Schaamte na vernedering: 'Geen topclub verliest met 5-0 van één van de onderste'

    Schaamte na vernedering: 'Geen topclub verliest met 5-0 van één van de onderste'

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 13:29ma 12-03-2018 om 13:29

    Willy en René van de Kerkhof hebben bijna geen woorden voor de dramatische nederlaag van PSV tegen Willem II (5-0). De clubiconen halen hard uit naar de ploeg van coach Phillip Cocu.

    "Eigenlijk zou ik nu moeten zeggen: ik schaam me diep en dan zou ik de telefoon erop moeten gooien", zegt Willy tegen Omroep Brabant. "Kijk, dat je een keer verliest, dat kan gebeuren. Maar niet met 5-0 van een club in het rechterrijtje. Geen enkele topclub verliest met 5-0 van één van de onderste teams."

    Ook broer René schaamt zich voor PSV. "Het was gewoon een drama. De achterhoede waarvan wij dachten dat het weer aardig begon te lopen, was een drama. Heel PSV speelde schandalig slecht." Volgens Willy had het alles te maken met de mentaliteit en inzet. "Als je zag hoe Willem II erop vloog. We lieten ze in hun spel komen en je ziet wat ervan gekomen is."

    De broers hopen dat PSV zich zaterdag revancheert tegen VVV-Venlo. "Ik denk dat PSV de zeven punten voorsprong goed gaat verdedigen", aldus René. "Ik heb er alle vertrouwen in dat aankomende zaterdag weer een glanzend PSV op het veld staat."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Ligt de titelstrijd weer open door de afstraffing van PSV?

    (2283 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +173975
    maandag 12 maart 2018 om 13:39
    Daar zit geen woord frans bij
    Vind ik leuk
    Spiegel +10076
    maandag 12 maart 2018 om 13:39
    Oui oui baguette
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    maandag 12 maart 2018 om 13:40
    avec fromage
    Vind ik leuk
    Spiegel +10076
    maandag 12 maart 2018 om 13:41
    Ik kwam nooit verder dan:
    Je m’appelle frikandel.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8335
    maandag 12 maart 2018 om 22:36
    Glanzend Psv?
    Waar haalt ie het vandaan?
    Nog nooit gezien.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10076
    maandag 12 maart 2018 om 22:42
    Waarom zeg je dat in reactie op mij?
    Vind ik leuk
    guusje +1197
    maandag 12 maart 2018 om 14:01
    o mon dieu, le deux cimetière's
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26590
    maandag 12 maart 2018 om 14:20
    " Ik hoop dat psv zich tegen Venlo revancheert "....man, VVV had psv op geen slechter moment kunnen treffen. Die gaan door de gehaktmolen. 3-0 bij de rust. eindstand 4 -0 of 5-0.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 12 maart 2018 om 14:26
    In corners misschien.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26590
    maandag 12 maart 2018 om 15:03
    ik spreek je zaterdagavond om 21.40....
    Vind ik leuk
    baboushka +1416
    maandag 12 maart 2018 om 15:02
    Idd voor vvv niet het ideale scenario dit weekend.
    Vind ik leuk
    Laliga +2230
    maandag 12 maart 2018 om 16:05
    Precies zo werkt het meestal wel , al zag je toen bij feyenoord 7 op rij dat het ook anders kan haha
    Vind ik leuk
    MeAgain +6504
    maandag 12 maart 2018 om 19:45
    PSV had ook pech dat Willem 2 nu net afgelopen weekend zo vel was. En ze speelden goed. Weet zeker dat als Willem 2 elke week dit kon opbrengen dat ze dan niet tegen degradatie zaten te vechten.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3370
    maandag 12 maart 2018 om 21:59
    Dan speelde ze waarschijnlijk Europees voetbal..
    Vind ik leuk
    MeAgain +6504
    maandag 12 maart 2018 om 22:38
    Volgend seizoen dan
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:41
    Ze zeggen wel veel voor iemand die geen woorden meer heeft.
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    maandag 12 maart 2018 om 13:41
    Hahahaha die laatste zin.... VP dit klopt niet hoor volgens mij moet glanzend met lucky worden omgewisseld
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4776
    maandag 12 maart 2018 om 15:42
    Met mij? :?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    maandag 12 maart 2018 om 13:42
    Geen van de 2 die hoopt dat Willem II gaat degraderen?
    Dan kun je dit interview niet serieus nemen hoor.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14981
    maandag 12 maart 2018 om 13:51
    Niet iedereen is beswart met dat virus
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2986
    maandag 12 maart 2018 om 13:46
    Geen enkele topclub speelt zulk schijtbakkenvoetbal als PSV, die zepert zat eraan te komen.
    Vind ik leuk
    elmoo +706
    maandag 12 maart 2018 om 13:53
    Doen het toch beter als feyenoord
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2986
    maandag 12 maart 2018 om 14:02
    Dat is ook niet zo heel moeilijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    maandag 12 maart 2018 om 13:50
    De laatste opmerking van rene (helaas niet meegenomen in dit topic ) zijn de mooiste.........
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:53
    Een glanzend psv? Nog niet gezien dit seizoen??
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    maandag 12 maart 2018 om 13:54
    over 2 weken wel......
    Vind ik leuk
    guusje +1197
    maandag 12 maart 2018 om 14:03
    sukkel, dan is het interland weekend!!!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173975
    maandag 12 maart 2018 om 14:06
    juist daarom....
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:04
    Je bedoeld Ajax thuis? Hoop het, lang geleden dat ik een 'glanzende topper' gezien heb in Nederland
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:54
    PSV-Wageningen 1-6 (21-12-1977)
    https://www.youtube.com/watch?v=xtjCxKo2Q8U
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4776
    maandag 12 maart 2018 om 15:43
    Was wel bekerwedstrijd :)
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 12 maart 2018 om 13:58
    Iedereen ziet dat PSV bij lange na niet de beste club van Nederland is. Ze hebben misschien 2 fatsoenlijke wedstrijden gespeeld en verder alle punten met alle moeite van de wereld bij elkaar gesprokkeld. In Amsterdam ook volledig van van de mat gespeeld en nog durven zeggen dat ze de beste ploeg van Nederland zijn. 5-0 van Willem 2 verliezen, wat een grap dat ploegje.
    Vind ik leuk
    elmoo +706
    maandag 12 maart 2018 om 14:05
    Tja staan wel boven aan hoe met je dat dan noemen?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 12 maart 2018 om 14:24
    Matchfixing.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +650
    maandag 12 maart 2018 om 14:28
    Veel ajaxieden zitten nu wel grappig te doen. Maar in de wedstrijd in tilburg mochten ze onana op de bloten knieen bedanken dat het geen 2-0 werd. Een minuut later is het 1-1. Zonder die redding had ook ajax verloren! En dat was nog onder leiding van vd looi. Dus nog schandaliger ;)
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 12 maart 2018 om 14:35
    Wat praat jij nou weer raar? Een wedstrijd duurt 90 minuten en Ajax heeft gewoon met 1-3 gewonnen daar. Rare logica heb jij, 2-0 verliezen is volgens jou schandaliger dan 5-0? Raar mannetje.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +650
    maandag 12 maart 2018 om 14:39
    Oke, zal het anders zeggen.. ook ajax speelde belachelijk slecht bij ons. Vergelijkbaar met psv afgelopen zaterdag. Alleen had ajax toen het geluk wat ze in eindhoven meestal hebben. Maar ook ajax had met gemak van ons kunnen verliezen.

    Raar he?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 12 maart 2018 om 15:01
    Haha Ajax was idd matig maar alsnog veruit de betere ploeg toen. Gewoon dik verdiende overwinning. Onana pakte idd een bal maar daarom staat hij er toch?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:06
    Ajax en geluk, dat mag je helemaal niet zeggen Sooike. Ook al is het gruwelijk waar.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 12 maart 2018 om 14:39
    Haha, zielig hoor. Die 4x onder de Boer was ook niet goed, maar toch kampioen. Dus wel de beste, net zoals PSV dit jaar
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 12 maart 2018 om 15:03
    PSV heeft de meeste punten, meer niet.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 12 maart 2018 om 16:37
    Gelukkig gaat het daarom
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:05
    Zoontje, wie heeft er dan beter gespeeld?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:01
    Is waarschijnlijk juist een inspiratie om de resteerende wedstrijden er vol voor te gaan.
    Kijk naar feyenoord gisteren, wat een verschil.

    Ik denk dat deze wake-up call beter met 5-0 verloren kan worden dan met een 1-0 etje.
    Lullig maar ze zijn nu weer wakker in eindhoven!.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 12 maart 2018 om 14:40
    Precies
    Vind ik leuk
    Futjebal +2270
    maandag 12 maart 2018 om 14:05
    Als er iemand een grap is ben jij het wel..inteeltgezichtje..tenminste als je , zoals je zelf zegt, een zoon van je oma bent
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 12 maart 2018 om 14:37
    Au au niet zo schelden! Haha ga knikkeren man, peutertje.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 12 maart 2018 om 14:05
    Kampioen van de armoede.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14981
    maandag 12 maart 2018 om 14:42
    Ook mooi, tweede van de armoede.
    Da's nog erger hahahahaha
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:07
    Of 3e
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:06
    Ook de selectie van Willem II moet zich doodschamen, Nu kan het ineens wel?
    Vind ik leuk
    guusje +1197
    maandag 12 maart 2018 om 14:08
    inderdaad. en dat het er maar 5 waren tegen zo'n zwakke en zwalkende tegenstander..............
    Vind ik leuk
    Eltigras +46
    maandag 12 maart 2018 om 14:26
    Zo nu en dan gebeurt dit een keer. Mensen noemen het een schande enzo maar dit soort uitvliegers maakt de competitie want in spanje frankrijk en duitsland zul je dit nooit zien. Dat maakt de eredivisie ook interessant om te volgen in mijn opinie :)
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1466
    maandag 12 maart 2018 om 14:27
    Weer een glanzend PSV?
    Men wordt een jaartje ouder
    Vind ik leuk
    Butsbal +14981
    maandag 12 maart 2018 om 14:43
    Waarschijnlijk een glans in zn brilglas
    Vind ik leuk
    De Hout +1763
    maandag 12 maart 2018 om 14:54
    @VP ondersten (n). Meervoud hè.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4236
    maandag 12 maart 2018 om 15:01
    Psv is geen topclub, Willem 2 aan de andere kant wel.
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +246
    maandag 12 maart 2018 om 16:19
    Toch zal PSV kampioen worden....Hoop ik
    Vind ik leuk
    hoebie60 +135
    maandag 12 maart 2018 om 18:15
    Ja puk en muk, das een inkoppertje, psv zal nooit een echte top club worden, mooie woorden broertjes
    Vind ik leuk
    Mari +10200
    maandag 12 maart 2018 om 19:41
    Ach, wat een ophef. Kan een keer gebeuren.
    Het ergste vind ik de overdreven reactie van Cocu. Het team speelt het gehele jaar boven zijn kunnen. Zij houden een ding voor ogen: winnen. Hoe maakt niet uit Al worden ze met de grond gelijk gemaakt. Ze blijven achter hun trainer staan. En diezelfde ongeschoren jandoedel gaat in het openbaar zijn team afvallen. Dat doe je in de kleedkamer jongen. Niet in de pers.
    Ga je schamen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws