'Uitzonderlijke' situatie De Ligt bij Ajax: Maar die jongen ís ook uitzonderlijk

    'Uitzonderlijke' situatie De Ligt bij Ajax: "Maar die jongen ís ook uitzonderlijk"

    dinsdag 13 maart 2018 om 07:23

    Dat Matthijs de Ligt zondag aanvoerder van Ajax was in het thuisduel met sc Heerenveen, was volgens coach Erik ten Hag een keuze voor de toekomst. Mogelijk is het voor de achttienjarige verdediger ook een reden om langer in Amsterdam te blijven.

    "Matthijs heeft zijn carrièreplan al in zijn hoofd uitgestippeld. De vraag is alleen nog op welke termijn dat gaat gebeuren", reageert zaakwaarnemer en vertrouwenspersoon Barry Hulshoff in het Algemeen Dagblad. "Als B-junior was zijn doel om aanvoerder van Ajax te worden. Dat hij het nu is - ik weet niet voor hoe lang - maakt hem trots. Al denk ik niet dat hij zijn keuzes voor zijn voetbaltoekomst laat afhangen van het feit of hij aanvoerder is of niet."

    Hulshoff denkt dat De Ligt ondanks zijn jonge leeftijd rijp is voor de aanvoerdersband. Hij kreeg de afgelopen anderhalf jaar een spoedcursus prof worden. Zo richtte de verdediger zich weer op na zijn dramatische debuut in Oranje. "Daarom denk ik ook dat hij geestelijk en lichamelijk klaar is om aanvoerder te zijn. En over die verhoudingen met de oudere spelers in de selectie: Matthijs heeft een goed gevoel voor hiërarchie. Hij gaat de ervaren jongens echt de les niet lezen."

    Ook Sören Lerby, in de jaren tachtig aanvoerder van Ajax, vindt de keuze van Ten Hag niet zo gek. "Natuurlijk is het uitzonderlijk. Maar die jongen ís ook uitzonderlijk. Anders speel je niet op je zeventiende een Europa League-finale."

    Poll

    Moet De Ligt de nieuwe aanvoerder worden?

    (1158 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 07:28
    Als je dit stuk leest lijkt het net of er al een keuze voor het buitenland is gemaakt. Dat zou jammer zijn. Hij is jong. Moet nog veel leren. Als je nu al de aanvoerders band mag dragen word je daarvoor in de gelegenheid gesteld. Ik zou zeggen Mathijs pak die kans.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1506
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:31
    De volgende zaakwaarnemer die zo jong mogelijk wil cashen. Wordt het niet tijd dat de Uefa een diploma bedrijfskunde of iets dergelijks als eis gaat stellen om uberhaupt zaakwaarnemer te mogen worden.

    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:33
    Een goed idee. Alleen zal het helaas nooit gebeuren. Alles draait altijd om geld en niet meer om het spelletje.
    Vind ik leuk
    Ajax +633
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:32
    Onze aanvoerders (muv Veltman) worden de laatste jaren juist weggekocht. Verkoopclub!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:35
    Klopt. Het is een Europese opleidingsschool aan het worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:35
    Onder Blind zou hij al aanvoerder van Oranje zijn, zonder WK overigens
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:37
    Overschatte speler
    Vind ik leuk
    Jalapeno +722
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:40
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    benny-boys +344
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:17
    Hij is zeker al weer 90 miljoen waard in Amsterdam???
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:51
    Je bedoelt Lozano? Volgens onze Eindhovense vrienden is die al 120 waard
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:49
    Minstens.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3645
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:46
    Eens
    Vind ik leuk
    El Pibe +617
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:14
    Is het echt zo moeilijk voor sommige haat-baby’s om gewoon toe te geven dat én De Ligt én Lozano wel aardig kunnen ballen?
    Of hebben al deze infantielen gewoon echt geen kijk op het spelletje?
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3645
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:52
    Ik haat helemaal niemand. Ik ken de Ligt en/of Lozano niet persoonlijk. Heb niets tegen Ajax of PSV. Vind gewoon dat de Ligt teveel omhoog wordt geschreven. Dat maakt ons voetballand ook zo ziek. Kwaliteit is van minder belang dan de clubachtergrond. Zo’n Sanchez was echt goed. De Ligt niet maar dat wordt wel continue geroepen en nageblaat. Ja, stel dat een speler bij een andere club beter is of dat Ajax geen supertalenten heeft die zo naar Real Madrid zouden kunnen... stel je eens voor.... dat kan niet dus blijven we met oogkleppen op schreeuwen en hypen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    El Pibe +617
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:57
    Je vind jezelf dus objectief en bent van mening dat De Ligt niet veel is maar Lozano zou 120 miljoen waard zijn? Klinkt reëel... ik dacht dat De Ligt toch echt wel kon ballen en dat Lozano ietsje minder op zal gaan brengen maar ik zal wel schreeuwen en hypen (met oogkleppen op).
    Vind ik leuk
    Ryan82 +854
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:46
    Veel meningen over of hij aanvoerder ja of nee is gebaseerd op zijn rustige, lieve karakter. Maar een Schone, Siem de Jong, Huntelaar etc moeten nu luisteren naar een jongen van 18? Dit zorgt voor scheve gezichten in de selectie naar mijn mening. Niks ten nadele van De Ligt, maar meestal op basis van je leeftijd en ervaring wordt je aanvoerder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:58
    Ik hoop dat hij kan waarmaken wat een hoop fans zien in hem. Goede speler, maar wilt hij een topper worden moet hij snel weg om weer weerstand te krijgen.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:17
    De ligt, een erg groot talent met een goede kop op zijn romp. een echte aanwinst voor ajax en oranje. ik zou hem ook aanvoerder maken!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:51
    Sportief Korm!
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:18
    tja wie dit tegenspreken snappen werkelijk niks van voetbal :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:23
    Tja. dat ben ik wel met je eens! En ik denk dat hij nog veel en veel beter kan worden!

    Zo heb ik dat ook met Bergwijntje! Die moet ook nog een seizoentje blijven knallen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:29
    We hebben het hier over de toekomst van Oranje jongens. Deze man heeft het in zich om de verdediging jaren te dragen. Laten we hopen dat het er ook uitkomt allemaal ...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18775
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:01
    Zijn doel is bereikt om aanvoerder te worden, maar ik had ook gelezen dat hij niet weg wilde bij Ajax voordat hij kampioen is geworden. Nou moet er OF een Eindhovens drama voltrekken, OF De Ligt zal nog minstens één seizoen bij Ajax blijven. Of ook zijn woorden blijken net zo loos als die van zoveel voetballers.
    Vind ik leuk
    13 +10017
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:36
    Karsdorp heeft zich aan zijn woord gehouden:-)
    Vind ik leuk
    Hansdijk +396
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:23
    Omdat hij het redelijk doet tegen vooral het rechterrtijtje van de ED is hij uitzonderlijk? En wat betreft die EL-finale: een toernooi van iets en in die finale had Mathhijs net als ajax helemaal niets te vertellen. Zoveelste hype.
    Vind ik leuk
    Grijs +1174
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:41
    Vorig seizoen heeft De Ligt enorm op Sanchez kunnen leunen en sinds Sanchez weg is, is De Ligt niet echt meer getest. In Nederland is hij gewoon degelijk, maar daar zijn er wel meer van in Nederland

    Maar zoals ik vorige week al ergens zei: in Nederland kijken we naar de potentie van spelers. Niet naar hun daadwerkelijke kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:55
    Hij was de beste speler in de finale
    Vind ik leuk
    Hansdijk +396
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:46
    Ik vond Pogba beter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:51
    Ok misschien niet de beste maar minimaal bij de beste 3
    Vind ik leuk
    Hansdijk +396
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:07
    Je bedoelt waarschijnlijk de minst drie slechte aan de kant van ajax?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:14
    Nee van alle spelers die speelden in de finale
    Vind ik leuk
    Hansdijk +396
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:32
    Dan was je of blind, of dronken toen je keek. De Ligt bakte er helemaal niets van, verdedigend was alleen Sanchez redelijk de rest was k. Met als dieptepunt uiteraard Ziyech.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:41
    Hij was juist wel goed hij heeft 8 goede verdedeginde acties gemaakt tegen rashford, heb jij wel gekeken???
    Vind ik leuk
    Hansdijk +396
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:17
    Als je 8 acties maakt, ben je dan goed? Kluivert maakt wel meer acties, maar het rendement is bedroevend!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:20
    Ja
    Vind ik leuk