Uitgefloten Veltman 'zinspeelt op vertrek': 'Het is een schande, heel jammer'

    Uitgefloten Veltman 'zinspeelt op vertrek': 'Het is een schande, heel jammer'

    maandag 12 maart 2018 om 06:55

    Matthijs de Ligt heeft geen goed woord over voor de Ajax-fans die zondag Joël Veltman uitfloten. De rechtsback werd gepasseerd tegen sc Heerenveen (4-1), maar kreeg bepaald geen warm onthaal toen hij mocht warmlopen.

    "Ik heb hier een naar gevoel bij", zegt De Ligt, die de aanvoerdersband overnam van Veltman, in De Telegraaf. "Joël speelt jarenlang in Ajax 1, is aanvoerder en dan vind ik dat de fans wel wat meer respect mogen hebben. Natuurlijk mogen de mensen een mening hebben, maar dit is – in je eigen huis – schandalig, ja.".

    Veltman zelf hield zich op de vlakte. "Het geklap van de mensen toen ik warm liep, vond ik mooier dan het gefluit. Dat het gebeurt, is jammer. Ik weet zelf ook wel dat ik meer moet brengen." In algemene zin wilde hij wel iets kwijt over de kritische Ajax-fans. "Dit is niet de eerste keer, nee. Het is een schande, heel jammer dat het gebeurt. Je ziet wat er gebeurt als ze wel achter hun club staan. Dan kan het een mooie uitslag worden."

    "Of die houding ooit nog verandert, weet ik niet. Ik hoop het wel voor die jongens", besluit Veltman, die volgens de ochtendkrant zinspeelde op een vertrek.

    Poll

    Terecht dat Veltman is gepasseerd?

    (5905 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ab Normaal +3843
    maandag 12 maart 2018 om 07:05
    Ben geen Veltman fan en hij stond er, wat mij betreft, terecht naast, maar hij heeft zich wel altijd naar vermogen ingezet.

    Uitfluiten kan echt niet.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12710
    maandag 12 maart 2018 om 07:40
    Ben ook geen Veltman fan maar een speler die invalt al uitfluiten als hij het veld op loopt? Dat slaat echt nergens op.

    OK, als een speler op het veld staat, 3 keer een makkelijke bal verprutst en bijv gebaartjes naar het publiek maakt ja kan ik me wat bij voorstellen.

    Maar een speler die nog geen bal geraakt heeft... dat is heel triest van het publiek.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:51
    Gewoon waardeloze fans simpele zielen presteren zelf niets in het leven en dan je eigen aanvoerder uit fluiten lol dombo's
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 12 maart 2018 om 07:56
    Weet niet welke idioten hem uitfloten tijdens de warming-up. Heb het zelf ook nooit meegekregen. Pas bij die wissel hoorde ik wat gefluit.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3843
    maandag 12 maart 2018 om 07:58
    Ach, idioten heb je overal. Probleem is dat het mens eigen is dat je de negatieve reacties onthoudt. Ook al is het de minderheid.
    Vind ik leuk
    Korm +35593
    maandag 12 maart 2018 om 08:21
    was het gefluit niet voor ten hag en de manier waarop hij wisselde?
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 12 maart 2018 om 08:38
    Ik kon het zelf niet echt plaatsen. Mensen vonden dat Wöber aardig speelde. Ik ook. Het duo De Ligt/Wöber stond ook aardig. Dus misschien daarom? Ik heb geen idee.
    Vind ik leuk
    Korm +35593
    maandag 12 maart 2018 om 08:41
    hmmm oke :)

    Wober is denk ik geslachtofferd na zijn optreden tegen Vitesse. Persoonlijk vind ik Wober 1 van de betere verdedigers is de eredivisie
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 12 maart 2018 om 08:44
    Wöber stond gewoon in de basis. ;)

    Een kwartier voor tijd er uithalen is niet echt slachtofferen voor een wedstrijd eerder.
    Vind ik leuk
    Korm +35593
    maandag 12 maart 2018 om 08:51
    ik vond zijn wissel opmerkelijk, zoals je al zei speelde hij prima
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:24
    Nee, was denk meer een politieke wissel. Zomaar je aanvoerder er een wedstrijd naast knikkeren heeft gevolgen in de groep.

    En misschien heeft Veltman aangegeven alleen maar centraal te willen spelen en heeft hij als derde centrale verdediger een kans gekregen.

    Vind ik leuk
    2cents +54993
    maandag 12 maart 2018 om 10:34
    Dat laatste zou kunnen.

    Maar voor het eerste is in dat opzicht buiten de basis laten al genoeg. Daar repareert invallen niets aan.

    Aan Veltman te horen hoeft dat trouwens ook niet, hij leek wel te snappen hoe het werkt in de topsport. Los van teleurstelling natuurlijk.

    Ik had het in het stadion niet zo door, maar op de beelden leek hij een beetje verdwaasd toen hij erin kwam. Was goed te zien dat hij z’n duels begon te winnen en nog bijna raak kopte. Lis van z’n kwaliteiten was dat hem wel gegund op zo’n middag.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:47
    ik gun iedere speler z'n goal/ succes..
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:14
    Dan heb je weinig wedstrijden gezien of is je bril heel erg gekleurd als je hem nu al een van de beste vind.
    Vind ik leuk
    3Bier +8656
    maandag 12 maart 2018 om 08:40
    Volgens mij wel ja. Rare wissel ook om de degelijke Wober te wisselen voor de vaak wat onrustige Veltman. Had zelf ook verwacht dat Kristensen eruit zou worden gehaald.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Misschien is Wober nog niet 100% fit, of een tikje gekregen.
    Ik zeg maar wat. Kan van alles zijn.
    Vind ik leuk
    Hyena +28772
    maandag 12 maart 2018 om 08:43
    Ging inderdaad helemaal nergens over. Die mafkezen mogen wat mij betreft in het vervolg lekker een ander clubje gaan supporten.
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    maandag 12 maart 2018 om 08:58
    Persoonlijk prefereer ik iemand die opgegroeid is bij de club altijd boven aankopen zelfs wanneer ze ietsje minder zijn. Aankopen die toch vaak voorbijgangers blijken te zijn moeten echt duidelijk beter zijn dan zo'n jongen vd club voordat die ernaast wordt gezet. (Ben het er bv nog steeds niet mee eens dat Willem II Frank van der Struik (zelfde soort speler niveautje lager) veel te vroeg en veel te makkelijk aan de kant schoof)
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6403
    maandag 12 maart 2018 om 09:30
    Inderdaad. Bij Ziyech snap ik het nog, want dat is gewoon een onsympathieke gozer. Maar Veltman kun je niets verwijten, die heeft altijd zijn best gedaan voor die club.

    Overigens vond ik die Kristensen niet direct een verbetering...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 12 maart 2018 om 10:21
    100% eens met deze reactie..
    Vind ik leuk
    Altosutra +83
    maandag 12 maart 2018 om 07:05
    Sterk staaltje ik vernaggel de titel ten opzichte van de inhoud van het artikel.

    Wel opvallend dat bij de inbreng van Veltman er toch massaal gefloten werd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 12 maart 2018 om 07:09
    Ach, niet de eerste keer dat een Ajax titel vernacheld wordt dit seizoen.. :p
    Vind ik leuk
    Altosutra +83
    maandag 12 maart 2018 om 07:54
    Haha, nice!
    Vind ik leuk
    Quareck +7147
    maandag 12 maart 2018 om 08:17
    Hij is wakker hoor Haha
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:59
    Was het gefluit dan voor Veltman of Ten Hag?
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    maandag 12 maart 2018 om 07:10
    Helemaal met De Ligt eens!
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    maandag 12 maart 2018 om 09:00
    Eens dat je je eigen spelers niet uit hoort te fluiten maar dit kwam bij mij niet zo over....
    Het fluiten was gericht op Ten Hag die het nodig vond om Wöber te wisselen voor Veltman, dus gewoon een centrale verdediger voor een andere verdediger die sporadisch centraal speelt. Wat is daar het nut van? Of je nou voor of achter staat is dit nutteloos.... daarom gingen een paar mensen fluiten, en het leek niet tegen Veltman gericht maar tegen Ten Hag.
    Ook Ziyech rot op werd geroepen en soms gefloten maar dit kwam weer van de Heerenveen "fans" en wordt ook opgeblazen. Ziyech was de man of the match en werd uitgebreid toegezongen.
    Dus al met al valt het wel mee. Ja het publiek is erg kritisch maar in dit geval niet op Veltman of Ziyech gericht
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1735
    maandag 12 maart 2018 om 07:10
    Veltman weet toch ook wel dat hij God op zijn blote knietjes moet bedanken dat hij bij Ajax speelt?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:28
    Idd bij de kuip had hij met gods gratie de lijnen mogen trekken.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1735
    maandag 12 maart 2018 om 20:54
    Bij de Kuip of in de Kuip?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 07:14
    Veltman, was is en wordt geen Ajax materiaal. Het is deels de club ook aan te rekenen. Ze hadden hem allang moeten laten gaan natuurlijk. Neemt niet weg dat het Ajax publiek zich moet schamen. Alsof Veltman zich al niet klote genoeg moet voelen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 07:19
    halloAjax supporters? Het is een schande, vorig jaar was het Traore het slachtoffer. en die speelt nu heel goed bij Lyon! nu is Veltman de klos? Wie is hierna de volgende? Waarscheinlijk Ziyech? Dat is Ajax onwaardig.Helaas. mvg ritje
    Vind ik leuk
    Bartho +241
    maandag 12 maart 2018 om 07:29
    Een goede Veltman zorgt voor passie en scherpte in een team. Ieder team heeft een klootzak nodig om een grens op te zoeken. Zijn positie is CV. Dat zie je in heel veel acties terug. Zeker nu de backs bij Ajax veel dieper staan de laatste jaren, zie je dat dit voor Veltman echt lastig is. Maar hij zet zich voor zijn team en club 100% in en toch wordt hij uitgefloten. Een speler individueel uitfluiten is heel ziek. Maar je ziet het tegenwoordig op vele velden en bij regelmaat in Amsterdam. Ik kan mij wel voorstellen als je flink klop krijgt zoals PSV bij WiIlem II dat je flink gaat fluiten. Maar tijdens een wedstrijd bij een 2-1 voorsprong en dan ook nog persoonlijk op een speler gericht... ziek!
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    maandag 12 maart 2018 om 07:29
    Dat gefluit moet verdomme is klaar zijn. Joël heeft altijd alles voor Ajax gegeven en het is inderdaad geen wereldback maar wel gewoon een degelijke speler, dat gefluit slaat helemaal nergens op. Zelfde geval met Ziyech. Die jongen legt veel risico in zijn spel waardoor er wel eens wat fout gaat maar zonder die jongen hebben we een volledig creatiefloos elftal, die gasten verdienen meer respect en krediet vind ik. Dat gefluit begin ik dan ook nooit aan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91571
    maandag 12 maart 2018 om 09:24
    Wat een tokkies joh jullie.
    Vind ik leuk
    base +2192
    maandag 12 maart 2018 om 10:03
    zegt de opper tokkie van VP,
    Laat me raden een Haags matje?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91571
    maandag 12 maart 2018 om 11:14
    Opper tokkie, dat blijkt uit?

    Nee geen Haags matje, dat is zo 80s & 90s man. Ik woon niet eens in Den Haag.

    Een echte tokkie had terug lopen scheden. Dus iemand onheus bejegenen is ook tokkie gedrag. Misschien eens een spiegel aanschaffen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    maandag 12 maart 2018 om 16:49
    Hahaha. Moet wel lachen om jou. En dat volkje van je dat zich ‘Midden-Noord’ noemt. Daar is het gemiddelde IQ niet hoger dan 70 geloof mij maar
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91571
    maandag 12 maart 2018 om 16:51
    Ik laat jou in jouw waan, het is goed zo. Ik laat mij niet uit de tent lokken. Sommige mensen moeten wijs handelen. Laat ik dan maar de wijste zijn.
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:59
    Petje af
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 07:33
    Dat Veltman bij Ajax voetbalt is al een wonder op zich. Ajax gaat de fout in door toe te laten dat een trainer verzint dat Veltman ook de geschikte aanvoerder is. En de opvolger van die trainer houdt dit ook gewoon in stand. Veltman is geen aanvoerder. Hij heeft het al druk genoeg met zijn werk als verdediger en daarbij heeft hij geen enkele eigenschap die een aanvoerder, van Ajax, zou moeten hebben.

    En hij doet z'n best, inzet is top maar het dit is het.
    Maar uitfluiten is weer wat anders. Het gebeurde gisteren ook weer bij Zyech na een mislukt balletje. En dat komt omdat die Arena vol zit met volk dat daar zit omdat ze Amsterdam zo'n warm hart toedragen. Volk wat meegaat in de massahysterie. Totaal geen verstand van voetbal maar ze zijn een dagje uit.
    Je ziet het 5 minuten voor de rust gebeuren en 10 minuten voor het einde. In geen enkel stadion in Nederland is zoveel beweging op de tribune dan in de Arena. Allemaal dagjesmensen, en als er eentje begint te fluiten, dan fluit de rest vrolijk mee. Geen idee waar het over gaat.
    Ajax is al veel te lang bezig om de commerciele kant van voetbal volledig uit te buiten en uit te wringen en dan krijg je dit volk binnen.
    En als zoals gisteren de harde kern zich koest houdt dan is de Arena net een crematorium want sfeer hangt er niet. Nooit geweest ook.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1289
    maandag 12 maart 2018 om 07:54
    Ja probeer het maar goed te praten, ze spelen toch net als Feyenoord, pisvee toch kut voetbal
    Vind ik leuk
    Quareck +7147
    maandag 12 maart 2018 om 08:20
    Haha weer een pisvee roeper, misschien krijg je wel een shirtje van Feyenoord als je je straks je tiende verjaardag viert!
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1289
    maandag 12 maart 2018 om 09:29
    Ik roep toch dat ze alle drie kut spelen, snel op je pikkie getrapt
    Vind ik leuk
    Quareck +7147
    maandag 12 maart 2018 om 09:44
    Nee ze spelen ook allemaal slecht daar heb je gelijk in. Maar pisvee, komop!
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1289
    maandag 12 maart 2018 om 13:52
    Oke zal het niet meer doen, in het vervolg heb ik het over Feyenoord, Ajax en die club die schijtbakken voetbal speelt :-)
    Vind ik leuk
    Quareck +7147
    maandag 12 maart 2018 om 15:05
    Waarom zou je Feyenoord 2 keer noemen? :)
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1289
    maandag 12 maart 2018 om 16:12
    Hahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:49
    Wat praat ik goed dan ?
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1289
    woensdag 14 maart 2018 om 12:20
    Lees je verhaaltje nogeens zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 07:34
    Is er dan niemand die op het idee komt dat het gefluit voor Ten Hag was?
    Vind ik leuk
    Altosutra +83
    maandag 12 maart 2018 om 07:39
    Omdat hij Veltman inbrengt?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:01
    Dat vroeg ik mij dus ook af. :/
    Vind ik leuk
    Jozef +37152
    maandag 12 maart 2018 om 07:39
    Een handvol malloten die fluiten.... Zulke heb je overal.
    Vind ik leuk
    Altosutra +83
    maandag 12 maart 2018 om 07:57
    Sorry Jozef, maar dit was echt geen handvol.
    Vind ik leuk
    Jozef +37152
    maandag 12 maart 2018 om 08:37
    De overgrote meerderheid in het stadion deed het niet dan.
    Vind ik leuk
    Nashua +6810
    maandag 12 maart 2018 om 07:42
    Al die niet Ajax supporters die hier jarenlang lopen te verkondigen dat het een smeerlap, Schwalbe koning, etc, etc is lopen nu te klagen dat dit niet kan???

    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 07:44
    Veltman hoort niet op het veld , velt , veld, Veltman moet geveld worden
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1289
    maandag 12 maart 2018 om 07:52
    Ja je krijgt wat je verdiend toch
    Vind ik leuk
    Foebele +55129
    maandag 12 maart 2018 om 07:59
    Ik ben geen fan van Veltman, vind dat Ajax een fout gemaakt heeft door voor hem te kiezen boven Tete en zeker door hem aanvoerder te maken, want hij is daar gewoon niet geschikt voor, je moet die band niet krijgen omdat je toevallig een jeugdproduct bent en al lang bij de club speelt.

    Ook ben ik niet perse tegen fluitconcerten, als ze er niks van bakken, er met de pet naar gooien en ongeinteresseerd over het veld hobbelen dan mag je best even fluiten om ze te laten weten dat het anders moet, maar om zomaar een speler uit te fluiten die warmloopt gaat natuurlijk helemaal nergens over!

    Onvrede over de gang van zaken bij de club uit je richting de verantwoordelijke, de directie, niet de spelers.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9764
    maandag 12 maart 2018 om 09:04
    Tete zit gewoon op de bank in Frankrijk hoor, sinds de winterstop....
    Misschien geeft die aanvoerders discussie wel 1 van de problemen aan bij Ajax, Veltman is niet de ideale man, ben ik met je eens, maar dan ga je het rijtje af.......blijft er niet veel over echt.
    Er zit geen harmonie, geen balans en te weinig karakter(s) in deze ploeg.
    Als het goed is zou je helemaal niet moeten twijfelen wie er die sterke karaktervolle stimulerende aanvoerder zou moeten zijn.....maar als ze er niet zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 09:06]
    Vind ik leuk
    Foebele +55129
    maandag 12 maart 2018 om 09:18
    Ik had hem aan Ziyech gegeven, is bepalend en is iemand die zulke erkenning nodig heeft.

    Nu zou ik hem niet meer geven aan hem, want na die fluitconcerten is hij niet meer 100% gefocust lijkt het wel, maar begin van het seizoen was er weinig twijfel.

    De balans is inderdaad weer niet optimaal, fout van het aankoopbeleid, zoals al jaren.

    Me Tagliafico is hopelijk de eerste stap in de goede richting gezet, maar we zijn er nog niet, die lijn moet doorgetrokken worden de komende transferperiodes.

    Het geld zal binnen blijven stromen, De Ligt, Donny, Frenkie, Neres, Ziyech, allemaal gaan ze aardig wat opleveren, maar weer alleen maar tieners halen is gewoon dom, zeker na 4 jaar zonder prijzen dankzij diezelfde foute gedachte!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9764
    maandag 12 maart 2018 om 09:29
    Grappig he, hoe je tijdens zo'n aanvoerders discussie, denkt in eens ; verrek er is er feitelijk niet echt 1.......dat is gek !
    En dan concludeert; dat het hele elftal een beetje veel los zand is.
    Een dure as in de lengte kopen: fysieke sterke, technisch begaafde zo rond de 26; Keeper, Centrale verdediger, Centrale Middenvelder,Spits.
    Daaromheen het jong spul.
    Heb je een goede opbouw en in elke linie een "aanvoerder".
    Vind ik leuk
    Garinsha +4787
    maandag 12 maart 2018 om 09:42
    Ahahaha wie zegt jou Dat? Verkondig geen onzin man.. ga maar kijken wie de afgelopen 2 wkn plus EL in de basis stond.. dus hoe bedoel zit op de bank sinds de winterstop.. deze trainer rouleert veel dat is ook de reden waarom memphis en traore niet altijd in de basis staan.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9764
    maandag 12 maart 2018 om 09:49
    Ja, nou en ? Tete is niks bijzonders, gewoon zijn basisplaats af moet staan aan die Braziliaan, Rafael, na de winterstop.
    Doooeeeg Tete, het lievelingetje van 3 miljoen....een fooi vandaag de dag en terecht.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4787
    maandag 12 maart 2018 om 09:54
    Begrijpend lezen is moeilijk he..

    Het heeft niets te maken met zijn basisplaats afstaan aan Rafael.

    Rouleren ken je Dat?!

    Tete niets bijzonders.. aha de beste verdedigende Nederlandse back. En dat laat hij keer op keer zien.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2337
    maandag 12 maart 2018 om 08:01
    als fluiten er voor zorgt dat veltman vertrekt dan lekker fluiten
    zal bij ziyech ook wel helpen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:14
    Ziyech rot op, kwam uit het Heerenveen vak...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:15
    Veltman moeten ze verkopen. Die is nog slechter dan Brenet! Terecht uitgefloten.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1181
    maandag 12 maart 2018 om 08:16
    Van mij mogen de voetballers en de club wel eens gewoon actie ondernemen. Gewoon het veld aflopen als dit gebeurt.
    Vind ik leuk
    Korm +35593
    maandag 12 maart 2018 om 08:18
    Terecht dat Veltman plaats moest nemen op de bank maar het uitfluiten van Veltman is wel slecht. al twijfel ik of het ging om veltman of het manier van wisselen
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 12 maart 2018 om 08:32
    Ach het is ook deels onvrede hè. Veltman is gewoon ff de zondebok nu. Als je zo de 1-0 in leidt verleden week tegen Vitesse, dan hebben de mensen 't gevoel dat je persoonlijk 't kampioenschap verneukt hebt.ik praat 't niet goed, maar ken frustraties wel begrijpen als je 't zo weggooit tegen Vitesse en ADO. Vooral als je ziet dat PSV zoek gespeeld is, had 't verschil 2 punten geweest.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31562
    maandag 12 maart 2018 om 08:46
    Lekker naar vvv of pec gaan joel
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 08:46]
    Vind ik leuk
    edje2307 +371
    maandag 12 maart 2018 om 08:49
    Die neuzen hebben geen fans...soort theater daar!!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:02
    Die kristensen stond alleen lucht te dekken. Veltman is iig niet te beroerd om af en toe een tikkie uit te delen, volgende week weer lkkr ballen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3415
    maandag 12 maart 2018 om 09:03
    Een thuispubliek mag ontevreden zijn over een speler maar een speler uitfluiten terwijl hij warmloopt vind ik echt niet kunnen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:07
    Beperkte speler met hele rare nare trekjes die totaal niet des Ajax zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:08
    Die is in gelachen allang weg, maar ik vraag me echt af waar naartoe.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:16
    Gaat lekker daar
    Vind ik leuk
    mcmodd +23688
    maandag 12 maart 2018 om 09:18
    Toen vorig jaar Veltman nog veel meer onder kritiek werd bedolven, bleef ik achter die jongen staan. En dat doe ik nu nog steeds. Voor elke Nederlandse eredivisieclub zou hij een vaste waarde zijn, en bij Ajax heeft hij het absoluut, gezien door alle jaren heen, heel behoorlijk gedaan. Ik was vorig seizoen en ook nu weer verbijsterd hoe supporters van een speler van hun eigen club gehakt kunnen maken, dat is mij een raadsel. Het is een clubman pur sang en ik kan me goed voorstellen dat hij het nu wel een beetje zat is. Van mij mag hij de eerste dag na dit seizoen zich melden in De Galgenwaard, zo’n speler willen wij zeker wel hebben.
    Vind ik leuk
    Ou Sou ba +24
    maandag 12 maart 2018 om 09:18
    Is normaal bij Ajax
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39217
    maandag 12 maart 2018 om 09:21
    Schaam me kapot voor zulke fans.
    Veltman heeft altijd alles gegeven. Nooit gezeurd. Zelfs niet op een voor hem andere positie.
    Je hoeft hem niet goed te vinden of zo. Maar kom op! Fluiten? Naar je aanvoerder? Na zoveel jaar en zoveel potjes?

    Erg zielig.
    Dit verdient Veltman niet.

    Zijn vervanger was trouwens veel minder. In verdedigend en opbouwend opzicht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    maandag 12 maart 2018 om 09:51
    Die Deen speelde ook niet slecht geef hem de tijd! Ik vind hem nu al niet minder dan Veltman. Veltman komt gewoon te kort met alle respect. Ik vond het een vreemde wissel mits die wober niet geblesseerd was!!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39217
    maandag 12 maart 2018 om 10:37
    Die Deen speelde wel degelijk slecht. Daarbij hebben zijn medespelers overduidelijk geen vertrouwen in hem. Kreeg boze blikken van Schone en Huntelaar, werd ook pijnlijk overgeslagen.
    Geven we hem de tijd? Natuurlijk.
    Is ie nu al beter dan Veltman? Nee. Veltman heeft het als rechtsback jaar in jaar uit gewoon goed gedaan. Werd door de Boer, Keizer, Bosz en Ten Hag volop gebruikt. Door diverse bondscoaches inmiddels opgeroepen en opgesteld.

    Ik heb Veltman verder nooit een echte rechtsback gevonden. Zag hem liever in het centrum. Maar fluiten? Kom op zeg.

    En dat hij er nog inkomt, is juist logisch. Wober lag diverse keren op de grond, heeft de afgelopen maanden meerdere pijntjes gehad en je geeft ermee een signaal af; Veltman is en blijft in de picture, ook als CV.

    Je aanvoerder en speler die het langst in je basis speelt, laat je niet zomaar vallen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    maandag 12 maart 2018 om 10:43
    Uitfluiten ben ik ook zeer op tegen! Dat vind ik maar zielige personen ! Echter Veltman komt toch echt te kort voor het niveau wat Ajax moet nastreven met alle respect ! Dat hij boze blikken kreeg van schone en huntelaar vind ik ook onterecht net of hun wel goed speelde!!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39217
    maandag 12 maart 2018 om 11:03
    Ja vond ik ook onterecht trouwens. Zeker van die twee erg onder de gordel.

    Veltman kan best te kort komen. Is een discussie apart. Maar je verwijst een dergelijks speler niet op dit moment zomaar naar de bank. Zeer onjuiste en pijnlijke timing welke doet denken aan de trainerswissel van een paar maandjes geleden.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    De trainerswissel snap ik ook niet! Echter dat hij Veltman op de bank zet kan ik wel begrijpen na de laatste wedstrijden! Je wilt uiteindelijk als trainer ook vooruit! Nogmaals met alle respect voor Veltman ik vind dat als je Ajax zijnde bent en je wilt vooruit toch andere spelers de kans moet geven die je club naar een hoger niveau kunnen tillen! Die Deen hebben ze toch niet voor niets aangetrokken voor zoveel geld!
    Vind ik leuk
    Barry10 +1414
    maandag 12 maart 2018 om 09:22
    Dit is Ajax Matthijs, get used to it. Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar zulke dingen schijnen de normaalste zaak van de wereld te zijn in de Arena.
    Vind ik leuk
    Horas +580
    maandag 12 maart 2018 om 09:27
    De grootste galbak van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    johan2602 +64
    maandag 12 maart 2018 om 09:32
    Heb hem altijd al een matige speler gevonden hij zal in het buitenland vaker op de bank zitten of zelfs op de tribune in heel zijn loopbaan heeft er nooit een club intresse getoond dat zegt genoeg meschien dat belgie wat is voor hem het niveau is te vergelijken met nederland .
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:40
    Dit laat wel meteen zien dat het een goede aanvoerder is die voor zijn teamgenoten opkomt. Klasse matthijs.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166529
    maandag 12 maart 2018 om 09:44
    Dat ze daar nog verbaasd zijn..... Beurshandelaren als publiek tja dan vraag je erom
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    maandag 12 maart 2018 om 09:47
    Toch wel zielig zo'n supporters die naar het voetbal gaan om hun spelers uit te gaan fluiten. Spendeer je geld dan voor andere zaken zou ik zeggen!
    Vind ik leuk
    coci +331
    maandag 12 maart 2018 om 09:55
    Heel misschien heeft het wel te maken met hoe Veltman zich de afgelopen maanden in de media heeft laten gelden!
    Heeft stoere praatjes niet waar kunnen maken.
    Kan de druk van aanvoerder niet aan. Vermoed dat ten Hag dit doet om van aanvoerder te wisselen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:03
    FC Emmen en Helmond Sport zouden al concreet zijn!
    Vind ik leuk
    Bals +400
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    Eigenlijk is het nog niets in vergelijking tot die door PSV betaalde fluitist op de tribune, die iedere keer als Hakim de bal speelt zijn longen leeg pompt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    Allemaal toeristen!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166529
    maandag 12 maart 2018 om 10:43
    Het arena publiek is als een bloemetjesgordijn , als de zon schijnt staan ze er allemaal mooi bij , regent het een keer verwelken ze allemaal.....
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Dat valt echt wel mee. Het jammere alleen is dat de echte supporters allemaal achter de doelen zitten, zowel boven als beneden. Op de lange zijde zitten mensen die het leuk vinden om erbij te horen, de wat rijkere mensen die in de 10e minuut binnenkomen en in de 83e minuut naar hun auto lopen. Dat zijn ook de types die afhaken als er niks meer te winnen valt.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    maandag 12 maart 2018 om 10:45
    Veltman is terecht gepasseerd, al is het alleen maar om hem te prikkelen. Wat is echt ronduit triest is, is dat sommige hem uitfluiten. Dit is hetzelfde clubje dat Ziyech voortdurend uitfluit. Ik vind het sneu want Veltman is een hele correcte jongen bovendien. Hij verdient dit helemaal niet.


    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:02
    Dit was helaas het hele stadion zo wat. Bij Ziyech gaat het over en weer. Maar dat is ook om een hele andere reden.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 12 maart 2018 om 10:56
    Was het uitfluiten richting Veltman dat ie er in kwam of richting Ten Hag dat ie Wöber wisselde?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Richting Veltman helaas
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 12 maart 2018 om 11:16
    Oke. Zou in beide gevallen natuurlijk schandalig zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:20
    Klopt. Erger mij er als supporter ook altijd aan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Fluiten als iemand een matige pot op het veld legt mag. Dit was gewoon schandalog. Veltman is misschien niet altijd even goed maar zet zich 1000% in. Daarnaast bracht die andere rechtsback niet super veel meer hoor.

    Ajax wil doelpunten maken. Dus wat doet Ten Hag. De verdediging aanpassen... logic.
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    maandag 12 maart 2018 om 11:51
    dag joel !!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:53
    Ik ben geen uitgesproken fan, maar ik heb altijd met meest met Ajax gehad. Maar de fans van de club zijn bepaald niet het type dat de club door dik en dun steunt. Morrende vervelende supporters in zijn algemeen. Supporters in goede tijden....
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:32
    86% ja, en terecht. Wat denkt die Veltman wel niet met zijn aanvoerdersbandje.
    Vind ik leuk
    De Haan +270
    maandag 12 maart 2018 om 13:07
    Walgelijk. 4-1 gewonnen . Goed gespeeld. Slaat echt werkelijk nergens op om veltman uit te fluiten als hij er in komt
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:10
    Jupiler league misschien
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:52
    Passeren is terecht, maar hem uitfluiten bij zijn invalbeurt is schandalig, net zo erg om voortdurend Zyech(de beste Ajaxied in heel veel wedstrijden) uit te fluiten bij een verkeerde actie. Ik kreeg gisteren in het stadion plaatsvervangende schaamte van dit idiote zogenaamde supportersgedrag. Het is gelukkig een minderheid, maar de grootste schreeuwers trekken helaas de meeste aandacht. Vanmorgen in onze regionale krant over de wedstrijd van gisteren alleen maar een vrij groot artikel over Veltman en alleen maar de statistieken van de wedstrijd. Ach ja, onze regionale krant(PZC) is een onderdeel van het AD(Rotterdamse krant). Op de volgende pagina kwam journalist Gouka van diezelfde krant superlatieven tekort om Vilhena te bewierroken en daar geen enkel woord over de niet gegeven strafschop aan AZ door scheidsrechter Higler. Dit "overkomt" veel scheidsrechters in de kuip! Toeval? Naar mijn idee niet!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 17:04]
    Vind ik leuk