Nijland boos over 'torenhoge' boetes voor FC Groningen: Schaadt de club enorm

    Nijland boos over 'torenhoge' boetes voor FC Groningen: "Schaadt de club enorm"

    woensdag 21 februari 2018 om 11:41

    FC Groningen heeft twee boetes gekregen van de KNVB voor het afsteken van vuurwerk door de fans. Het totaalbedrag komt uit op 12.500 euro.

    De boetes werden uitgedeeld voor het afsteken van vuurwerk tijdens de thuiswedstrijd tegen Feyenoord en de uitwedstrijd tegen Excelsior eind vorig jaar. Algemeen directeur Hans Nijland is er absoluut niet blij mee en stelt dat FC Groningen veel betere doelen heeft voor het geld.

    "We kunnen alle centen goed gebruiken, het is dan ook klip en klaar dat we hierop niet zitten te wachten", zegt Nijland in een reactie op de website van FC Groningen. "Wij vinden het prachtig dat supporters ons steunen, maar dan wel op een positieve manier. Het afsteken van vuurwerk hoort daar niet bij. Buiten dat het voor medesupporters gevaarlijk kan zijn, levert het de club onnodige torenhoge boetes op. De hoogte van deze boetes zal alleen maar verder oplopen bij eventuele toekomstige overtredingen en het mag duidelijk zijn dat dit de club enorm schaadt."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Plaats een reactie

    Richard020 +12870
    woensdag 21 februari 2018 om 11:44
    Vuurwerk hoort er eenmaal bij , boetes geven vind ik daarom belachelijk van de KNVB, maar die doen net als de UEFA alles om wat extra geld binnen te harken!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18412
    woensdag 21 februari 2018 om 11:55
    Die boetes gaan ook te ver.
    Eventuele schade vergoeden en klaar.
    Maar wanneer je als supporter weet dat dit de gevolgen zijn, dan snap ik niet dat je je club zo dupeert.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4756
    woensdag 21 februari 2018 om 16:16
    totdat er een brand is in een stadion met doden en dan is het waarom de KNVB hier niks tegen heeft ondernomen ?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 12:42
    En brandwonden centrum Beverwijk heeft werk??? Na de tig gewonden die ik in de jaren 80 en 90 heb gezien is dit gewoon terecht. Heb zelf een keer een stukje van een fakkel op me gekregen branden in een seconden door tot me bot... vuurwerk hoort alleen professionele shows te zijn. Die fakkels zijn voor open zee gemaakt niet voor een dicht bevolkt stadion.

    En ook bij appie ging het flink mis een buurtbewoner die ook zn steun kwam brengen is nu blind.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    JustH +14946
    woensdag 21 februari 2018 om 11:49
    Laat de afstekers lekker zelf betalen.
    Camera's zat toch.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5403
    woensdag 21 februari 2018 om 11:55
    Dan zit er binnenkort echt helemaal niemand meer in dat stadion
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4278
    woensdag 21 februari 2018 om 12:07
    Lastig he dat tellen
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 12:46
    Weet niet maar bij de meeste clubs is dit al heel lang als ze je pakken bij Ajax is het stadion verbod een jaar, boete politie a 280 en verhalen van schade. Na een jaar lopen ze dr gewoon weer om het nog eens te doen haha
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    woensdag 21 februari 2018 om 12:40
    Niks mis met siervuurwerk bij een voetbalwedstrijd, is toch net mooi?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11047
    woensdag 21 februari 2018 om 12:45
    De sfeer in de stadions word steeds minder, je mag niks meer. Straks zit er alleen nog maar biosscoop publiek op de tribunes. Als je ziet wat voor sfeer je in sommige andere landen hebt vergeleken met hier met vuurwerk.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 12:47
    Aldus een gelderdome bezoeker..
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11047
    woensdag 21 februari 2018 om 14:34
    Aldus iemand die zich voor zijn club schaamt of er nooit komt.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 14:55
    Dan zou ik wat beter opletten


    JODEN!!!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11047
    woensdag 21 februari 2018 om 15:06
    Dan zijn we snel klaar, als ze daar achterstaan loopt de halve arena leeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:37
    Haha en ook als we voor staan kijk maar naar de beelden grappenmaker hou het feitelijk
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11047
    woensdag 21 februari 2018 om 19:39
    Wat moet jij dan met jouw opmerking aan het begin dan, die slaat ook nergens op.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 20:15
    Kom op de gelderdome haha
    Vind ik leuk
    Pukstra +860
    woensdag 21 februari 2018 om 13:16
    Snap wat je zegt alleen slaan we in europa volledig door. Kom veel in de U.S.A en bezoek daar ook wedstrijden van am. foodbal ijshocky etc. Publiek is daar enorm fanatiek en er hangt zeker sfeer. Maar alles kan daar doorelkaar heen zitten zonder dat gezeik hier. Hier word iedereen gescheiden door hekken en moet de sfeer alleen komen door fakkels, niets zeggende vlaggen en banners met stoere kreten erop alsof ze op oorlogspad gaan.En dan nog de uitvakken met doorgesnoven idioten die niet voor de wedstrijd komen maar achter het plexiglas gezinnen bang maken en bedreigen. Nee geef mij dan maar de sfeer zoals daar in de U.S.A.
    Vind ik leuk
    Avé +3
    woensdag 21 februari 2018 om 21:58
    Vooral de schietsporten op de scholen e.d. in de USA zijn geweldig. Goed volk daar en totaal geen bedreigingen! Die paar losse flodders die hier dan af en toe de lucht in gaan!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 13:18
    @vak dd,
    Je bent hier in Nederland, in andere landen heb ik geen boodschap aan. Hier moet je je gewoon aan de regels houden en die zegt dat er geen vuurwerk in een stadion kan worden afgestoken. Herinner jij je Bradford nog, was ook een kwestie van een weggegooide sigaret dat op een stapel afval terecht kwam met als gevolg 56 mensen overleden. Dit was dan maar een sigaret, maar hetzelfde kan met vuurwerk gebeuren. Dus geen vuurwerk en ook geen sigaret meer in het stadion. Wie roken wil doet dat maar thuis.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11047
    woensdag 21 februari 2018 om 14:38
    Bradford is niet te vergelijken met de meeste stadions van nu in Nederland. En vuurwerk kan ook gecontroleerd worden afgestoken. En roken is al lang verboden bij ons. Voor de rest ben ik zelf geen roker, maar van mij mag er als het dak open is best gerookt worden. Als er alleen maar van die zuurpruimen als jij de regels zouden maken dan mag er straks niks meer en komt er ook niemand meer.
    Vind ik leuk
    JustH +14946
    woensdag 21 februari 2018 om 15:25
    Iemand met een andere menig hoeft niet per definitie een zuurpruim te zijn.
    Vind ik leuk
    R94 +1822
    woensdag 21 februari 2018 om 13:14
    http://www.noordtribunegroningen.nl/wp-content/uploads/2017/11/NTG-1718-Gro-Fey-02.jpg

    Meer dan 6.000 euro boete voor dit? Waar baseren ze dat bedrag überhaupt op vraag ik me wel eens af. De KNVB heeft ook liever van dat klapvee dat 'Holland! Holland!' schreeuwt tijdens wedstrijden van het Nederlands Elftal.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    woensdag 21 februari 2018 om 13:56
    Nijland heeft genoeg centen binnen gehaald dit seizoen toch dankzij mooie doorverkoop percentages... uiteraard is het jammer geld maar niet doen alsof je het niet hebt liggen hansie zeg dan dat je er liever op was blijven zitten
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 14:05
    Er hangen toch camera's ....dus je ziet zo wie die handel afsteekt. Maar volgens mij wil Nijland die 5 man en die dooie paardenkop die er nog wel zitten..niet verder het vel over been trekken, want dan zit er volgend seizoen niemand meer
    Vind ik leuk
    jave +1550
    woensdag 21 februari 2018 om 14:32
    Het is makkelijk zat. Als supporter weet je dat het afsteken van vuurwerk niet mag en dat jouw club daarvoor een boete krijgt. Je mag het idioot vinden maar het is nu eenmaal zo. En dan zijn er toch altijd weer van die kansloze figuren die het gewoon wel doen.. Daar word je toch zóó “moe” van..
    Vind ik leuk
    Avé +3
    woensdag 21 februari 2018 om 21:43
    Wees blij dat er nog mensen in het stadion zijn waarvan een enkeling wel eens stout doet. Met het huidige beleid bij de club heb je straks echt geen boetes meer voor vuurwerk. Want dan is het stadion leeg!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:52
    Daar gaat weer een wereldspits alla Hoesen
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 19:02
    jij Nijland kost te veel.
    word tijd dat je op rot
    Vind ik leuk
    jave +1550
    woensdag 21 februari 2018 om 19:51
    Fokkie zelf op..
    Vind ik leuk
    Avé +3
    woensdag 21 februari 2018 om 21:38
    Als Hans er nu voor gaat zorgen dat er weer 22.000 mensen in het stadion komen levert dat heel veel op! Dan is een boete van 12.500 een lachertje!
    Vind ik leuk
    lfc +9
    donderdag 22 februari 2018 om 21:48
    no pyro no party
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nijland boos over 'torenhoge' boetes voor FC Groningen: "Schaadt de club enorm"