Gullit niet eens met Ten Hag-keuze: 'Hij heeft nog veel tijd nodig voor zichzelf'

    Gullit niet eens met Ten Hag-keuze: 'Hij heeft nog veel tijd nodig voor zichzelf'

    maandag 12 maart 2018 om 18:07

    Ruud Gullit zet zijn vraagtekens bij Matthijs de Ligt als aanvoerder van Ajax. Aanvoerder Joël Veltman werd gepasseerd tegen sc Heerenveen, waardoor De Ligt (18) de aanvoerdersband mocht dragen. Gullit vindt De Ligt nog te jong.

    "Hij heeft nog heel veel tijd nodig voor zichzelf. Hij kan nu nog niet denken voor het elftal", zegt Gullit bij Rondo van Ziggo Sport. "Het zou makkelijker zijn om voor iemand te kiezen met ervaring, of die ouder is. Hij heeft vorig jaar een moeilijk seizoen gehad, met een aantal fouten. Het is een heel goede voetballer, die zich gewoon moet ontwikkelen."

    Presentator Bas van Veenendaal vraagt zich af of Ten Hag bewust voor De Ligt als aanvoerder gekozen heeft, omdat de jonge Ajacied zaterdag in De Telegraaf zei dat zijn Ajax-toekomst gedeeltelijk afhangt van of de Amsterdammers zich plaatsen voor Europees voetbal of niet. Dat De Ligt nu dan aanvoerder is geworden, zou een 'zoethoudertje' kunnen zijn van Ten Hag, in de hoop dat hij blijft.

    Wim Kieft reageert: "Een zoethoudertje van Ajax? Zo werkt dat helemaal niet. Ik vind het allemaal maar symbolisch. Wat kan mij het nou schelen dat hij aanvoerder is. Wat gaat hij nou doen? Hij is nog lang niet in de positie om echt een meerwaarde te zijn en overwicht te hebben."

    Poll

    Stelling: De Ligt is te jong om aanvoerder te zijn

    (972 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 18:14
    Zoethoudertje niet. De Ligt is gewoon een natuurlijke leider. Daar straalt echt een passie vanaf. Ook met de omgang met supporters. En komt ook goed over voor de camera. Betere aanvoerder dan Veltman iig. Die komt zo onzeker over af en toe
    Vind ik leuk
    Nova +1355
    maandag 12 maart 2018 om 18:14
    Alles is beter dan Veltman als aanvoerder.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10558
    maandag 12 maart 2018 om 18:15
    Dijksieeee
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:06
    Younes
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9379
    maandag 12 maart 2018 om 18:14
    Younes was logischer geweest, als beloning voor zijn goede trainingen..
    Vind ik leuk
    R2 +4835
    maandag 12 maart 2018 om 20:48
    Invallen in de 90ste minuut en dan de band van De Ligt overnemen, is het ideale scenario om Younes te belonen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9379
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:16
    Denk dat dat ook de reden is geweest dat Younes niet wilde invallen, hij wilde óók aanvoerder zijn...
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 18:18
    Ik denk dat hij de meest aangewezen persoon is in dit AJAX! Voor de verdere rest zie ik geen leider lopen! Liever heb je een iets ervarener lopen echt die moet ook leiderskwaliteiten hebben.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7409
    maandag 12 maart 2018 om 18:41
    VVV gaat minimaal een punt pakken tegen PSV
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 18:43
    Het is te hopen! Echter jullie zijn ook nog niet zomaar tegen Sparta gewonnen!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:49
    Ajax moet inderdaad gewoon elke wedstrijd als een finale gaan spelen.. dat is wel het minste dat je kan doen voor de supporters.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13319
    maandag 12 maart 2018 om 19:14
    Degradanten zijn einde seizoen vaak moeilijker dan middenmotor clubs,zie pec en den haag,daar is het er een heel eind klaar,w2 nac sparta twente vol in strijd,is moeilijk
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13319
    maandag 12 maart 2018 om 19:11
    Mooi want dan loopt psv puntje uit want Dickie wint met Sparta. Mooi toch
    Vind ik leuk
    Nashua +6673
    maandag 12 maart 2018 om 23:27
    Als dat gebeurt ligt het weer open maar dat scenario geloof ik niet in.
    Vind ik leuk
    remakil +4304
    maandag 12 maart 2018 om 18:23
    Blablabla... zei de man die een “fantastic game” riep op Insta en blablabla riep de man die dagelijks zijn neus poederde..

    Laat die wijsneuzen hun wijsheden voor zich houden, gezien het feit dat ze zelf niet zo wijs zijn, als ze denken te zijn.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 19:09
    Je wordt toch gek van die lui als Gullit, De Mos, Kieft, Driessen, Borst, De Mos, Maaskant en van Hanegem die altijd weer wat anders weten te lullen.
    Vind ik leuk
    remakil +4304
    maandag 12 maart 2018 om 19:35
    Gaat nog al...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18209
    maandag 12 maart 2018 om 18:26
    Niks mis mee. Beter is er sowieso niet..Ziyech niet, Schone niet, vd Beek misschien.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7409
    maandag 12 maart 2018 om 18:58
    De Ligt is een perfecte keuze, centrale verdediger van 18 jaar die speelt als iemand van 28. Geen wonder dat buitenlandse clubs bij Ajax scouten en niet bij PSV aangezien daar niets loopt wat enige waarde heeft voor een ploeg ook Lozano niet die teveel voor eigen roem strijdt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:40
    Ik zou onana aanvoerder maken ,is vaak de beste vd 11 en ouder dus meer ervaren.Een broekie van 18 bij ajax als aanvoerder is pure armoede.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7409
    maandag 12 maart 2018 om 19:29
    Armoe is geld verkwisten zoals van Geel dat bij Feyenoord doet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:40
    Onzin, Matthijs is klaar voor een grote club in een grote competitie.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 18:53
    De Ligt is de minst slechte optie om aanvoerder te zijn.
    Als Ziyech het is, dan krijgt hij bakken kritiek.
    Wober zou ook kunnen, maar de Ligt doet de toss en geeft 'n handje.
    Meer doet ie niet, verwacht niet dat hij de lijnen uitzet.
    De Ligt schijnt bij supporters erg veel krediet te hebben, dus de beste keuze.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18209
    maandag 12 maart 2018 om 19:09
    Wöber kan niet. Komt net bij Ajax om de hoek kijken, zou echt een schande zijn voor de rest Cookee.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 20:39
    Ja, dat is ook weer zo, ik keek meer naar type speler, verantwoordelijkheidsgevoel... maar je hebt wel gelijk.
    Toch wel tekenend dat er niemand anders voor in aanmerking komt.
    PSV zou Arias kunnen doen of Hendrikx of Ginkel of de Jong en Zoet. Is dat niet opvallend?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18209
    maandag 12 maart 2018 om 20:52
    Het zit toch opgesloten in iemands persoonlijkheid. De Ligt geeft je gewoon op je lazer, of je nu Ziyech heet of Schone.

    Ziyech heeft te weinig krediet, net als Veltman. Die heeft die band volgens mij op basis van sympathie gekregen maar is gewoon geen aanvoerder. Denk ook dat ie er meer last van had dan plezier.

    Schone gaat volgend seizoen veel minder spelen naar mijn idee en kan ook geen optie zijn, wellicht reserver aanvoerder alleen denk ik dat vd Beek dat eerder zal worden.

    Kortom, leiderschap moet gewoon in je zitten.

    Je kunt nog zo'n goede medewerker of voetballer zijn alleen is leiderschap een iets andere capaciteit. Dat moet je kunnen en willen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 22:03
    Ja, je afsluiter zegt alles, je moet het hebben.

    Maar de Ligt heeft vaak niet eens een tegenstander, als hij onder druk komt tegen een goede spits dan wil ik nog wel eens zien. Hij maakt nog wel eens foutjes. Maar omdat de supporters gek met hem zijn kan hij dat wel dragen, echter doe je dat vaker dan krijgt ie ook wat Veltman krijgt.
    Want ook Veltman was ooit onomstreden, al vond ik hem toen ook al onzeker tegen fysieke spitsen, dat heeft de Ligt ook.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7409
    maandag 12 maart 2018 om 19:33
    De Ligt is een gewone jongen die gemakkelijk benaderbaar is voor supporters waardoor de aaibaarheid ook groter is. Geeft zijn fouten toe en is altijd eerlijk over zijn eigen spel. Veltman loopt rond alsof hij onze lieve Heer is iets waar supporters niet van houden.

    Nouri had deze aaibaarheid ook en Frenkie de Jong ook daar houden mensen nu eenmaal van.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 21:13
    Jij kent die spelers vast beter dan ik. Maar ik vind Veltman op basis van wat ik gezien heb ook een correcte vent. Maar ze gaven Veltman een onmogelijke opdracht vind ik, hij draaide niet lekker en dan moet je met je toeter wel voor de camera, vergelijk maar met Luuk vorig seizoen bij PSV, das niet leuk he?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:54
    De Ligt moet gewoon sws nog lekker een jaartje bij Ajax blijven. Basisplek en aanvoerdersband op je 18e staat wel heel mooi op je CV. Dit wordt nog wat van zomer.
    Vind ik leuk
    Always PSV +6905
    maandag 12 maart 2018 om 19:02
    Zeker nog 2 jaar bij Ajax blijven. Hij moet laten zien dat hij in die tijd constant presteert. Zo denk ik ook over Bergwijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:13
    Ja precies, ik zou het persoonlijk en sportief gezien ook belachelijk vinden hoor als de Ligt deze zomer weg zou gaan. Constant presteren is zeker een punt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:02
    Volkomen eens.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14792
    maandag 12 maart 2018 om 18:55
    'T is toch een reden waarom Ajax niet bij de top kan horen. Kun je je voorstellen dat in het buitenland een achttienjarige als aanvoerder wordt aangewezen. In Engeland vonden ze Stevie G terug in 2003 al vreselijk vroeg aangewezen als aanvoerder. Was toen 23 en fan van de club. Achttien kan echt niet.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 19:10
    Ach dat is misschien zo. Maar hij oogt wel volwassen. Ik zou ook niet snel een 16-jarige op doel zetten en dat doen ze dan in Italie weer wel
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14792
    maandag 12 maart 2018 om 19:19
    Die is gewoon goed. Da's wat anders dan iemand een leider maken van een team.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 19:25
    Ja maar ook een hele verantwoordelijkheid om bij zo'n grote club op doel te staan. Denk dat hij wel even gebibbert heeft :)
    Vind ik leuk
    Niels92 +11044
    maandag 12 maart 2018 om 19:22
    Was jij dat op Twitter? Ik herkende de foto die jij toen als avatar hebt gebruikt ( kerstman ) op het Twitter account, waar je vroeg: Jetro a.u.b. kom terug man. Er speelt een demente back bij ons op links
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14792
    maandag 12 maart 2018 om 20:33
    Ja.

    Ik meen het overigens echt. Het gaat he-le-maal nergens over hoe Joshua Brenet speelt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Niels92 +11044
    maandag 12 maart 2018 om 20:34
    Oke :)
    Vind ik leuk
    aphex twin +980
    maandag 12 maart 2018 om 19:00
    Ik zet mijn vraagtekens bij Ruudje "kleedkamer" Gullit. Wie neemt deze man überhaupt nog serieus?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:23
    Hoezo neem je hem niet serieus, scoren in EK finale, Ballon D'or gewonnen,3 Championsleagues,eerste buitenlandse speler/ coach die een FA cup won,minder geslaagd als coach maar zeker iemand met recht van spreken.Was met v.Basten, Rijkaard, Baresi, Ancelotti, Maldini, Donadoni het Ac Milan dat Europa en de wereld regeerde,hij heeft zich als voetballer meer dan bewezen en dan mag je je mening geven.
    Vind ik leuk
    aphex twin +980
    maandag 12 maart 2018 om 20:01
    Allemaal gebaseerd op resultaat uit het verleden kerel, ik ga uit van het heden. Hij heeft zichzelf aardig belachelijk gemaakt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:56
    Wie niet?
    Vind ik leuk
    Markus80 +1887
    maandag 12 maart 2018 om 19:03
    Ja Ruud, je bent een goede voetballer geweest, maar nooit een trainer. Als je al meermaals hebt bewezen dat je een kuttrainer bent, wat heb je dan nog te melden als zogenaamde toptrainer? Wekelijks zeer weinig, zelfs als assistent bij Oranje.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:35
    In een goed draaiend team zou ik het een logischer keuze vinden,Gullit heeft wel een punt( hadden ook anderen kunnen zeggen)dat het wellicht beter zou zijn om zich op zijn eigen spel en ontwikkeling te richten,in deze fase van de competitie zou iemand met ervaring het team beter kunnen sturen,zou een voetballer die alles meegemaakt heeft daar niet zijn mening over mogen geven?en wat noem je een goede trainer, tussen v.Marwijk en V Bronckhorst zaten 18 jaar dus Feyenoord heeft 18 jaar lang slechte trainers gehad?En hoeveel titels heeft Dick Advocaat gewonnen? Peter Bosz,v.Basten en zo nog een paar meer.Na 4 jaar " lelijk voetbal met Ajax werd FdB 2 x snel ontslagen,is hij een goede of slechte trainer,zou hij nu niets meer mogen zeggen?
    Vind ik leuk
    Markus80 +1887
    woensdag 14 maart 2018 om 10:10
    Ja goed iedereen in Nederland is het er wel mee eens dat hij de beste speler is uit deze jonge lichting. Ja dat hadden anderen ook kunnen zeggen idd.In een goed draaiend team waar je invalt en de wedstrijd al gespeeld is dan is het niet zo moeilijk om te debuteren. Weer zo`n nutteloos punt van deze goeroe.

    Hij mag zijn mening geven, maar deze is ongefundeerd. Wat ik en anderen hier al zeggen, als speler top, als trainer niets gepresteerd. Hij wordt als trainer niet serieus genomen en terecht.

    Advocaat is vooral in het buitenland en als bondscoach werkzaam geweest en heeft in die periode ook beperkt gepresteerd. Daar heb je gelijk in.

    De Boer heeft het wel gedaan (vier titels idd) en ja bij Feyenoord is het een lange tijd niet goed geweest. Maar zou dat wellicht niet komen door de financiële situatie? Ze konden niemand kopen en hebben alles financieel alles voor elkaar nu. Heeft niets met trainers te maken, gewoon goed beleid.

    Wat wil je eigenlijk zeggen? Je baselt enkel onzin en beledigt mensen onnodig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:09
    Wel als eerste " buitenlandse speler/coach de FA cup gewonnen toen Chelsea niet de middelen had die het nu heeft.Kunnen er maar weinig zeggen.En iemand die tot Wereldvoetballer wordt verkozen mag altijd en overal wat zeggen of zijn mening geven,eerder nog dan vd Gijp of Derksen,Perez of zelfs Advocaat.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1887
    woensdag 14 maart 2018 om 10:14
    Nou die middelen hebben ze bij Chelsea zeker wel gehad en die hebben ze nog steeds met dank aan Abra.

    Ja heel knap om met zo`n budget na jaren een keer een cup te winnen. Hulde.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 20:36
    Ik weet niet hoelang jij het voetbal volgt maar dat was niet in de tijd dat Chelsea persé het sterkst was,over mensen beledigen ( zijn we goed in in Holland) gesproken,in alle andere landen wordt Gullit op handen gedragen,als ik dan zie hoe men hem hier afschildert ben ik nog mild en hoe bedoel je onzin,ik heb niets gezegd wat niet waar is,er zijn veel ( top) voetballers die trainer probeerden te zijn en gefaald hebben,die komen overal opdraven ( Verbeek,Been, Maaskant enz.)om hun mening te geven en daar luistert iedereen naar en iemand die echt iets voor het Nederlandse en wereldvoetbal betekent heeft zou niets meer mogen zeggen omdat JIJ vindt dat hij als trainer gefaald heeft dus geen verstand van voetbal heeft,dat is pas beledigen.Fijne avond.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Markus80 +1887
    donderdag 15 maart 2018 om 05:36
    Leuk dat je Gullit adoreert, maar wat heeft hij als trainer gepresteerd? Hij wordt op handen gedragen door zijn charisma, niet door zijn briljante prestaties. Waarom zit hij overigens niet bij Oranje als assistent. Omdat ze hem zo goed vonden?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 08:54
    Je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    Fr!ts +114
    maandag 12 maart 2018 om 19:07
    Toekomstige ajacied Schuurs draagt/droeg anders ook de aanvoerdersband. Leeftijd is dus geen issue.
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +194
    maandag 12 maart 2018 om 19:08
    Hij mag nog een paar 100 verkeerde keuzes maken, wil hij Gullit evenaren in het maken van verkeerde keuzes in het trainersvak..
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:41
    En ook 100 jaar door voetballen wil hij ooit bereiken wat Gullit als speler bereikt heeft, Wereldvoetballer, Championsleague,EK titel ( en scoren in de finale)dan mag hij foute keuzes maken als trainer,who cares hij weet meer van voetbal dan ons, opgeklommen via Haarlem, Feyenoord,PSV,Acmilan en dan Ballon D'or winnen, hoezo mag hij niet zijn mening geven.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +194
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:36
    Nogmaals, als voetballer TOP 3 van Nederland. Als trainer en analist TOB 3 van Nederland
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:01
    Daarom is het niet minder waar wat hij zegt,er zijn er meer die de Ligt te jong vinden in captain te zijn,dat is een mening,de tijd zal het leren Ik denk wel dat als Ajax geen kampioen wordt er flink wat zal veranderen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:28
    En hij maakte top keuzes als to trainer
    Vind ik leuk
    langeGek +256
    maandag 12 maart 2018 om 19:38
    De vraag is volgens mij niet of hij te jong is, de vraag is of de Ligt natuurlijk leiderschap in zich heeft. Wanneer ik die jongen hoor, hoor ik een jongen die slim is en kan praten. Hij staat ook op een positie in het veld waar hij iedereen behalve de keeper ziet en dus het overzicht heeft. Hij is ook degene die, wanneer Frenkie de Jong niet achterin speelt, het meest opbouwt. Qua positie, voetballend vermogen en intelligentie lijkt het me een compleet logische keuze. Qua natuurlijk leiderschap weet ik het niet.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:51
    De Ligt had vorig al de leiding over Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:01
    Imo is het een perfecte keuze. De Ligt is een 1 op de duizend generatie voetballers. Uniek zoals geen enkele andere voetballer uniek is. Speelt zo goed op zo’n jonge leeftijd. Enige gevaar is dat hij niet op de grond blijft met zijn voeten. Maar die kans acht ik extreem klein.
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +79
    maandag 12 maart 2018 om 20:11
    Toch 1 van de betere dus waarom niet was toch maar voor een wedstrijd. Leeftijd doet er wat mij betreft niet toe.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gullit niet eens met Ten Hag-keuze: 'Hij heeft nog veel tijd nodig voor zichzelf'