Van Persie keek kunstje af van Arsenal-ster: 'Aangeleerd het anders te doen'

    Van Persie keek kunstje af van Arsenal-ster: 'Aangeleerd het anders te doen'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 februari 2018 om 08:25di 20-02-2018 om 08:25

    Hoewel zijn schot licht werd aangeraakt, keken de Feyenoord-spelers er niet van op dat Robin van Persie met de binnenkant van zijn linkervoet scoorde tegen Heracles Almelo. Volgens de 34-jarige aanvaller is het een bewust gekozen strategie.

    "Veel spelers, ook bij Feyenoord, schieten liefst met volle kracht op het doel", zegt Van Persie in het Algemeen Dagblad. "Ik heb mezelf door de jaren heen aangeleerd het anders te doen. Ik schiet liever van de tien pogingen acht keer binnen de doelpalen, want dan is er gewoon veel meer kans van slagen. Een keeper kan nog een redding verrichten, maar dan is er vaak een rebound."

    "Als je tien ballen volle bak schiet, dan gaan er in de regel zes over of naast", vervolgt de routinier, die het kunstje afkeek van Robert Pirès, zijn voormalige ploeggenoot bij Arsenal. "Natuurlijk, mijn doelpunt tegen Heracles was ook enigszins gelukkig, want een verdediger raakte de bal nog lichtjes aan."

    Van Persie hoopt op een directe vrije trap tegen PSV of in de halve finale van de KNVB Beker tegen Willem II. "Dat is wel een puntje", stelt hij. "Ik heb er gewoon niet genoeg vrije trappen ingeschoten in mijn carrière. Bij de jeugd gingen ze er allemaal in. Daar was het soms net een penalty, haha. Dat had de afgelopen zestien jaar beter gemoeten. Dat zit wel in mijn hoofd."

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 februari 2018 om 08:30
    Van Persie ziet eruit alsof hij 50 jaar oud is. Schrik ik toch wel van.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    Sazzz +11313
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:35
    Gebaseerd op wat?
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12385
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:37
    Van Persie ziet er helemaal niet oud uit, hij is redelijk grijs voor zijn leeftijd.
    Een maat van mij was op zijn 28e al helemaal grijs :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:35
    Beter grijs dan kaal
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:50
    Kun je nagaan hoe goed ie eigenlijk wel is...
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:47
    Kijk dit soort dingen maken het goed dat hij terug is. Hoe simpel het ook klinkt, nog niemand schiet beheerd en zacht op doel. Allemaal maar lekker knallen. Is toch de wereldervaring die hier komt kijken.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:37
    Alleen werd deze bal ook nog van richting veranderd dus zo loepzuiver was deze niet ingeschoten. Kijk maar eens goed naar de herhaling... knie van de nr 3


    Edit: Las het net in de text ... hopelijk gaat Feyenoord weer eens wat meer punten pakken. Is natuurlijk belachelijk dat je vorig jaar kampioen wordt en nu met 20 punten achter staat op de nr 1 en 15 op de nr 2. Feyenoord onwaardig. Moet nog een hoop gebeuren daar:
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    Stig +1769
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:44
    volgens mij staat dat ook een aantal keer in bovenstaand intervieuw, dus ik begrijp je opmerking niet zo ??
    Moet je misschien mijn bril lenen? :)
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:45
    Over een bril gesproken...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 09:45]
    Vind ik leuk
    Stig +1769
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:46
    Je toevoeging stond er nog niet tijdens mijn eerste opmerking.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:47
    Stond er wel maaaar geeft niet. Zie tijdstip
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 18:50]
    Vind ik leuk
    Stig +1769
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:44
    Oh je hebt jezelf al gecorrigeerd :)
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14675
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:44
    Die bal van VanPersie werd inderdaad nog aangeraakt maar door het effect van VanPersie eraan gaf had het niks uitgemaakt of die knie er tussen zat of niet. Daarbij toucheerde de bal de knie zo licht dat het enkel iets vaart uit de bal haalde. Die bal was er zonder die knie even goed in gegaan.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:01
    Nee hoor dat zie je echt verkeerd. Zo ligt was dat niet. De bal had anders veel meer naar het midden gegaan. Je ziet dan dat dat net voldoende was geweest om hem weg te tikken. Hij draait de bal met effect van links naar rechts dus... de bal gaat eerst naar links en door de effect draait hij dan weer terug naar rechts (vanaf van persie gezien) roberto Carlos deed dat regelmatig maar dan met veel meer kracht en snelheid. Echt een Lucky goal dit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 11:02]
    Vind ik leuk
    FCU10 +676
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:51
    Ik kan me nog een geweldige vrij trap tegen Ivoorkust herinneren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:12
    Idd. Lucky. Maar past ook in de filosofie van van Persie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:22
    Leuk dat Van Persie weer terug is vind het echt een sympathieke gast. Zouden meer spelers als voorbeeld moeten nemen.Hoop dat ie nog zeker 2 jaar door gaat we zullen zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws