijk foutje.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:28
    Of een geitenoog, lillik man
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:42
    Justin met neymar vergelijken, ja dan houdt het voor mij al op meneer de boer.Realiteitszin van kabouter plop.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2668
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:21
    Was Neymar beter toen hij 18 was? Ik heb geen idee.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:53
    18 maal beter,en nog.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3521
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:03
    Ja is hetzelfde als Malacia en Brenet vergelijken met Bijvoorbeeld Marcelo of Evra. Ritzmaier heeft ook nog steeds potentie om net zo goed te worden als Cruijff. Die flauwe vergelijkingen altijd word ik echt simpel van. Ze moeten het maar is eerst bewijzen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:21
    Dan moet je goed lezen wat er gezegd wordt.Al er een type is waar je Justin mee kan vergelijken is t Neymar.nergens wordt gezegd dat hij dat niveau wel ff aantikt.
    Vind ik leuk
    Jozef +36119
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:43
    Frenkie voetbalt zich er vaak heel aardig uit, maar een rustig gevoel heb ik er eigenlijk nog steeds niet bij.
    Vind ik leuk
    Pds010 +848
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:45
    Alsjeblieft zeg! Er is geen enkel talent of speler die momenteel het niveau aan ken van Barcelona en dat soort teams!
    Vind ik leuk
    J R Riquelme +1252
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:53
    Wie praat er over mementeel? De Boer in iedergeval niet. Ze hebben de potentie om uit te groeien tot vaste waardes van die clubs.
    Vind ik leuk
    Korm +33855
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:51
    Tja we gaan het allemaal maar zien, Fischer, Boilessen, klaassen zouden ook de top halen....
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20473
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:54
    Goede poll
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1576
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:54
    Met D - reizen naar Barcelona zeker, nog 2 of 3 jaar minimaal wachten
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8371
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:05
    Wat een fantastisch nieuws. We hebben Neymar en Guardiola weer voor het nederlands elftal. Dat wordt smullen de komende toernooien.

    En ajax weer fluitend kampioen net als met van gaal heel wat jaartjes terug.

    Maar waarom ziet de werkelijkheid er zo anders uit?
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:22
    Rot op joh hier in holland kunnen ze aardig mee maar als ze de grens over gaan kunnen ze lekker banken die top talenten
    Vind ik leuk
    Dikkevis +55
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:43
    Wat bedoeld die nou, dat ze allemaal niet de knapste zijn??
    Vind ik leuk
    Mari +7761
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:36
    De Boer raakt steeds meer van de weg.
    Op basis waarvan is Donny van de Beek een toptalent. Hij is minder dan Klaassen en we weten hoe het die is vergaan (tot nu toe)
    Frenkie de Jong mag van achteruit lekker spelen met de bal, denkt de tegenstander en de Boer zegt, net als alle pseudo-kenners: toptalent.
    Hij heeft nog niets laten zien in Ajax1. Behalve wat fouten.
    Eerst maar op het middenveld 2 jaar héél goed presteren, dan zien we wel verder.
    Kluivert gaat goed, maar nog ongeschikt.
    Elting, die ik slechts 1 keer heb gezien, dat lijkt me nu een hele goede.
    Schöne redt het helaas niet meer.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:09
    In welke wereld heeft Donny minder potentie dan Klaassen?
    Frenkie de Jong loopt vrij moeiteloos met een bal van het ene strafschopgebied naar het andere.
    Zijn er niet veel die dat zouden kunnen.
    En Frenkie heeft nog niks laten zien, maar Eiting heeft je met 1 invalbeurt overtuigd? Ik vind het een raar verhaal
    Vind ik leuk
    Mari +7761
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:49
    Je spreekt over potentie. Ik vergelijk de Klaassen van Ajax op zijn top en Donny nu. Donny nu is bij lange na niet zover als Klaassen. Klaassen nam het hele team op sleeptouw dat kan Donny (nog) niet.
    Frenkie mag alleen vrij voetballen daar waar het weinig kwaad kan.
    Ik zie wel dat hij wat kan, maar bewijs heb ik niet gezien, omdat er geen druk op hem staat. Geen mannetje of meerdere mannetjes die hem aanpakken. Nu nog niet. Daarom moet hij van die positie af.
    Elting kwam speelde veel dieper, was rustig aan de bal, had overzicht en kon onder de druk uitkomen. Als Schöne daar nog had gestaan, had hij balverlies geleden en Ajax zou de tegengoal hebben geïncasseerd.
    Ik zeg niet dat Donny en Frenkie niet goed (genoeg) zijn, maar ze hebben het nog niet volop laten zien. Van spelers van Ajax verlang ik nog meer
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:11
    Dus Donmy is geen toptalent omdat hij minder goed is dan Klaassen op zijn top?

    Door het veld over te dribbelen laat hij volgens mij wel bepaalde kwaliteiten zien.
    In ieder geval meer dan Eiting in 45 minuten.
    En of Schöne een bal zou verliezen lijkt me puur speculatief.
    Vind ik leuk
    Mari +7761
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:15
    talent.
    Daar zijn we het over eens, anders speel je niet in Ajax 1.
    Maar om stappen naar het buitenland te maken is talent/toptalent niet meer genoeg.
    Frenkie moet! van die positie af. Zijn ontwikkeling stagneert in de Nederlandse competitie op die positie. Te weinig weerstand.
    Ik hou van Schöne, ook onder Frank de Boer (die hem rechtsbuiten weleens opstelde, maar ook voor hem geldt dat hij een daggie ouder wordt.Op die positie is het lastig
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:23
    Als jij niet ziet dat Donny meer talent heeft dan Klaassen kan je beter tekenfilms gaan kijken ipv voetbal.
    Vind ik leuk
    Mari +7761
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:10
    Goed pa
    Vind ik leuk
    stratumseind +156661
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:48
    En de zelfbevlekking goes on and on .......
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9051
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:50
    De Ligt, Hakim, Onana, Veltman, v.d. Sar, Marc maakt overuren......
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1500
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:16
    Kan je tegenwoordig met de tienertoer naar het buitenland?
    Vind ik leuk
    numann14 +71
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:32
    Gaan we weer schijnbaar zijn alleen de Ajax spelers die de top gaan bereiken en wat blijkt nu.......Fischer (de nieuwe laudrup) nu terug in Denemarken, bazoer (de nieuwe rijkaard) reserve bij degradatie club Wolfsburg, Davy Klaassens op de tribune bij Everton.
    En wat blijkt, Stefan de Vrij basis speler bij Lazio en nu in beeld bij meerdere top clubs, Strootman, basis speler bij Roma, Wijnaldum wekelijkse inde basis bij Liverpool, van Dijk nu basis speler bij Liverpool en........geeneen heeft zijn opleiding en of
    heeft gespeeld bij Ajax, dus.........eerst maar eens bewijzen en dan pas schreeuwen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lof voor exceptionele Ajax-talenten: 'Heeft wat Guardiola en m'n broer ook hadden'