'Ajax doet bewust geen contractaanbieding en leidt transfervrij vertrek in'

    'Ajax doet bewust geen contractaanbieding en leidt transfervrij vertrek in'

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 07:03ma 12-03-2018 om 07:03

    Ajax heeft er bewust voor gekozen om Nick Viergever geen contractaanbieding te doen. De 28-jarige verdediger komt niet meer in de plannen van de Amsterdammers voor en kan komende zomer transfervrij de overstap maken naar PSV.

    De Telegraaf meldt dat Ajax niets meer van plan is met Viergever. Het contract van de verdediger loopt komende zomer af, waardoor hij gratis de deur uitloopt. Het is vooral de vraag waarom Ajax niets meer in Viergever ziet. In de vier jaar dat hij actief was in Amsterdam, ontpopte hij zich langzaam tot betrouwbare kracht, die vooral in het succesvolle Europa League-seizoen van grote waarde was. Ook bij veel Ajax-supporters stond hij er goed op.

    De kans bestaat dat Viergever transfervrij de overstap maakt naar PSV. De Eindhovenaren wilden hem ook al hebben in 2014, toen hij nog bij AZ speelde, maar voor Ajax koos. Afgelopen zomer werd er een nieuwe poging gedaan, maar technisch manager Marcel Brands ving bot. Nu lijkt hij toe te slaan. Volgens de berichten moet er alleen nog een definitief akkoord worden bereikt en de medische keuring worden gedaan.

    Viergever is voor PSV een welkome versterking. De club lijkt komende zomer afscheid te moeten nemen van een aantal routiniers, waaronder Jeroen Zoet, Santiago Arias, Luuk de Jong en Marco van Ginkel. Ook aan Hirving Lozano wordt getrokken.

    Poll

    Snap jij dat Ajax niets meer in Viergever ziet?

    (5191 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 07:05
    Viergever is van het niveau, swaab, Lukassen en ramselaar. Zulke spelers moet je niet aan als je een top club in nl wilt zijn, is meer Utrecht/ Feyenoord niveau
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8959
    maandag 12 maart 2018 om 07:19
    Maar z'on harde werker in je team die nooit klaagt kan nooit verkeerd zijn. Net het gene wat Ajax mist dit seizoen nu Klaassen weg is.
    Vind ik leuk
    Garrie +3773
    maandag 12 maart 2018 om 07:42
    Precies!
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6585
    maandag 12 maart 2018 om 09:35
    Eens, qua niveau minder maar verdedigend toch wel sterker dan de jong.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4776
    maandag 12 maart 2018 om 10:28
    Alternatief is dat ze gewoon geld gaan spenderen aan een betere speler. Daarnaast heb je volgend jaar de Ligt, Schuurs en Wober centraal achterin. Veltman zal wel weggaan, dus misschien een ervaren CV erbij (Magallan?).

    RB: Kristensen/Orejuela
    LB: Tagliafico/Bakker/Sinkgraven.

    Dus ik maak mij er eigenlijk niet zo druk om.



    Vind ik leuk
    chicken +11878
    maandag 12 maart 2018 om 09:50
    Voor de lb zeer bruikbaar voor psv..

    Al had ik hem liever bij ajax gehouden dan. Transfervrij naar buitenland is prima, naar een concurrent kan eigelijk niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:15
    Eens. Hetzelfde met Veltman. Gewoon geen topclub materiaal. De vraag rest dan natuurlijk wel of zijn vervanger beter is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:29
    Met Viergever hadden jullie meer kans op de titel!
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3857
    maandag 12 maart 2018 om 07:08
    Echt een rare redenering.
    Viergever is een veelzijdige, prima speler om als back up op je bank te hebben zitten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    maandag 12 maart 2018 om 07:12
    Ja, maar hij heeft niet de leeftijd en het contract voor een back up denk ik. In ieder geval het contract. En heeft hij daar zelf zin in nadat hij vrij lang een basisplaats had?
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3857
    maandag 12 maart 2018 om 07:21
    Dat zou zeker kunnen dat hij dat niet wil, maar die keuze heeft hij niet hoeven maken want hij krijgt geen aanbieding.
    Betekent dat je de beslissing voor iemand maakt.
    De man speelt met passie, scoort tegen Schalke de beslissende terwijl hij kramp heeft.
    Heeft de mentaliteit waarvan we allemaal zeuren dat spelers die te weinig hebben en kan op twee plaatsen uit de voeten.
    Geen topper, maar verzaakt nooit.

    Erg raar dat je zo iemand geen nieuw contract aanbiedt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    maandag 12 maart 2018 om 07:36
    Klopt, of hij daar zin in heeft zou hij altijd na een aanbieding kunnen bepalen, maar als Overmars niet iemand met dat salaris op de bank wil hebben houdt het sowieso op denk ik.
    Ik denk namelijk niet dat Viergever zin heeft in op de bank zitten tegen een lager salaris :p
    Qua mentaliteit is het inderdaad niet slecht, maar hij is ook niet fantastisch en persoonlijk stoort het me dat hij nog steeds even breed is als 5 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3857
    maandag 12 maart 2018 om 07:41
    Denk niet dat Viergever de wereld verdient.
    Maar goed, het blijft een kwestie van meningen.
    Ik vind hem goed genoeg als back up.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    maandag 12 maart 2018 om 07:58
    Dat vind ik ook, ik probeer alleen te bedenken waarom hij alsnog geen contract krijgt.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    maandag 12 maart 2018 om 07:24
    Het contract zal wel loslopen. Kost geen transfersom.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    maandag 12 maart 2018 om 07:37
    Ja, maar ik bedoel qua verlengen. Hij is in verhouding vrij duur voor op de bank denk ik.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    maandag 12 maart 2018 om 07:45
    Wat is duur tegenwoordig? Heitinga en Ooijer waren duur. En die speelden niet eens.

    Viergever zou gewoon zijn minuten maken en daar zou Ajax niet eens heel hard op achteruit gaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    maandag 12 maart 2018 om 07:58
    Daar ben ik het wel mee eens.
    Vind ik leuk
    Billekop +78
    maandag 12 maart 2018 om 07:11
    Dat snap ik nou niet van Ajax.. Je kan zeggen wat je wilt maar viergever heeft het echt prima gedaan bij Ajax. De man verdient credits.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11310
    maandag 12 maart 2018 om 07:22
    Ja, daarom zullen ze ook zo vriendelijk zijn om hem gratis te laten gaan. Heb slechte speler, maar ook niet echt top. Ze hebben in zijn afwezigheid ook een aantal nieuwe spelers gehaald op de posities waar hij staat.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3857
    maandag 12 maart 2018 om 08:41
    Dat heb ik gemist dan. Je hebt 4 CV’s nodig.
    Ik acht de kans niet uitgesloten dat De Ligt na dit seizoen vertrekt. Volgens mij heeft Ajax dan over een 19 jarige Oostenrijker en een 18 jarige jongen uit de Jupiler League. Dan komen we er twee tekort (Frenkie de Jong is een middenvelder). Volgens mij heb je aan Viergever een prima speler.
    Vind ik leuk
    2cents +57923
    maandag 12 maart 2018 om 07:43
    Die man gaat de komende periode ook steeds beter worden. Let maar op.
    Vind ik leuk
    Bartho +240
    maandag 12 maart 2018 om 07:16
    Achteraf door zijn blessureleed, had Ajax toch nog geld kunnen ontvangen voor Viergever (Leverkussen) en had Viergever nog een keer in het buitenland kunnen voetballen. Nu lijkt PSV het hoogst haalbare voor hem ipv buitenland. Gezien het huidige materiaal bij PSV achterin, maakt hij nog serieuze kans op basis.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:46
    Psv het hoogst haalbare?
    Die mogen dit jaar wel kampioen worden, maar het is echt wel een stapje terug!
    Vind ik leuk
    R2 +5088
    maandag 12 maart 2018 om 10:56
    In het slechtste geval is het een stap opzij, al geloof ik dat het met het huidige beleid van Ajax, gewoon een stap omhoog is.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4353
    maandag 12 maart 2018 om 07:17
    Viergever is hetzelfde laken een pak als Vd. Heijden. Ook zo'n speler die in Nederland (veelzeggend), overal onderdak vind, maar waar Basel, Anderlecht, Celtic etc. nooit interesse in zullen hebben..
    Vind ik leuk
    RebelVox +8483
    maandag 12 maart 2018 om 08:34
    Komiek hij zou bij dat soort b clubjes direct in de basis staan hij heeft niet voor niets zoveel bij Ajax gespeeld
    Vind ik leuk
    Senn +7141
    maandag 12 maart 2018 om 09:56
    B clubjes?????
    Wat is ajax dan een c clubje?
    Vind ik leuk
    Morris +23248
    maandag 12 maart 2018 om 07:21
    Viergever speelde het best in de periode naast Sanchez. Met veel kwaliteit om hem heen rendeert hij goed.
    Toch blijft het een middelmatige speler. Deze jongen gun je niet de bank de komende jaren. Daar ligt wsch de keuze en lijkt het een vorm van respect van deze kille koude club.
    Vind ik leuk
    Jozef +40085
    maandag 12 maart 2018 om 07:32
    Dat kille juist niet. Bij aflopende contracten wordt een speler vaak niet meer gebruikt tenzij hij bij tekent.
    Viergever wordt gewoon opgesteld als hij niet geblesseerd is en is straks bijzonder interessant voor elke club, ook in het buitenland, die geen transfersom wil of kan betalen voor Viergever. Daardoor zou het tekenen van een nieuw contract wel eens veel interessanter kunnen zijn voor hem. Het is hem dus gegund.

    Wilde Ajax een koud spelletje spelen, dan verlengde het in de hoop op verkoopopbrengst...
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 07:34]
    Vind ik leuk
    Morris +23248
    maandag 12 maart 2018 om 07:39
    dank voor deze toevoeging Jozef. ik begrijp dat jij echt denkt dat ik Ajax een kille club vind?
    Vind ik leuk
    Jozef +40085
    maandag 12 maart 2018 om 07:45
    Dat was het risico van mijn reactie ja.

    Maar ik weet dat jij dat niet vindt. Ik haakte puur op dat ene woordje uit je laatste zin, omdat zulke flauwekul nogal eens wordt verkondigt...

    Had het misschien niet in antwoord op jou moeten reageren, maar zie het inderdaad als toevoeging van mij... ;-)
    Vind ik leuk
    Morris +23248
    maandag 12 maart 2018 om 07:47
    het was al spot bedoeld.. dat moet jij toch snappen??

    Anders voortaan even aan Maria vragen, zij snapt mijn humor altijd ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +40085
    maandag 12 maart 2018 om 07:53
    Hahaha, is goed joh.

    Zal het nooit meer doen... geen zin in bemoeienis van Murriaatje...
    Vind ik leuk
    Mo +11797
    maandag 12 maart 2018 om 07:33
    Heel jammer, Nick is een uistekende speler om achter de hand te hebben
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27559
    maandag 12 maart 2018 om 07:48
    Viergever kan straks een klappertje maken met tekengeld. Nuttige speler voor in de selectie die op meerdere posities uit de voeten kan.
    Vind ik leuk
    2cents +57923
    maandag 12 maart 2018 om 07:48
    Met alle respect voor Viergever, want hij presteert altijd naar vermogen en verzaakt nooit.

    Alleen is dit niet het niveau wat we moeten nastreven in de top van Nederland. Ideaal misschien als backup, maar je kunt zijn salaris bijvoorbeeld beter verdelen over De Ligt en Tagliafico om hen langer binnen te houden. Maw die salarispost kunnen we beter besteden.
    Vind ik leuk
    Morris +23248
    maandag 12 maart 2018 om 07:55
    en slimme keuze om naar PSV te gaan. hij gaat CL spelen en hij wordt een van de betere spelers..

    ik zeg dit met een serieuze toon met een cynisch sausje erover.. beide past namelijk
    Vind ik leuk
    2cents +57923
    maandag 12 maart 2018 om 07:57
    Dat je die verklarende 2e alinea moet toevoegen is eigenlijk wel een beetje zonde.
    Vind ik leuk
    Morris +23248
    maandag 12 maart 2018 om 08:00
    nee joh..

    ik ben ermee gestopt te denken dat iedereen begrijpt wat ik zeg.
    Het gros hier zit op het gemiddelde niveau of zelfs eronder.
    Ik zou ze te kort doen om ze als gelijke te behandelen.
    Vind ik leuk
    Ajax020 +272
    maandag 12 maart 2018 om 07:52
    Gewoon niet goed genoeg voor Ajax toch. Niet het niveau dat ze nastreven. Viergever kan vd zomer lekker naar psv gaan of misschien dat swansea en hsv ofzo nog aankloppen. Zou leuk zijn voor hem.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24238
    maandag 12 maart 2018 om 09:34
    En dat zeg je nadat Viergever jarenlang veel heeft toegevoegd aan Ajax? Ik vind het best als mensen zich Ajaxsupporter gaan noemen, maar in jou geval vind ik dit totaal onterecht. Bovendien, welk niveau streeft Ajax dan na? Laten ze eerst maar hun eigen niveau weer bereiken, dan praten we verder. Gladiool.
    Vind ik leuk
    Ajax020 +272
    maandag 12 maart 2018 om 12:47
    Dus omdat je een speler niet ajaxwaardig vindt kan je geen supporter zijn? Bijzondere redenatie. Hij heeft heus wel goede dingen gedaan. Maar het is niet een speler waarmee je kampioen wordt. Het 'eigen' niveau waar jij over spreekt ga je niet bereiken door Viergever voor de club te behouden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24238
    maandag 12 maart 2018 om 13:12
    Ajax heeft momenteel niet een speler waarmee je kampioen wordt Ajax020. Doe je die anderen dan ook weg? Nee, natuurlijk niet. Er zijn gewoon heel goede spelers bij Ajax en daar hoort Viergever gewoon bij. En als jij Viergever niet Ajaxwaardig vindt dan mag je dat van mij vinden, maar dan zijn ze allemaal niet Ajaxwaardig volgens jou redeneertrant. Dat kan je dus niet zo bedoelen lijkt me. Ik geef graag een advies, gevraagd of ongevraagd: Probeer nu eens niet op de man te spelen, en zeker niet op een van je eigen ploeg. Er zijn clubs zat die dezelfde prestaties bij zichzelf hadden willen zien leveren door Viergever, als de meeste verstandige Ajacieden van dit moment. Blijf positief man, het kan allemaal veel gezelliger.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15457
    maandag 12 maart 2018 om 23:50
    Denk dat Nick ook wel een eigen mening en keuze heeft, toch.
    Hij ziet ook wat voor hem staat zowel CV als LB.
    Denk dat Nick weinig trek heeft om op de bank plaats te nemen en het zijn keuze is om transfervrij te vertrekken.

    P.s. Hij is alweer behoorlijk serieus geblesseerd, dus ook psv kan het vergeten of ze willen het risico nemen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24238
    woensdag 14 maart 2018 om 08:59
    Ja, dat allereerst en de speler is veel te goed om ergens in de ED op een bank terecht te komen. Misschien een mooie Belgische club voor Nick?
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 12 maart 2018 om 07:57
    als je een stap voor uit wil kan je deze speler niet houden en voegt nu al niets toe
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    maandag 12 maart 2018 om 08:03
    Jammer. Hij is toch gewoon zeer nuttig geweest vorig jaar met een zeer belangrijke bijdrage in europa en een goede vechtersmentaliteit. Maar hij zal natuurlijk weinig aan spelen toekomen met Tagliafico, de Ligt en Wober als concurrenten. Wel had het de ervaring in de achterhoede kunnen zijn die je gewoon nodig hebt, maar wil Viergever op de bank plaatsnemen? Misschien juist wel netjes dat ze hem een basisplek bij de concurrent gunnen?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:12
    Blind komt terug...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24238
    woensdag 14 maart 2018 om 09:00
    Welnee man, die heeft de clubs voor het uitzoeken.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:40
    Dom, dom, dom, dom.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:42
    Kom maar naar PSV hoor wij kunnen je wel gebruiken.Zelfde als met Schaars te vroeg weg en speelt geweldig bij Heerenveen. Vind hem daar 1van de betere.Had ook bij ons prima nog mee kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34402
    maandag 12 maart 2018 om 08:44
    Viergever is een prima speler om erbij te hebben.
    Vind ik leuk
    peinke +2122
    maandag 12 maart 2018 om 09:09
    Miskleun van Ajax, goede zet PSV. Bij Ajax hebben ze liever de blaagjes Kluivert en Ziyech die ze nimmer kampioen maken en alsof die Wöber, voor aardig wat miljoentjes gehaalt, het ei van Columbus is. Het lijkt allemaal niet op orde bij Ajax moeten we constateren.
    Zoveel mogelijkheden, talenten en financiële armslag, maar er niets van bakken is ook een kunst. Cruyff heeft de plank volledig mis geslagen met die ex-voetballers! Misschien kunnen ze voor veel geld ,,de PSV Brandjes'' strikken. Dan zijn ze bij voorbaat de eerste 10 jaar, 8 keer kampioen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:16
    Het scheelt natuurlijk dat ze bij PSV de sterren van hemel spelen!
    Prachtig voetbal, de allerbeste spelers, en de meeste liquide middelen voor het bestaansrecht veilig te stellen!
    Man man wat kan jij een onzin vertellen! Je kan zo beginnen in Sesamstraat!
    Vind ik leuk
    peinke +2122
    maandag 12 maart 2018 om 09:24
    Jij moet leren lezen! Tenminste, begrijpend lezen. Die aan-elkaar-gekoppelde lettertjes lukt waarschijnlijk nog wel, maar het dan verwerken in die beperkte grijze brij, lijkt al moeilijk. Maar goed, ik doe als Pino nog een poging.
    Ik zeg: Met een MANAGEMENT (en je kunt toch niet ontkennen dat die twee managers bij PSV niet de rust in die club houden) bij Ajax aan het roer zouden zitten, met TALENTEN, FINANCIËLE MOELIJKHEDEN een SUCCESVOLLE PERIODE AANNEMELIJKER is.

    Begrijp je het Iniminie.

    Gaat niet over het voetbal, gaat niet over ,,de sterren van de hemel'' spelen maar om een STABIEL MANAGEMENT!!!!

    Moet ik nog duidelijker zijn, en ik weet het dat de aanhangers van je club al snel op de teentjes getrapt is, maar toch eerst maar even beetje nadenken en respect hebben voor ieders mening.

    Niet iedereen is TEGEN!!!

    Fijne dag!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:26
    Ook goedemorgen!

    Ik zeg: Met een MANAGEMENT (en je kunt toch niet ontkennen dat die twee managers bij PSV niet de rust in die club houden) bij Ajax aan het roer zouden zitten, met TALENTEN, FINANCIËLE MOELIJKHEDEN een SUCCESVOLLE PERIODE AANNEMELIJKER is.


    Probeer die zin of zinnen eens terug te lezen...
    Vind ik leuk
    peinke +2122
    maandag 12 maart 2018 om 09:46
    En jij te begrijpen! Communiceren is begrijpen. Jij herkent alleen letters! Dom man! Daar zijn er in de randstad net iets teveel van jou soort! Lees goed, soort! Ik dacht dat die inmiddels in Artis zaten, maar nee hoor, ze bestaan nog in het wild!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    maandag 12 maart 2018 om 10:22
    uhhhh, hij is voor MVV
    Vind ik leuk
    peinke +2122
    maandag 12 maart 2018 om 12:33
    Ohhhhh, dan valt het mee!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    maandag 12 maart 2018 om 12:43
    Wat ik bedoel te zeggen, blijkbaar komt hij niet uit de randstad, dus wat hebben wij ermee te maken? :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:14
    Prima aanvulling op de psv selectie lijkt me. En Nederlands, ook niet onbelangrijk.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1884
    maandag 12 maart 2018 om 09:16
    Viergever is op meerdere plaatsen inzetbaar. Vreemd dat Ajax hem niet als back up op de bank houdt. Nu zijn de enige verdedigende alternatieven twee aanvallende spelers; Frenkie de Jong en Sinkgraven (die altijd geblesseerd is).
    Vind ik leuk
    plein19 +2466
    maandag 12 maart 2018 om 09:34
    Ik had hem graag erbij gezien. Maar voor puur een reserverol is hij niet langer geschikt. Hij wil spelen en niet 4 jaren reserve zijn. Met misschien 10 optredens per jaar
    Vind ik leuk
    El Cazador +7553
    maandag 12 maart 2018 om 09:37
    Nick Viergever gaat de nieuwe leider van PSV worden, het gaan jaren van ongekend suc6 worden. Menig keer staat hij op de platte kar, met al zijn AZ en Ajax ervaringen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:43
    zeer bruikbare en zeer nuttige stand-in.
    Vind ik leuk
    fr0do +1463
    maandag 12 maart 2018 om 09:49
    Ook al is hij geen Ajax niveau ik snap nog steeds niet waarom het allemaal zo abrupt is veranderd dat je geen een cent aan hem wil verdienen. Wat heeft Viergever gedaan dat het zo afloopt?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2572
    maandag 12 maart 2018 om 09:57
    Ja altijd een leuke invalkracht geweest en nu naar Psv. Daar zal ie beter zijn dan Paal, Schwaab. Arias en Ismit-Marin. Wie niet?
    Vind ik leuk
    myrthewit +1659
    maandag 12 maart 2018 om 10:08
    Dit is typerend voor Ajax. Er is weinig perspectief meer voor hem. Tagliafico is gekomen, Sinkgraven is er ook nog en Bakker komt er aan. Verleng je hem dan krijg je een balende speler. Nu geef je hem de kans een leuke tekenbonus op te strijken. Als hij slim is gaat hij naar Duitsland, want PSV kan hem ook alleen maar de bank bieden. Ze zouden al met een nieuwe linksback rond zijn, dus die gaat spelen en PSV vindt hem te klein voor cv. Bij Ajax is cv ook geen optie, want Schuurs komt en deg Ligt kan ook op links, want is tweebenig.
    Vind ik leuk
    pos +8835
    maandag 12 maart 2018 om 10:39
    Verstandige aankoop zou het zijn van PSV. Heel wat ervaring inmiddels en gewoon een prima nuttige speler zonder veel poespas. Mag ook terug naar AZ komen. We kunnen centraal nog wel wat gebruiken. Zeker volgend jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:46
    Zijn leeftijd speel een belangrijke rol
    Vind ik leuk
    14forever +8727