Jong Ajax geeft koppositie uit handen na verrassende nederlaag

    Jong Ajax geeft koppositie uit handen na verrassende nederlaag

    Gepubliceerd: vrijdag 9 maart 2018 om 22:00vr 09-03-2018 om 22:00

    NEC en Fortuna Sittard blijven spannend houden wie een direct ticket naar de Eredivisie pakt. Beide ploegen wonnen relatief eenvoudig hun wedstrijden in de Jupiler League. Jong Ajax raakte juist haar koppositie kwijt na een verrassende nederlaag tegen Go Ahead Eagles.

    Jong Ajax - Go Ahead Eagles 0-2
    Na een week van heibel met supporters en een seizoen van kwakkelende resultaten, had niet velen verwacht dat Go Ahead Eagles zou winnen bij Jong Ajax. Toch gebeurde het: de ploeg van Jan van Staa won met 0-2.

    Voor rust hadden de Amsterdammers nog de ideale gelegenheid om de voorsprong te pakken. Maar Zian Flemming miste van elf meter. Die fout werd na de pauze genadeloos afgestraft toen Rick Ketting in de 63ste minuut raak kopte. Grote kansen kreeg Jong Ajax niet meer. Sterker nog, in de slotfase gaf Azor Matusiwa een penalty weg. De middenvelder kreeg de rode kaart te zien. Pieter Langedijk faalde niet vanaf elf meter.

    NEC - FC Volendam 3-0
    NEC had juist geen kind aan FC Volendam tijdens deze 28ste speelronde. De Nijmegenaren zijn goed op koers om na één seizoen weer terug in de Eredivisie te komen. Dankzij treffers van Arnaut Groeneveld, Calvin Verdonk en Guus Joppen won NEC eenvoudig met 3-0 in De Goffert.

    Met nog tien wedstrijden op het programma staat NEC nu één punt voor op Jong Ajax, dat niet kan promoveren naar de eredivisie.

    FC Eindhoven - Fortuna Sittard 1-3
    Ook Fortuna Sittard deed wat het moest doen. De Limburgers maakten na ruim een half uur de openingstreffer bij FC Eindhoven via Djibril Dianessy. Toen in de tweede helft de voorsprong werd verdubbeld door Todd Cantwell, leek Fortuna op rozen te zitten. 

    Toch werd het nog even spannend nadat Doriano Kortstam de aansluitingstreffer binnenwerkte. Maar een klein kwartiertje voor tijd maakte Stefan Askovski aan alle twijfels een einde met de derde Fortuna-goal.

    Omdat NEC ook won, blijft het gat met de Nijmegenaren op vier punten staan. Maar dankzij de nederlaag van Jong Ajax, is Fortuna de nummer twee op drie punten genaderd. 

    Overige uitslagen

    Telstar 2 - 3 Helmond Sport

    Cambuur 2 - 1 Almere City FC

    De Graafschap 0 - 1 FC Dordrecht

    FC Den Bosch 0 - 0 FC Oss

    FC Emmen 0 - 2 Jong AZ Alkmaar

    MVV Maastricht 3 - 1 Jong FC Utrecht

    RKC Waalwijk 3 - 2 Jong PSV

    Poll

    Wie wordt kampioen in de Jupiler League?

    (501 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 maart 2018 om 22:18
    Ook in de JL gaat het fout bij Ajax. Al zou NEC wel de goede kampioen zijn. Een kampioen die niet mag promoveren is niets.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:18
    Oh shit zelf jong Ajax gaat het niet redden geen feestje dus op p2
    Vind ik leuk
    Hyena +30599
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:31
    Ajax, de eeuwige tweede. Of misschien zelfs derde.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:36
    Afwachten meschien nog wel de titel
    Vind ik leuk
    035 +6381
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:36
    misschien??
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22120
    zaterdag 10 maart 2018 om 06:31
    Dit is accountje hoeveel?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10852
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:07
    Mag t boven 2e team staan met al die jonge jochies. 't geeft wel aan hoe zwak de rest is in de JL.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:09
    100% mee eens
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:49
    15 milj op het veld en dan verliezen vd Eagles!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10852
    zaterdag 10 maart 2018 om 01:22
    Vertel wie?
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 03:19
    Dat is pas armoede....
    Vind ik leuk
    Just dekler +1810
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:48
    Ajax heeft wel iets met p2 eredivisie en Jupiler league : )
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    zaterdag 10 maart 2018 om 06:54
    Jong Ajax staat nog boven Jong PSV, jong. Ik zou er niet te veel grappen over maken. Wij kunnen niet eens winnen van RKC.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:18
    Zooo USMVVKE heeft gewonnen :)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:24
    Gefeliciteerd man! (en overige supporters)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:25
    Jong gefeliciteerd !!! Verdeent
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:20
    Ik begin een link te zien in de benaming P2.......

    En wederom : aanfluiting deze competitie , de jong teams die nu met echte snotneuzen aan moeten treden gaan wederom op hun plaat.

    Ik ga ervan uit dat de titel strijd tussen fortuna en nec gaat de rest doet voor spek en bonen mee
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 22:22]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:23
    Hoop op telstar.
    Vissekoppen de eredivisie in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:24
    Stratum wat bedoel je nou met p2
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:30
    Het nr van de parkeerkelder daar
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:31
    Oke en daarvieren ze een feestje
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:32
    hoogst zelden .........al weer 4 jaar geleden
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 22:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:33
    Pfff das lang
    Vind ik leuk
    035 +6381
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:41
    In Eindhoven heeft de P een wat andere betekenis denk ik
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:45
    uiteraard : Meneer Frits P
    Vind ik leuk
    035 +6381
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:46
    Jij blijft leuk maatje
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:23
    Utrecht speelt al het hele jaar met Jong. Ajax laat zien hoe goed ze echt zijn nu de dispensatiespelers niet meer mee mogen doen. Had dit al voorspeld. NEC de kampioen.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10076
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:57
    Dat is het hele probleem van de jl.

    Er doen al sowieso 4 teams voor spek en bonen mee...
    Vind ik leuk
    035 +6381
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:39
    Spek en bonen.............. lekker man, ik kan er wel 2 bakkies van op.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:22
    Forza NEC
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:28
    Op naar de titel
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:24
    Het gaan nog spannendr weken worden aangezien NEC ook nog tegen Telstar , Emmen en Jong Ajax moet. Ik ga even een Ten Hagje en Sjaakie doen.als wij , Sittard , alles winnen dan zijn we aan het eind kampioen JL.
    Vind ik leuk
    robertus +2035
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:45
    Emmen niet meer, die hebben ons al 4pt gekost. Wel de Graafschap nog, thuis. Evenals Telstar. Ajax is uit, op vrijdag. Das wel in ons voordeel. Desalniettemin, succes!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 10 maart 2018 om 01:30
    Jij ook. Ik heb jullie voor het seizoen al getipt.wij hebben ook nog maandag graafschap,GAE en almere uit. Ik ben al blij dat we dit jaar goed spelen en meedoen. Hoop dat we 2de worden minimaal en dan nacompetitie tegen roda of sparta. Dan kunnen we nog wel eens voor verassing zorgen
    Vind ik leuk
    ENNMG2 +70
    zaterdag 10 maart 2018 om 07:39
    Wat zou dat mooi zijn zeg, als jullie roda eruit kunnen gooien :D
    Vind ik leuk
    Nimma080 +264
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:22
    Emmen hoeven wij niet meer tegen. De rest klopt wel. Al moet Telstar thuis geen probleem zijn. Ik verwacht eigenlijk niets anders dan dat wij aan het einde van de rit bovenaan staan. Budgettair gezien ook logisch overigens.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 10 maart 2018 om 01:31
    Wij moeten ook nog cambuur thuis, jullie ook toch. Sinds die nieuwe mafketel bij jullie zit hebben jullie ook teveel punten laten liggen.zie mijn commetaar hierboven dan zie je dat ik jullie getipt had om te promoveren
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:27
    Wie er Kampioen wordt is niet relevant, maandagavond FC Dordrecht-RKC. Kan Dordt eindelijk weer sinds bijna 5 jaar een periode pakken! Komt allen naar de Krommedijk !!!!1! uitroepteken!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9270
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:00
    Proficiat met de drie fortuinlijke punten!
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    zaterdag 10 maart 2018 om 07:58
    Dank u! Niet dat wij er iets te zoeken hebben, maar een extraatje aan het einde van het seizoen is altijd leuk
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:33
    Hoe Nek speelt verdienen ze het niet. Saai stadion doe mij telstar maar hahaha nee zonder dollen. Maakt mij niets uit.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:35
    Nec en PSV beiden kampioen , de geschiedenis herhaalt zich weldegelijk
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:38
    Beste van Eredivisie & Beste van Eerste Divisie. Da’s logisch toch (late JC)
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:40
    Ik krijg medelijden Stratum en daarom geef ik je een duimpje, 4 berichten plaatsen en geen Ajacied die hapt, dat verdien jij niet, daarom een duimpje :D
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:42
    waarom zou je happen op een reactie van mij waar louter feiten in staan?
    Als ik ga vissen dan merk je het wel....
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:45
    Ik was toevallig vanmiddag 2 uurtjes vissen met de kleine hooligan, altijd rustgevend!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:47
    vissen heerlijk man , vooral op de grill....
    Vind ik leuk
    FACT +2343
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:58
    En terecht!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9270
    vrijdag 9 maart 2018 om 22:59
    We haken weer af ophet moment dat je het zelf in handen kan krijgen. Elke keer weer, hoe is het mogelijk...
    Vind ik leuk
    Nimma080 +264
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:24
    Gewoon vlammen in de play-offs. Komt wel goed. Hoop oprecht dat jullie promoveren. Ik vind de Graafschap een prachtige club die het verdient om in de eredivisie te spelen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:18
    Je merkt gewoon aan alles dat het verval bij Jong Ajax óók door Ten Hag komt.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:38
    2e worden hebben ze ervaring mee -:)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 10 maart 2018 om 00:52
    Waar staat Jong PSV eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Spiegel +10076
    zaterdag 10 maart 2018 om 01:12
    Jong PSV heeft andere doelen: namelijk aanstormend talent speeltijd op laten doen in het betaalde voetbal.

    Het was jullie held die met zijn fluwelen revolutie riep dat resultaat in de jeugdopleiding irrelevant was en dat kampioenschappen in de jeugd betekende dat het betreffende elftal te weinig weerstand heeft gehad.

    Maar worden jullie lekker met alle elftallen in de jeugd kampioen, dan doen bij ons de grote jongens het wel, goed?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 10 maart 2018 om 01:15
    Bij Ajax is dat net zo, mijn reactie was gericht op de kinderachtige reactie van @Napolitanos. In de jongelftallen gaat het inderdaad om ervaring op laten doen in het betaalde voetbal, ben ik 100% met je eens. Al zal een eventueel kampioenschap voor Jong Ajax natuurlijk wel bijdragen aan die ervaring.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 maart 2018 om 01:15]
    Vind ik leuk
    Spiegel +10076
    zaterdag 10 maart 2018 om 01:18
    Verliezen hoort bij de mentale weerbaarheid.

    Als je ook gewend bent om te verliezen, weet je als het erop aankomt uit een ander vaatje te tappen.

    Iets wat bij de huidige selectie van Ajax ontbreekt. Er is niemand ala Klaassen die er ff opknalt en even laat weten wat er staat te gebeuren.
    Veltman probeert het wel maar mist het gogme en denk ik de acceptatie van de rest van de selectie ervoor.

    Schwaab is niet de beste voetballer bij PSV maar weet in dit soort situaties wel raad vaak.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 10 maart 2018 om 01:30
    Eens, maar als Ajax-talent ben je gewend alles te winnen in de jeugd. Misschien dat het daarom soms ook ontbreekt bij de talenten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 23:47
    De super talenten verloren! Staat voor 15 milj op het veld! Schande
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10852
    zaterdag 10 maart 2018 om 02:01
    Vertel, wie bij elkaar opgeteld zijn voor 15 miljoen gekocht in de opstelling tegen GAE?
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 08:25
    16.2 totaal, sorry
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10852
    zaterdag 10 maart 2018 om 11:34
    Je weet 't niet hè. Je roept maar wat. Je valt door de mand. En eigenlijk sta je nu voor LUL. Je bent hier alleen maar om op Ajax te trollen.Ik betrap jou ook zelden op een zinnige uitspraak.Het is soms best leuk om een sneer uit te delen naar een rivaal.maar wissel 't eens af met voetbal inhoudelijk antwoord.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 11:53
    Blader 1,2 lartiez 2,1milj doekli 1,5 bersma 0.4 vierg 4 matusiew 0.6 bijsterv 0.6 flemming 1., johnsen 1,25 lang ? Soerhuis 1,1 de wit 0.8 bakker 0.7 en dekker 0.9 tel op! 16.25 milj! Nig vragen jongetje
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10852
    zaterdag 10 maart 2018 om 12:01
    90% eigen jeugd.Je maakt zelf alleen maar belachelijk jongen. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 12:03
    Transferwaarde van elke speler in het begin vh seizoen! Ben jij echt zo dom?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10852
    zaterdag 10 maart 2018 om 12:21
    En wat maakt dat uit dan? Tegen GAE is 90% zelf opgeleid.Dus je mag niet met zelf opgeleide spelers spelen in het 2e.Die toevallig van 1 of onder flutsite een transferwaarde heeft gehad? Wat is dit nou voor onzin wat je lult.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 18:42
    Mag zeker, maar is schande dat ze verliezen met spelers die zo'n transferwaarde hebben
    Vind ik leuk
    Aihlre +252
    zaterdag 10 maart 2018 om 04:21
    Hoop eigenlijk dat NEC kampioen wordt. Pakken we namelijk altijd veel punten tegen :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 07:40
    Ook deze Amsterdamse dames kunnen de druk niet aan. Helemaal niets in Amsterdam. Huldiging op het Leidscheplein binnenkort?
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    zaterdag 10 maart 2018 om 11:02
    in elk geval hier een berichtje, . . meestal haalt de winst van jong ajax het nieuws nogal eens in de geschreven pers en op tv, vooral als een potentiële 1e elftal speler volgens zeggen ?? vermeend de wil oplegde aan de tegenstander. . . bij een nederlaag is het altijd een stuk stiller !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws