Update: Vitesse-banneling mag na 'goed gesprek' terugkeren in selectie

    Update: Vitesse-banneling mag na 'goed gesprek' terugkeren in selectie

    maandag 12 maart 2018 om 15:54

    Alexander Büttner mag weer hopen op een plek in de A-selectie van Vitesse. De 29-jarige linksback voldoet nagenoeg aan de fitheidseisen van de Arnhemse club.

    Büttner werd tijdens de voorbereiding op de tweede seizoenshelft teruggezet naar de beloften, omdat hij al langere tijd kampte met een te hoog vetpercentage. "Hij is keihard aan de slag gegaan en verdient een kans, zeker op een gesprek", reageert trainer Henk Fraser in De Telegraaf. "Daarin ga ik aangeven wat nodig is en dan hoor ik van hem of dat mogelijk is."

    Fraser denkt dat een fitte Büttner nog van waarde kan zijn voor Vitesse. "Je kunt niet ontkennen dat hij kwaliteiten heeft. En je kunt niet ontkennen dat elke trainer in het belang van de club moet denken. Na het weekend gaan we in gesprek om te kijken hoe ver we kunnen komen."

    De Doetinchemmer kwam dit seizoen twaalf Eredivisie-duels in actie, waarvan tien als basisspeler. Daarin was hij goed voor drie assists. Zonder Büttner neemt Vitesse het zondag op tegen Ajax.

    Update 9/3 11.50: Vitesse-trainer Henk Fraser gaat volgende week opnieuw om tafel met Alexander Büttner. Dat meldt de Gelderlander. De 29-jarige linksback werd vlak na de jaarwisseling teruggezet naar de beloften, omdat hij een te hoog vetpercentage had. In het vervolggesprek wordt bekeken of Büttner snel kan terugkeren in de selectie van Vitesse.

    Update 12/3, 15.54 uur: Alexander Büttner sluit woensdag weer aan bij de selectie van Vitesse. Volgens zijn zaakwaarnemer Aleksandar Bursac is er 'een goed gesprek' geweest met trainer Henk Fraser. Dat meldt Omroep Gelderland.

    Plaats een reactie

    zaterdag 3 maart 2018 om 07:32
    Moet hij nog meer kansen krijgen? Raar.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12927
    zaterdag 3 maart 2018 om 07:53
    Het was niet alleen dat overgewicht...hij slikt ook pure MDMA voor een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 07:56
    Als je toch 29 bent. En zoveel kansen hebt gehad. Dan moet eentje toch genoeg zijn?

    Er is gewoon iets mis met hem. Iets met motivatie of zoiets.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:17
    Gebrek aan kwaliteit, intelligentie, mentaliteit. Gewoon een nutteloze jongen die zichzelf veel te goed vindt.
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +251
    maandag 12 maart 2018 om 16:23
    Nutteloze jongen?
    Dicky ... Je zegt dit lui op het vp met hoogwaarschijnlijk een biertje in je hand.
    Terwijl hij gewoon een sport beoefend paar keer in de week.
    En iets van zijn leven maakt

    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    maandag 12 maart 2018 om 17:55
    Kan niks, dus nutteloos als voetballer.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:13
    Gewoon krank in den kopf.
    Vind ik leuk
    JustH +9412
    maandag 12 maart 2018 om 16:09
    Als iemand er keihard voor is gegaan, mag iedereen toch wel weer een kans krijgen. Hij heeft geen moord gepleegd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:18
    Ik ken geen speler bij wie dat gelukt is. Wel op een paar nivo's lager.
    Jij wel?
    Vind ik leuk
    JustH +9412
    maandag 12 maart 2018 om 16:47
    Nee, maar kansen verdient iedereen. Zeker als je laat zien dat je weer wil.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11167
    zaterdag 3 maart 2018 om 07:51
    Tja... Ben benieuwd hoe lang hij dat volhoudt...
    Vind ik leuk
    Utca030 +7104
    zaterdag 3 maart 2018 om 08:06
    Hij komt gewoon kwaliteit tekort.vindt het nog steeds onbegrijpelijk dat deze jongen bij united heeft gevoetbald.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 08:28
    Büttner heeft zijn belofte nooit ingelost, het leek er even van te komen bij het Man united van sir Ferguson maar helaas... Hij werd zelfs bestempeld als de nieuwe Evra, kun je nagaan.

    Hij kan natuurlijk fantastisch voetballen dat heeft hij meermaals bewezen, een vertrek uit Arnhem lijkt mij dan ook het beste. Een club als fc Twente of Sparta zou een voetballer als Büttner kunnen gebruiken, en hij hoeft niet bang te zijn dat hij niet in de basis staat bij clubs als Sparta en fc Twente in deze fase, wat zijn motivatie ten goede komt en dan zal hij vanzelf beter gaan voetballen. Of misschien is een competitie als de eredivisie niks voor een speler als Büttner...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1201
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:30
    Ik baal van zijn onprofessionele houding. Maar als hij fit is moet de beste spelen. En hij is zeker beter dan Faye. Hopen op een aantal goede wedstrijden van Buttner. Kan hij aan het eind van het seizoen verkocht worden voor een paar knaken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:56
    Dat zou het beste zijn voor iedereen dat hij eind vh seizoen verkocht wordt. Ik zie hem echter sneller weg zijn in deze uitzichtloze situatie dan wanneer hij weer een paar keer een balletje heeft geraakt. Verwacht namelijk niet dat hij zich ineens in de kijker gaat spelen
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 08:58
    Büttner is gek.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:14
    Echt vernieuwend ken ik dit niet noemen. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zaterdag 3 maart 2018 om 09:28
    zwarte schaap van henkie gaat nu toch weer lief zijn voor hem haha
    Vind ik leuk
    Mari +5068
    zaterdag 3 maart 2018 om 09:32
    Nu het beroerd gaat maakt Frezer eindelijk zijn knieval.
    Nu gaat het er niet meer om te laten zien wie de baas is maar op zijn werk.
    Hij, frezer, verliest
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 09:41
    Je kunt niet ontkennen dat hij kwaliteiten heeft? Welke kwaliteit? Het is een blind peerd dat veel te lang heeft mogen blijven staan. Typisch dat Fräser hem weer een kans wil geven. Het ene blinde peerd helpt de andere
    Vind ik leuk
    HansVites +4196
    zaterdag 3 maart 2018 om 09:57
    Het is inderdaad een blind peerd maar in mijn ogen altijd nog beter als die Faye wat er nu loopt.
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:08
    Faye maakt af en toe nog fouten die je kan verwachten van een linksback van 20 bij Vitesse. Maar hij kan verdedigen, dat is iets dat Büttner totaal niet kan. Dit is het eerste seizoen dat Faye veelvuldig in de basis bij Vitesse staat. Je kan niet verwachten dat hij dit foutloos doet. Over het geheel genomen ben ik tevreden over Faye, die zeker in aanvallend opzicht nog veel te leren heeft, maar zijn taken over het algemeen goed doet. Büttner daarentegen vind ik net zo nuttig als Castaignos of een lolly met lulsmaak. Je moet daar echt van houden anders vindt je het vies.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    HansVites +4196
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:12
    Geen idee of dat vies is Dicky ik ga het ook maar niet proberen, maar je hebt wel een punt over Faye die komt nog veel ervaring te kort.
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:15
    Ik ga het ook niet proberen Hans. Net als dat ik Büttner en Castaignos nooit een kans meer zou geven. Van sommige zaken weet je dat het niet werkt.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1201
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:34
    Faye kan verdedigen? Heb ik tegen Ado en Excelsior gezien. Lachwekkend die jongen. Kan niks is overal te laat. Hij ziet het gewoon niet. Laat ballen onder de voet lopen, gaat continue onder ballen door door zijn beroerde timing. Die jongen heeft echt totaal geen eredivisieniveau. Komt niet eens in de buurt. Een schande dat zo'n jongen in Vitesse 1 staat.
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:42
    Totaal niet mee eens. Hij maakt foutjes. Maar daarom speelt hij ook in Arnhem en niet in Hamburg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:47
    Laatste wedstrijden inderdaad niet best, maar heeft tegen grote tegenstanders (oa Ajax uit) laten zien best zijn mannetje te kunnen staan. Heeft even een dipje
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1201
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:32
    ik ben geen fan van Buttner. Maar zie hem tien keer liever spelen dan een Faye die er helemaal niks van kan.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2565
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:10
    Vitesse betaalt 'm riant en moet die jonfen gaan gebruiken
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:22
    Waarom? Dit is gewoon een fout van Vitesse net als dat Castaignos dat is. Dat kost helaas geld en een heleboel ergernis. Maar die clowns op stellen omdat ze geld kosten kost alleen maar meer geld. Die gasten kunnen er niets van. Gewoon je verlies nemen en hopen dat je snel van ze af bent.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2565
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:44
    Luc is gehuurd. Dus die dondert snel op.

    Buttner heeft drie jaar getekend. Dus die blijft gewoon zitten
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:50
    Dat laatste weet je maar nooit. Als hij niet meer aan spelen toe komt gaat hij wat sneller op zoek naar een nieuwe club. Maar ook dat zal Fräser wel weer verpesten. Het zal mij niet verbazen als het blinde peerd de komende weken zijn rentree maakt. Misschien morgen al.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2565
    zaterdag 3 maart 2018 om 11:19
    Een belangrijk detail is dat hij misschien weg wil, maar waar kan hij heen en tegen welk bedrag?

    De keuze om bij Vitesse te blijven is voor hem de beste. Lekker veilig, dichtbij de kamperfamilie en goed geld verdienen
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 11:29
    Heracles of PEC wellicht. Ook daar komt hij tekort. Maar wellicht dat die clubs er iets in zien. Ik weet in ieder geval zeker dat Vitesse er niets mee opschiet om hem speeltijd te geven. Dat levert alleen maar nog meer onnodig puntverlies en ergernis op.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2565
    zaterdag 3 maart 2018 om 11:51
    Vitesse betaalt hem 5/6 ton gok ik.

    Heracles betaalt max 200 en Zwolle 300k.

    Doet ie nooit. Zo eel houdt hij niet van voetbal
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 11:56
    Gaan we zien. Maar nogmaals jouw eerste stelling slaat als kut op dirk aangezien je er niets mee opschiet om hem op te stellen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1201
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:36
    Aan het begin van het seizoen deed Buttner het prima. Jammer dat hij dat niet heeft vast kunnen houden. Maar een fitte Buttner is nog altijd veel beter dan Faye. (Maar ik hoop eigenlijk dat Karavaev morgen de kans krijgt op die plek en dat hij daar blijft staan als hij voldoet)
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:45
    Helemaal niet mee eens. Büttnes is altijd een drama ook het begin van het seizoen. Verruit de zwakste speler bij Vitesse samen met Castaignos.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1201
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:47
    Zijn we het niet eens vandaag Dicky, Ik vind Faye echt een drama. Alleen daarom hoop ik al dat Buttner nog aan de bak gaat komen. Maar Karavaev zou mijn eerste optie zijn. Misschien krijgt hij morgen die kans. En hopelijk pakt hij hem dan.
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    zaterdag 3 maart 2018 om 13:51
    Maakt ook niet uit verder. Karavaev ken ik niet. Eerst maar kijken wat hij kan. Slechter dan Büttner kan het niet zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:54
    Noem eens drie wedstrijden waarin hij het goed deed dan begin van het seizoen!
    Die eerste twee tegen NAC en Roda ja, toen hij geen verdedigende taken had. Tegen AZ viel hij zwaar door de mand en met Lazio waren we al helemaal klaar met Buttner meen ik me te herinneren.

    Of bedoel je dat Büttner ZELF von dat het heel goed ging in het begin van het seizoen?
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1201
    zaterdag 3 maart 2018 om 13:25
    De eerste wedstrijden maakte Buttner ook een hele gedreven indruk. Tegen Az viel heel Vitesse door de mand. Maar ik ga Buttner niet lopen verdedigen. Ben ook geen fan. Alleen zie ik liever een fitte Buttner dan een Faye. Die heeft genoeg punten gekost. En dan nog zo achterlijk doen tegen die verslaggever.
    Vind ik leuk
    Verratti +1485
    zaterdag 3 maart 2018 om 18:00
    Jawel, ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Je moet Büttner zeker niet als linksback opstellen. Maar als joker achter de hand bij een achterstand, kun je best wat met deze speler. Het gevaar zit 'm in z'n fanatisme en hij lijkt moeilijk te temperen. Maar hij heeft een geweldige trap en kan best wat forceren. Zeker in het huidige voorzichtig spelende Vitesse. Maar ja, het zijn de instructies van de coach en Büttner past niet in die plannen. Mogelijk ziet de volgende coach (met wat meer opportunisme en lef) wel brood in Büttner. Ik hoop het (maar niet als linksback).

    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8187
    zaterdag 3 maart 2018 om 10:41
    Die heeft flink doorgesnoven dan
    Vind ik leuk
    HERTOG 1 +251
    zaterdag 3 maart 2018 om 12:58
    Maak niet uit wie Fresertje opsteld morgen.
    Als het maar niet luc is,Ajax morgen geen schijn van kans.
    Vind ik leuk
    0260165 +615
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:00
    Büttner lijkt altijd dezelfde cyclus te hebben. Een paar maanden in vorm, een paar maanden te zwaar en dan een paar maanden om weer af te vallen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21070
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:15
    Kansloos menneke.
    Vind ik leuk
    pico323 +5058
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:02
    Wat een soap met die Butner. ontsla die jongen toch gewoon. of laat die Rus hem zo maar even meenemen naar Rusland. trainen in de kou.
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    vrijdag 9 maart 2018 om 19:28
    Waarom? Waardeloze speler. Neem hem maar lekker mee naar je volgende werkgever Fräser.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:07
    Het is te hopen dat zijn niveau omhoog gaat, want het was niet best wat hij liet zien.
    Vind ik leuk
    pico323 +5058
    maandag 12 maart 2018 om 16:52
    laten we hopen dat hij het met beide benen aanpakt. In principe een redelijke voetballer voor Vitesse,
    Vind ik leuk
    Blindsy +7189
    maandag 12 maart 2018 om 16:54
    Pas halverwege het seizoen teruggezet vanwege een te hoog vetpercentage. Vraag je je toch af hoe fanatiek de medische begeleiding bij Vitesse is, niet?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:09
    Als ik zo de verichtingen van Faye bekijk van de afgelopen weken, dan ben ik ergens behoorlijk blij dat Alexander weer terug is... Maar dat zegt vooral heel veel over Faye...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mari +5068
    maandag 12 maart 2018 om 19:44
    Haha, een diepe kniebuiging door Frezer.
    Hij krijgt een afgedonderd pak slaag en moet terugkruipen en teruggrijpen op Buttner
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Vitesse-banneling mag na 'goed gesprek' terugkeren in selectie