'Volgende Eredivisie-trainer vertrekt in de zomer: contract niet verlengd'

    'Volgende Eredivisie-trainer vertrekt in de zomer: contract niet verlengd'

    dinsdag 13 maart 2018 om 11:05

    Jurgen Streppel vertrekt na dit seizoen bij sc Heerenveen. Dat meldt de Leeuwarder Courant. De coach beschikt in Friesland over een aflopend contract, dat niet wordt verlengd.

    Heerenveen heeft nog geen opvolger gevonden voor de vertrekkende Streppel. De aanstaande breuk tussen club en trainer komt niet als verrassing. De resultaten onder Streppel vallen al tijden tegen en sinds afgelopen weekend staan de Friezen in het rechterrijtje. Wel heeft het nog uitzicht op deelname aan de play-offs.

    Streppel is sinds de zomer van 2016 coach bij Heerenveen. Hij is niet de eerste trainer die komende zomer op zoek gaat of moet gaan naar een nieuwe club. Henk Fraser vertrekt bij Vitesse, Mitchell van der Gaag bij Excelsior, John Stegeman bij Heracles Almelo, Dick Advocaat bij Sparta en Ernest Faber bij FC Groningen. Ook Erwin van de Looi kondigde zijn zomerse afscheid aan bij Willem II, maar hij is inmiddels al opgestapt.

    Plaats een reactie

    Abelvis +1189
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:09
    Daar zal geen supporter van Heerenveen rouwig om zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:09
    Dat klopt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:29
    Was niks, is niks, wordt niks.
    Vind ik leuk
    Fooligan +879
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:10
    Als ie maar niet terugkomt naar Tilburg :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:47
    Het zal mij de reet roesten waar Streppel zijn heil zoekt. Voor Heerenveen is het tijd voor vers bloed met op z'n minst een beetje tactisch benul.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:09
    Verstandige keuze van de directie.
    Streppel heeft gewoon ondermaats gepresteerd en heeft de verwachtingen niet waar kunnen maken. Prima kerel verder maar te licht bevonden als trainer.

    Bedankt voor bewezen diensten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19625
    woensdag 14 maart 2018 om 08:56
    Je mag verwachten dat Streppel zijn ploeg beter laat renderen, het beeld ontstond dit seizoen al gauw dat de een na de ander wegwil. Vanaf dat moment kunnen de meeste trainers de spelers niks meer leren, ze gaan bij aflopende contracten tegenwoordig al heel gauw weg.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +356
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:09
    Niet echt een schok.... ben ook niet gecharmeerd van Streppel..
    Vind ik leuk
    pico323 +5058
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:14
    wie wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:11
    Dit is geen nieuws toch, of was het nog niet officieel?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:17
    Vooralsnog was er geen beslissing genomen over te toekomst van Streppel dus het is wel degelijk nieuws.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:34
    Volgens mij is het niet door Heerenveen bevestigd en is het de Leeuwarder Courant die dit meldt. Ik hoop dat ze gelijk hebben, want je zou jezelf belachelijk maken door wel door te gaan met Streppel.

    Edit: Het is nu wel officieel.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2540
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:14
    Ik had zijn vertrek al een seizoen eerder verwacht. De tweede seizoenhelft van vorig seizoen sloeg werkelijk nergens op.
    Vind ik leuk
    pico323 +5058
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:15
    matige trainer, weet niet waarom ze hem, zo graag wilde hebben...
    Vind ik leuk
    remakil +4304
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:16
    Streppel wil je nergens hebben..
    Vind ik leuk
    Mari +5068
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:17
    Een goede trainer, helaas gaat het minder dan menigeen had gehoopt.
    Contract afgelopen, niet verlengd kan. Op een nette manier afscheid nemen van elkaar.
    Succes bij het vinden van een nieuwe baan.

    Commissaris bij Ajax? Geen kennis geen bezwaar
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:21
    Goeie keuze, tactisch onbenul.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13319
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:23
    Einde carrière Streppel,is TOTAAL waardeloze trainer. Hopelijk komt nergens meer aan de bak.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2307
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:24
    Kut! Weer niet ....
    Vind ik leuk
    pietprecies +1964
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:24
    Van de Looi is nog beschikbaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:27
    Nee, geen interesse.
    Vind ik leuk
    pietprecies +1964
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:43
    Ik snap dat hij geen interesse heeft idd, zo koud in het Noorden, dat wil hij niet nog een keer. ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:46
    Zo is dat. Hij kan beter verder zoeken in de JPL.
    Vind ik leuk
    Jafio +1031
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:29
    Ik zie mogelijkheden voor Verbeek hahaha !!
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13319
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:35
    Streppel,huilen is voor jou te LAAT
    Vind ik leuk
    Stuiterbal +584
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:35
    Ik ben blij met dit vertrek. Maar het is wel weer de zoveelste trainerswissel bij Heerenveen. Ik zie graag Erwin Koeman naar Heerenveen komen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +2862
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:35
    Ernest Faber is na dit seizoen vrij ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:40
    Misschien wordt Ten Hag nog aan dat lijstje toegevoegd...:-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:42
    Die trappen ze er echt niet uit hoor, dan is het meteen einde verhaal voor sar en overmars, zeker met blind als lid van de RvC straks
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:42
    Geen verrassing, volgende.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +1956
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:43
    ten hag zou mooi passen
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:50
    Hij past over 2 maanden precies in het profiel van cash en flappie dus streppeltje zou wel eens degene kunnen zijn die daar het proces voort moet gaan zetten.
    Vind ik leuk
    michelhx +2920
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:59
    De trainerscarrousel maakt overuren deze zomer!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25617
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:07
    Volgens mij komen er 10 buitenlandse trainers....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:04
    Mooi! Kan Van der Gaag het mooi overnemen volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:13
    Ik vind dit wel zo'n walgelijk mannetje, in z'n hele voorkomen en doen. Heeft een uitstraling alsof hij dagelijks de relativiteitstheorie verbeterd, maar bakt er echt geen pepernoot van. Brrr
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:20
    Het is een feestdag Streppel gaat weg.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4735
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:22
    Beter laat dan nooit, dit combineerde achteraf gewoon niet. Streppel zou het kunnen redden met een ijzersterke technische man naast hem. Op naar volgend seizoen. #COYBIWAB
    Vind ik leuk
    Speedy +350
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:40
    Op zich sta ik wel achter het aanvallende spel wat Streppel met Heerenveen wilde spelen. Alleen zit er al 2 jaar lang geen verbetering in. Dan heb je nog het waardeloze wisselbeleid tijdens de wedstrijden, iedere wedstrijd met een gewijzigde basis-elf beginnen, constant schuiven op het middenveld en het veeel te lang laten staan van Reza in de spits terwijl deze hopeloos uit vorm was. Dus al met al een prima keuze om niet met Streppel door te gaan.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21070
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:45
    Nou terug naar willem 2. Of excelsior.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 01:44
    Nee dank u =]
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:47
    Vertrekken er inderdaad genoeg als je dat rijtje ziet.
    Maar er is er maar bij van de jonge garde die aanspraak mag maken op promotie, oftewel betere club dan hij achterlaat.
    Vind ik leuk
    HansVites +4196
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:54
    Gewoon een Russische trainer nemen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25617
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:06
    Slechte trainer. Zoals velen in de Kleredivisie.....

    De 2/3 goede trainers zitten bij de verkeerde of kleine clubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:15
    Ik heb geruchten opgevangen dat SC Heerenveen mits Streppel zou vertrekken (wat nu dus officieel het geval zal zijn aan het einde van dit seizoen) ze Jaap Stam als vervanger willen halen dus de ene kale voor de andere alleen is de voetbalcarrière van Stam iets wat indrukwekkender dan die van Streppel :D .
    Vind ik leuk
    Speedy +350
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:59
    @G-Town 1986;
    Dat is een geruchtje geweest, maar Stam is waarschijnlijk te duur voor Heereveen, dus verwacht niet dat hij naar de scH komt
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:38
    Waarom niet kijken bij een man als Marcus Allbäck? Heeft nu al een aantal jaren ervaring met het nationale team van zweden, kent de club en de mensen en heeft er (misschien) een binding mee. Was ook een man die goed Nederlands sprak.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3060
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:03
    Zwaar overschatte trainer! Heeft altijd goed materiaal en presteert niets..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Volgende Eredivisie-trainer vertrekt in de zomer: contract niet verlengd'