'Ik vind dat wel heel triest. Deze jongen heeft zoveel voor Ajax gedaan'

'Ik vind dat wel heel triest. Deze jongen heeft zoveel voor Ajax gedaan'

Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 07:27ma 12-03-2018 om 07:27

Frank de Boer begrijpt dat Joël Veltman geslachtofferd is bij Ajax. Aan de andere kant kan de voormalig Ajax-trainer niet begrijpen dat hij uitgefloten werd bij zijn invalbeurt.

Erik ten Hag koos tegen sc Heerenveen voor winteraankoop Rasmus Kristensen. "Hij is juist opgesteld omdat hij meer initiatief heeft", zegt De Boer zondag bij Studio Voetbal. "Veltman heeft z'n foutjes gemaakt en wordt daar nu voor afgestraft. Hij is geen rechtsback in mijn ogen, maar een centrale verdediger. Die Kristensen kan negentig minuten lang langs de lijn denderen. Daar is hij ook voor gehaald."

Veltman kwam tien minuten voor tijd in het veld en werd niet warm ontvangen door de Ajax-fans. Daar heeft De Boer geen goed woord voor over. "Dat vind ik heel triest. Deze jongen heeft zoveel voor Ajax gedaan en gaat altijd voorop in de strijd. Hij zal je nooit in de kou laten staan. Ik vind dat wel heel triest. Het is een jongen van de club. Hij brengt Ajax altijd positief naar voren."

Plaats een reactie

Lmr +18
maandag 12 maart 2018 om 07:31
Is Veltman wel uitgefloten? Is niet Ten Hag uitgefloten omdat hij en verdediger voor een verdediger wisselt, terwijl we scorend vermogen nodig hadden?
Vind ik leuk
GetRekt +1880
maandag 12 maart 2018 om 07:38
Lijkt me ook sterk. Het is geen traditie om bij Ajax spelers uit te fluiten. ;) Nee zonder dollen. Lijkt me ook niet dat Veltman hier werd uitgefloten. Geweldig irritante vent voor de tegenstander en altijd 120% geven voor Ajax.
Vind ik leuk
allround +1710
maandag 12 maart 2018 om 08:32
Lijkt me ook sterk. Het is geen traditie om bij Ajax spelers uit te fluiten. Ziyeck is ook nooit uitgefloten door dat bioscoop publiek.... toch???
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 08:48
ik hoor mensen in de bioscoop nooit fluiten
Vind ik leuk
Laliga +2523
maandag 12 maart 2018 om 08:57
Herken jij sarcasme ? Haha
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 09:42
Sommige mensen... Haha
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
maandag 12 maart 2018 om 09:41
Er floten er misschien 10, de overige 49.990 floten niet hoor. Hoe maak je van een mug een olifant.
Vind ik leuk
Dorzon +4444
maandag 12 maart 2018 om 10:08
Zoveel waren er niet. Er waren erg veel lege stoelen
Vind ik leuk
allround +1710
maandag 12 maart 2018 om 13:12
weet je niet hoe je van een mug een olifant maakt? Ik weet het ook niet.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 09:48
Geweldig irritante vent voor de tegenstander, hierbij denk ik meer aan Davids, van Bommel. Dat soort jongens. Bij Veltman is het meer op een kinderachtige manier z'n voetballende tekortkomingen maskeren.
Vind ik leuk
Garrie +3756
maandag 12 maart 2018 om 07:40
Wordt er dan niet evengoed gefloten? Wat mij vooral stoort, dat die kneusjes die fluiten voor de rest hun bek nooit opentrekken. Dus niet aanmoedigen maar wel vooraan staan om te fluiten! Gefrustreerde kut supporters zijn dat! In de gracht pleuren zou je ze bijna(breng ik het voorzichtig l)!
Vind ik leuk
allround +1710
maandag 12 maart 2018 om 08:33
joh die grachten zitten al vol met allerlei troep, kan niets meer bij.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
maandag 12 maart 2018 om 07:41
Geloof er ook weinig van. Kan ook gewoon het uitval zijn geweest en de microfoon van Fox die er heel toevallig bijstond stond wat harder dan rest.
Vind ik leuk
Garrie +3756
maandag 12 maart 2018 om 07:56
Ik hoop het!
Vind ik leuk
Werner1913 +9517
maandag 12 maart 2018 om 08:06
Net als bij Ziyech zekerzzz
Vind ik leuk
Johnny020 +105
maandag 12 maart 2018 om 08:41
Denk ook dat het daarom ging. Had niets met Veltman te maken.
Vind ik leuk
Mo +11884
maandag 12 maart 2018 om 07:31
Zeer triest dat gefluit voor Veltman. Slaat helemaal nergens op.
Vind ik leuk
Garrie +3756
maandag 12 maart 2018 om 07:36
Ik ben Ajacied en heb daar geen goed woord voor over! En diegene die fluiten zijn ook nog diegene die je voor de rest niet hoort! Om van te kotsen! Ook hoorde ik Zyech rot op, walgelijk! En dan roepen dat het beleid de club kapot maakt, fucking hypocrieten! Volgens mij word er voornamelijk op de lange zijdes gefloten. Wanneer ik volgende keer naast een van jullie zit en je durft die vingers in je porem te stoppen, krijg je een paar tikken! Tering zeg, wat willen jullie bereiken? Dat dadelijk niemand meer voor onze club wilt spelen, of dat spelers bang worden een fout te maken en weer ieder balletje breed gaan geven? Schandalig!

Ik herhaal mijn woorden nog maar eens, wat dat betreft ben ik even creatief als vp.
Vind ik leuk
2cents +57669
maandag 12 maart 2018 om 07:53
Ziyech rot op kwam van de Heerenveen aanhang volgens mij.

Er blijft echt haat liefde in de vakken rondom Ziyech, maar die fluiten bij ieder balcontact van die jongen mogen een stadionverbod geven. Het zijn er ook maar een paar.

Het gefluit rondom die wissel kon ik totaal niet plaatsen. Kwam dat uit het uitvak omdat de wissel lang duurde?
Vind ik leuk
Garrie +3756
maandag 12 maart 2018 om 07:55
Mocht dat allemaal zo zijn dan zou mij dat geruststellen, maar ik ben er bang voor!
Vind ik leuk
Werner1913 +9517
maandag 12 maart 2018 om 08:07
Echt niet. Leidde zelfs tot vechtpartijtjes op de F-Side. In elk stadion heb je malloten die vinden dat ze spelers mogen uitfluiten, maar anders nooit hun mond opendoen. Alsof spelers beter gaan spelen na een hartverwarmend fluitconcert...
Vind ik leuk
2cents +57669
maandag 12 maart 2018 om 08:12
Op welk deel sloeg die echt niet?
Vind ik leuk
Jozef +40968
maandag 12 maart 2018 om 07:37
Dat fluiten viel wel mee hoor.

Ook bij ons zitten er idioten, dat is nu wel bewezen. Maar dat wisten we eigenlijk al wat langer.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 09:57
Idioten zitten overal. Helaas maar waar. Zelfs op dit forum zit het er vol mee!
Vind ik leuk
DrDeef +2360
maandag 12 maart 2018 om 07:40
"Het is een jongen van de club. Hij brengt Ajax altijd positief naar voren." Dat doet hij dus niet met zijn vaak overspannen, vervelende en onsportieve gedrag.
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
maandag 12 maart 2018 om 09:43
Gelukkig lopen er bij de andere clubs alleen maar lieverdjes he DrDeef? Gelukkig heeft Ajax tenminste 1 speler die daar wat tegenover kan zetten, houdt het tenminste nog een beetje eerlijk.
Vind ik leuk
DrDeef +2360
maandag 12 maart 2018 om 10:40
Bij elke club maar daar gaat het hier niet om. De Boer lult gewoon onzin.
Vind ik leuk
Morris +23324
maandag 12 maart 2018 om 07:42
nogmaals Veltman hoort niet uitgefloten te worden.
desondanks is de Boer zeer subjectief omdat hij een zwak heeft voor Veltman.
Is de Boer ook vergeten dat Veltman echt te kort komt voor Ajax. Dat hij slidings maakt op de verkeerde plek, onnodig kaarten pakt.
Alleen in de topwedstrijden is hij nuttig geweest door overdreven te vallen etc etc. Soms is dat nodig. Echter het kan ook totaal verkeerd uitpakken.
Vind ik leuk
Ruud40 +12879
maandag 12 maart 2018 om 07:47
Ben het met je eens dat Veltman normaal gesproken tekort komt voor Ajax, maar dat is relatief.
Met de selecties van de afgelopen 4 a 5 jaar kon ie prima mee hoor.
Het niveau van de selectie bij Ajax zakt gewoon elk seizoen een stukje verder en op een gegeven moment kan een Veltman het niveau gewoon aan.

+1 voor de Boer overigens dat hij durft te zeggen dat Veltman helemaal geen (goede) rechtsback is maar een CV. Zomaar een keuze van de heilig verklaarde trainer van vorig seizoen bekritiseren... dat is lef.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 07:47]
Vind ik leuk
Morris +23324
maandag 12 maart 2018 om 07:53
ik deel je mening rondom het niveau van Veltman. Door ervaring is hij nuttig maar juist van een ervaren speler verwacht je betere oplossingen.

Je laatste alinea deel ik niet. hoezo lef? dus niemand mag tegen Bosz zijn?
je kan het ook omdraaien. Met Sanchez was hij overbodig omdat Bosz een linksbenige speler ernaast wilde en daarachter de Ligt had. uit respect is hij verschoven en omdat hij aanvallend de beste back was. Hij heeft het niet onverdienstelijk gedaan.
Vind ik leuk
Hyena +30268
maandag 12 maart 2018 om 07:49
Volledig mee eens, waardeloos was het.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 08:10
Veltman uitfluiten is triest, maar dankzij zijn vele fouten spelen we niet meer Europees en staan we op 7 punten van PSV.
Vind ik leuk
Korm +38380
maandag 12 maart 2018 om 08:13
Ajax-supporters fluiten hun eigen spelers wel erg vaak uit...
Vind ik leuk
wattenstaafje +22746
maandag 12 maart 2018 om 08:19
Is ook een teleurstelling dat fluiten.
Vind ik leuk
hannes +350
maandag 12 maart 2018 om 08:37
Onbegrijpelijk dat ten Hag hem in liet vallen had van te voren kunnen weten dat er een fluitconcert kon komen, Veltman is niet mijn favoriet maar dit verdient hij niet
Vind ik leuk
Johnny020 +105
maandag 12 maart 2018 om 08:43
Veltman werd niet uitgefloten. Er werd gefloten omdat Ten Hag een verdediger wisselde voor een andere verdediger. Het ging helemaal niet om Veltman. Al die sensatiezoekers hier !!
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5935
maandag 12 maart 2018 om 09:11
Dit dus.
Ten Hag werd uitgefloten en niet Veltman.
Vreemde beslissingen sowieso van Ten Hag. Waarom Wöber wisselen voor Veltman? Waarom Younes belonen in de 90ste min?
Ziyech werd wel toegezongen en man of the match maar werd ook uitgefloten en ook Ziyech rot op hoorde je een enkele keer maar dat leek van de uitfans te komen. Desondanks waren er wat rellen bij de F-Side dus niet iedereen was het eens met het uitfluiten of man of the match van Ziyech. Dat is wel triest maar dat zijn helaas niet de meest intelligente "supporters"....
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 10:29
misschien had Wöber een blessure?
Vind ik leuk
renemar +640
maandag 12 maart 2018 om 08:49
Ben het met hem eens. Alleen idioten fluiten een jongen als Veltman uit. Speelt hij altijd goed, nee, maar dat doet niemand. Is een Ajacied en geeft iedere wedstrijd alles.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 11:20
mee eens. Ik vind dat dit teveel gebeurd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws