Update: Vitesse-banneling mag na 'goed gesprek' terugkeren in selectie

    Update: Vitesse-banneling mag na 'goed gesprek' terugkeren in selectie

    maandag 12 maart 2018 om 15:54

    Alexander Büttner mag weer hopen op een plek in de A-selectie van Vitesse. De 29-jarige linksback voldoet nagenoeg aan de fitheidseisen van de Arnhemse club.

    Büttner werd tijdens de voorbereiding op de tweede seizoenshelft teruggezet naar de beloften, omdat hij al langere tijd kampte met een te hoog vetpercentage. "Hij is keihard aan de slag gegaan en verdient een kans, zeker op een gesprek", reageert trainer Henk Fraser in De Telegraaf. "Daarin ga ik aangeven wat nodig is en dan hoor ik van hem of dat mogelijk is."

    Fraser denkt dat een fitte Büttner nog van waarde kan zijn voor Vitesse. "Je kunt niet ontkennen dat hij kwaliteiten heeft. En je kunt niet ontkennen dat elke trainer in het belang van de club moet denken. Na het weekend gaan we in gesprek om te kijken hoe ver we kunnen komen."

    De Doetinchemmer kwam dit seizoen twaalf Eredivisie-duels in actie, waarvan tien als basisspeler. Daarin was hij goed voor drie assists. Zonder Büttner neemt Vitesse het zondag op tegen Ajax.

    Update 9/3 11.50: Vitesse-trainer Henk Fraser gaat volgende week opnieuw om tafel met Alexander Büttner. Dat meldt de Gelderlander. De 29-jarige linksback werd vlak na de jaarwisseling teruggezet naar de beloften, omdat hij een te hoog vetpercentage had. In het vervolggesprek wordt bekeken of Büttner snel kan terugkeren in de selectie van Vitesse.

    Update 12/3, 15.54 uur: Alexander Büttner sluit woensdag weer aan bij de selectie van Vitesse. Volgens zijn zaakwaarnemer Aleksandar Bursac is er 'een goed gesprek' geweest met trainer Henk Fraser. Dat meldt Omroep Gelderland.

    Plaats een reactie

    Sazzz +11333
    zaterdag 3 maart 2018 om 07:51
    Tja... Ben benieuwd hoe lang hij dat volhoudt...
    Vind ik leuk
    Utca030 +12464
    zaterdag 3 maart 2018 om 08:06
    Hij komt gewoon kwaliteit tekort.vindt het nog steeds onbegrijpelijk dat deze jongen bij united heeft gevoetbald.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 08:28
    Büttner heeft zijn belofte nooit ingelost, het leek er even van te komen bij het Man united van sir Ferguson maar helaas... Hij werd zelfs bestempeld als de nieuwe Evra, kun je nagaan.

    Hij kan natuurlijk fantastisch voetballen dat heeft hij meermaals bewezen, een vertrek uit Arnhem lijkt mij dan ook het beste. Een club als fc Twente of Sparta zou een voetballer als Büttner kunnen gebruiken, en hij hoeft niet bang te zijn dat hij niet in de basis staat bij clubs als Sparta en fc Twente in deze fase, wat zijn motivatie ten goede komt en dan zal hij vanzelf beter gaan voetballen. Of misschien is een competitie als de eredivisie niks voor een speler als Büttner...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 3 maart 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1474
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:30
    Ik baal van zijn onprofessionele houding. Maar als hij fit is moet de beste spelen. En hij is zeker beter dan Faye. Hopen op een aantal goede wedstrijden van Buttner. Kan hij aan het eind van het seizoen verkocht worden voor een paar knaken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:56
    Dat zou het beste zijn voor iedereen dat hij eind vh seizoen verkocht wordt. Ik zie hem echter sneller weg zijn in deze uitzichtloze situatie dan wanneer hij weer een paar keer een balletje heeft geraakt. Verwacht namelijk niet dat hij zich ineens in de kijker gaat spelen
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 08:58
    Büttner is gek.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:14
    Echt vernieuwend ken ik dit niet noemen. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    zaterdag 3 maart 2018 om 09:28
    zwarte schaap van henkie gaat nu toch weer lief zijn voor hem haha
    Vind ik leuk
    Mari +7760
    zaterdag 3 maart 2018 om 09:32
    Nu het beroerd gaat maakt Frezer eindelijk zijn knieval.
    Nu gaat het er niet meer om te laten zien wie de baas is maar op zijn werk.
    Hij, frezer, verliest
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2769
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:10
    Vitesse betaalt 'm riant en moet die jonfen gaan gebruiken
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9131
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:41
    Die heeft flink doorgesnoven dan
    Vind ik leuk
    HERTOG 1 +218
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:58
    Maak niet uit wie Fresertje opsteld morgen.
    Als het maar niet luc is,Ajax morgen geen schijn van kans.
    Vind ik leuk
    0260165 +615
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:00
    Büttner lijkt altijd dezelfde cyclus te hebben. Een paar maanden in vorm, een paar maanden te zwaar en dan een paar maanden om weer af te vallen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29759
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:15
    Kansloos menneke.
    Vind ik leuk
    pico323 +5337
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:02
    Wat een soap met die Butner. ontsla die jongen toch gewoon. of laat die Rus hem zo maar even meenemen naar Rusland. trainen in de kou.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:07
    Het is te hopen dat zijn niveau omhoog gaat, want het was niet best wat hij liet zien.
    Vind ik leuk
    pico323 +5337
    maandag 12 maart 2018 om 16:52
    laten we hopen dat hij het met beide benen aanpakt. In principe een redelijke voetballer voor Vitesse,
    Vind ik leuk
    Blindsy +10590
    maandag 12 maart 2018 om 16:54
    Pas halverwege het seizoen teruggezet vanwege een te hoog vetpercentage. Vraag je je toch af hoe fanatiek de medische begeleiding bij Vitesse is, niet?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:09
    Als ik zo de verichtingen van Faye bekijk van de afgelopen weken, dan ben ik ergens behoorlijk blij dat Alexander weer terug is... Maar dat zegt vooral heel veel over Faye...
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Mari +7760
    maandag 12 maart 2018 om 19:44
    Haha, een diepe kniebuiging door Frezer.
    Hij krijgt een afgedonderd pak slaag en moet terugkruipen en teruggrijpen op Buttner
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Vitesse-banneling mag na 'goed gesprek' terugkeren in selectie