'Rijkaard bedankte voor Ajax; shortlist van drie werd afgewezen door directie'

    'Rijkaard bedankte voor Ajax; shortlist van drie werd afgewezen door directie'

    dinsdag 13 maart 2018 om 06:50

    Danny Blind was niet de eerste kandidaat van Ajax om plaats te nemen in de raad van commissarissen. Frank Rijkaard stond bovenaan de verlanglijst, meldt De Telegraaf.

    In gesprekken met de oud-speler van Ajax, AC Milan en Oranje werd duidelijk dat hij geen officiële functie meer wil bekleden. De rvc en bestuursraad stelden vervolgens een shortlist samen bestaande uit Henk ten Cate, Morten Olsen en Edo Ophof. Dat zorgde voor grote verbazing bij de directie van Ajax.

    In het geval van Al-Jazira-coach Ten Cate werd de afstand te groot geacht, Olsen zou te oud zijn en Ophof werd als te licht beoordeeld. Eerder was er door de rvc zelf, de bestuursraad én de directie ook al een streep gezet door de naam van Louis van Gaal, die als te dominant werd bestempeld. Op verzoek van de directie toverde rvc-voorzitter Leo van Wijk met Blind een konijn uit de hoge hoed.

    De ex-bondscoach werd aanvankelijk niet genoemd, omdat men ervan uitging dat die benoeming gevoelig zou liggen. In 2012 voerden Johan Cruijff en een grote groep oud-spelers een rechtszaak om de benoemingen van Van Gaal (algemeen directeur) en Blind (technisch directeur) tegen te houden.

    Volgens bestuursraad-lid Dick Schoenaker koesterde de legendarische nummer veertien echter geen wrok tegen Blind, die hij destijds zelfs voor Ajax probeerde te behouden. Wim Jonk en Dennis Bergkamp hadden in tegenstelling tot Cruijff, Edwin van der Sar en Marc Overmars wél onoverkomelijke problemen met Blind, maar zij zijn inmiddels vertrokken.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 07:03
    Scholletjes stromen overal mee.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9084
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:31
    Blind heeft zichzelf niet gekozen........En waarom hebben ze Blind gekozen? ( inclusief Overmars en v.d Sar ) omdat je die makkelijk alle kanten kunt op sturen.......Het tegendeel is dat het geval met van Gaal, dat noemen ze dan "te dominant" maar de waarheid is natuurlijk dat van Gaal te sterk is voor de slappe hap die er nu zit.
    Lekker veilig Blind nemen ( die eerst niet goed genoeg was !!! ) net zo slap als de rest en hebben ze niets te duchten.
    Waar Ajax vorderingen had kunnen maken gaan ze weer een stap achteruit .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 07:33]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:57
    Maar Blind is natuurlijk niks meer dan Van Gaals sock puppet.
    Vergelijk het met Denk in de Nederlandse politiek. Je ziet Koeeeeezoeeeee maar je hoort Erdogan.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9084
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:14
    Als Blind z'n voordeel kan doen is hij een ieders vriend.....
    Dus als v.d. Sar hem vraagt loyaal te zijn dan is hij dat, het volgzame type, moet ook wel anders hou je het met van Gaal niet lang uit.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:07
    Je zult toch in directie of RvC zitten en wél een mening hebben. Dan komt dit toch als een klap in je gezicht? Meteen opstappen maar, het gekonkel gaat gewoon door bij Ajax.

    Onder het mom van "maar hij scoorde de beslissende penalty tegen Grémio, dus hij is van onschatbare waarde voor Ajax". Zo kun je Tarek Oulida ook wel een directiefunctie geven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:48
    Ik ben een Feyenoorder maar blind was wel.een heel goedelibero....geen Koeman, maar hij was wel goed
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:22
    Vind je het gek,maar Blind denkt dat hij directeur voetbalzaken kan worden ,maar flappie en zakkenvuller zitten er ook nog en daar had hij geen erg in ,dan maar in de RVC ,trainer worden is ook geen optie teveel gefaald.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:43
    Je maakt je wel erg druk om de club waar je niet van houdt...

    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:02
    Het zijn allemaal de zelfde zakkenvullers.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:12
    Als bij PSV ja?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:03
    Dat zeg ik toch niet ,het zijn allemaal zakkenvullers ,als jij de kans kreeg ook Jozef.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:39
    Is er ook nog vitesse nieuws
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:47
    Blind precies de man die ze willen. Die gaat voor iedereen en alles in o2o met z'n kont omhoog..geen ruggegraat
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:56
    Lekker toch!
    Vind ik leuk
    Spunk +26
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:54
    Ik zou Olsen wel graag in rvc zien. Wat een onzin reden; te oud om commissaris te zijn? Vindt hem altijd praktisch en no-nonsense instelling hebben en heeft ook bepaalde neutraliteit, als Deen iets minder nauw betrokken Zodat hij noet meteen in een kamp toebedeeld kan worden, en wat frissere blik op de zaken kan geven. En ook een bulk voetbal knowhow.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:54
    Nog een blinde erbij daar. Allemaal ja knikkers. Doe je dat niet dan ben je een stooorzender en moet je eruit.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25503
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:01
    Van Gaal lijkt de aangewezen man voor de functie. Maar ze zitten duidelijk niet te wachten op hem..
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:05
    En hij zelf ook niet.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2507
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:21
    Rijkaard is intelligenter als heel die kliek daar in Adam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:57
    dan
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2507
    woensdag 14 maart 2018 om 11:14
    Op Ajax niveau communiceer ik als het om Ajax topics gaat.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:04
    En dat is ook niet de slimste.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23916
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:51
    Mooie vent die Rijkaard. Heeft jarenlang zijn sportieve en commerciële carrière op 1 gezet, maar nu besloten om zich volledig te richten op z'n gezin. En volgens mij is hij wel iemand die verstandig met z'n geld om gaat om voorlopig niet meer te hoeven werken ook.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1873
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:56
    Je zult maar onderdeel uitmaken van die organisatie zeg... Weet iemand hoe je de overtreffende trap van slangenkuil formuleert?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2470
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:08
    Uncle fester kuil;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:58
    Help eens.
    Vind ik leuk
    Mari +7755
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:09
    Door blijven zoeken Hiddink, Jan Mulder, Humberto Tan (heeft publiek en rechten gestudeerd, Tom van het Hek, er zijn tig goed gekwalificeerde personen. Je moet iemand van buiten het voetbal halen, bij voorkeur wel uit de sportwereld, maar geen noodzaak).
    Maar geen Blind, als je al weet dat het gevoelig ligt.
    ING: we hebben de publieke opinie onderschat
    Vind ik leuk
    HansVites +4622
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:31
    Zo steken ze bij deze warme club de beste voetballer ooit (Johan Cruijff) een mes in de rug.
    Die Blind is toch een schande voor het Nederlandse voetbal wat een enge man is dat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:59
    Wat heeft JC hier mee te maken. Of wil gewoon dom lullen.
    Vind ik leuk
    HansVites +4622
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:45
    Lees het bericht eens of heb je daar net zoveel moeite mee als met het schrijven?
    In het bericht staat o.a
    De ex-bondscoach werd aanvankelijk niet genoemd, omdat men ervan uitging dat die benoeming gevoelig zou liggen. In 2012 voerden Johan Cruijff en een grote groep oud-spelers een rechtszaak om de benoemingen van Van Gaal (algemeen directeur) en Blind (technisch directeur) tegen te houden.
    Vind ik leuk
    buddha +8443
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:14
    zou die gezopen hebben toen de foto genomen werd ?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:30
    Toen Blind stiekem met van Gaal door een achterdeurtje probeerde binnen te komen en Johan met zijn medestanders probeerde eruit te werken,heeft hij m.i. alle credits verspeeld om ooit nog een functie bij Ajax te bekleden. Weg met die vent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Rijkaard bedankte voor Ajax; shortlist van drie werd afgewezen door directie'