Update: Sky Sports grijpt in en stelt Carragher voorlopig op non-actief

    Update: Sky Sports grijpt in en stelt Carragher voorlopig op non-actief

    woensdag 14 maart 2018 om 12:02

    Jamie Carragher ligt onder vuur in Engeland. De veertigjarige analist van Sky Sports is negatief in het nieuws gekomen omdat hij spuugde naar een supporter en zijn veertienjarige dochter.

    Aanleiding was de 2-1 overwinning van Manchester United op Liverpool, zijn geliefde club. De supporter kwam Carragher op de weg tegen en herhaalde meerdere keren de uitslag van de wedstrijd. Carragher liet zich uit de tent lokken en spuugde in het gezicht van de man en het meisje, zo is te zien op beelden.

    De oud-voetballer heeft spijt van wat hij gedaan heeft en pakte zondagavond de telefoon om zijn excuses aan te bieden. "Het ging twee, drie keer door. Ik reed in eerste instantie gewoon weg, maar het bleef doorgaan. Ik verloor m'n zelfbeheersing. Ik had het niet moeten doen, maar ik vroeg me af wat een volwassen man aan het doen was met zijn dochter in de auto", citeren Engelse media Carragher.

    Carragher is analist van Sky Sports en is door zijn werkgever op het matje geroepen. "Het is onacceptabel gedrag en we zullen dit zeker met Jamie bespreken." Engelse media denken dat Carragher zijn baan op het spel heeft gezet met zijn actie.

    Update 12:36: Carragher is door het Deense TV3 geschorst voor zijn wangedrag. De voormalige Liverpool-verdediger zou dinsdagavond eigenlijk de Champions League-wedstrijd tussen Manchester United en Sevilla analyseren, maar is van de planning gehaald. Directeur Peter Norrelund wil Carragher echter nog niet ontslaan. "We gaan er met hem over praten. We willen eerst het verhaal uit de eerste hand vernemen, voordat er een beslissing wordt genomen", laat hij weten in een reactie aan The Sun.

    Update 14/3 12.02: Carragher verschijnt tot het einde van het seizoen niet meer als analist namens Sky Sports. De oud-verdediger is tot die tijd geschorst. Dat maakt het bedrijf woensdag bekend. Na afloop van het seizoen zal worden bekeken of Carragher überhaupt terugkeert in zijn rol. Dinsdag ging de voormalig international diep door het stof. Hij heeft zijn excuses aangeboden aan de familie die betrokken is bij het spuugincident

    Lees meer over:Premier League

    Plaats een reactie

    Barrybatsbak +1471
    maandag 12 maart 2018 om 08:13
    hahaha mooi
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5008
    maandag 12 maart 2018 om 14:02
    Dat was een flnke fluim zeg. Daar kan een lama nog een puntje aan zuigen.
    Vind ik leuk
    2cents +53884
    maandag 12 maart 2018 om 08:13
    Ontslaan. Enig mogelijke sanctie.
    Vind ik leuk
    The Genius +3034
    maandag 12 maart 2018 om 13:24
    altijd maar meteen ontslaan... waar is de tijd van een reprimande en publiekelijke excuses
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    maandag 12 maart 2018 om 14:21
    Gedraagt zich op twitter ook altijd als een eerste klas hooligan\twat.
    Dit verrast me totaal niet.

    Die gast heeft nog grotere Liverpool oogkleppen voor dan Swart's Ajax oogkleppen waarbij je bij Swart nog wel eens kan lachen als niet Ajacied maar deze gast.... die spoort echt niet.


    Hier moest ik dan wel weer om lachen...

    https://i.imgflip.com/267o91.jpg

    en

    https://s17.postimg.org/lf8qr6hzz/FB_IMG_1520859999397.jpg
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 14 maart 2018 om 20:40
    Frenk Rijkaard heeft ook nooit meer een club gehad na de fluim.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    maandag 12 maart 2018 om 08:14
    Best knap met die snelheid op hem en ze dochter spugen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:14
    Ja hoe lult hij zich hier uit..
    Vind ik leuk
    Hyena +28303
    maandag 12 maart 2018 om 08:24
    Dat wordt een ontslag neem ik aan. Zou meer dan terecht zijn ook. Als analist kan hij nu echt niet meer serieus worden genomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 13:14
    Waarom?
    Het voorval van Locadia is toch ook in de doofpot gestopt?
    Vind ik leuk
    The Iceman +7823
    maandag 12 maart 2018 om 08:31
    "In de gezicht"

    Really?

    Edit: Is aangepast
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2838
    maandag 12 maart 2018 om 08:37
    Onacceptabel van Carragher. Ontslag zou zeker op zijn plaats zijn.

    Erg kinderachtig om zo te reageren. De supporters in Old Trafford lieten zich niet uit de tent lokken. En reageerde zo: https://twitter.com/Oliver__Bond/status/972486690932740097?s=19
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11344
    maandag 12 maart 2018 om 08:38
    Ik denk dat Carragher echt ff door 't stof heen moet. Grondig z'n excuses aanbieden. Iedereen maakt fouten. Het is gewoon een erg beladen wedstrijd daar. Dat zie je aan alles. Ook hoe blij de supporters waren toen de scheidsrechter af floot.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2296
    maandag 12 maart 2018 om 09:23
    Uitlokken en nog het slachtoffer spelen. Wat voor een lul ben je dan.
    Vind ik leuk
    psYchovic +864
    maandag 12 maart 2018 om 09:40
    Naast het feit dat het niet heel slim is van Carragher, was dit ook mijn gedachte. Heeft die man echt niks beters te doen dan als een gekke paparazzi achter een celebrity aan te gaan rijden? Vervolgens het slachtoffer gaan spelen omdat er een beetje speeksel in zijn auto terecht komt.

    Zulke mede United fans hoef ik niet, watjes.
    Vind ik leuk
    3Bier +7705
    woensdag 14 maart 2018 om 12:42
    Die man roept heej Jamie, 2-1 2-1 2-1 hahaha.
    Als je daar als publiek persoon niet tegen kan dan ben je echt een fucking loser. Komop zeg.
    Uiteraard kinderachtig van die United supporter maar daar moet je echt bovenstaan.
    Dan kan ik elke maandagochtend na een nederlaag van Ajax de helft van mijn collega's onder rochelen. Lijkt me ook vermoeiend...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 19:36
    Precies..
    Vind ik leuk
    plein19 +1699
    maandag 12 maart 2018 om 09:41
    Spugen is ranzig. Maar hij spuugt vanuit de andere auto niet in het gezicht van het meisje. Ook een lekkere pa die zelf aan de achterkant zit.
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    maandag 12 maart 2018 om 10:33
    Ik heb wel ergere dingen gezien dan dit. Niet alleen op het veld maar ook buiten het veld. Dit is niet accaptabel en hij had zijn kalmte moeten bewaren maar waarom zou je iemand speciaal volgen om hem belachelijk te maken. Dan ben je net zo zielig. Mensen die zeggen dat hij gearresteerd moet worden zeggen dat erg simpel. Ik kan er zeker van zijn dat iedereen wel eens een keer zo iets heeft gedaan uit frustratie. Ik zie britten regelmatig als ze op vakantie zijn. Dan zijn ze heel vaak erg asociale mensen. Vooral de kinderen. Die kunnen met leeftijd van 3 al vloeken als Gordon ramsey. Hoe vaak zouden andere spelers of trainers wel niet gearresteerd moeten worden als dit al gelijk een gevangenisstraf is. Een berisping sowieso en hij zal op zijn kop krijgen maar ik heb ergere dingen gezien. Om maar een suarez en balotelli te noemen bijvoorveeld. Zouden dit soort spelers ook naar de gevangenis moeten? Waarschijnlijk niet. Zoals ik al zei iedereen heeft zoiets vast en zeker al wel een keer gedaan. Is niet goed maar mensen maken fouten. Ik jij hij iedereen maakt ze. Het wordt ongelooflijk uitvergroot omdat hij bekend is. Ik zie regelmatig op facebook enzo veel ergere vergrijpen van de normale mens waar niks aan wordt gedaan. De intentie van de man was om te etteren als zielige voetbalsupporter en daarna de onschuldige spelen. In mijn opinie beiden even zielig, maar reactie was te snappen. Als je een kat te lang irriteert gaat hij ook krabben. Zoals ik al zei beter aandacht spenderen aan ergere vergrijpen dan dit.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23633
    maandag 12 maart 2018 om 12:50
    Haha mooi dat hij gepakt is. Altijd een ontzettende zeiker op tv die gast. Blij dat hij even niet als analist hoeft aan te treden.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6527
    maandag 12 maart 2018 om 13:02
    Zijn alle drie chavs.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2908
    maandag 12 maart 2018 om 13:14
    Van mij betreft had die helemaal geen analist meer mogen zijn. Schandalige actie en zeker niet dit platform waardig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    Stewie89 +524
    maandag 12 maart 2018 om 13:19
    Iemand al filmend uitdagen, ja dan snap ik dat iemand uit zijn vel springt. Hoe slim de actie ook is.
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    maandag 12 maart 2018 om 14:14
    Als dit echt officieel wordt aangepakt dan moet de man ook aangepakt worden voor mobiel gebruiken tijdens het rijden wat verboden is daar. Kind was niet aan het filmen, tenminste daar leek het niet op vanuit de positie van de camera. Volgens de wet zou de man nu 6 strafpunten moeten krijgen plus 200 pond boete. Wordt waarschijnlijk niet gedaan maar als dat wel het geval dan is dat best wel veel geld om een beetje banter uit te delen. Man dacht waarschijnlijk niet na en wilde grappig zijn. Ik heb zijn reactie ook gelezen en hij zegt dat hij zich bekommert om zijn dochter enzo. Als dat zo was dan doe je zoiets niet in ieder geval. Dit zijn geen voetbalsupporters meer. Het is gewoon triest dat "liefde voor ee club en haat voor de rivaal" boven het spel zelf gaat. Dat is niet alleen in engeland zo tussen man u en liverpool of andere rivaliteiten zoals barca real madrid. Celtic/rangers en ook onze eigen ajax feyenoord. In plaats van op een normale manier te genieten van het spel zelf en een mooie wedstrijd moet er altijd dit soort verbale onzin gedaan worden. Ik ben zelf niet voor eem bepaalde club dus daarom kan ik ook heel simpel zeggen als een club slecht of goed speelde. Betekent niet dat ik een hater ben, maar gewoon iets wat ik vind. De ene keer gaat het goed de andere keer fout maar dit soort kinderachtige uitingen naar elkaar heeft niks met de sport te maken en mensen die zeggen dat een beetje banter, lees pesten/plagen, toegestaan is heeft niet zijn volle hart voor het voetbalspel zelf. Een echte genieter kan zonder problemen naar elke wedstrijd zonder problemen. Maar ach voetbal is nou eenmaal iets wat tegenwoordig de meeste problemen veroorzaakt tussen supporters van een club en dat zal waarschijnlijk niet snel veranderen. Hoop is echter altijd aanwrzig
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:29
    Je bent er maar druk mee, Eltigras.
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    maandag 12 maart 2018 om 14:42
    Als je in een hotel zit met allemaal Engelsen die niks beters te doen hebben dan dit soort strijd dan moet je toch soms even je stoom kwijt xD. Ik kan niet echt uitvallen tegen mijn gasten :p
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1289
    maandag 12 maart 2018 om 18:52
    Eerste reactie van me was: zo’n idioot moeten ze ontslaan. Dat denk ik nog steeds, maar je vraagt je toch ook af wat een volwassen man bezielt om iemand op deze manier uit zijn tent te lokken, met zijn dochter notabene. Het lijkt een beetje het reactiesysteem van VP ;-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29758
    woensdag 14 maart 2018 om 12:27
    Ach jamie.

    Bij de llama's solliciteren :D
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +139
    woensdag 14 maart 2018 om 12:27
    non-actief?
    Ontslaan die mafkees.
    Als ik een dochter had gehad en hij had het bij haar gedaan dan had ik letterlijk ze kop eraf getrokken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 12:58
    Frankie "Rudy Voller" Rijkaart....
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 14 maart 2018 om 20:37
    Gat in de markt, met een cameraploeg spelers stalken en afzeiken als ze verloren hebben. Levert mooie treiter-TV op.
    Is vast een zender die dat wil laten zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Sky Sports grijpt in en stelt Carragher voorlopig op non-actief