'Ajax wil negentienvoudig Mexicaans international: scouts in Mexico op de tribune'

'Ajax wil negentienvoudig Mexicaans international: scouts in Mexico op de tribune'

Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 11:27ma 12-03-2018 om 11:27

Ajax lijkt een Mexicaanse versterking op het oog te hebben. De Amsterdammers zijn volgens lokale media bezig om de 23-jarige middenvelder Jesus Gallardo te scouten.

De negentienvoudig Mexicaans international staat onder contract bij UNAM Pumas, dat zondag thuis onderuit ging tegen Toluca. Volgens Mexicaanse media zaten er tijdens die wedstrijd Ajax-scouts op de tribune. Naar verluidt wil Ajax zakendoen vóórdat het WK in Rusland begint: Gallardo zou zichzelf daar in de kijker kunnen spelen en zijn eigen marktwaarde kunnen opdrijven.

Het is zeker niet de eerste keer dat Ajax rondkijkt in Latijns-Amerika. Sinds Henk Veldmate in Amsterdam actief is als scout, hebben vijf spelers de Atlantische oceaan overgestoken om in Amsterdam te voetballen: Davinson Sánchez, Mateo Cassierra, David Neres, Luis Orejuela en Nicolás Tagliafico.

Plaats een reactie

Doe dan! +6350
maandag 12 maart 2018 om 11:38
Goeie zaak, goeie speler.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 12 maart 2018 om 11:39
Ze willen hem, volgens deze tekst, ook beslist voor de WK inlijven. Dat zal met de vraagprijs nu en die van na de WK te maken hebben? Heeft Mexico zich geplaatst?
Vind ik leuk
Doe dan! +6350
maandag 12 maart 2018 om 11:48
Zeker
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 11:48
Mexico heeft zich inderdaad geplaatst, heeft er dus alles mee te maken dat Ajax bang is dat zijn vraagprijs stijgt
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 12 maart 2018 om 11:52
Dat bedoel ik en dat zien ze ook goed. Derhalve zullen ze gewoon moeten wachten tot na het WK vermoed ik, niet omdat ik Ajax deze speler misgun, integendeel. Maar wat bij Ajax werkt zal ook bij Unam Pumas werken. Ik wens de club succes in de pogingen en we zien wat er uit zal komen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43398
maandag 12 maart 2018 om 12:03
Onzin. Spelerswaardes stijgen helemaal niet na een WK. Alleen uitblinkers. Net zoals falers dalen in prijs. Kan dus alle kanten op.

Ajax zal uitgaan van voorrondes. En wil dus op tijd de selectie rond hebben. Das het uitgangspunt na het debacle van voorgaande jaren.
Vind ik leuk
RtdDub +13295
maandag 12 maart 2018 om 12:08
Goed punt.
Vrees alleen dat wanneer deze speler inderdaad naar de wk gaat dat ie dan je voorrondes niet speelt.
Zouden ze zich beter kunnen focussen op spelers die geen wk spelen als dat een heel belangrijk punt is.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43398
maandag 12 maart 2018 om 12:12
Precies. Lijkt mij wel.
Vind ik leuk
RtdDub +13295
maandag 12 maart 2018 om 13:57
Moet overigens eerst nog maar eens geselecteerd worden deze man.
Was er niet bij op de confed cup, zijn meeste interlands zijn friendlies en daar willen ze in die contreien nog wel eens een hele selectie met alleen in eigen land actieve spelers voor oproepen.
Ook wel een paar Wk kwal gespeeld maar een zekerheidje voor de wk lijkt ie niet.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 11:41
Prachtig! En als blijkt dat hij niet goed genoeg is kan hij altijd Viergever nog achterna!
Vind ik leuk
Jelmer038 +225
maandag 12 maart 2018 om 11:41
Kijk eerst eens effe wat er in Nederland (desnoods Europa) te halen valt, lopen genoeg jongens rond met veel talent.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 12 maart 2018 om 11:54
Vertel, waar?
Vind ik leuk
Jelmer038 +225
maandag 12 maart 2018 om 19:22
Labyad, Thomas, Mount, Foor, Midtsjø en nog velen in de rest van Europa...
Vind ik leuk
zwollie +9751
maandag 12 maart 2018 om 11:43
Als hij maar niet zo’n duikelaar als lozanootje is.
Vind ik leuk
kees ee +1055
maandag 12 maart 2018 om 11:45
. . . en ook alweer het grootste talent van de wereld ??
Vind ik leuk
RtdDub +13295
maandag 12 maart 2018 om 11:46
Als iemand 19voudig Mexicaans international is, scout je hem dan?

Groningen scoutte Suarez. Had niemand ooit nog van gehoord. Dat is scouten volgens mij.
In een 19-voudig international heb je interesse, kan je lastig een ontdekking van je scout noemen.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 11:50
Maar je moet hem toch scouten voordat je hem aantrekt..
Vind ik leuk
RtdDub +13295
maandag 12 maart 2018 om 12:02
Ik snap je punt maar ik heb al een voorbeeld gegeven wat ik scouten vind. Iemand echt ontdekken.

Deze gast is al 2 jaar Mexicaans international. Kan je lastig een ontdekking noemen van je scoutingsapparaat.

Pumas is niet een klein lullig clubje in de 2de divisie van Mexico ofzo. Als je "scouting" afdeling niet regelmatig wedstrijden van zo'n club ziet, zeker als je je lijkt te focussen op midden en zuid amerika, hebben ze iets niet goed gedaan.

Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 11:52
Jesus weer een middenvelder
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 11:56
Overmars weer een workshop gehad in Eindhoven??
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23015
maandag 12 maart 2018 om 12:00
Bezig om hem te scouten? huh...
Vind ik leuk
Arbee +2608
maandag 12 maart 2018 om 12:03
Is die gozer net zo snel als de Lamborghini waarmee hij zijn naam deelt?
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 12 maart 2018 om 12:10
Commercieel errug interessant met goedkope Tacco's op de tribunes, soort goedkopere versie van het Tunnel effect
Vind ik leuk
Vak422 +556
maandag 12 maart 2018 om 12:27
Wat zit dat stadion vol op die foto ;)
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 13:09
Weer een middenvelder. Daar kunnen ze een heel elftal mee opstellen. En wat ze hebben is al van niveau.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 13:54
Wakker worden Brands, dit is jullie gebied toch?!
Vind ik leuk
Maan88 +6426
maandag 12 maart 2018 om 14:22
PSV had ook al interesse in hem. Schijnen zelfs al ver te zijn qua onderhandeling. Evenals een Duitse club. Maar overmars zal er wel oren van hebben gekregen.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 15:14
Wat een koop zieke club
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 17:42
En weer een Ajacied uit de eigen opleiding eruit!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws